Hifi-stuen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    L

    larsmartin

    Gjest
    Helt riktig. Fantastisk album, med veldig varierte tolkninger av innlandets store sønn og med gode opptak foretatt av NRK.

    Det var først når jeg hørte det jeg kunne relatere til hva dette anlegget var kapabelt til. De første låtene med ukjent musikk sa meg ikke så mye. Men med dette albumet, så formidlet det Prøysen og artistenes uttrykk på en ypperlig måte. Og det klart mye bedre enn mitt eget oppsett.
    Vi fant også ut det var bedre lyd via anleggets streamer (Melco) enn CD-spiller (Gryphon Ethos). Han har jobbet ekstremt mye med streaming delen, og har etter min mening lykkes veldig bra.
    Selv om jeg som glad i vinyl, også hadde at det stått en vinylsnurrer på hylla :)
    Nå må du ikke være så ydmyk, har vært hos deg tidligere og det spilte bra. 😃
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Hmmm... jo ja. Men de bruker nok ikke noe hifi utstyr de der vel?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Siste fra trådstarter var en kommentar om bass på konserten Rammstein. "The Shy bass i utemiljø" er ekstremt fornøyd med den sammenligningen selv om anlegget blir en blek skygge.
     
    Sist redigert:
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Bare det er audiofile skjøteledninger så det vel innafor.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    128*15" og 136*18".

    The two main sound reinforcement systems consist of 18 K1s and four K2s on each side, as well as four delay towers with 16 K1s and four K2s each. The eight delay hangers on the roof are each equipped with 12 K2s, and the front fills consist of 16 Kara and 16 ARCS II boxes. To create the desired boom and thunder from the band, two hangers were set up with 20 K1-SBs as well as another 68 KS28 subwoofers stacked on the floor. A total of 180 amplified LA12X controllers provided the necessary power.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Idag har jeg for første gang «oppgradert» kun pga utseende. 🥹 Har visst blitt jålete med årene.
    Noen som klarer å se endringen, og var det opp eller nedgradering?
    550AA7BD-B917-46BE-BF20-A667AE7AD34D.png
    D352CEE4-C7A0-42E2-B3D6-7BC2FFD1CF47.jpeg
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    En rapport fra siste 3 døgnene! 😅

    Fikk ansuz skinnene D-TC3 for noen dager siden. Steffen og jeg holdt på i mange timer og fikk koblet anlegget optimalt med ansuz strømskinner + mange tweaks/sparkz.
    Det føltes helt ok, men ikke i den retning jeg hadde tenkt meg. Dagen etter satt jeg å koset meg med litt typisk harde sanger og det spilte bra.
    Satte så på en sang for kona som hun har hørt mange ganger og spurte hva hun syntes. Hun pleier å svare «nå er det bra» men nå var det «Er det bedre?»
    Hun kom til samme konklusjon som jeg følte. Det blir ekstrem ro og opplevd kvalitet, men når en stikker fingern i jorda og tenker anlegget skal spille musikk og Ikke bare behagelig lyder ble det litt livløst.

    Øystein Hasnes kom i går og vi jobbet i 12 timer til Kl. 04.45 på natten. 😎 Jeg liker anlegget til Øystein og vi har ganske like preferanser. Hvertfall nok til å snakke samme språk uten å måtte juge til hverandre. Vi testet masse forskjellig settinger med ansuz strømskinner, ansuz/Isotek og til slutt bare Isotek. Det resulterte i at genesis evo3 blir og super titan med ansuz skinner forsvinner. Super titan funket bra med tidligere subber, men henger ikke helt med på Gotham bassene.

    Vi testet også sort cones og ansuz føtter på omtrent alle produkter, det resulterte i 15 stk sort cones pluss 4 stk ansuz føtter på pre. Nordost produkter trivdes tydelig på sort cone som har laget føttene, ellers funket den klassiske knappen under spikes.
    Til slutt tok vi en runde med sparkz plugger fra ansuz forskjellig steder og det var forbløffende effekter. I streamer og switch var effekt overraskende stor, i strømmen til subben står det 4 stk strøm sparkz.
    Når vi flyttet sparkzene rundt om var det stort sett forbedring, men varierende grad. Dvs jeg ligger i beinharde forhandlinger med Sveinung og prøver å få til kvantumsrabatt på ganske så dyre plugger.

    En går selvsagt i surr når det er så intenst med testing, men våknet idag og det lått helt knall, akkurat slik jeg ønsker det. Har testet masse forskjellig idag, men hver gang er det negativt retning på lyden, det er jo positivt.

    Tusen hjertelig takk til ØYSTEIN HASNES som jobbet beinhard og aldri ga opp. Med lukket vinduer, klasse A kombinert med masse fysisk arbeide var det tøft. Vi svettet oss tomme og jobbet hardt videre så svetten tørket opp.😃
    Jeg følte jeg hadde kontroll på mye og fått med meg det som har betydning, men når det kommer en som Øystein med hans erfaring blir en overflødig og det lønner seg å legge det i hans hender. Er det en mann jeg anbefaler til å «gå berserk» uten fare for å rasere lyden en selv har fått til i anlegget er det han.
    Selger er han og de fleste tror sikkert jeg er en naiv idiot som nikker til Isotek, ansuz, kabler produsenter osv, men er temmelig trygg på jeg har nok erfaring til å avslører om det er falsk overbevisning eller forbedring av lyd. La meg hvertfall tro det! 🥹

    Nå lever jeg litt med hjertero i forhold til lyden, så får vi se hvor lenge det varer….
    Takk for hyggelige ord Lars Martin!

    Føler meg alltid velkommen hos dere.

    Som jeg sier til de jeg drar ut til for å tweake lyd, fint at vedkommende gjør så mye som mulig først slik at jeg kan ta det videre derifra! Og som dette eksemplet viser, der du var maks forberedt, så var det enda 12 timer+ arbeid som kunne settes inn ;D

    Det ble et kvanteløft på lyd!

    Det ble en fin biltur hjem og en god 3 timers søvn etterpå...! :D
    IMG_4396.JPG
    IMG_4432.JPG
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Takk for hyggelige ord Lars Martin!

    Føler meg alltid velkommen hos dere.

    Som jeg sier til de jeg drar ut til for å tweake lyd, fint at vedkommende gjør så mye som mulig først slik at jeg kan ta det videre derifra! Og som dette eksemplet viser, der du var maks forberedt, så var det enda 12 timer+ arbeid som kunne settes inn ;D

    Det ble et kvanteløft på lyd!

    Det ble en fin biltur hjem og en god 3 timers søvn etterpå...! :D Vis vedlegget 837405 Vis vedlegget 837406
    Helt topp kveld hvor basisen virkelig falt på plass.
    12 effektive timer vil jeg påstå! 😃
    Klart du alltid er velkommen, alltid like hyggelig!
     
    Sist redigert av en moderator:
    L

    larsmartin

    Gjest
    og trådens tema var.?
    Har ikke du målt endel strøm? Er denne billig, enkel og fin? Vet jeg har støy over 2500hz, denne kan indikere hvilke.


     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.498
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en mye enklere en fra Alphalabs, den registeret effekten av filtere på nettstøy i allefall, Mer følsom enn den Isotek og OHC bruker I Sine demoer. Men jeg hverken måler eller hører noen effekt på musikken
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.661
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det var da litt av noen leverandører du har funnet
    Mye rart der.
    Konsultasjoner, behandlinger, sunne hus: BALDRON tilbyr måling av hjem og arbeidsplass, rådgiving og testing / terapi (blomstermedisin, avgiftning, lyskinesiologi, healing). Vi holder også kurs og infokvelder, se www.baldron.org
    Få nå noen proffe til å måle for deg.
    Skulle ikke Armand ta turen? Garantert kvakksalverfritt.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Det var da litt av noen leverandører du har funnet
    Mye rart der.


    Få nå noen proffe til å måle for deg.
    Skulle ikke Armand ta turen? Garantert kvakksalverfritt.
    De stiller vel i mer eller mindre samme klasse som de andre leverandørene inn i systemet her, så hvorfor ikke?
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn