Når vi snakker om CD-rom valg,
Det er vel et habilt drev i X-box (både i 2 og 3)
Tro om det er IDE?
Det er vel et habilt drev i X-box (både i 2 og 3)
Tro om det er IDE?
|
ja var litt det som var tankenGår sikert fint med rett programering,skulle tro det. må prøves. om en i tillegg klarer å finne en video prossesor, så kan det jo bli en DVD spiller![]()
Ligger endel om dette på Diyaudio.com det var noen som lagde en controller som tok ut is2 fra IDE porten, det går jo dårlig å sende video via SPDIF
Ja det er riktig, tilgjengeligheten på IDE drev er synkende, og SATA har høyere overføringshastighet. vinn vinn mao.nå i dag bør de vel heller glemme alt som er om IDE interface og satse på SATA![]()
Samleren som jeg er skal jeg holde øynene åpne, dukker det opp noen brukbare drev kan de gå din vei istedenfor til Elkjøpja det er nok IDE kontroller jeg har. har jo samme kontrolleren som du har
denne adapteren virker jo genial da. må kanskje ha en slik, så det blir litt mere utvalg av DVD-rom![]()
Får prøve å holde oss i den rimelige enden av skalaen ja,Synes dere er flinke som knoter med dette, supergøy for småpenger. Men det finnes slike sexy slot-in drev, sånn som bilspillere har. Hadde ikke det vært litt stilig da?
hadd ikke det hellerKlipp/skjær opp en "analog" CD-rom-audio-kabel/plugg...
Arne K
det hjalp litt med å skru opp potmeteret til max, (det sitter ett under printet)hmmmmffffrrrr. har samme kontroll problemene jeg ogsåmen lyd messig. så:
må si jeg ble temmelig overrasket over lyden i CD-rom spilleren.
sist jeg brukte DAC'n (med hypex forsterker og pioneer reciver) så likte jeg ikke lyden spesielt godt. den ble dog drevet av en squeezebox.
nå, med aleph P1.7 pre og F5 effekt så var lyden fantastisk ballansert![]()
godt med dynamikk, godt oppløst, krystalklart, kanskje litt kvass i toppen men akseptabeltøvre bass regionen har en punch som virkelig setter liv i ting(noe jeg savnet veldig med CD-pro2 og intern DAC'n).![]()
jeg har en slik DAC til. så det frister å bygge den og prøve på CD-pro2 drivverket for sammenligning![]()
Ang batterier så bruker jeg tørre bly batterier type alamabatterier , Blybatterier - Biltemaspænnende læsning, dette (altid godt med flere signalkilde at sammenligne med
har et Plextor 750A drev, jeg kunne tænke mig at prøve med og ser ud som controllerkittet stadig kan købes: CDROM Controller DIY Kits with 1602 LCD Display and IR Remote Control CD ROM | eBay
pellesmil, kunne du lokkes til at fortælle lidt mere om din batteriforsyning (batterityper, bruk/placering af kondiser, lader, hvordan du praktisk har laget muligheden for at slå av ladning når der lyttes)?
mvh. Finn
Tak for forklaring og links; ser jo ud til at man for få midler og lidt omtanke kan få skikkelig strøm, der kan matche dyrere løsninger.Ang batterier så bruker jeg tørre bly batterier type alamabatterier , Blybatterier - Biltema
jeg har en stor kondis oppe ved batteripolene, og en mindre 100uf helt nede ved pluggen,
Bruker en 1A sikring ut av batteriet det er en type jeg kan lodde inn, mistenker at den stjeler litt dynamikk så jeg har den store elektrolytt kodensatoren etter sikringen.
Jeg lader batteriene manuelt med en vanlig lader men de varer lenge så lenge jeg husker å ta de av etter at jeg er ferdig å høre på musikk,
Jeg har slaktet flere pc strømforsyninger og har tatt vare på strømpluggen så jeg enkelt kan bytte mellom AC strømforsyning og batteri. (bare bytter om pluggen)
P.