High End München 2015

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Takk det samme! Men vi er vel ikke så fort ferdig med dette!? Det gjenstår flere ubesvarte spørsmål. Får vi messerapport ved Powerpoint på OAS-sidene, som vi var bortskjemt med før? Hva vil RES skrive i Watt? Har vi kandidater til Messas Beste Lyd? Jeg kan jo starte med denne:

    image.jpg
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Ikke ferdig i det hele tatt! Knapt nok begynt, min gode mann :D

    En begynnelse har i alle fall en ... begynnelse!
    Og hva kan være bedre da å starte der da, i begynnelsen?

    IMG_0531.jpg


    4 bla`smørblide OAS`ere tidlig, tidlig torsdag morgen på Gardermoen. Godt i glasset gjør godt i skrotten.
    Men det behøver jeg ikke å si, selvsagt, så da fortsetter jeg/vi i Munchen, Biergarten. Vi var på plass omtrent 5 minutter etter at vi hadde sjekket inn på Rilano 247

    IMG_0532.jpg


    Torsdagen gikk vel med til å konsolidere "grunnvannsnivået" i skrotten, ikke bare hos vår venn i Biergarten, men også vår andre venn, "Afghaneren", fikk (u)ventet storfint besøk av oss den kvelden.

    IMG_0533.jpg


    Cheers!
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Her er noen av godsakene jeg likte. Tad monitorer, om enn svære, imponerte veldig. Ellers tror jeg beste lyd er vanskelig å si, for i disse klassene låter egentlig alt suverent..det er ingenting å sette fingen på, om enn rommet selv kanskje..Nautilus med Devialet var også en opple
    DSC04870.JPG
    velse
    DSC04714.jpg
    DSC04739.jpg
    DSC04747.jpg
    DSC05021.JPG
    DSC05027.jpg
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    De nye til Coltrane hadde jeg merkelig nok ikke veldig sansen for, men vakre høytalere..kanskje rommet som ikke spilte helt med? Karma hadde nydelig lyd. Italienske Musical Stones med sine Michelangelo låt også strålende, de hadde rom nede i 1 etasje hall 1 et sted
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    I serien "Beste anlegg Munchen 2015" er juryen fremdeles ute (av stand til å gjøre rede for seg :cool: ;)), men ett er sikkert ut fra eget ståsted: det var altfor mange uinnspilte anlegg på fredagen. Lørdagen var noe bedre, men på søndagen var dagen med soleklart best lyd - og med følgende tentative oppsett:

    IMG_0550.jpg


    Goebel High End

    Goebel High End

    IMG_0554.jpg


    Sources Calliope Jadis Electronics


    IMG_0555.jpg


    TOTALDAC DAC and digital crossover

    Dette anlegget var ultrabra! Sanseløs dynamikk, stålkontroll i bassen. Piano og kvinnestemmer eksemplarisk gjengitt.
    En sikker kandidat!

    G
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Dette spilte også makeløst, særlig på søndag, som JackX nevnte var klart den beste dagen..
    DSC04792.jpg
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.101
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    122

    Keramikkdrivere?!?!!? men det låt fabelaktig. All kabling fra Signal Projects.

    Husk å huk av for 1080p på settings.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Neimen, er det ikke.............. som kom og satt seg i Biergarten?

    DSC_6533.jpg


    Ja, men han dro jo til de store saler for å spille på det virkelig digre kirkeorgelet i fjor!?
    Øhhhhhh...hvor har vi kommet nå gutter?
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Ikke ferdig i det hele tatt! Knapt nok begynt, min gode mann :D

    En begynnelse har i alle fall en ... begynnelse!
    Og hva kan være bedre da å starte der da, i begynnelsen?

    Vis vedlegget 321538

    4 bla`smørblide OAS`ere tidlig, tidlig torsdag morgen på Gardermoen. Godt i glasset gjør godt i skrotten.
    Men det behøver jeg ikke å si, selvsagt, så da fortsetter jeg/vi i Munchen, Biergarten. Vi var på plass omtrent 5 minutter etter at vi hadde sjekket inn på Rilano 247

    Vis vedlegget 321539

    Torsdagen gikk vel med til å konsolidere "grunnvannsnivået" i skrotten, ikke bare hos vår venn i Biergarten, men også vår andre venn, "Afghaneren", fikk (u)ventet storfint besøk av oss den kvelden.

    Vis vedlegget 321540

    Cheers!
    Så kjempekoselig ut dette, og til neste år blir jeg garantert med en tur igjen.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Slike lydopptak sier ingen verdens ting om lydkvaliteten på disse anleggene..gøy å se video da, men lyden er det anlegget du har hjemme, som regel middels headset eller datahøytalere du hører
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182


    Ja, men han dro jo til de store saler for å spille på det virkelig digre kirkeorgelet i fjor!?
    Øhhhhhh...hvor har vi kommet nå gutter?
    Yepp - han var veldig lik vår venn J.L. Og, han spilte i Hell og i Nidarosdomen for noen år siden, så hvor han har havnet er jo vanskelig å predikere..
    Mvh
    JMK
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Slike lydopptak sier ingen verdens ting om lydkvaliteten på disse anleggene..gøy å se video da, men lyden er det anlegget du har hjemme, som regel middels headset eller datahøytalere du hører
    Tror ikke meningen med disse filmsnuttene er å gjengi lydkvaliteten fra rommene – for å oppleve den må man være der. Og du verden så mye bra lyd det var, i hvert fall i mine ører. Dette er vel mer ment som mimring. Så takk til NEVATON for klippene – kom gjerne med flere!! :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Årets høyde punkt på messa ble som ifjor. Det er å få tilbringe mange dager sammen med den flotte OAS gjengen.
    Takk karer for de hyggelige dager/kvelder vi hadde sammen. Håper jeg ser dere alle igjen på messa i Stocholm :)
    Her er noen av dem klar til lytting :)

    L1001057.jpg


    Kan jo ikke bli noe bedre en å ta 1 pils eller 10 sammen med selveste Power`n :)

    L1000986.jpg


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Ocean Way Audio leverer alltid imponerende lyd. Denne gangen med en mindre høyttaler enn vanlig, men Viola, Nagra og Zensati var med også i år! :cool:
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Ocean Way Audio hadde fet og herlig lyd..satt en stund der og nøt musikk
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Sammen med Gauder, Kawero, så var Oceanway oppsettet noe av det som falt aller best i smak på messa for min del :cool:

    DSC_6288.jpg


    DSC_6294.jpg

    Av betalbart utstyr kunne jeg ha levd lykkelig med Magnepan 3.7i, og det øvrige skrammelet jeg allerede har.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Beste lyden på messa?
    Går i alle fall ut fra at det var den eldste. VAr det ikke 1933 de var produsert? Tror de var anvendt i en kino, og effekten for drive dette var det 0,8w ?? Må nok si at det er forbausende bra... Men, ser ikke helt poenget med disse store rommene med historiske hornkonstruksjoner.....
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Sammen med Gauder, Kawero, så var Oceanway oppsettet noe av det som falt aller best i smak på messa for min del :cool:
    Ganske samfallende inntrykk, men det er jo ikke overraskende.
    Jeg synes lyden med Oceanway var veldig bra, og det var jo mye krem som ble spilt på der (inkludert kabler - som selvfølgelig ikke spiller noen rolle).
    Ellers liker jeg TAD, det er nesten litt som et slogan - men, jeg gjør det. Synes de "små" stativhøyttalerne - i den ikke beste serien - spilte mer enn bra nok til at de hadde kledd min stue.
    Mvh
    JMK
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig med positive tilbakemeldinger om Kaiser Acoustics, her er hele oppsettet med Biampet The Lars, Totaldac, Bibacord etc. De Kawero Classic høyttalerne her er en spesialversjon, Brilliant Edition med de aller beste av deler som Duelund kan lage = Rådyrt. Både Kawero Classic og Kawero Chiara er på demo i Norge.

    Dette settet ble for øvrig solgt til en kunde i Russland.

    JP
     

    Vedlegg

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Sammen med Gauder, Kawero, så var Oceanway oppsettet noe av det som falt aller best i smak på messa for min del :cool:
    Ganske samfallende inntrykk, men det er jo ikke overraskende.
    Jeg synes lyden med Oceanway var veldig bra, og det var jo mye krem som ble spilt på der (inkludert kabler - som selvfølgelig ikke spiller noen rolle).
    Ellers liker jeg TAD, det er nesten litt som et slogan - men, jeg gjør det. Synes de "små" stativhøyttalerne - i den ikke beste serien - spilte mer enn bra nok til at de hadde kledd min stue.
    Mvh
    JMK
    Enig med deg ang Tad Compact Evolution, de spilte forrykende bra. Oppsettet sammen med det relativt billige Audio Alchemy, fungerte helt supert, følte ikke at Tad sine egne monoblokker ga noe særlig mer elle bedre lyd. Tad sto forøvrig ikke tilbake for stort sett noe annet på messa, men de fleste av disse oppsettene i de utallige rom låter upåklagelig egentlig.. Kawero var dog ikke blant mine favoritter.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.819
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Sammen med Gauder, Kawero, så var Oceanway oppsettet noe av det som falt aller best i smak på messa for min del :cool:
    Ganske samfallende inntrykk, men det er jo ikke overraskende.
    Jeg synes lyden med Oceanway var veldig bra, og det var jo mye krem som ble spilt på der (inkludert kabler - som selvfølgelig ikke spiller noen rolle).
    Ellers liker jeg TAD, det er nesten litt som et slogan - men, jeg gjør det. Synes de "små" stativhøyttalerne - i den ikke beste serien - spilte mer enn bra nok til at de hadde kledd min stue.
    Mvh
    JMK
    Her er jeg helt på linje JMK, hørte disse i Hilversum (Nederland), ble meget imponert;)

    gismo
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Litt utenom emnet kanskje, men er det noen som vet hvilke høytaler dette er, og hvilken nytte de strengene har?
    d557320a34c078e2e9a704ed0e9e72ee.jpg
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.471
    Antall liker
    3.613
    Torget vurderinger
    96
    12 strenger, med stemmeskruer og stoler, montert utenpå en høyttaler? Ser mest ut som en spøk.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Til herren som tipset meg/oss om å ta et besøk hos Der Pschorr nær gamlebyen i Munchen, takker jeg så meget på vegne av OAS.

    DSC_6307.jpg


    Stemningen var god....

    DSC_6313.jpg


    ....og etter hvert temmelig høylytt!

    DSC_6322.jpg


    Utmerket mat, slettes ikke gær`n vin, og nygelig Âppfelstrûdel til dessert.

    Gode og mette vandret noen av oss rolig inn i natten,....

    DSC_6325.jpg


    ....for andre var natten ennå ung.

    Ha en riktig god sommer folkens!
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Det var både hyggelig og velsmakende, Power! Kanskje neste år også? :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Det var både hyggelig og velsmakende, Power! Kanskje neste år også? :)
    Litt alvor... Til lags at så mange på en gang - det er vanskelig det! Ulike aldre, erfaringer og preferanser. Men, det er da gøy med en slik samling. så får man heller dele seg litt opp i grupper enkelte kvelder - og kjøre full gruppe andre?
    så får vi se hva Powern svarer på dette ..
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Det var både hyggelig og velsmakende, Power! Kanskje neste år også? :)
    Hyggelig å høre Erlandsen.
    Jeg fant akustikken i lokalet til Der Pschorr å være noe slitsom.
    Buene og hulrommene forsterket våre samtaler (kakling) kraftig, og støynivået ble temmelig høyt med oss og de øvrige gjestene.
    Meg om det, maten var det intet å si på.
    En annen ting er at vi begynner å bli lovlig mange, og en del påmeldt lenge etter at fristen egentlig gikk ut.
    Det medfører litt ad hoc undersøkelser som ikke alltid er like kjekt.
    Til neste år ser det ut for at Grenland Lydlaug, Blåskogens trøllspell (Gismo, Bluesbreaker, Sunkoien m.fl) og avdeling Hilversum (TOMZ) stiller mannsterke i Munchen.
    Da blir det fort 18-20 personer til felles avspisning...ehhh..bespisning skulle det være + i siste liten gjestelisten.
    Der Pschorr passer nok således bedre enn Haxenbauer mtp etteranmeldte lett marinerte nordmenn.
    Av erfaring faller det IKKE i videre god jord med Haxenbauer, der MÅ det være forhåndsmeldt eksakt antall potensielle forspisninger.
    Så var det dette med å gjøre alle til lags da.
    Til det er det vel ikke annet å si at den felles bevertningen er HØYST FRIVILLIG, og ingen forpliktelse.
    Vi får ta dette ut på nyåret erlandsen og jamakr.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn