HiFi "symøter" i Østfold ?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
He he det er mye bra kvalitet på oppsatta i grenland å ;D
Tviler jeg ikke på et sekund. Men hadde vi trøkt inn 25 stk. i kjellerstua mi, så hadde vi kommet i Guinness.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Re: HiFi symøter i Østfold ?

Høller me Rolf.. 16-25 i ei normal stue må være totalt tragisk, ingen som klarer å holde kjeft, alle skal ha sitt å si, mas å kjas, tom for kaffe, ut å røyke, nei ikke den plata, mobiler som ringer i utide :-/
Nei, takker meg til kvalitet fremfor kvanitet jeg også ;)
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Tviler jeg ikke på et sekund. Men hadde vi trøkt inn 25 stk. i kjellerstua mi, så hadde  vi kommet i Guinness.
Det er vel kanskje trivligere å sitte der alene MED en Guinness... ;D ;D ;)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det er vel kanskje trivligere å sitte der alene MED en Guinness... ;D ;D ;)
Kan leve med det også. Bare bytt ut Guinness med noe som er drekkanes. ;D
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Re: HiFi symøte i Østfold ?

Vil bare skyte inn her at kaffen hos JanR er noe som må oppleves.!
Det er nesten bedre kaffe enn lyd hos JanR ;)
nesten altså 8)
Grrrr ;)
Hyggelig å se at folk våkner til litt her.
Og selfølgelig er Rygge/Hurum folk også velkommen :)

/jan
 

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Innlegg
303
Antall liker
2
hei alle.
vi i Grendland Lydlaug sliter selfølgelig også med at det kan bli for mange.
ta det som en utfordring, del opp møtene, la flere få anledning samtidig. slik at ikke alle er på samme sted til samme tid. det kan vere artig ( i vennlig forstand ) å sette det ene (møtet) opp mot det andre, skryte hemningsløst og opp i skyene så alle får lyst til å besøke alle. verten kan jo også legge inn en sukkerbit ;D som ingen hvet om. å det kan vere så mye.
egen kabel, ny sa-cd, ny xo-cognac, stripp.....nåja.
alt egentlig.
husk at det skal være moro. bare ikke hell dårlig cognac i luftingen til ett av produktene, hverten tåler nok å høre at du ikke likte den.
lykke til....
NB: når dere er i gang, kan vi jo besøke verandre også, det hadde vert usakelig artig.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Re: HiFi "symøter&amp

verten kan jo også legge inn en sukkerbit ;D som ingen hvet om. å det kan vere så mye.
egen kabel, ny sa-cd, ny xo-cognac, stripp.....nåja.
alt egentlig.
husk at det skal være moro. bare ikke hell dårlig cognac i luftingen til ett av produktene, hverten tåler nok å høre at du ikke likte den.
Tror ikke det er så lurt å la andre se på kablene jeg legger :p
SA-CD.? Hva er det.?
Heller et glass Seagrams 7/7 enn bøtter med cognac 8)
Skal det bli morro, så må vi foreta en manuell bias justering med mye godt innabords, kunne jo vært spennende mener jeg ;D
Så ikke nye rør på lista da ???

Første møte som jeg blir med på er det konkurranse i hattespising ;D
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.452
Antall liker
35.275
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Er jo en gjeng fra avforum.. sikkert mange som er begge steder, men en del fra østfold der..
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Kan man være med i denne Østfold "sy-klubben" selv om man bor på feil side av grensa (kan kaste stein over fra min base i Son)??!!
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Er jo en gjeng fra avforum.. sikkert mange som er begge steder, men en del fra østfold der..
Jo jeg vet :)
Hvis de liker stereo også så er de seff velkommen ;)

Altså det blir ikke på noen måte en "klubb for eliten".
Blir vel mere symøter i den forstand at man skal sladre litt/kose seg med musikk/drikke kaffe-øl og ha det hyggelig sammen på alle mulige måter :)
Og alle er selvsagt velkommen,bare ikke 25stk på engang hehe.
Nå passer det vel neppe for "alle" på engang så neppe noe stort problem.

Igjen,send meg gjerne en mail eller ring 90121186 hvis det er noen forslag til hvordan vi skal gjennomføre det her rent praktisk ;D

/jan
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.452
Antall liker
35.275
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Jo jeg vet :)
Hvis de liker stereo også så er det seff velkommen ;)

Altså det blir ikke på noen måte en "klubb for eliten" på noen måte.
Blir vel mere symøter i den forstand at man skal sladre litt/kose seg med musikk/drikke kaffe-øl og ha det hyggelig sammen på alle mulige måter :)
Og alle er selvsagt velkommen,bare ikke 25 på engang hehe.
Nå passer det vel neppe for "alle" på engang så neppe noe stort problem.

Igjen,send meg gjerne en mail eller ring 90121186 hvis det er noen forslag til hvordan vi skal gjennomføre det her rent praktisk  ;D

/jan


Fint anlegg du har forresten..
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Fint anlegg du har forresten..
Takker.
Low end anlegg som spiller musikk (i mine ører)
Eneste som er kjøpt nytt er kablene (WW kablene altså)
XA5 kommer fra sverige,brukt.
KG 5.5 fra Rotekroken/Kjell,bytte deal.
2A3 ampen er "ny" for så vidt,bygd av en hyggelig herremann i Stockholm til en absolutt fornuftig pris.
AN pre'n er demo modell men var ikke gått mange timene når jeg fikk den,uinnspilt så det holdt.
Har vel kostet meg ca.18k som det står her nå,mye lyd pr krone liker jeg tro :)

Man er jo litt nysgjerrig på hva andre syns også,få litt input på ting for å si det sånn.
Uansett så er vel det viktigste at man er fornøyd selv ;)

/jan
 

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Innlegg
201
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
KG 5.5 MÅ spille bra på rør... hadde litt problemer med å få de til å spille hjemme hos meg,noe for smått rom...
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.452
Antall liker
35.275
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Jepp, det er jo du som hører på det.. :)
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
KG 5.5 MÅ spille bra på rør... hadde litt problemer med å få de til å spille hjemme hos meg,noe for smått rom...
Mm ja,de krever ett rom som ikke "lager" mere bass for å si det enkelt.Bør vel kanskje være litt større enn 12kvm også ;)
Litt skrudd sånn rent akustisk stua her,etter å ha testet x antall HT's her i huset så hadde jeg nesten gitt opp...
Men så kom Klipsch på besøk og voila ;D

/jan
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Re: HiFi "symøter&quo

KG 5.5 MÅ spille bra på rør... hadde litt problemer med å få de til å spille hjemme hos meg,noe for smått rom...
Det er dem gamle KG'ne dine 8)
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Re: HiFi "symøter&quo

Det er dem gamle KG'ne dine 8)
Og de funker som f** her i stua ;D

Skal som sagt bli artig å få andres kommentarer også,vi har jo både forskjellig smak/musikk smak og hvordan vi mener ting skal låte.
Så vi MÅ bare få tatt en liten kaffe/musikk kveld snart :)

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Re: HiFi "symøter&quo

Og de funker som f** her i stua ;D

Skal som sagt bli artig å få andres kommentarer også,vi har jo både forskjellig smak/musikk smak og hvordan vi mener ting skal låte.
Så vi MÅ bare få tatt en liten kaffe/musikk kveld snart :)

/jan
Det stemmer. Det funker som f..... Jeg hørte ikke så lenge på det. Men den lyden du har likte jeg veldig godt.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Re: HiFi "symøter&quo

Det stemmer. Det funker som f..... Jeg hørte ikke så lenge på det. Men den lyden du har likte jeg veldig godt.
Sier takk for det :)
Og må bare si det samme tilbake ;)

Derfor må vi bare se til å møtes sånn innimellom så vi kan få hørt på litt forskjellig utstyr,sladre litt og ha det hyggelig sammen.

/jan
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Re: HiFi "symøter&quo

Mm ja,de krever ett rom som ikke "lager" mere bass for å si det enkelt.Bør vel kanskje være litt større enn 12kvm også ;)
Litt skrudd sånn rent akustisk stua her,etter å ha testet x antall HT's her i huset så hadde jeg nesten gitt opp...
Men så kom Klipsch på besøk og voila ;D

/jan
Stua han hadde KG på var på størrelsen med stua du har nå, men hans var sammen med et kjøkken og var litt "tomt" for ting og tang på vegger osv, så det ble litt resonanser der..
Nesten kvadratisk rom også :p

"Feilen" var nok bruken av transe amp.! ;D
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
HiFi "symøter" i Østfold

Og de funker som f** her i stua  ;D

Skal som sagt bli artig å få andres kommentarer også,vi har jo både forskjellig smak/musikk smak og hvordan vi mener ting skal låte.
Så vi MÅ bare få tatt en liten kaffe/musikk kveld snart :)

/jan
Det ser ikke ut til at mr-drake kommenterer noe her, så jeg får skyte inn at det først var ved bruk av Luxman M-03 på 2 x 317 "seriøse" 8 ohm transe watt at han begynte å bli fornøyd.!

Skal prøve å få han med ned en gang så han får høre åssen gamle KG spiller med en hundrede del av transe wattene, jeg innbiller meg at han kommer til å bli sjokkert ;D

Er litt på gyngende grunn her nå (senilkonfus), men jeg mener han hadde Tandberg amp på ca 50 ganger 2A3 watt som ikke klarte å drive KG, det var derfor han fikk låne Luxman M-03 (rett meg gjerne om jeg husker feil mr-drake).?

Så er det noe rart at rør er fremtiden for alle audiofile.?

Bare konstruktøren blir ferdig med neste 2A3, så blir det en sterk reduksjon i antall watt i heimen her også, da går jeg fra 12 watt og ned til 3 watt, blir vel sånn ca 1/4 av hva jeg har i dag, teoretisk ;D

Om noen vet hva watt egentlig er, så lytter jeg øre.!
For jeg delte 12 watt på 2 og fikk MINST 3 ganger for mye effekt til mitt bruk.!
 

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Innlegg
201
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
nei,var ikke Tandberg,mener det var noe H\K faenskap,Citation eller noe sånt faenskap,musikk spilte det IKKE.

Men ja,jeg har troen på at det låter bra på rør.

Det var vel først med Opera Consonance jeg hørte at de kunne spille.
Men så klart Luxman M-03 hadde jo sine gode sider.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Re: HiFi "symøter&amp

nei,var ikke Tandberg,mener det var noe H\K faenskap,Citation eller noe sånt faenskap,musikk spilte det IKKE.

Men ja,jeg har troen på at det låter bra på rør.

Det var vel først med Opera Consonance jeg hørte at de kunne spille.
Men så klart Luxman M-03 hadde jo sine gode sider.
Ahhh.. Det var den Citation 24 ;D
Sikkert noen som mener det også spiller musikk ???

Consonance Opera a100plus du prøvde da.?
Tror ikke jeg rakk å høre den før den fant en annen eier 8)
Mener du snakket om at KG spilte musikk på A100, men at den ikke klarte å yte nok.?
Er jo så lenge siden at det meste av dette har gått i glemmeboken :p

Husker du DC-12 på Doxa den gangen.?
Tror det var en bursdag ellerno, da satt du oppe hele tiden å spilte musikk mens vi andre spiste hatter og drakk kaffe ;D

Rør er garantert fremtiden.!
En liten tur til JanR og rolfozzy ville nok fått deg til å sett gløden og gleden i rør ;)
 

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Innlegg
201
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
Stemmer det,100 A Pluss,men som du sier,den hadde go`lyden,men var litt i det minste laget.

Ja,H\K er sikkert greit det,for de som liker det.

DOXA på DC12 låt bra det ja! dere koste dere nede,jeg satt å nøyt Bjørn E.

ble ganske bra kombo det...
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Re: HiFi "symøter&quo

Stua han hadde KG på var på størrelsen med stua du har nå, men hans var sammen med et kjøkken og var litt "tomt" for ting og tang på vegger osv, så det ble litt resonanser der..
Nesten kvadratisk rom også :p

"Feilen" var nok bruken av transe amp.! ;D
Der har vi det hehe,transe amp ;D

/jan
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Mr.Drake:

Sleng deg med Kjell utover så skal jeg holde amp/ht's og kaffe ;)

/jan
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Re: HiFi "symøter&quo

Stemmer det,100 A Pluss,men som du sier,den hadde go`lyden,men var litt i det minste laget.

Ja,H\K er sikkert greit det,for de som liker det.

DOXA på DC12  låt bra det ja! dere koste dere nede,jeg satt å nøyt Bjørn E.

ble ganske bra kombo det...
Har du da tro på at en 2A3 klarer det samme som a100plus på KG.?
Begge er rene effekt trinn og koster sånn ca det samme nytt..
Forskjellene er at 2A3 er rør på 3 watt, mens a100plus er transe på 100 watt..

Frister det å ta en tur til JanR på nyåret å høre dine gamle KG.?
Regner med at det blir hattespising også, men jeg må først høre at 2A3 er bedre enn 807 8)
Kaffen til Jan er en klasse for seg selv, tror det er noe hemmelig brygg han har i kjelen, for han vil ikke si hva han bruker :eek:
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Re: HiFi "symøter&quo

Har du da tro på at en 2A3 klarer det samme som a100plus på KG.?
Begge er rene effekt trinn og koster sånn ca det samme nytt..
Forskjellene er at 2A3 er rør på 3 watt, mens a100plus er transe på 100 watt..

Frister det å ta en tur til JanR på nyåret å høre dine gamle KG.?
Regner med at det blir hattespising også, men jeg må først høre at 2A3 er bedre enn 807 8)
Kaffen til Jan er en klasse for seg selv, tror det er noe hemmelig brygg han har i kjelen, for han vil ikke si hva han bruker :eek:
Kjøkkenet mitt blir også kalt Area51 så der foregår det mye rart ;)
Og velkommen skal dere være,alltid hyggelig med besøk og en "unskyldning" for å spille litt musikk ;D

/jan
 

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Innlegg
201
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
Musikk vet jeg han kan.
ja,har hørt rykter om den kaffe`n.

Ang 2A3 amp,ja,jeg tror nok de 3 Watt fra den har mer å gi enn de 80 fra A100 Pluss.

henger nok etter der jeg nå... sitter med transe watt jeg...
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Musikk vet jeg han kan.
ja,har hørt rykter om den kaffe`n.

Ang 2A3 amp,ja,jeg tror nok de 3 Watt fra den har mer å gi enn de 80 fra A100 Pluss.

henger nok etter der jeg nå... sitter med transe watt jeg...
Ett ett par besøksrunder i distriktet her så blir du omvendt ;)

/jan
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Re: HiFi "sym

Det er ikke sikkert at rør er noe for enhver, men jeg mener at alle bør lytte på minst 3 anlegg med rør hjemme hos andre før de kan trekke noen konklusjon om rør er noe for dem..

Rør er en helt annen verden, kan ikke sammenlignes med transe på noen som helst måte..
Rør-aktig klang fra transe er bare en liten del av hva rør fremfører for deg som lytter, det har bare noe med varmen i klangen å gjøre, rør har en magisk måte å fremføre musikken på, alt blir mer rørete å ikke så perfekt å lytte til, men det "perfekte" er heller ikke naturlig, ikke i mine ører hvertfall..

Er litt opptatt av blues, om du ikke får frem det organiske, følser, hjerte, smerte og innlevelse, så er noe galt.. Får du frem dette, så oppleves musikken på en helt annen måte og du blir dratt inn i en ny dimensjon..
Vi må nesten ta med Bob Dylan i samme åndedrag, han oppleves som helt enorm på rør/horn..

Hos JanR så kan du oppleve en del av dette, det var med MAD/807 ikke "perfekt" organisk slik som jeg ønsker det skal være, men vi er forskjellige selv om vi snakker om rør..
Eva Cassidy hos impulse er noe av det vakreste jeg noen gang har hørt, han har satt en standard for meg som jeg jakter på, klarer jeg 90% med mine beskjedne midler så blir jeg meget fornøyd.!
"feilen" ved å lytte på et slikt anlegg som impulse har, er at du (jeg) ikke klarte å sitte rolig, det var så "skremmende" at hele kroppen strittet, så "ille" kan det være å komme så nært ekte vare.!

Men nå har JanR oppdatert anlegget på pre, power og kabler siden sist jeg var hos han, så det skal bli spennende å lytte på musikk der igjen, jeg har stor tro på at han er på en bedre vei i dag enn han var sent i sommer, så jeg får vel ta med meg en "hatt" til kaffen sånn i tilfelle ;)

Om du (mr-drake) ikke blir med til JanR så er jo det helt opp til deg, men jeg håper at du låner ut ørene dine til minst 3 rørende anlegg hos audiofile som vet hva de holder med på, slik at du kan oppleve en ny dimensjon i musikken..
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Har iaf mulighet til å teste 3 forskjellige anlegg/rom her i nærheten.
rolfozzy,Kjell (en kompis) og mitt.Alle 3 på Klipsch,KG 5.5,KG 4.5 og RB75.Alle på rør amps.2 triode amp's og en god gammel AI series 300 på hele 2x10W,overkill spør du meg! ;D
Litt for enhver smak vil jeg tro :)

/jan
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.452
Antall liker
35.275
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Får håpe jeg kan bli med en gang også, klarer ikke helt å slippe østfold fra meg.. Får se om det passer når jeg er på besøk hos familie og venner..
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Får håpe jeg kan bli med en gang også, klarer ikke helt å slippe østfold fra meg.. Får se om det passer når jeg er på besøk hos familie og venner..
Kan være hyggelig med et besøk til provinsen.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Får håpe jeg kan bli med en gang også, klarer ikke helt å slippe østfold fra meg.. Får se om det passer når jeg er på besøk hos familie og venner..
Bare å skrike ut når du er i nærheten :)

/jan
 
Topp Bunn