HIGH END 2008 Munchen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P

    Parelius

    Gjest
    Kan tenke meg det blir litt av en opplevelse for gutta fra Oslo Lydklubb å få høre et ordentlig oppsett der nede. Heldige er dere. Fint med fyldig reportasje, men noen hofteskudd kan dere vel sende avgårde før det?
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Her kommer en liten, kort rapport fra messa før vi skal ut og spise middag.

    Det var ganske svære greier med utsillinger i to haller med to etasjer hver. Litt skuffende for meg at ikke Accuphase var der. Har ikke funnet noen som bruker Accuphase utstyr heller. Men det var mye annet snadder! Fikk bekreftet det som har stått i mange tidskrifter den siste tiden; at vinyl er på full fart tilbake. Det var veldig få demorom som ikke hadde vinylspiller.

    Bilder om noen få strakser.

    mvh,
    Ole Sæther
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Diverse platespillere. Continuum Criterion øverst. audiophile.no's utskremte diskuterer Hi-Fi med Knud Vadseth nederst.
     

    Vedlegg

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Den beste lyden jeg har hørt på denne første dagen var et oppsett med noen modifiserte, orginale Quad elektrostater. Forsterkere og CD-spiller er fra Nagra.
     

    Vedlegg

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Var også innom Avantgarde men fikk ikke lyttet så mye da de spilte så høyt at jeg måtte forlate lokalet. De var unntaket da de fleste spilte på moderate nivåer. Dette håper jeg arrangørene av messa i Trondheim merker seg slik de kan veilede utstillerne på evt. neste messe i Trondheim. Jeg var på messa i Trondheim sist høst og droppet mange demoer pga. høyt volum. Nå er jeg ekstra ømfintelig på dette men jeg tror det er flere som er av samme oppfatning.
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Takk for fine bilder, Ole.

    Pøs på med mer hvis du har.

    (-er heller ikke glad i volumnivåer på max..hvorfor gjør de dette tro.

    MVH Johnny
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Noen er glad i det. Kanskje flertallet for den saks skyld. (Volum på høye nivåer.) - Ikke enkelt å tekkes alle på en messe.

    Flotte bilder.
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Siste bildene kommer her. Først et oversiktsbilde ved innganspartiet. De neste to er fra mbl som er noe utenom det vanlige. Sinnsykt bra lyd men til en pris de fleste av oss må takke nei til. Dessuten er forsterkerene så svære at et dedikert (stort) lytterom er et must.

    De neste bildene er fra ASR som spilte med Solid Wood MPX platespiller, Ortofon Rondo PU. Elektronikken var ASR Emitter II Exclusive integrert, ASR Basis Exclusive RIAA, alle med batteristrømforsyning. Avance høyttalere. Veldig bra lyd tatt i betraktning at elementene er bare 6 tommer eller deromkring.

    Flere bilder i morgen. Sjekk også www.audiophile.no om noen minutter.
     

    Vedlegg

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Et siste bilde som bekrefter at jeg har kjøpt riktig flat-TV i heimen: det var Pioneer plasma overalt! De må ha sponset utstillerne. Noen som kjenner igjen dama på skjermen?
     

    Vedlegg

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    MBL gjorde et storartet inntrykk på oss. CD spiller fra MEL audio. Noen pussige skulpturer av noen horn "tubaski".
     

    Vedlegg

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    HSobstad skrev:
    MBL gjorde et storartet inntrykk på oss. CD spiller fra MEL audio. Noen pussige skulpturer av noen horn "tubaski".
    Hmmm... noen bilder "forsvant".
     

    Vedlegg

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Avantgardes modell 1 er vel ingen bombe. Men AG holder på med siste tuning av en ny riaa med tre innganger og en mengde justeringsmuligheter. Kan justeres mens du spiller.
    AG holder også på med en DAC som de spilte på messen, men som var relativt uferdig. Har dessverre ikke fått filmet nyvinningene, men de er mest spennende på innsiden.

    "Jens" og "HSobstad" har valgt å beære to kjente skikkelser fra Avantgarde med vår posering sammen med dem. Men hvem er hvem?
    På siste bilde er høvdingen selv.
     

    Vedlegg

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    johnnygrandis skrev:
    Takk for fine bilder, Ole.

    Pøs på med mer hvis du har.

    (-er heller ikke glad i volumnivåer på max..hvorfor gjør de dette tro.

    MVH Johnny
    Jeg er enig. Det var støy. De dempet lyden noe, ut på dagen.
    Spurte faktisk Armin Krauss om dette. Hvorfor ikke dempe rommet?
    Han sa det var et poeng, men på den annen side ville mange mennesker da hevde at det spilte bra nettopp fordi rommet var behandlet. Dermed har de valgt å presentere systemet i et helt ubehandlet rom.

    De har også benyttet helt standard Avantgarde-kabler og standard kobling i serie.
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Her er Audioresolution ellipse høytaler fra MediaTech som vi fikk en utførlig demonstrasjon av. Det var selvsagt mulig å få bruke egen musikk. I mine ører spillte høytalerne overbevisende. Når det gjelder spørsmålet om å få spille egen musikk var utstillerne generelt veldig positive til det. Når vi kom til Electrocompaniet sin stand var det imidlertid bråstopp. Overaskende og veldig synd. Hadde sett frem til å få hørt skikkelig på aw 400.
     

    Vedlegg

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    HSobstad skrev:
    Avantgardes modell 1 er vel ingen bombe. Men AG holder på med siste tuning av en ny riaa med tre innganger og en mengde justeringsmuligheter. Kan justeres mens du spiller.
    AG holder også på med en DAC som de spilte på messen, men som var relativt uferdig. Har dessverre ikke fått filmet nyvinningene, men de er mest spennende på innsiden.

    "Jens" og "HSobstad" har valgt å beære to kjente skikkelser fra Avantgarde med vår posering sammen med dem. Men hvem er hvem?
    På siste bilde er høvdingen selv.
    Kjenner igjen HSobtad og Jens, og hønna er trio ;)
    Vanvittig lekre de stablene med basser i midten, er det noe og si på lyden fra Avantgardes egen nyutviklede produktgruppe fra dere to Trio nisser? :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Herlig gutter,

    De rundstrålende MBL`ene i gitter gir meg assosiasjoner til diskotek i syden med noen helt andre skapninger i buret ;D

    MVH Johnny
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    johnnygrandis skrev:
    Herlig gutter,

    De rundstrålende MBL`ene i gitter gir meg assosiasjoner til diskotek i syden med noen helt andre skapninger i buret ;D

    MVH Johnny
    ;D
    Mangelen på disse skapningene var ikke noe problem akkurat der. Da vi kom inn spilte Donald Fagen så det jomet, uten at det var ulyd. Fikk MYE gode følelser i kroppen. Substitutt?? ::)
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Denne underlige kulen fra Cabassa er faktisk et 4-kanals system. Den hadde et lydbilde som slett ikke var verst, men litt mye bass dominerte det hele.
     

    Vedlegg

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Vermin skrev:
    HSobstad skrev:
    Avantgardes modell 1 er vel ingen bombe. Men AG holder på med siste tuning av en ny riaa med tre innganger og en mengde justeringsmuligheter. Kan justeres mens du spiller.
    AG holder også på med en DAC som de spilte på messen, men som var relativt uferdig. Har dessverre ikke fått filmet nyvinningene, men de er mest spennende på innsiden.

    "Jens" og "HSobstad" har valgt å beære to kjente skikkelser fra Avantgarde med vår posering sammen med dem. Men hvem er hvem?
    På siste bilde er høvdingen selv.
    Kjenner igjen HSobtad og Jens, og hønna er trio ;)
    Vanvittig lekre de stablene med basser i midten, er det noe og si på lyden fra Avantgardes egen nyutviklede produktgruppe fra dere to Trio nisser? :)
    Som tidligere opplyst var ikke forholdene i Avantgardes demorom særlig egnet til vurderinger av den art. Kan dessverre derfor ikke svare på dette.
    Kanskje til jul, hvis du oppfører deg pent.
    Hilsen Trio-nissen.
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Denne underlige framtoningen er en Göbel Detaille-serie høyttaler. Vil si at dette var en av messens lydmessige overraskelser. Liten og nett, pussig teknologi og veldig fin akustisk-vennlig lyd.

    Ja, demorommet var ganske bra. Likevel, lyden var fortreffelig i mellomtone og høyere opp. Helt grei bass.
    Vi fikk testet med flere medbrakte låter. Jan Eggums Hjerteknuser, Kenneth Sivertsens Fløyel og en virkelig test; Moon River med Jacintha.
    Passer for mindre rom vil jeg tro.
     

    Vedlegg

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Martin Logan / McIntosh / Moon.
    Her har markedsfolka jobbet overtid. Mye grommt utstyr, MEN all musikken ble avspilt fra en flatskjerm/harddisk og virket forhåndsrediert i detalj. Lyden var kald og kunstig IMO. Skuffende.
    Er det for øvrig noen grense på hvor stort et VU-meter kan bli. På McIntosh kan trolig de mest svaksynte følge med på output-power. Det appellerer nok til noen dette også :eek:
     

    Vedlegg

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Du verden så mange platespillere!
     

    Vedlegg

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Denne var litt spesiell. Fra Acoustic Solid og har tonearm og et par andre deler av bambus. Ikke overraskende het den Solid Bambus!
     

    Vedlegg

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Vil dere ha flere? OK! Øverst en fra Transrotor som var dekket av skinn! Litt "over the edge" spør dere meg!
     

    Vedlegg

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Øverst Cayin retro CD-spiller, deretter Ortofon SPU PU og en eller annen CD-rensemaskin.
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Tror ikke den siste største riggen blir å få kjøpt på Elkjøp, akkurat.

    MVH Johnny
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Mange snedige spillere her ja.
    Kjekt for "sm" folka at de også kan finne seg en platesnurrer som kan passe deres smak.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Flotte bilder OS. Tydelig vi hadde ulik fokus. Jeg er ikke helt på vinyl enda men jeg drar kjensel på spilleren med bambus. Jeg ga vekk all vinylen til brodern i 1995 og satset på det nye mediet cd (hvor dum er det mulig å bli) Tørr luft krevde litt væske iblant.
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hadde. jo tenkt at rørene skulle komme i fokus, men er ikke helt stødig på vedleggene ennå
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Røroppsett fra Emille. Så vel litt mer imponerende ut enn lyden de presterte.
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Og så til de som er skeptisk til to stjerners overnatting. Vi hadde det veldig bra på vårt tostjernersvalg Gasthaus Zum Gocl
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn