Hifisentralen 2 og ny server

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Etter lang tid med lovord så ser det ut til at HFS2 er et faktum som vil bli lansert i løpet av 14 dager.

Vi venter fortsatt på vår nye dedikerte server som er innkjøpt fra Dell, og med en gang den blir levert så vil vi lansere nye sider og "ny hastighet".

Jeg kan jo si noen ord om hvilke oppgraderinger som er i vente:

* ny forside med oppdaterte nyheter fra hifibransjen i Norge, samt en rekke linker til hva som skjer på andre websider i form av bokser med "15 siste fra...". Forsiden vil dermed fungere som en portal slik den en gang var tiltenkt.

* et nytt forum med MySQL database - vi går bort i fra YaBB som benytter enkeltfiler og skifter over til en modifisert utgave av SMF som sikkert er kjent for en del av dere. Alle innlegg fra tidligere vil selvfølgelig bli konvertert.

* nye underforum for evnt. hifi-foreninger, butikker osv. med eget design.

* en ny brukbørs som vil inneholde våre egne annonser og en rekke "15 siste annonser..." fra enkelte andre websider for bedre oversikt.

* et nytt galleri - her er vi ikke helt ferdige, da vi søker etter et PHP script som vil gi litt av de samme mulighetene som finnes på f.eks. AVforum. Vi har vurdert Coppermine og PhotoPost, men vi ønsker et gallerisystem som gir brukeren muligheten til å legge ut alle bilder og tekst på en enkelt side. Hvis det er noen som kan være behjelpelig her så er det bare å sende en mail til: webmaster@hifisentralen.no

De nye sidene vil bli lansert uten galleri, og jeg er redd for at alle våre gamle galleri-bilder ikke kan konverteres. Nye gallerisider vil bli lansert så fort vi finner en brukbar løsning.

* Tradisjonelle linkesider - vi ønsker å skape Norges beste linkesider til hifi-relaterte websider. Vi ønsker å ha en helt ordinær html-side med underkategorier som viser linker til alt som kryper og går innenfor vår interesse (fabrikanter, forum, bruktbørser, forretninger, DIY-sider m.m.) Her trenger vi bistand fra våre brukere, og hvis det er noen som kunne tenke seg å hjelpe til så vil deres navn bli kredittert på siden. Hvis det er noen som kan være behjelpelig her så er det bare å sende en mail til: webmaster@hifisentralen.no

* Flere moderatorer - trenger jeg å si mer. ;D

HFS2 vil i større grad fungere som en portal med oversikt over hva som skjer i AV-verden, og jeg håper dere vil sette pris på de nye sidene.

Mvh
Thomas Sætervadet
"Høvdingen"

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Gratulerer så mye, dette blir fint.
Særlig den nye og omstendige og oppgraderte linkmuligheten til alt som er av hifirelaterte ting, den blir super vet du.
Mvh.KW

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Jeg håper det blir bra. ;D

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Ser frem til en bedre løsning på en presentasjon av "mitt anlegg" Liker løsningen som er på av forum, men har veldig gjerne lyst til å bruke Hifisentralen mere ;D
Føler også at forumet er noe bedre kategorisert på av-forum.
Men ellers er jeg kjempe fornøyd 8)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.734
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
#1 Forstår jeg det slik at alt unntatt bildearkrivet blir videreført.. inkl PM innboksen?
Er ellers enig med Leikis, en bedre måte å lage presentasjon på er etterlenktet, FORUTSATT at det ikke blir slik "poeng-ranking-system" som på AVforum, som etter min mening ikke har noe med saken å gjøre... HiFiforumet i sverige har løst dette enkelt med egen avdeling hvor folk kan lage sin egen tråd..

#2 Blir det innebygd "bildesystem" i HFS2, hvor man for eks kan sette inn bilde ved å "bla gjennom" og legge til bilder i trådene...?

mvh Kai

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
#1 Forstår jeg det slik at alt unntatt bildearkrivet blir videreført.. inkl PM innboksen?
Er ellers enig med Leikis, en bedre måte å lage presentasjon på er etterlenktet, FORUTSATT at det ikke blir slik "poeng-ranking-system" som på AVforum, som etter min mening ikke har noe med saken å gjøre... HiFiforumet i sverige har løst dette enkelt med egen avdeling hvor folk kan lage sin egen tråd..

#2 Blir det innebygd "bildesystem" i HFS2, hvor man for eks kan sette inn bilde ved å "bla gjennom" og legge til bilder i trådene...?

mvh Kai
Private hjemmsider som er opprettet på HFS1 og Hifi Anlegg vil ikke bli overført til HFS2 da vi ikke klarer å konvertere dette, men alt annet vil bli overført.

Og ja, det blir billedopplastning i alle innlegg på HFS2. Vi har satt en maksgrense på 10 bilder pr. innlegg, men det bør vel holde.

Det blir ikke noe system for å velge mellom allerede opplastede bilder, men du kan jo opplaste hva du måtte ønske fra egen datamaskin. I tillegg vil det være mulig å legge til film fra YouTube direkte i et innlegg.

Mvh
Thomas

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Gledelig :)
Bare å smøre seg med litt tålmodighet her da :)

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
Dette høres bra ut, blir spennende når det kommer opp..

Destiny.. :)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.734
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Takker for svar Høvding! Det virker som det blir et veldig bra forum med mange bra funksjoner!

Lykke til med overgangen/konverteringen!!! Vi venter i spenning :)

mvh Kai

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Høres meget spennende ut!

Skap gjerne en avdelig for bildetråder slik som det er på hififorum.nu, da tror jeg du kan droppe å lage galleri.

Inndelingen "der borte" er også fin med hi-fi og diy avdeling som bildetråder.

Når du i tillegg har mulighet i HFS2 for opplasting av bilder så er det helt maks!!

Lykke til med konvertering

Mvh
Rolf

warwick

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.09.2006
Antall liker
0
Hurra!

Gleder meg til å kunne søke etter innlegg uten å måtte gå tur med bikkja før resultatene kommer opp..

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.085
Torget vurderinger
1
Ja jeg ser frem til dette.

Mvh. Bjørn

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Jeg fikk i dag bekreftet at vår nye server vil bli levert, samt være operativ i slutten av neste uke.

Alt kan gå galt med pc og software så det kan være greit å ha et par ekstra dager å gå på, og det er dermed bestemt at HFS2 vil bli lansert tirsdag 1. mai 2007.

Mvh
Høvdingen

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Sv: Hifisentralen 2 og ny server

hva i helvete har skjedd med denne drittsite'n? drøssevis med innlegg og pm er forsvunnet, layouten er føkkings kaos, etc. :mad:

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3

Les litt mer under hfs2, og det blir ganske bruktbart etter hvert

PK

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128

Hulabalu!

Det tok en 10-15 minuttings å bli komfortabel med den nye navigeringen, men nå går det så det koster
etter her!

Flotte saker!

mvh

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0

Uvant, men det er bra speed, regner med at navigeringen blir bedre etter hvert. Godt at det endelig er skjedd noe ihvertfall.......

S

slowmotion

Gjest

Fint at den nye sentralen er oppe og går.

Men... førsteintrykk?

Tja nå er jeg i hvert fall forvirra.
Og layouten suger.... :-\
Kanskje dette er noe man venner seg til
og at alt blir bra i morgen......

;)

edit :

Og hvor ble det av de aktuelle trådene?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28

Spennede dette....emn layouten er uvannt ja

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2

slowmotion skrev:
Fint at den nye sentralen er oppe og går.

Men... førsteintrykk?

Tja nå er jeg i hvert fall forvirra.
Og layouten suger.... :-\
Kanskje dette er noe man venner seg til
og at alt blir bra i morgen......

;)

Ja, layouen suger litt i starten, men etterhvert som du blir kjent med den så vil det dukke opp nye muligheter.

Men, det er bra at du er ærlig, på den måten så kan vi jobbe videre med noe som alle vil like til slutt.

Mvh
Thomas

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
190
Torget vurderinger
2

Høvdingen skrev:
Etter lang tid med lovord så ser det ut til at HFS2 er et faktum som vil bli lansert i løpet av 14 dager.

Vi venter fortsatt på vår nye dedikerte server som er innkjøpt fra Dell, og med en gang den blir levert så vil vi lansere nye sider og "ny hastighet".

Jeg kan jo si noen ord om hvilke oppgraderinger som er i vente:

* ny forside med oppdaterte nyheter fra hifibransjen i Norge, samt en rekke linker til hva som skjer på andre websider i form av bokser med "15 siste fra...". Forsiden vil dermed fungere som en portal slik den en gang var tiltenkt.

* et nytt forum med MySQL database - vi går bort i fra YaBB som benytter enkeltfiler og skifter over til en modifisert utgave av SMF som sikkert er kjent for en del av dere. Alle innlegg fra tidligere vil selvfølgelig bli konvertert.

* nye underforum for evnt. hifi-foreninger, butikker osv. med eget design.

* en ny brukbørs som vil inneholde våre egne annonser og en rekke "15 siste annonser..." fra enkelte andre websider for bedre oversikt.

* et nytt galleri - her er vi ikke helt ferdige, da vi søker etter et PHP script som vil gi litt av de samme mulighetene som finnes på f.eks. AVforum. Vi har vurdert Coppermine og PhotoPost, men vi ønsker et gallerisystem som gir brukeren muligheten til å legge ut alle bilder og tekst på en enkelt side. Hvis det er noen som kan være behjelpelig her så er det bare å sende en mail til: webmaster@hifisentralen.no

De nye sidene vil bli lansert uten galleri, og jeg er redd for at alle våre gamle galleri-bilder ikke kan konverteres. Nye gallerisider vil bli lansert så fort vi finner en brukbar løsning.

* Tradisjonelle linkesider - vi ønsker å skape Norges beste linkesider til hifi-relaterte websider. Vi ønsker å ha en helt ordinær html-side med underkategorier som viser linker til alt som kryper og går innenfor vår interesse (fabrikanter, forum, bruktbørser, forretninger, DIY-sider m.m.) Her trenger vi bistand fra våre brukere, og hvis det er noen som kunne tenke seg å hjelpe til så vil deres navn bli kredittert på siden. Hvis det er noen som kan være behjelpelig her så er det bare å sende en mail til: webmaster@hifisentralen.no

* Flere moderatorer - trenger jeg å si mer. ;D

HFS2 vil i større grad fungere som en portal med oversikt over hva som skjer i AV-verden, og jeg håper dere vil sette pris på de nye sidene.

Mvh
Thomas Sætervadet
"Høvdingen"
Er det MySQL på IIS/Windows (PHP) elle MySQL på Linux/Unix ???

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2

MySQL på Linux/Unix

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm

Dette blir nok bra når man får vent seg til alt det nye.. Litt synd med innleggene som ikke ble med over, jeg for min del har ingen mulighet til å kopiere og slikt, da jeg faktisk bare er inne via wap på telefonen min. En annen snodig sak som jeg ikke veit om jeg er så begeistra for, er antall annonser som står ved siden av nick på bruktbørsen. Er det noen tenkt hensikt med dette? Ellers vil jeg få gratulere med ny og rask HFS :)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm

En annen ting jeg ser nå er at innleggstelleren min ikke endrer seg etterhvert som jeg legger inn innlegg... Den har stått på 373 de 3-4 siste innleggene....

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2

Da har du gitt meg noe å jobbe med. Jeg hadde ikke regnet med at dette ville gå smertefritt for seg. ;D

Fint at du sier ifra.

Mvh
H

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm