HiFiMAN hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Deem

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2012
    Innlegg
    45
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg var innom Audio Norge for noen måneder siden, hørte på ukjente CDer og V200 som forsterker. På førsteinntrykket foretrakk jeg HE-500 over LCD-2, men må ned igjen og ta med noen egne plater og sitte der en stund.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har i kveld "tvunget" meg selv til å høre på HE-6 - og jeg er ikke overrasket at jeg fortsatt har dem rundt ørene 6 timer etterpå. HE-6 er den hodetelefonen jeg har mest "issues" med. Noe er særdeles bra. Noe er mer sånn der "meh".
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har i kveld "tvunget" meg selv til å høre på HE-6 - og jeg er ikke overrasket at jeg fortsatt har dem rundt ørene 6 timer etterpå. HE-6 er den hodetelefonen jeg har mest "issues" med. Noe er særdeles bra. Noe er mer sånn der "meh".
    Du vil ikke utdype "meh"?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Skylab har altså begynt å skrive for innerfidelity..

    Du får nok solgt noen EF6 på den Sture, jeg tror nesten jeg må sjekke den selv. Går det an å skru på et rør eller to? ,))
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Og jeg som ser etter forsterker til lcd-3 om dagen, var jo ikke timet & tilrettelagt i det hele tatt det her ;)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Sture er en luring, vet du. Han følger med på oss. Pass på hva du drømmer om mens du sover, på morgenkvisten står Sture på trappa med produktene på et sølvfat og en diskret bankterminal i beltet...
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    6moons audio reviews: HifiMan EF6

    hero.jpg


    Monsteret får svært positiv omtale her også. Jeg får nesten lyst på en selv, faktisk!

    Men ikke på utseende. Et lite tips til Sture: Audionorge bør kanskje vurdere salg skap som passer, det er nok desverre ikke en pyntegjenstand de fleste drømmer om å ha på alteret i stua av estetiske årsaker....(les samboer, kvinnelige ektefeller etc)

    Den er større enn jeg hade trodd - eller så er panserdama her veldig nett. Men det hender jo det er størrelsen det kommer an på.





    Jeg synes prototypen så bedre ut, faktisk

     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Dæven - se hva jeg fant!!

    HiFiman med en penere EF-6 versjon - til og med med RØR - nå begynner vi å snakke!!

    Noen som har sett noen tester av denne? Hva koster den, Sture?

    hifiman_ef6-LD Tube.jpg
     
    Sist redigert:

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Prøvde å bestille en Hifiman EF-6, men den er ikke CE-godkjent enda *buuhuuu*
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    HiFiMAN HE-400

    KML om HiFiMAN HE-400:

    Fikk HE-400 denne uka, og jeg må si meg særdeles positivt overrasket! Wow for et sett hodetelefoner til en slik pris! :)

    Det sies på forum at disse er mørke og mumlete (rev 1), men disse (rev 2) er meget åpen, detaljerte og med veldig mye informasjon i toppregisteret. Størrelsen på lydbildet, evnen til å plassere og skille ut de ulike elementene i musikken er virkelig bra! Anbefaler alle å ta en lytt til disse, og seriøst vurdere de ved snusing på hodetelefoner i prisklassen 2-4k. :)
    Ja, disse HE-400 er latterlig bra og moro til prisen. Kudos til Hifiman og Audionorge for henholdsvis et kanonprodukt og sublim service!

    Har hørt HE500 ved flere anledninger. Prisdiffen er 1850,-. Personlig tror jeg ikke jeg hadde giddet å "oppgradere" til HE-500. Da hadde jeg heller eventuelt gått for toppmodellen. HE-500 husker jeg som mer balansert da jeg husker den som noe roligere i toppen. Men så langt liker jeg HE-400 bedre enn HE-500 da HE-400 virker til å ha større lydbilde og mer info, samt mer crisp gjengivelse i toppen. Er utrolig gjennomsiktig og detaljert i gjengivelsen!

    Disse i kombo med V200 må jo være meget bra. Ditta var dritkult! :D

    Noen som har en ide om Hifiman har planer om ny topmodell? Dette ble jeg meget interessert i merker jeg. :D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Men ikke på utseende. Et lite tips til Sture: Audionorge bør kanskje vurdere salg skap som passer, det er nok desverre ikke en pyntegjenstand de fleste drømmer om å ha på alteret i stua av estetiske årsaker....(les samboer, kvinnelige ektefeller etc)
    Jeg syntes den ser maskulin og dødskul ut, skikkelig kraftwerk med andre ord. Ser dog at kvinner kan reagere annerledes - Vel dem om det, vil jeg ha så kjøper jeg. :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Låter den bra nok så står ikke utseende i veien. Men estetisk vakker finner jeg den ikke. Selv til å være uten rør.

    Men ikke på utseende. Et lite tips til Sture: Audionorge bør kanskje vurdere salg skap som passer, det er nok desverre ikke en pyntegjenstand de fleste drømmer om å ha på alteret i stua av estetiske årsaker....(les samboer, kvinnelige ektefeller etc)
    Jeg syntes den ser maskulin og dødskul ut, skikkelig kraftwerk med andre ord. Ser dog at kvinner kan reagere annerledes - Vel dem om det, vil jeg ha så kjøper jeg. :)
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det CDWMcInSpots siterer meg på står jeg for 100%. Selv har jeg nettopp gått over til HE500, men dette er ikke på grunn av lyden alene. Dette skyldes i hovedsak defekter tilstede på produktene (HE400) ved ankomst. Dessverre mottok jeg to sett med defekter etter hverandre. Jeg sier ikke dette for å skremme noen, men for å informere om at det kan være et potensielt problem. Fant det utrolig irriterende egentlig da jeg virkelig digget disse hodetelefonene. De er uten tvil et kupp til denne prisen!

    Det skal og bør fremheves at Audionorge gav en fantastisk service, så all kudos til de ifm dette! :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    beyerdynamic T 1 vs. HiFiMAN HE-500

    ardilla om beyerdynamic T 1 vs. HiFiMAN HE-500:

    Beyerdynamic T 1 er mer detaljert og oppløst enn D7000, men mangler den samme punchen og "morofaktoren"?
    Jeg har ikke hørt D7000 (men D5000) - men har lest endel om den rundt om (jeg har klikket på "Add to cart" men ikke fullført noen ganger...) - men jeg har altså eid T1.

    Du summerer opp mine delvis annenhånds inntrykk på en helt utmerket måte. T1 er svært detaljert og oppløst, kan jeg i hvertfall skrive under på, og den savner noe morrofaktor. HE-500 har mye av det samme, men myyye mer morofaktor..
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    CDWMcInsSpots om ardilla om T1 vs HE-500

    ardilla om beyerdynamic T 1 vs. HiFiMAN HE-500:

    Beyerdynamic T 1 er mer detaljert og oppløst enn D7000, men mangler den samme punchen og "morofaktoren"?
    Jeg har ikke hørt D7000 (men D5000) - men har lest endel om den rundt om (jeg har klikket på "Add to cart" men ikke fullført noen ganger...) - men jeg har altså eid T1.

    Du summerer opp mine delvis annenhånds inntrykk på en helt utmerket måte. T1 er svært detaljert og oppløst, kan jeg i hvertfall skrive under på, og den savner noe morrofaktor. HE-500 har mye av det samme, men myyye mer morofaktor..



    Sorry CDW... kunne ikke dy meg, ikke ta det ille opp :)
     

    flippin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    116
    Antall liker
    128
    Torget vurderinger
    1
    Da har endelig Hifiman HE-300 kommet på plass på hodet mitt, og der kommer det til å bli en stund! Spiller foreløpig bare fra iPad, men jeg synes det høres bra ut. Den har krefter nok ihvertfall, er knapt over midten på lydstyrke innstillingen. Blir nok enda bedre med litt kvalitet på signalene, men kan ikke ta alt i et jafs.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Tok turen til Horten og messa idag. I bagasjen hjem ble det HE-300.
    Vi kjøpte et par hver jeg og min kompis. Vi lyttet til mange av de dyre modellene til Audeze, Hifiman og Sennheiser, Og
    Vi fant begge ut at HE 300 faktisk låt best på vår musikk. Dyrt er ikke alltid best heldigvis.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Utmerket! Hva gjorde at du likte HE300 så godt?
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Utmerket! Hva gjorde at du likte HE300 så godt?
    Disse hadde den bassen og fylden jeg har savnet med AKG 701, samtidig var det bra oppløsning og ga skikkelig rockefot.
    Nå blir det innkjøp av ny head amp. Tror det blir en Project Horizon når den er klar for levering.
    Tar en råsjanse med den.

    Audeze LCD2 og 3 samt Sennheiser HD800 imponerte ikke meg i det hele tatt.
    ble rett og slett litt slitsomt og analytiske til rock og metall.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det er nettopp det som er greia med disse high end greiene - man mister noe på veien mot perfeksjonen :) Bra for lommeboka å oppdage det tidlig ;)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Utmerket! Hva gjorde at du likte HE300 så godt?
    Disse hadde den bassen og fylden jeg har savnet med AKG 701, samtidig var det bra oppløsning og ga skikkelig rockefot.
    Nå blir det innkjøp av ny head amp. Tror det blir en Project Horizon når den er klar for levering.
    Tar en råsjanse med den.

    Audeze LCD2 og 3 samt Sennheiser HD800 imponerte ikke meg i det hele tatt.
    ble rett og slett litt slitsomt og analytiske til rock og metall.
    Jeg kan glede deg med å si at den er klar: Project Horizon - Single ended OTL tube headphone amplifier - 48V with class-A output stage <BR> *** IF ORDERING FROM OUTSIDE THE USA, CUSTOMS FEES MAY BE CHARGED AT TIME OF PICKUP. GARAGE1217 IS NOT RESPONSIBLE TO PAY CUSTOMS FEES WHICH ARE THE RESP

    Sjekk side 11 i psii-tråden. Blir spennende å høre inntrykk hvis du går for den. Har faktisk lest om folk som synes den låter bedre en psii med lavimpedante hodetelefoner selv om den skal være optimalisert for høyimpedante hodetelefoner.

    Husk å bestille den pre-build om du ikke ønsker å sette den sammen selv.
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Utmerket! Hva gjorde at du likte HE300 så godt?
    Disse hadde den bassen og fylden jeg har savnet med AKG 701, samtidig var det bra oppløsning og ga skikkelig rockefot.
    Nå blir det innkjøp av ny head amp. Tror det blir en Project Horizon når den er klar for levering.
    Tar en råsjanse med den.

    Audeze LCD2 og 3 samt Sennheiser HD800 imponerte ikke meg i det hele tatt.
    ble rett og slett litt slitsomt og analytiske til rock og metall.
    Jeg, både kjenner meg igjen i ditt resonnement, og ikke.

    Jeg spiller MYE musikk, og ROCK-tung electronica. Dette spillte jeg på HE-400, med særdeles godt resultat. Smilet, og "rockefoten" kom momentant med hifiman på hodet. Så kjøpte jeg LCD-2, og ble (som vanlig) først skuffet..

    Lcd kjentes kalde ut..Men så er det slik med meg, at når jeg får nye leker lytter jeg ikke til musikken- jeg lytter etter lydsignaturer..Da, er min helt personlige teori at HE-400 har en signatur som er lett å bli glad i, men også like lett å bli lei av?

    LCD-2 Ref.2 er bedre ¨på alle parametre sammenlignet med HE-400, men det presanteres mer distingvert..De er ikke fullt på treble, og bass..Det er mer likt orginal innspillingen..

    Bassen til audeze er strammere, og ikke minst kjappere, men ikke like vill som he-400. Diskanten ligger der den skal ligge- subtilt, og presist. Mellomtonen til LCD-2 er i en helt annen liga enn he..

    På hvert sitt vis er dette fantastiske lydformidlere. Mellomlegget mellom LCD, og HE-400 er definitivt verdt hver en krone..

    mvh
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Utmerket! Hva gjorde at du likte HE300 så godt?
    Disse hadde den bassen og fylden jeg har savnet med AKG 701, samtidig var det bra oppløsning og ga skikkelig rockefot.
    Nå blir det innkjøp av ny head amp. Tror det blir en Project Horizon når den er klar for levering.
    Tar en råsjanse med den.

    Audeze LCD2 og 3 samt Sennheiser HD800 imponerte ikke meg i det hele tatt.
    ble rett og slett litt slitsomt og analytiske til rock og metall.
    Jeg kan glede deg med å si at den er klar: Project Horizon - Single ended OTL tube headphone amplifier - 48V with class-A output stage <BR> *** IF ORDERING FROM OUTSIDE THE USA, CUSTOMS FEES MAY BE CHARGED AT TIME OF PICKUP. GARAGE1217 IS NOT RESPONSIBLE TO PAY CUSTOMS FEES WHICH ARE THE RESP

    Sjekk side 11 i psii-tråden. Blir spennende å høre inntrykk hvis du går for den. Har faktisk lest om folk som synes den låter bedre en psii med lavimpedante hodetelefoner selv om den skal være optimalisert for høyimpedante hodetelefoner.

    Husk å bestille den pre-build om du ikke ønsker å sette den sammen selv.

    neeeeeeeeeeei..jeg som nettopp bestillte lillebror!!!!!! Angst:)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Jeg er meget fornøyd med psii og i sannhetens navn har jeg vel bare lest et innlegg som antyder den påstanden. Det står jo strengt tatt ikke så mye på nettet om psii og Horizon. Selv kommer jeg til å bestille litt "tweaks" til psii som blir dyrere en selve ampen... kommer nok tilbake til det i psii tråden etterhvert ;).
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Jeg er meget fornøyd med psii og i sannhetens navn har jeg vel bare lest et innlegg som antyder den påstanden. Det står jo strengt tatt ikke så mye på nettet om psii og Horizon. Selv kommer jeg til å bestille litt "tweaks" til psii som blir dyrere en selve ampen... kommer nok tilbake til det i psii tråden etterhvert ;).
    Tør ikke tenke på når, forvirrede sorgen skal begynne på tweaks...Har ikke turt å google det engang:)
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Da har jeg endelig fått opp alt efter all flytting. HE-300 høres veldig veldig bra ut. Jeg er kompisen til Fugazi som kjøpte på messa. Strålende fornøyd så langt, spesielt på prog rock og metall!

    IMAG0024.jpg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Er det noen her som hører mye på elektronika og har prøvd forskjellige hodetelefoner fra denne produsenten og kan si litt om lyden?

    Ikke si masse positivt, jeg har ikke råd.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Er det noen her som hører mye på elektronika og har prøvd forskjellige hodetelefoner fra denne produsenten og kan si litt om lyden?

    Ikke si masse positivt, jeg har ikke råd.
    Jeg, lytter mye på Elektronika..Og, jeg vil si det slik:

    HE-400 var som en fet
    amerikansk muskelbil. På en rett strekning er det ingenting som tar den! Les: på elektronika er de uslåelige.

    Lcd-2 er som en Audi rs6. Sofistikert kontrollert, men kan om en ønsker det, være ett villdyr- altså en bedre hodetelefon, på de fleste parametre, men ikke på vill skrillex..

    Hjalp det?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Er det noen her som hører mye på elektronika og har prøvd forskjellige hodetelefoner fra denne produsenten og kan si litt om lyden?

    Ikke si masse positivt, jeg har ikke råd.
    Jeg, lytter mye på Elektronika..Og, jeg vil si det slik:

    HE-400 var som en fet
    amerikansk muskelbil. På en rett strekning er det ingenting som tar den! Les: på elektronika er de uslåelige.

    Lcd-2 er som en Audi rs6. Sofistikert kontrollert, men kan om en ønsker det, være ett villdyr- altså en bedre hodetelefon, på de fleste parametre, men ikke på vill skrillex..

    Hjalp det?
    Jeg fikk lyst til å prøve dem, så jeg vet ikke om det hjalp eller skadet, men takk.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Selv sitter jeg her å lurer på om HE-500 kanskje ville vært riktigere for meg enn Lcd-2..
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Selv sitter jeg her å lurer på om HE-500 kanskje ville vært riktigere for meg enn Lcd-2..
    Sa mannen som smuggly sa at han skulle kose seg med det han hadde, senest i går. Nå har du lest hva mariusaa har sagt, og hahahaha... :D
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Selv sitter jeg her å lurer på om HE-500 kanskje ville vært riktigere for meg enn Lcd-2..
    Sa mannen som smuggly sa at han skulle kose seg med det han hadde, senest i går. Nå har du lest hva mariusaa har sagt, og hahahaha... :D
    Å lese er ikke bra!! Jo mer en leser jo mer forvirret blir man- det lærte jeg på NTNU..

    Har, begynnt å få oversikt over hva jeg ikke har....:)

    Kanskje dama fra Hamar ringer om noen minutter?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hehehehe, nettopp.

    Skal lese litt om forskjellige kvaliteter på modellene til Hifiman, de har så mange.

    Unnskyld at jeg sier det, men tror du hadde likt HD 650, hahaha.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn