- Ble medlem
- 24.10.2005
- Antall liker
- 10
Jeg kom over denne båten under årets seiltur i Kroatia. Sender tankene i retning Star Wars.
Vedlegg
-
434.7 KB Visninger: 15
Bæltøff båt ..... abrobert som Herr sluket sier ;D65finger skrev:Jeg vil ha en Solvik 22
Så den i samme farvann for en ukes tid siden. Ekstremt gjennomført konstruksjon med sotede vinduer slik at lyset fra båten ble dempet om natten for å unngå at båten så ut som et juletre. Briljant formgivning med å la de fem buene møtes i baugen, lateral tankegang på sitt beste!oddgeir skrev:Jeg kom over denne båten under årets seiltur i Kroatia. Sender tankene i retning Star Wars.
![]()
Hvordan er det å dorge med denne da ??Imperial skrev:Men... skal man ha ett leketøy, i norge, og kalle det en high-end båt. Da gjør man følgende:
Man tager :
- Båt/Skrog = Pantera Boats 28 Pre 2009 model.
- Motor.. = Swaymar Marine (Silver Wraith/Silver Phantom) 496 Cid V8. Dreiemoments monster, med ekstrem livslengde og meget lavt drivstofforbruk!
430HK ved 4300rpm... 545 ft/lb (740nm) ved 4250rpm. (over 700nm fra 2700 rpm til 4500 rpm..) Lavturtalls vidundermotor! Uhyre bra bluprintings prosedyre i dette firmaet. Smarte motorkonstruksjoner! og, de går EI i stykker!
- Drev:.......= XR, fordi,,hvorfor ha noe komplisert som Seafury, Arneson eller noe slikt.... ??? No need!
- Propell:....= Mercury Enertia... Veeeldig tidlig i plan, utnytter dreiemomentet i motoren, stoooort cruise område.. ++ ++ positive "rake" slike ting..
28 fot, 430hk, singlemotor, meeeeget lavt drivstoffsforbruk og ... ca 60 knop deromkring top speed. 38 - 47 knop cruise.
500 liter tank... dvs kan kjøre i cruise speed i nesten 24h i strekk, før den går tom...
Dette er en post 2009 Pantera 28, men, you get the idea..
![]()
Hvorfor er den så bra? Balanse, balanse, balanse.. i skrog, detaljer, alt er gjennomtenkt!!! ALT!!!
Selvsagt, mitt forslag for oppsetts kombo kommer ikke i nærheten av hastighetspotensiale til skroget, men jeg tipper att mitt oppsett kan frakte mest vekt, raskest, lengst, for minst gryn i fuel... mest behagelig,og ikke minst...
Service? Bytt olje årlig... that should do it... + vinterkonservering... :/lagring ett tørt kjølig sted...
mvh
;Dmiata skrev:Hvordan er det å dorge med denne da ??Imperial skrev:Men... skal man ha ett leketøy, i norge, og kalle det en high-end båt. Da gjør man følgende:
Man tager :
- Båt/Skrog = Pantera Boats 28 Pre 2009 model.
- Motor.. = Swaymar Marine (Silver Wraith/Silver Phantom) 496 Cid V8. Dreiemoments monster, med ekstrem livslengde og meget lavt drivstofforbruk!
430HK ved 4300rpm... 545 ft/lb (740nm) ved 4250rpm. (over 700nm fra 2700 rpm til 4500 rpm..) Lavturtalls vidundermotor! Uhyre bra bluprintings prosedyre i dette firmaet. Smarte motorkonstruksjoner! og, de går EI i stykker!
- Drev:.......= XR, fordi,,hvorfor ha noe komplisert som Seafury, Arneson eller noe slikt.... ??? No need!
- Propell:....= Mercury Enertia... Veeeldig tidlig i plan, utnytter dreiemomentet i motoren, stoooort cruise område.. ++ ++ positive "rake" slike ting..
28 fot, 430hk, singlemotor, meeeeget lavt drivstoffsforbruk og ... ca 60 knop deromkring top speed. 38 - 47 knop cruise.
500 liter tank... dvs kan kjøre i cruise speed i nesten 24h i strekk, før den går tom...
Dette er en post 2009 Pantera 28, men, you get the idea..
![]()
Hvorfor er den så bra? Balanse, balanse, balanse.. i skrog, detaljer, alt er gjennomtenkt!!! ALT!!!
Selvsagt, mitt forslag for oppsetts kombo kommer ikke i nærheten av hastighetspotensiale til skroget, men jeg tipper att mitt oppsett kan frakte mest vekt, raskest, lengst, for minst gryn i fuel... mest behagelig,og ikke minst...
Service? Bytt olje årlig... that should do it... + vinterkonservering... :/lagring ett tørt kjølig sted...
mvh
Er det lett å spyle vekk fiskeblodet ??
Har du flyttet nordover?hifiguru skrev:Synes Delta båter er knalltøffe! Her er flaggskipet på 54 fot:
Scroll for fler bilder:
http://turl.no/h90
http://www.deltapowerboats.se/
;D
Linssen er for klumpete. Skullle jeg ha hatt Hollandsk stålbåt, og det skulle jeg gjerne, så hadde jeg kjøpt en Super Van Craft, nr. 2 på bildene nedenunder. Den har jeg råd til 8)Spiralis skrev:Nei nei gutter.
High End båt er når man glir majestetisk over vannet med stue, kjøkken, 3 soverom, 2 bad, boder, terasse og vinkjeller i samme stillhet som Oddgeier opplever i sin seilyact, men likevel framført av maskinkraft. Maskineri som nøyes med mindre enn 1 liter pr nautisk mil.LINSSEN 45,9 AC
Neida ikke la deg mobbe!!C. Alshus skrev:Imperial. Du er jaggu rar!
Sur eller?erato skrev:Jeg var ikke enig i Alshus' kommentar om at du var rar, men begynner jeg jaggu å lure.....det er ikke dette vi har sjøen til om du spør meg.
Nei. Bare et synspunkt fra en som foretrekker fred og ro og dorgefart på sjøen.Ludo skrev:Sur eller?erato skrev:Jeg var ikke enig i Alshus' kommentar om at du var rar, men begynner jeg jaggu å lure.....det er ikke dette vi har sjøen til om du spør meg.
Hehehe, det er alltid noen som har det travelt - ferien er jo kun fire uker for oss vanligeerato skrev:Nei. Bare et synspunkt fra en som foretrekker fred og ro og dorgefart på sjøen.Ludo skrev:Sur eller?erato skrev:Jeg var ikke enig i Alshus' kommentar om at du var rar, men begynner jeg jaggu å lure.....det er ikke dette vi har sjøen til om du spør meg.![]()
http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29813860erato skrev:Jeg var ikke enig i Alshus' kommentar om at du var rar, men begynner jeg jaggu å lure.....det er ikke dette vi har sjøen til om du spør meg.