High-End München 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    3.264
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    15
    Lenge siden forrige bevegelse her nå, men nå nærmer det seg. Vi er en liten gjeng fra Grenland lydlaug som reiser nedover på Torsdagen og hjem på Mandag. Vi skal være på Hotel Rilano i Schwabing.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    364
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Da vil dere nok møte på noen i OAS, som bor noen hundre meter lengre bort.
    Noen bor kanskje også på samme hotel som dere.

På andre siden av gata ligger det en liten enkel utepub dog med noen enkle retter og svært lave priser ;)

Dersom du går på googlemap og skriver inn denne adressen

Domagkstraße 11, 80807 München

Så kan du plukke ned den figuren oppe til venstre der og plassere ute på gata foran hotellet, og derettter kan du ta deg en spasertur i nærområdet 8)
    Trykk på piler for å forflytte deg og venstre/høyre for å vende deg.

Mvh.Kw

Vedlegg

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    3.264
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    15
    Jeg er ikke akkurat kjent i området så en rundtur med google earth er nok ikke dumt. Vi fant ut at Rilano lå greit an prismessig. Desverre steg prisen kraftig fra jeg sjekket prisene til jeg betalte. Første gang jeg fant prisen var den 2200, men jeg endte opp med å betale over 4000 fra Torsdag til Mandag.

Ser spesielt fram til å møte Allan Shaw fra Harbeth og hans helt nye høyttaler som får verdenspremiere på Munchen messen.

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    1.425
    Je misunner, misunner, misunner og atter misunner dere turen - som jeg i år ikke har anledning til å ta.
    Ta gjerne en ekstra Weissbier på Biergarten for meg.
    Mvh
    JMK

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    364
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jamakr skrev:
    Je misunner, misunner, misunner og atter misunner dere turen - som jeg i år ikke har anledning til å ta.
    Mvh
    JMK
    Ser ikke bort i fra at jeg utmerket godt kan gjøre deg den tjenesten ;D
    "Biergarten" heter den lille oasen tvers over gata Griffenfeldt, som er på bildet.

Powerpoint skal bo på samme hotel som deg, og spisesalen...( og kanskje frokosten?) er av høyere kvalitet enn der en god del av oss andre bor 4-500 meter lengre bort.

JMK synd at du ikke får vært med i år.

Men også her skal jeg ta en weissbier for deg JMK 8)

Mvh.KW

Vedlegg

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.358
    Jeg drar nedover torsdag - søndag.
    Bor på samme hotell som sist.
    Skal drikke din schkåll mange ganger, jamakr :D

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    5.163
    Sted
    Skien
    JackX skrev:
    Hei JackX
    Ser ut som det blir Torsdag til Søndag på meg også, når reiser du på dagen? kanskje vi kunne treffes over en liten"knært" på Gardermoen ;)
    Espen L

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.358
    Espen L skrev:
    JackX skrev:
    Hei JackX
    Ser ut som det blir Torsdag til Søndag på meg også, når reiser du på dagen? kanskje vi kunne treffes over en liten"knært" på Gardermoen ;)
    Espen L
    Har ikke bestilt billett ennå, Espen - men når har du flight? Må jo starte tidlig (med øllingen) skal vi tilfredsstille (les: erte) den OAS-uteblivende jamakr 8)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    6.133
    Jamakr skrev:
    Mvh
    JMK
    Det kommer en ny messe til neste år jamakr, men jeg/vi har forståelse for at du er lei deg fordi du i år er innhentet av forpliktelser.
    Det er noe hele tiden :'(
    Jeg kan dog ikke låve deg at jeg skal drikke meg ned på et par øl for deg hver kveld, men en Weissbier in dem Englischer Garten skal jeg knekke til ære for deg 8)

Siden det var et par misshagsytringer angående felles bespisning i fjor, samt ufrivillig mytteri pga en drit sur kelner ved Haxenbauer i 2010, har jeg i år gitt blaffen i og bestille noe felles måltid.
    Noen skal ha kjøtt i kilosklassen, mens andre skal ha gourmet opplevelser dyrere enn signalkabler :p
    Nå får unga ordne seg sjæl ;)
    Var det noen som nevnte ordet barnehage? ;D

Sees på hotell Rilano Espen L 8)

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    666
    Sted
    Porsgrunn
    Griffenfeldt skrev:
    Jeg er ikke akkurat kjent i området så en rundtur med google earth er nok ikke dumt. Vi fant ut at Rilano lå greit an prismessig. Desverre steg prisen kraftig fra jeg sjekket prisene til jeg betalte. Første gang jeg fant prisen var den 2200, men jeg endte opp med å betale over 4000 fra Torsdag til Mandag.
    Hotellet med den laveste prisen er Hotell Rilano 24/7, mens den dyre varianten er Hotell Rilano som ligger vegg i vegg, med felles resepsjon.

Når jeg fant det ut så var det fullt på billigvarianten, men skitt au dette blir gøy.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.358
    Espen L skrev:
    JackX skrev:
    Hei JackX
    Espen L
    Det blir 11:55 med Lufthansa på meg - da er det andre "lettvektere" fra OAS med oss på flyet (hvis de klarer promillekontrollen, da 8) ) Samme hotell som TT/pointless

wizard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    1.654
    JackX skrev:
    Espen L skrev:
    JackX skrev:
    Hei JackX
    Espen L
    Det blir 11:55 med Lufthansa på meg - da er det andre "lettvektere" fra OAS med oss på flyet (hvis de klarer promillekontrollen, da 8) ) Samme hotell som TT/pointless
    Jeg drar også nedover med det samme Lufthansa flyet.
    Bor på et 4* hotell ved hovedbanestasjonen.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    5.163
    Sted
    Skien
    Da fikk jeg endelig bestillt tur nedover, reiser kl 1800 på Torsdagen og hjem igjen på Søndag. Hotell ble Rilano som jeg også lå på ifjor.
    Artig at jeg i år ikke er den eneste som reiser fra Grenland Lydlaug :)
    Espen L

wizard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    1.654

- TIDAL "Preos D" - with a perfectly integrated non-delta-sigma DAC

- TIDAL "Prisma" - the ultra transparent reference pre amp

- TIDAL "Impulse" - the all new dual mono power amplifier

- TIDAL "Piano X-Tender" - a most accurate deep bass extender system and as the TIDAL highlight 2012 the all new:

- TIDAL "______" - a high gloss black dream completely made out of TIRALIT ®.

There you will find out also the name of this new TIDAL family member - feel most welcome to visit us in Room F120, Atrium 4, 1st floor.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.358
    wizard skrev:
    There you will find out also the name of this new TIDAL family member - feel most welcome to visit us in Room F120, Atrium 4, 1st floor.
    Absolutt en av utstillingens höydare! Har allerede tinget meg eksklusiv visning & lytting, så det rommet kommer til å ligge fremst, øverst & oftest på besøkslisten!

Cheers!

Og vel møtt!

wizard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    1.654

When: 03. - 05/05/2012

Where: Lifelike, Oberföhringerstr. 107, 81925 Munich, phone: 089/957 71 13

What: We present the MAGICO Q7 with the finest electronics from Devialet, Spectral and PASS Labs.

A shuttle bus takes you from the MOC Audio Components to Lifelike to Oberföhringerstr. 107 and back again. The shuttle bus service is available on Thursday, Friday and Saturday from 11:00 - 18:00.

R

Roysen

Guest
    Det er ekstra mye spennede på Munchen - messen i år har jeg inntrykk av. Jeg har lyst til å fremheve følgende:

- Magico Q7.
    - Tidals nye minste referanse høytaler (ennå ikke navngitt).
    - Boulder 3050.
    - Constellation Audio (var også til stede i fjor, men da ganske ukjent).
    - CH Precision (var også til stede i fjor, men da ganske ukjent).

I tillegg vet jeg at Audio Physic lanserer en ny modell hvert år. Jeg har en magefølelse for hva som komme skal i år, men jeg vet ikke og skal derfor ikke si noe. Jeg anbefaler en tur innom deres stand.

Jeg håper vi sees.

Mvh
    Roysen

wizard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    1.654
    En annen nyhet på messa er Antelope sin nye Rubicon - preamp/dac med innebygd atom klokke.

Stenna

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.10.2004
    Antall liker
    2
    Fant ikke Magico på utstillerlisten, er eneste mulighet shuttlebus til et annet område?

Gryphon, MBL, TAD og Audio Research er på topp-listen min, samt diverse platespillermerker.

Og så lurer jeg på om noen vet om noen tilsvarende elektrovarebutikker som Expert/Elkjøp i Tyskland. Skal ikke kjøpe low-fi, men se etter hvitevarer til kjøkken, forttrinnsvis AEG evt. Siemens, begge er jo tyske merker som det burde være mulig å finne i Munchen.

EiK

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    404
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    1
    Det har tidligere blitt spilt på høyttalere fra Magico på flere rom.

Så selv om Magico ikke har eget rom, så er det sannsynlig at andre forhandlere/importører som benytter deres høyttalere i sine oppsett.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Kongsberg

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    666
    Sted
    Porsgrunn
    Tyske Martion, Backe og Muller, og Isophon blir spennende å se og høre på. Selvfølgelig må man innom MBL. Likt en katolikk på besøk i Roma for første gang, reiser innom Peterskirken.

MSB fra statene er også verdt ett besøk eller to.

R

Roysen

Guest
    Gå for all del ikke glipp av Tidal Audio og Kharma - begge vil ha mange nyheter i verdensklasse.

Mvh
    Roysen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn