High End båt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Imperial skrev:
    erato skrev:
    Jeg var ikke enig i Alshus' kommentar om at du var rar, men begynner jeg jaggu å lure.....det er ikke dette vi har sjøen til om du spør meg.
    http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29813860

    Ikke alle liker slike, selv om denne var veldig pen! Og sikkert ett superkjøp!
    Men...

    Om jeg er rar? Jeg er unik... ::)
    Uansett, jeg liker fart i båter. Min smak.

    mvh
    Den var tøff - og billig. Men verdens mest beroligende musikk er bølgeskvulp. ;D
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Den var virkelig fin! Husker jeg var gjest titt og ofte i slike, og liknende iallefall da jeg var liten.
    Så jeg har da dorget og buhket... i mine dager og! Og skyllt fiskeblod...

    mvh
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Er det lov å være litt enig med alle her?

    I ungdommen hadde jeg fri tilgang på familiens Selco 18 Daycruiser med 70 Chrysler på hekken. Nydelig båt, gild rød farge og hvite seter i skai. Hadde til og med vegg til veggteppe! Den gangen ca 72 var dette hysterisk luksus da folket var hakket mer nøkterne og fornuftige når de valgte båt. Båten var to års overligger så min gamle far fikk et tilbud han ikke kunne si nei til. Ikke akkurat en båt å bløgge sei i nei! Gikk for sin tid også alvorlig fort, makset ut på godt og vel 32 knop !! Det var mye så tidlig på 70tallet.

    Men nu når jeg har nådd en fornuftig ( ikke helt moden riktig ennå,- nærmer meg dog! ) har selve turen blitt målet med båtturen. 10 knop i stillhet er bare fantastisk. Når man bare hører sjøen mot skroget er livet herlig! Og når vi ikke dit vi hadde tenkt i dag så gjør vi det i morgen......... herlig. Det er nok stress i hverdagen som det er, så på sjøen skal det ikke gå raskere enn at sjelen rekker å følge med!

    Men at andre ønsker å frese avgårde, be my guest! :D
     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    Hadde jeg hatt mye penger hadde jeg gått for båtverdens svar på Ferrari. Veteranen er vanskelig å få tak i, så jeg hadde nok måtte ta til takke med noe nyere fra disse italienerene.

    Men jeg skulle nok ha overlevd.
     

    Vedlegg

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Riva er flotte båter. Det går 2 stk her i fjorden. Il flotante og båten til Stordalen. Flotte saker.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Den nye skuta til Røkke er visst ganske high end....

    Smekker sak den der AGLAIA
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Synes fortsatt denne kommer høyt på lista. Bestefaren min som laga'n.



    http://www.hildringstimen.no/hjemmesider/mjolner.htm

    Jeg husker fortsatt en gang jeg kom inn på naustet. Han hadde hender som mildt sagt var preget av et langt og hardt liv som fisker. Den ene hånda var så stiv og krokete av leddgikt at han ikke klarte å få tak i hammeren når den lå på bordet. Da tok han den bare i den andre hånda, la den på plass, tok en hammer til, og satte i gang med å klinke. Tror det var noen år etter Mjølner, og at han bygde en færing den gangen.

    Jo'a. Litt stolt. Veldig ydmyk. Den generasjonen visste et og annet om hardt arbeid.

    Her er den onkel og bestefar bygget sammen noen år senere.



    http://hildringstimen.no/hjemmesider/balder.htm

    Noe av det vakreste som finnes av båter etter min mening. Synd at det er så ubegripelig arbeidskrevende å holde dem i stand. Synd at det krever drillet mannskap å seile dem.
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig med Zomby her.

    Jeg har selv deltatt i bygging av tilsvarende (åfjordsbåt) og eide også en liten nordlansseksring en periode.

    Dette er virkelig high end båter.
    Det er gjort tester på disse som overrasker dagens skipsingeniører.
    De seiler raskere enn de teoretisk "skulle" ha gjort.
    Krever lite energi og oppnår (relativt) stor fart.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn