HiFiMAN hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    sorgenfri

    Gjest
    Hehehehe, nettopp.

    Skal lese litt om forskjellige kvaliteter på modellene til Hifiman, de har så mange.

    Unnskyld at jeg sier det, men tror du hadde likt HD 650, hahaha.
    Skal du selge de til meg nå??

    Jeg har Sennheiser jeg..Guttungen sitter med de på nå - Just Cause2 PS3...
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Du har et poeng Sorgenfri, jeg syntes HE 500 og LCD2 var litt hipp som happ. 500 kanskje litt mer frampå. LCD 3 derimot bør du ikke teste hvis du ikke er klar til å handle :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Du har et poeng Sorgenfri, jeg syntes HE 500 og LCD2 var litt hipp som happ. 500 kanskje litt mer frampå. LCD 3 derimot bør du ikke teste hvis du ikke er klar til å handle :)
    Tom for liker +1!

    Har du rolle...glem det: har dy byttet rør?
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    He he nei, blir pinadø ikke tid heller. Jobb imorgen til onsdag, ulidelig lenge :)
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hører veldig mye på electronica, og finner både HE-400 og HE-500 som meget velegnede formidlere. Personlig synes jeg faktisk Denon sine D2/5/7000 som hakket mer moro på akkurat denne sjangeren, da de hadde en fetere og mer svulmende signatur.

    Stax er dog uslåelig på denne sjangeren (for mitt vedkommende) :D
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hører veldig mye på electronica, og finner både HE-400 og HE-500 som meget velegnede formidlere. Personlig synes jeg faktisk Denon sine D2/5/7000 som hakket mer moro på akkurat denne sjangeren, da de hadde en fetere og mer svulmende signatur.

    Stax er dog uslåelig på denne sjangeren (for mitt vedkommende) :D
    Og i signaturen din, ser jeg du har SR-009, hahaha. Prøver du å gjøre meg bankerott? :D Har du lyst til å si litt om lyden i SR-009 kontra D7000 (som jeg har)?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Hører veldig mye på electronica, og finner både HE-400 og HE-500 som meget velegnede formidlere. Personlig synes jeg faktisk Denon sine D2/5/7000 som hakket mer moro på akkurat denne sjangeren, da de hadde en fetere og mer svulmende signatur.

    Stax er dog uslåelig på denne sjangeren (for mitt vedkommende) :D
    Har aldri likt Denon..blir for mye innelukket for meg..
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    De er forskjellige nok til å eie begge. HE-500 er mer frempå og mer moro, LCD-2 er høfligere og mer "korrekt". Men igjen avhenger jo ting av forsterkeriet man benytter.

    Du har et poeng Sorgenfri, jeg syntes HE 500 og LCD2 var litt hipp som happ. 500 kanskje litt mer frampå. LCD 3 derimot bør du ikke teste hvis du ikke er klar til å handle :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    @ardilla

    Mitt mål har alltid vært å eie kun ett par, som tilfredstiller alle mine behov...realisten i meg tilsier to par, og da tror jeg 500 er paret...helt uten å ha lyttet til det.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    @ Tittentei:

    SR-009 er dessverre i en annen liga, både lydmessig og prismessig - ikke at det kommer som noen bombe. De har en helt annen evne til å nyansere, formidle detaljer og ulike lag i musikken. Kort sagt en slående homogenitet/balanse i lydgjengivelsen akkompagnert med enestående åpenhet, ryddighet og luft. Høres flåsete ut, men det er en av få måter jeg kan beskrive de på.

    Edit: Man glemmer fort at man lytter til en hodetelefon med disse, og man slapper fort av og storkoser seg med musikken.

    For min del hersker liten tvil om at SR-009 ikke er verdt den veiledende prisen, men at de på den annen side er hodetelefonene som jeg har kost meg mest med er likedan en "sannhet". Når vi først er inne på Stax må jeg også trekke fram SR-407, de var helt fantastiske til prisen! Disse i kombinasjon med f.eks SRM-323S må være et sinnsykt flott system. Jeg brukte disse i kombinasjon med SRM-727II. Det ligger forresten et SRS-4170 system på brukten.

    Denon D7000 er utrolig behagelig og morsomme, med like god komfort. Dog finner jeg dem som sløv sirup sammenliknet med eksempelvis SR-407, HE-400 og HE-500. Ved AB-testing mellom D7000 og HE-500 framstod D7000 som en skikkelig sløv kniv. Må innrømme jeg på det tidspunktet følte jeg hadde gjort en dårlig deal på D7000. De var rett og slett ikke verdt utenlandsk (og ihvertfall ikke norsk) pris, men dette blir en totalvurdering en må gjøre selv utifra sine egne preferanser. De var jo veldig moro å lytte til (såfremst man begynte økten ved å lytte til de).

    Personlig oppfatter jeg en helt annen balanse, åpenhet og homogenitet i de nevnte elektrostatene og orthodynamiske. Må spesielt trekke fram HE-400. De er lydmessig et reellt kupp til prisen. Dessverre virker det til at feilraten på driverne er høy. Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok sittet med HE-400 sammen med V200 nå. HE-400 oppfattes som mer "heftig", men også slitsom direkte sammenliknet med HE-500 på Violectric V100 forsterker. Gjengivelsen er mer u-kurvet, hvor diskant og bass er noe mer framhevet - og ditto mellomtone noe tilbaketrukket. Typisk amerikansk tuning på de sådan, noe som egentlig er gjentatt til det kjedsommelige.... beklager det. :p
    HE-500 er kort og greit mer balansert i gjengivelsen, og mer behagelig å lytte til i lengden. Den oppfattes til å ha mindre "slam" enn HE-400, men med høyere oppløsning, samt at den er tyngre i vekt og å drive for amp.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    1) Glem det :p

    2) Jeg tror det stemmer

    3) Har jeg nevnt HD650?

    @ardilla

    Mitt mål har alltid vært å eie kun ett par, som tilfredstiller alle mine behov...realisten i meg tilsier to par, og da tror jeg 500 er paret...helt uten å ha lyttet til det.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    1) Glem det :p

    2) Jeg tror det stemmer

    3) Har jeg nevnt HD650?

    @ardilla

    Mitt mål har alltid vært å eie kun ett par, som tilfredstiller alle mine behov...realisten i meg tilsier to par, og da tror jeg 500 er paret...helt uten å ha lyttet til det.
    Angere enda på at jeg nærmest ga bort mine 400 til broshan..På Infected Mushroom var de konge!!
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hva men velger av LCD-2 versjon X og HE-500 blir en smakssak vil jeg tru. AB-testet begge to på eget utstyr (da med Hegel HD11 og Auralic Taurus), og det var klare likheter og ulikheter mellom HE-500 og LCD Rev. 2. Begge var naturligvis preget av homogeniteten man finner ved orthodynamiske, men personlig oppfattet jeg HE-500 som en god del luftigere, og med et vesentlig større lydbilde, samt mer energi i diskantregionen. Rent metaforisk oppfattet jeg lydbildet på LCD-2 som en smal gang. Dette i kombinasjon med at LCD-2 ikke hadde et detaljnivå i diskantområdet som jeg fant tilfredsstillende gjorde til slutt at jeg solgte de.

    Edit: Noe mer fokus på bass og mellomtone ved LCD-2 vs HE-500.

    Sammen med HD800 var de et av de dårligste kjøpene jeg har gjort. Smaken er som baken. :D
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Neeeeeeeeeeiii...Vet du hva du har stelt istand her nå?


    :)

    Visste det, bare visste det! Ringer Sture imorgen!

    Innbytte:)
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hehehe. Hvem vet, kanskje du blir kjempefornøyd med LCD-2? ;)

    Har du sjans til å teste begge?

    Edit: Personlig synes jeg det er vanskelig å gjøre en bedre deal en HE-500 (til 4-5k) om en skal ha seg hodetelefoner i øvre klasse. Prosdifferansen hadde jeg heller lagt i forsterkeri og/eller DAC.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Hehehe. Hvem vet, kanskje du blir kjempefornøyd med LCD-2? ;)

    Har du sjans til å teste begge?
    Søndag får være så mye søndag det vil for meg...JEG ringer Sture!! Har jo lcd 2, og det finnes ikke noe feil..men tvilen er sådd!


    ååååååååååå at dette skal være så jevla vanskelig??


    flirer!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Du må ikke bytte inn LCD-2 ene dine, da dummen. Du må bare skaffe deg en HE-500. Eller HE-400 - de vet du jo du liker. Og du vet du liker LCD-2. Ta det med to og avfinn deg med å eie 2-10 par. Slik resten av oss gjør.

    Hehehe. Hvem vet, kanskje du blir kjempefornøyd med LCD-2? ;)

    Har du sjans til å teste begge?
    Søndag får være så mye søndag det vil for meg...JEG ringer Sture!! Har jo lcd 2, og det finnes ikke noe feil..men tvilen er sådd!


    ååååååååååå at dette skal være så jevla vanskelig??


    flirer!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Pussig hvordan oppfatninger kan variere. Er Taurus ikke en god match med LCD-2?

    Hva men velger av LCD-2 versjon X og HE-500 blir en smakssak vil jeg tru. AB-testet begge to på eget utstyr (da med Hegel HD11 og Auralic Taurus), og det var klare likheter og ulikheter mellom HE-500 og LCD Rev. 2. Begge var naturligvis preget av homogeniteten man finner ved orthodynamiske, men personlig oppfattet jeg HE-500 som en god del luftigere, og med et vesentlig større lydbilde, samt mer energi i diskantregionen. Rent metaforisk oppfattet jeg lydbildet på LCD-2 som en smal gang. Dette i kombinasjon med at LCD-2 ikke hadde et detaljnivå i diskantområdet som jeg fant tilfredsstillende gjorde til slutt at jeg solgte de.

    Edit: Noe mer fokus på bass og mellomtone ved LCD-2 vs HE-500.

    Sammen med HD800 var de et av de dårligste kjøpene jeg har gjort. Smaken er som baken. :D
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    @ Tittentei:

    SR-009 er dessverre i en annen liga, både lydmessig og prismessig - ikke at det kommer som noen bombe. De har en helt annen evne til å nyansere, formidle detaljer og ulike lag i musikken. Kort sagt en slående homogenitet/balanse i lydgjengivelsen akkompagnert med enestående åpenhet, ryddighet og luft. Høres flåsete ut, men det er en av få måter jeg kan beskrive de på.

    Edit: Man glemmer fort at man lytter til en hodetelefon med disse, og man slapper fort av og storkoser seg med musikken.

    For min del hersker liten tvil om at SR-009 ikke er verdt den veiledende prisen, men at de på den annen side er hodetelefonene som jeg har kost meg mest med er likedan en "sannhet". Når vi først er inne på Stax må jeg også trekke fram SR-407, de var helt fantastiske til prisen! Disse i kombinasjon med f.eks SRM-323S må være et sinnsykt flott system. Jeg brukte disse i kombinasjon med SRM-727II. Det ligger forresten et SRS-4170 system på brukten.

    Denon D7000 er utrolig behagelig og morsomme, med like god komfort. Dog finner jeg dem som sløv sirup sammenliknet med eksempelvis SR-407, HE-400 og HE-500. Ved AB-testing mellom D7000 og HE-500 framstod D7000 som en skikkelig sløv kniv. Må innrømme jeg på det tidspunktet følte jeg hadde gjort en dårlig deal på D7000. De var rett og slett ikke verdt utenlandsk (og ihvertfall ikke norsk) pris, men dette blir en totalvurdering en må gjøre selv utifra sine egne preferanser. De var jo veldig moro å lytte til (såfremst man begynte økten ved å lytte til de).

    Personlig oppfatter jeg en helt annen balanse, åpenhet og homogenitet i de nevnte elektrostatene og orthodynamiske. Må spesielt trekke fram HE-400. De er lydmessig et reellt kupp til prisen. Dessverre virker det til at feilraten på driverne er høy. Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok sittet med HE-400 sammen med V200 nå. HE-400 oppfattes som mer "heftig", men også slitsom direkte sammenliknet med HE-500 på Violectric V100 forsterker. Gjengivelsen er mer u-kurvet, hvor diskant og bass er noe mer framhevet - og ditto mellomtone noe tilbaketrukket. Typisk amerikansk tuning på de sådan, noe som egentlig er gjentatt til det kjedsommelige.... beklager det. :p
    HE-500 er kort og greit mer balansert i gjengivelsen, og mer behagelig å lytte til i lengden. Den oppfattes til å ha mindre "slam" enn HE-400, men med høyere oppløsning, samt at den er tyngre i vekt og å drive for amp.
    Tusen hjertlig takk, da vet jeg hva som skal stå på ønskelista til nissen i år, men jeg tviler sterkt på at han har råd...
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Fy, teinum. Du bruker universalwattargumentet. Fy. Du vet da bedre enn som så.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    @KML Jeg liker 007 bedre en 009, så det så. Og slutt å mase på tittentei. Han har ikke godt av det.

    @ Tittentei:

    SR-009 er dessverre i en annen liga, både lydmessig og prismessig - ikke at det kommer som noen bombe. De har en helt annen evne til å nyansere, formidle detaljer og ulike lag i musikken. Kort sagt en slående homogenitet/balanse i lydgjengivelsen akkompagnert med enestående åpenhet, ryddighet og luft. Høres flåsete ut, men det er en av få måter jeg kan beskrive de på.

    Edit: Man glemmer fort at man lytter til en hodetelefon med disse, og man slapper fort av og storkoser seg med musikken.

    For min del hersker liten tvil om at SR-009 ikke er verdt den veiledende prisen, men at de på den annen side er hodetelefonene som jeg har kost meg mest med er likedan en "sannhet". Når vi først er inne på Stax må jeg også trekke fram SR-407, de var helt fantastiske til prisen! Disse i kombinasjon med f.eks SRM-323S må være et sinnsykt flott system. Jeg brukte disse i kombinasjon med SRM-727II. Det ligger forresten et SRS-4170 system på brukten.

    Denon D7000 er utrolig behagelig og morsomme, med like god komfort. Dog finner jeg dem som sløv sirup sammenliknet med eksempelvis SR-407, HE-400 og HE-500. Ved AB-testing mellom D7000 og HE-500 framstod D7000 som en skikkelig sløv kniv. Må innrømme jeg på det tidspunktet følte jeg hadde gjort en dårlig deal på D7000. De var rett og slett ikke verdt utenlandsk (og ihvertfall ikke norsk) pris, men dette blir en totalvurdering en må gjøre selv utifra sine egne preferanser. De var jo veldig moro å lytte til (såfremst man begynte økten ved å lytte til de).

    Personlig oppfatter jeg en helt annen balanse, åpenhet og homogenitet i de nevnte elektrostatene og orthodynamiske. Må spesielt trekke fram HE-400. De er lydmessig et reellt kupp til prisen. Dessverre virker det til at feilraten på driverne er høy. Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok sittet med HE-400 sammen med V200 nå. HE-400 oppfattes som mer "heftig", men også slitsom direkte sammenliknet med HE-500 på Violectric V100 forsterker. Gjengivelsen er mer u-kurvet, hvor diskant og bass er noe mer framhevet - og ditto mellomtone noe tilbaketrukket. Typisk amerikansk tuning på de sådan, noe som egentlig er gjentatt til det kjedsommelige.... beklager det. :p
    HE-500 er kort og greit mer balansert i gjengivelsen, og mer behagelig å lytte til i lengden. Den oppfattes til å ha mindre "slam" enn HE-400, men med høyere oppløsning, samt at den er tyngre i vekt og å drive for amp.
    Tusen hjertlig takk, da vet jeg hva som skal stå på ønskelista til nissen i år, men jeg tviler sterkt på at han har råd...
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe :)

    Det var ikke Taurusen det stod på, men egenskapene til selve hodetelefonen (LCD-2 Rev. 2).
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hehe :)

    Det var ikke Taurusen det stod på, men egenskapene til selve hodetelefonen (LCD-2 Rev. 2).
    Jeg er nå overbevist om at Taurus ikke er optimal for LCD-2 , greit å vite ;)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    @KML Jeg liker 007 bedre en 009, så det så.
    Har du ikke lært deg at du må begrunne slike erklæringer?
    Jeg understreker min subjektive uttalelses subjektivitet vet å avstå fra begrunnelser.

    Men siden du stiller et implisitt spørsmål, skal jeg røpe at der har ned lydsignatur å gjøre. Vil du spørre mer foreslår jeg Staxtråden som arena.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    @cdwm: Liker humoren din! +1

    Vi er heldige som har deg!!
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Byttet til velour putene på he-500 nå og lurer fælt på om det er noe enkelt triks jeg har gått glipp av for å bytte puter enkelt, for jeg kløna noe alvorlig.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det er et enkelt triks...

    Byttet til velour putene på he-500 nå og lurer fælt på om det er noe enkelt triks jeg har gått glipp av for å bytte puter enkelt, for jeg kløna noe alvorlig.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Takk, det svaret stod i stil med 70% av innleggene i hodetelefon forumet om dagen så jeg ble i vert fall ikke skuffet: det var som forventet. På tide å bevege seg over til ett forum hvor ikke alle tråder er en barnehage..
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ^ Bare hyggelig, du.

    Vanskelig å forklare, spesielt når du ikke forklarer HVA du sleit med, såå vrient er det jo ikke.
    Det er 4 flipper. Du starter med to, så bøyer/klemmer du litt på ringen og smetter inn de to siste.



    Edit:

    Slik kan man for eksempel gjøre det...

    hifiman_velour_pads.jpg
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har du de nyeste padene som ardilla viser over er det greit og videoen er representativ, men hvis du har pads med 4 tynne gjennomsiktige plastflaps; da er det mye vanskeligere og du skal i prinsippet ta to flaps først ved å skvise. Deretter tar du den tredje - og du må lirke FORSIKTIG den fjerde på plass. Når du skal flippe den fjerde på plass, så knekker den hvis du ikke er ytterst forsiktig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn