High-End München 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Griffenfeldt skrev:
    Jeg er ikke akkurat kjent i området så en rundtur med google earth er nok ikke dumt. Vi fant ut at Rilano lå greit an prismessig. Desverre steg prisen kraftig fra jeg sjekket prisene til jeg betalte. Første gang jeg fant prisen var den 2200, men jeg endte opp med å betale over 4000 fra Torsdag til Mandag.
    Hotellet med den laveste prisen er Hotell Rilano 24/7, mens den dyre varianten er Hotell Rilano som ligger vegg i vegg, med felles resepsjon.

    Når jeg fant det ut så var det fullt på billigvarianten, men skitt au dette blir gøy.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Espen L skrev:
    JackX skrev:
    Jeg drar nedover torsdag - søndag.
    Bor på samme hotell som sist.
    Skal drikke din schkåll mange ganger, jamakr :D
    Hei JackX
    Ser ut som det blir Torsdag til Søndag på meg også, når reiser du på dagen? kanskje vi kunne treffes over en liten"knært" på Gardermoen ;)
    Espen L
    Det blir 11:55 med Lufthansa på meg - da er det andre "lettvektere" fra OAS med oss på flyet (hvis de klarer promillekontrollen, da 8) ) Samme hotell som TT/pointless
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321
    JackX skrev:
    Espen L skrev:
    JackX skrev:
    Jeg drar nedover torsdag - søndag.
    Bor på samme hotell som sist.
    Skal drikke din schkåll mange ganger, jamakr :D
    Hei JackX
    Ser ut som det blir Torsdag til Søndag på meg også, når reiser du på dagen? kanskje vi kunne treffes over en liten"knært" på Gardermoen ;)
    Espen L
    Det blir 11:55 med Lufthansa på meg - da er det andre "lettvektere" fra OAS med oss på flyet (hvis de klarer promillekontrollen, da 8) ) Samme hotell som TT/pointless
    Jeg drar også nedover med det samme Lufthansa flyet.
    Bor på et 4* hotell ved hovedbanestasjonen.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Da fikk jeg endelig bestillt tur nedover, reiser kl 1800 på Torsdagen og hjem igjen på Søndag. Hotell ble Rilano som jeg også lå på ifjor.
    Artig at jeg i år ikke er den eneste som reiser fra Grenland Lydlaug :)
    Espen L
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321


    - TIDAL "Preos D" - with a perfectly integrated non-delta-sigma DAC

    - TIDAL "Prisma" - the ultra transparent reference pre amp

    - TIDAL "Impulse" - the all new dual mono power amplifier

    - TIDAL "Piano X-Tender" - a most accurate deep bass extender system and as the TIDAL highlight 2012 the all new:

    - TIDAL "______" - a high gloss black dream completely made out of TIRALIT ®.

    There you will find out also the name of this new TIDAL family member - feel most welcome to visit us in Room F120, Atrium 4, 1st floor.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    wizard skrev:
    There you will find out also the name of this new TIDAL family member - feel most welcome to visit us in Room F120, Atrium 4, 1st floor.
    Absolutt en av utstillingens höydare! Har allerede tinget meg eksklusiv visning & lytting, så det rommet kommer til å ligge fremst, øverst & oftest på besøkslisten!

    Cheers!


    Og vel møtt!
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321


    When: 03. - 05/05/2012

    Where: Lifelike, Oberföhringerstr. 107, 81925 Munich, phone: 089/957 71 13


    What: We present the MAGICO Q7 with the finest electronics from Devialet, Spectral and PASS Labs.


    A shuttle bus takes you from the MOC Audio Components to Lifelike to Oberföhringerstr. 107 and back again. The shuttle bus service is available on Thursday, Friday and Saturday from 11:00 - 18:00.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Det er ekstra mye spennede på Munchen - messen i år har jeg inntrykk av. Jeg har lyst til å fremheve følgende:

    - Magico Q7.
    - Tidals nye minste referanse høytaler (ennå ikke navngitt).
    - Boulder 3050.
    - Constellation Audio (var også til stede i fjor, men da ganske ukjent).
    - CH Precision (var også til stede i fjor, men da ganske ukjent).

    I tillegg vet jeg at Audio Physic lanserer en ny modell hvert år. Jeg har en magefølelse for hva som komme skal i år, men jeg vet ikke og skal derfor ikke si noe. Jeg anbefaler en tur innom deres stand.

    Jeg håper vi sees.

    Mvh
    Roysen
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321
    En annen nyhet på messa er Antelope sin nye Rubicon - preamp/dac med innebygd atom klokke.


     

    Stenna

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.10.2004
    Innlegg
    74
    Antall liker
    9
    Fant ikke Magico på utstillerlisten, er eneste mulighet shuttlebus til et annet område?

    Gryphon, MBL, TAD og Audio Research er på topp-listen min, samt diverse platespillermerker.

    Og så lurer jeg på om noen vet om noen tilsvarende elektrovarebutikker som Expert/Elkjøp i Tyskland. Skal ikke kjøpe low-fi, men se etter hvitevarer til kjøkken, forttrinnsvis AEG evt. Siemens, begge er jo tyske merker som det burde være mulig å finne i Munchen.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Det har tidligere blitt spilt på høyttalere fra Magico på flere rom.

    Så selv om Magico ikke har eget rom, så er det sannsynlig at andre forhandlere/importører som benytter deres høyttalere i sine oppsett.
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.129
    Antall liker
    2.679
    Sted
    Kongsberg

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Tyske Martion, Backe og Muller, og Isophon blir spennende å se og høre på. Selvfølgelig må man innom MBL. Likt en katolikk på besøk i Roma for første gang, reiser innom Peterskirken.

    MSB fra statene er også verdt ett besøk eller to.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Gå for all del ikke glipp av Tidal Audio og Kharma - begge vil ha mange nyheter i verdensklasse.

    Mvh
    Roysen
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.080
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hva er atom klokke og hvilken funksjon har den i dacen?


    EDIT:

    Rubicon is the first DAC to integrate a Rubidium atomic clock, which is 100,000 times more stable than a traditional crystal oscillator. Coupled with Antelope’s 64-bit Acoustically Focused Clocking technology, the Rubidium achieves a breakthrough in jitter management, improving the sound quality in an unprecedented way. The same technology is implemented in the company’s flagship master clocks used for scoring blockbusters such as Avatar and available at the best recording and mastering studios around the globe.

    “I find the idea of an audio enthusiast being able to hear his/her favorite recordings clocked by the world’s most stable clock very exciting. I believe this will bring the music appreciation in the home environment to a completely new level compared only to the precision and sonic detail representation available at the finest professional listening rooms,” shared Igor Levin, CEO and founder of Antelope Audio.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Komplisert området å begi seg inn på dette og jeg er på ingen måte ekspert på dette. acdri-d burde svart.

    Men prøver på et enkelt svar da jeg har hatt atomklokken fra Antelope på lån nå en periode, i tillegg til masterklokke. Det er nå disse to enhetene som er integrert i denne DACen. Smart og spennende, spør du meg.

    Man kobler masterklokken til atomklokken, og denne henter korrekt tid fra atomklokken. Dette sikrer masterklokken blir mer presis, og klokker signalet mer korrekt (dvs.lavere jitter). Atomklokken har er en presisjon på 10 mhz og er i tillegg til å være mer presis, så er den mer stabile over tid enn en vanlig klokke.

    I praksis tar dette bort en del av den hardheten CD-mediet har i forhold til analog-lyd, og låter mer naturlig. Det er en markant forskjell med korrekt klokking av signalet.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.386
    Antall liker
    3.108
    Ikke for å være vanskelig eller noe sånt ( ;) ) men Silbatone / GIP er vel den eneste grunnen til at jeg skulle ønske jeg var på vei til München nå:

    http://www.silbatoneacoustics.com/images/2012Sibatone.pdf

    Dessverre er jeg forhindret fra å dra nedover.


    Ønsker alle en koselig tur, og håper dere koser dere med ministilkhøyttalerne deres! ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.465
    Antall liker
    31.810
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Komplisert området å begi seg inn på dette og jeg er på ingen måte ekspert på dette. acdri-d burde svart.

    Men prøver på et enkelt svar da jeg har hatt atomklokken fra Antelope på lån nå en periode, i tillegg til masterklokke. Det er nå disse to enhetene som er integrert i denne DACen. Smart og spennende, spør du meg.

    Man kobler masterklokken til atomklokken, og denne henter korrekt tid fra atomklokken. Dette sikrer masterklokken blir mer presis, og klokker signalet mer korrekt (dvs.lavere jitter). Atomklokken har er en presisjon på 10 mhz og er i tillegg til å være mer presis, så er den mer stabile over tid enn en vanlig klokke.

    I praksis tar dette bort en del av den hardheten CD-mediet har i forhold til analog-lyd, og låter mer naturlig. Det er en markant forskjell med korrekt klokking av signalet.
    Bra noen kan jo gode og forståelige svar Eik

    Takker!

    gismo
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Endelig er dagen for avreise kommet...De 3 P'er er pakket, penger,pass og photoapparat :)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Marten på Highend
    Hadde jeg visst tidligere at Marten hadde tenkt å stille med 4 nye høytalere hadde jeg vurdert å ta turen nedover.
    Men for de som er der nede nå; Disse svenskene er hyggelige folk så jeg anbefaller å slå av en prat med dem:).
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ikke for å være vanskelig eller noe sånt ( ;) ) men Silbatone / GIP er vel den eneste grunnen til at jeg skulle ønske jeg var på vei til München nå:

    http://www.silbatoneacoustics.com/images/2012Sibatone.pdf

    Dessverre er jeg forhindret fra å dra nedover.


    Ønsker alle en koselig tur, og håper dere koser dere med ministilkhøyttalerne deres! ;)
    Og dette var også messen klart beste lyd og det med STOR magin.
    Alt annet blir direkte pinglete i sammenligning og det aller meste annet låter også direkte "mekanisk".
    Både den store og den mellomste spilte bra, mens den minste ble litt for mye "traktlyd".
    Silbatone er litt spennende greier og det er nesten Kondo standard over det de lager, men prisen er jo også oppimot Kondo priser.........
    Allikevel er det jo massevis av sølv i både Kondo og Silbatone og dette kan jo også forsvare litt av den skyhøye prisen ettersom sølv i disse mengdene ikke er direkte gratis (gamle rykter tilsa at det skulle være 22kg rent sølv i en Ongaku, men jeg kan ikke skrive under sannhetsgehalten i dette).
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.962
    Antall liker
    6.044
    Torget vurderinger
    32
    Og dette var også messen klart beste lyd og det med STOR magin.
    Alt annet blir direkte pinglete i sammenligning og det aller meste annet låter også direkte "mekanisk".
    Både den store og den mellomste spilte bra, mens den minste ble litt for mye "traktlyd".
    Silbatone er litt spennende greier og det er nesten Kondo standard over det de lager, men prisen er jo også oppimot Kondo priser.........
    Allikevel er det jo massevis av sølv i både Kondo og Silbatone og dette kan jo også forsvare litt av den skyhøye prisen ettersom sølv i disse mengdene ikke er direkte gratis (gamle rykter tilsa at det skulle være 22kg rent sølv i en Ongaku, men jeg kan ikke skrive under sannhetsgehalten i dette).
    Spørs om alle er enige med deg i det :)

    Det var riktignok morsomt å høre Led Zeppelin dundre i vei med Whole Lotta Love på de store dommedagsbasunene, men særlig troverdig låter det etter min mening ikke. Med mindre man synes at lyd som spres gjennom en ropert låter naturlig, selvsagt. Jeg har derimot stor forståelse for at de som prioriterer dynamikk - og strengt tatt lite annet når det gjelder akkurat det systemet - synes det låter som en kule.

    Men der er ikke jeg...

    Roy
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Fortsetter med bilder.
     

    Vedlegg

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    En ny ladning fra messen. Beklager litt dårlig kvalitet på enkelte bilder.
     

    Vedlegg

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Spørs om alle er enige med deg i det :)

    Det var riktignok morsomt å høre Led Zeppelin dundre i vei med Whole Lotta Love på de store dommedagsbasunene, men særlig troverdig låter det etter min mening ikke. Med mindre man synes at lyd som spres gjennom en ropert låter naturlig, selvsagt. Jeg har derimot stor forståelse for at de som prioriterer dynamikk - og strengt tatt lite annet når det gjelder akkurat det systemet - synes det låter som en kule.

    Men der er ikke jeg...

    Roy
    Såså..........
    Forventer overhodet ikke at alle skal være enige :rolleyes:
    Lyd er uansett subjektivt.
    "Ropertlyd" var det i mine ører kun fra de minste av høyttalerne som ble demonstrert på dette rommet.
    Det aller meste annet låt i mine ører så "troverdig" som man kan få det og i mine ører låt altså det meste annet svært "mekanisk" og dermed heller ikke troverdig.
    Smaken er som baken..........
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Vi fortsetter med bilder
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn