HIFI Snobber...

O

om.s

Gjest
finns de?, og viktigere, snobber de bare, eller har de noe for de fleste å komme med?, jeg vet hva jeg tror, gjør du?!....

mvh
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.804
Antall liker
563
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Det finnes ihvertfall noen småarrogante medlemmer som dømmer andres erfaringer og råd nord og ned pga utstyr man sitter med. Man trenger ikke ha allverdens utstyr for å ha peiling på hifi.
 
K

knutinh

Gjest
http://en.wikipedia.org/wiki/Snob
A snob, guilty of snobbery, is a person who adopts the worldview that some people are inherently inferior to him/her for any one of a variety of reasons including real or supposed intellect, wealth, education, ancestry, etc.[citation needed] Often, the form of snobbery reflects the offending individual's socio-economic background. For example, a common snobbery of the affluent is the affectation that wealth is either the cause or result of superiority, or both as in the case of privileged children. However, a form of snobbery can be adopted by someone not a part of that group; Pseudo-intellectual is a type of snob. Such a snob imitates the manners, adopts the world-view and affects the lifestyle of a social class of people to which he or she aspires, but does not yet belong, and to which he or she may never belong.

A snob is perceived by those being imitated as an arriviste, perhaps nouveau riche or parvenu, and the elite group closes ranks to exclude such outsiders, often by developing elaborate social codes, symbolic status and recognizable marks of language. The snobs in response refine their behavior model (Norbert Elias 1983).
Jeg tar "snob" for å bety en som mener seg hevet over andre generelt.

Jeg tror at det finnes både utstyrs-snobber, musikksmak-snobber, utdannings-snobber og språk-snobber som driver med hifi.

Jeg tror ikke at det finnes noen som aldri, og i ingen situasjoner, tenker stille med seg selv at de er "bedre" enn andre, eller at deres meninger er bedre eller mer fornuftige.

-k
 
O

om.s

Gjest
knutinh skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Snob
A snob, guilty of snobbery, is a person who adopts the worldview that some people are inherently inferior to him/her for any one of a variety of reasons including real or supposed intellect, wealth, education, ancestry, etc.[citation needed] Often, the form of snobbery reflects the offending individual's socio-economic background. For example, a common snobbery of the affluent is the affectation that wealth is either the cause or result of superiority, or both as in the case of privileged children. However, a form of snobbery can be adopted by someone not a part of that group; Pseudo-intellectual is a type of snob. Such a snob imitates the manners, adopts the world-view and affects the lifestyle of a social class of people to which he or she aspires, but does not yet belong, and to which he or she may never belong.

A snob is perceived by those being imitated as an arriviste, perhaps nouveau riche or parvenu, and the elite group closes ranks to exclude such outsiders, often by developing elaborate social codes, symbolic status and recognizable marks of language. The snobs in response refine their behavior model (Norbert Elias 1983).
Jeg tar "snob" for å bety en som mener seg hevet over andre generelt.

Jeg tror at det finnes både utstyrs-snobber, musikksmak-snobber, utdannings-snobber og språk-snobber som driver med hifi.

-k
Uthevet av meg, her har du ett meget godt poeng!...

mvh
 
K

knutinh

Gjest
om.s skrev:
knutinh skrev:
Jeg tar "snob" for å bety en som mener seg hevet over andre generelt.

Jeg tror at det finnes både utstyrs-snobber, musikksmak-snobber, utdannings-snobber og språk-snobber som driver med hifi.

-k
Uthevet av meg, her har du ett meget godt poeng!...
Hvorfor er de uthevede poengene noe bedre enn de andre?

Hva vil du fram til? Er det noe bedre eller verre å ikke si seg enig i andres meninger om man:
  • Mener at de med utstyr til under 200.000 ikke har stemmerett
  • Mener at all musikk laget etter 1850 er for bermen
  • Mener at man må ha en Phd for å si noe vettug
  • Mener at alle verdifulle innlegg skal inkludere referanser til gamle grekere
Jeg mener at man uansett skal behandle folk med respekt, men kritisere deres utsagn og handlinger dersom man finner grunn til det.

Jeg mener at bankkonto, musikksmak, vekttall og hyllemetre med bøker er svake indikatorer på om man kan skrive noe vettugt på et forum, derfor prøver jeg å gjøre meg opp en mening ut fra teksten alene.


Mener du at forumet hadde blitt et triveligere sted dersom de som har en lengre, relevant utdanning, og de som tilstreber seg et godt språk hadde funnet seg noe annet å gjøre? Eller mener du at disse skal slutte å skrive sin mening? Eller mener du at de skal slutte å argumentere så himla godt for sin sak at de som har anlegg til 200.000+ og bare lytter til Wagner opplever å ikke få dominere debatten? :)

Uansett hvordan man vrir og vender på det så er det vanskelig å finne objektive kriterier for hvem som skal få delta og hvem som ikke skal få delta. Jeg har noen episoder hvor grunnløse beskyldninger og usympatisk oppførsel har irritert meg. Du har sikkert helt andre. Til sammen er det vanskelig å anklage andre for å være så nerdete at de diskuterer på et forum man selv deltar, og det finnes få andre muligheter enn å stole på at høvdingen evner å håndheve retningslinjene på en god og objektiv måte. Så får man heller godta at noen former for oppførsel er "usympatisk", men ikke bryter med reglementet. Jeg har lært meg til å overse noen former for overskrifter, noen brukernavn og noen tema, du har sikkert lært deg noe av det samme?

-k
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
«kunnskaps-snobber» - «kun jeg forvalter den hele og fulle sannhet om HiFi, og min sannhet er bedre enn din»
«menings-snobber - «jeg har de korrekte og allmengyldige meninger om HiFi»
«merke-snobber» - «mitt hiifimerke er det eneste sanne Hifi-merke, allt annet er i bestefall bele etterlikninger»

etc.

(det er sikkert flere avarter av snobberiet men ...)

mvh
KJ
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
KJ skrev:
«kunnskaps-snobber» - «kun jeg forvalter den hele og fulle sannhet om HiFi, og min sannhet er bedre enn din»
«menings-snobber - «jeg har de korrekte og allmengyldige meninger om HiFi»
«merke-snobber» - «mitt hiifimerke er det eneste sanne Hifi-merke, allt annet er i bestefall bele etterlikninger»
Oj. Får man noen premie for å falle naturlig inn under alle de tre nevnte kategorier? :)

Mvh Vidar P
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
om.s skrev:
knutinh skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Snob
A snob, guilty of snobbery, is a person who adopts the worldview that some people are inherently inferior to him/her for any one of a variety of reasons including real or supposed intellect, wealth, education, ancestry, etc.[citation needed] Often, the form of snobbery reflects the offending individual's socio-economic background. For example, a common snobbery of the affluent is the affectation that wealth is either the cause or result of superiority, or both as in the case of privileged children. However, a form of snobbery can be adopted by someone not a part of that group; Pseudo-intellectual is a type of snob. Such a snob imitates the manners, adopts the world-view and affects the lifestyle of a social class of people to which he or she aspires, but does not yet belong, and to which he or she may never belong.

A snob is perceived by those being imitated as an arriviste, perhaps nouveau riche or parvenu, and the elite group closes ranks to exclude such outsiders, often by developing elaborate social codes, symbolic status and recognizable marks of language. The snobs in response refine their behavior model (Norbert Elias 1983).
Jeg tar "snob" for å bety en som mener seg hevet over andre generelt.

Jeg tror at det finnes både utstyrs-snobber, musikksmak-snobber, utdannings-snobber og språk-snobber som driver med hifi.

-k
Uthevet av meg, her har du ett meget godt poeng!...

mvh
Selv for dette dette stedet her, så må dette være et historisk lavmål så langt!
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
...

Oj. Får man noen premie for å falle naturlig inn under alle de tre nevnte kategorier? :)

Mvh Vidar P
det er en egen kategori for sånne som «oss» ... «omni snobber» ;)


mvh
KJ
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Snob brukes på personer som ønsker å gi inntrykk av at de er finere enn de er. En adelig er ikke en snob, for å si det slik.

Det påstås at uttrykket kommer fra sine nobilitate, og at dette ble påskrevet ved registrering i Oxford og Cambridge, om studenten ikke var av adelsslekt. Men etymologer har vansker med å påvise at dette er riktig - bl.a. finnes det ikke registreringspapirer som viser til slike anmerkninger.

Men i traktene var det vanlig å kalle skomakere og deres lærlinger snobs, så forstå det den som kan hvordan det har nådd dagens betydning. Og studenter ved Oxford kalte dem som ikke var studenter for snobs, for å vise at de ikke hørte til.

Jeg går ut ifra at man er veldig usikker om man er opphengt i slikt. Man skal jo føle seg litt mindreverdig om man finner glede i å henge ut dem som er opptatt av kvalitet og prakthåndverk, for eksempel. Man kunne like gjerne brukt ordet connoisseur -- og jeg vil si at jeg har fått forståelse av at det er utrolig mange interessante og engasjerte connoiseurer her på HFS, som både måler, lytter og føler seg vei til lydnirvana, og som er meget kunnskapsrike om vin, sigarer, cognac, whisky og klokker, bl.a.
 
O

OldBoy

Gjest
HIHI snobber, finnes de??...var spørsmålet.

Klart de finnes! Snobberiet er vel jevnt utbredt i alle sammenhenger i livet. Biler, bolig, utdannelse, klær, vin, ur, smykker....det finnes vel ikke en eneste "bransje" hvor man ikke finner snobber. Selv antisnobbene har sin snobber.

:) :) :)
 
O

om.s

Gjest
knutinh skrev:
om.s skrev:
knutinh skrev:
Jeg tar "snob" for å bety en som mener seg hevet over andre generelt.

Jeg tror at det finnes både utstyrs-snobber, musikksmak-snobber, utdannings-snobber og språk-snobber som driver med hifi.

-k
Uthevet av meg, her har du ett meget godt poeng!...
Hvorfor er de uthevede poengene noe bedre enn de andre?
Ja, hvorfor ikke, det kan jo være ett poeng der, selv du ikke ser?!...

mvh
 
K

knutinh

Gjest
om.s skrev:
Ja, hvorfor ikke, det kan jo være ett poeng der, selv du ikke ser?!...

mvh
Jeg forstod at det var det du ville fram til, men hvorfor ikke si hva du mener i stedetfor å gå rundt grøten?

Hvilket poeng er det med "utdanningssnobber" og "språksnobber" er det som du er opptatt av og som jeg ikke ser? På hvilken måte utmerker de "snobbene" seg fra de andre "snobbene" jeg nevnte?

Er hensikten med tråden å få ut noe matnyttig, eller er det bare for å prøve å hisse opp stemningen?

-k
 
O

om.s

Gjest
Aubi skrev:
om.s skrev:
knutinh skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Snob
A snob, guilty of snobbery, is a person who adopts the worldview that some people are inherently inferior to him/her for any one of a variety of reasons including real or supposed intellect, wealth, education, ancestry, etc.[citation needed] Often, the form of snobbery reflects the offending individual's socio-economic background. For example, a common snobbery of the affluent is the affectation that wealth is either the cause or result of superiority, or both as in the case of privileged children. However, a form of snobbery can be adopted by someone not a part of that group; Pseudo-intellectual is a type of snob. Such a snob imitates the manners, adopts the world-view and affects the lifestyle of a social class of people to which he or she aspires, but does not yet belong, and to which he or she may never belong.

A snob is perceived by those being imitated as an arriviste, perhaps nouveau riche or parvenu, and the elite group closes ranks to exclude such outsiders, often by developing elaborate social codes, symbolic status and recognizable marks of language. The snobs in response refine their behavior model (Norbert Elias 1983).
Jeg tar "snob" for å bety en som mener seg hevet over andre generelt.

Jeg tror at det finnes både utstyrs-snobber, musikksmak-snobber, utdannings-snobber og språk-snobber som driver med hifi.

-k
Uthevet av meg, her har du ett meget godt poeng!...

mvh
Selv for dette dette stedet her, så må dette være et historisk lavmål så langt!
Ja kanskje, men du er med på å bekrefte det, mer enn du vil...

mvh
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har en liten oppgave til knutinh; nevn en hyggelig tråd som forblir hyggelig etter knutinh's inntreden. Ikke for å angripe noen knut, det overlater jeg til andre i trygg forvissing, og beklager det denne gang, men det går an å ha en hyggelig tone.

Det er ikke arge motdebattanter alle som har en mening om noe; det går an å meningsutveksle på en vennlig måte.

Mvh Vidar P
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Jeg har en liten oppgave; nevn en hyggelig tråd som forblir hyggelig etter knutinh's inntreden. Ikke for å angripe noen knut, det overlater jeg til andre i trygg forvissing, og beklager det denne gang, men det går an å ha en hyggelig tone.
Mvh Vidar P

Selv om jeg ofte er uenig med Knut er jeg ikke enig med beskrivelsen din.
Jeg syes i grunnen du var noe vel snobbete nå, Vidar ;D ;)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det skal du ha om.s - du er i det provokative hjørnet om dagen..... ;)

Jeg syns for egen del at HIFIsnobber også er ålreite HFSere (hvem det nå er);D
De er da med på å fargelegge vår gråe hverdag.

Og nei, jeg regner meg selv hverken som adelig eller snobb.
Og om jeg så hadde villet være det, hadde jeg ikke fått lov :)
 
K

kbwh

Gjest
Trekkspillmusikk er livet. Domediskanter er for bøgen.

Deilig. ;D
 
B

Ballin_On_a_Budget

Gjest
Tja..

Det å vite at man har en eksotisk rigg bestående av feks. krell, esoteric, sonus faber og nordost som står og kaster glans i hjemmet, gir den gode følelsen. selvsagt låter det bra, men det er også et poeng at det er synlig og vekker oppsikt. hvorfor gidde å hi-fi nerde seg opp og vri og vende på hver eneste krone, når man bare kan flekke opp noen bananer og lene seg tilbake å nyte musikk og lekkert design...
 
K

knutinh

Gjest
Vidar P skrev:
Jeg har en liten oppgave til knutinh; nevn en hyggelig tråd som forblir hyggelig etter knutinh's inntreden. Ikke for å angripe noen knut, det overlater jeg til andre i trygg forvissing, og beklager det denne gang, men det går an å ha en hyggelig tone.

Det er ikke arge motdebattanter alle som har en mening om noe; det går an å meningsutveksle på en vennlig måte.
Jeg tar gjerne imot en PM med henvisning til hvor jeg har vært uvennlig, hatt en uhyggelig tone, og hvor jeg har gjort tråden uhyggelig. Jeg skal lese igjennom den i fred og ro og ta opp til vurdering om jeg har trampet over streken noe sted. La oss uansett ikke ta den diskusjonen her i tråden.

-k
 
O

OldBoy

Gjest
Joell Ortiz skrev:
Tja..

Det å vite at man har en eksotisk rigg bestående av feks. krell, esoteric, sonus faber og nordost som står og kaster glans i hjemmet, gir den gode følelsen. selvsagt låter det bra, men det er også et poeng at det er synlig og vekker oppsikt. hvorfor gidde å hi-fi nerde seg opp og vri og vende på hver eneste krone, når man bare kan flekke opp noen bananer og lene seg tilbake å nyte musikk og lekkert design...
Eller det motsatte:

Det å vite at man har noe som ser ut som om det kommer rett fra Elkjøp og koster 2k, men som spiller som et anlegg til 200k. Selvfølgelig koster det også 200k. Men det trenger jo ingen å vite noe om. Helt til man skrur opp lyden, og ser hvordan nesa-i-været-uttrykket går over til hakeslepp.

Det er ganske fornøyelig, det også. Litt snobbete, også...

:) :) :)
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
766
Antall liker
108
Sted
Bærum
om.s skrev:
OldBoy skrev:
HIHI snobber, finnes de??...var spørsmålet.

Selv antisnobbene har sin snobber.

:) :) :)
;D ;D ;D, jepp!

mvh
Morsom tråd, som likevel går litt i grøfta fordi den faller for fordommen om at snobberi er noe som bedrives av de som har litt mer enn andre, enten det er antall år på skole/universitet, antall kroner i banken, antall kilo i HiFi racket, omkrets på horna som fyller stuen eller hva det nå skulle være....

Sterkt snobberi og ditto selvbevissthet finner i minst like stor grad hos de som nettopp er stolte av at de kutta skolen etter 7 år, at de ikke har lest en bok på 20 år, elsker vinkelslipere, har et ordforråd på under 200 ord hvorav de fleste ville blitt sensurert ut av barne TV, er stolte av at de ikke vet forskjellen på legitimasjon og legimitasjon som gjerne invisterer (med i) i Hifi men neppe vet hva inkvisisjonen var....

Så spørs det da, om jeg blir en snobb av et slikt innlegg - vel, tiden vil vel vise det.

Evnen til å respektere andres verdi er ikke knytt til disse utvendige forhold, Jessheimrørleggeren med rompesprekken på utstilling og sneipen i munnviken er ikke verken verre eller bedre enn finansfyren på Nesøya som gjerne tar en champis på Lorry etter en lang dag på Aker Brygge.....det er individet som teller og det ser du ikke på verken kjeledressen eller silkeslipset:)

Ole
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Voff skrev:
Selv om jeg ofte er uenig med Knut er jeg ikke enig med beskrivelsen din.
Jeg syes i grunnen du var noe vel snobbete nå, Vidar ;D ;)
Voff; jeg har ikke beskrevet noen. Så det er en umulighet å være uenig i noe som ikke er. Les en gang til. Det er ikke jeg som ramser opp "sannheter" og poenger jeg vil fremme punktvis, og det er ikke jeg som repressivt stiller spørsmål ved andres oppfattelser.

Jeg simpelthen anmoder om å være vennlig.

Knutinh; jeg antyder ikke at du egentlig tråkker over streken; det er bare noe med "tonen" i enkelte av innleggene som noen vil kunne synes er provokative. Kanskje. En realist er realistisk nok orientert til å se mangfoldet i menneskesinnet; og følgelig se at ting kan oppfattes på forskjellig vis avhengig av ståsted; dersom man bestreber seg på å være vennlig og inkluderende heller enn offensiv og ekskluderende så vil man oppleve at man får en god dialog med medmennesker.

Mvh Vidar P
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
OldBoy skrev:
Joell Ortiz skrev:
Tja..

Det å vite at man har en eksotisk rigg bestående av feks. krell, esoteric, sonus faber og nordost som står og kaster glans i hjemmet, gir den gode følelsen. selvsagt låter det bra, men det er også et poeng at det er synlig og vekker oppsikt. hvorfor gidde å hi-fi nerde seg opp og vri og vende på hver eneste krone, når man bare kan flekke opp noen bananer og lene seg tilbake å nyte musikk og lekkert design...
Eller det motsatte:

Det å vite at man har noe som ser ut som om det kommer rett fra Elkjøp og koster 2k, men som spiller som et anlegg til 200k. Selvfølgelig koster det også 200k. Men det trenger jo ingen å vite noe om. Helt til man skrur opp lyden, og ser hvordan nesa-i-været-uttrykket går over til hakeslepp.

Det er ganske fornøyelig, det også. Litt snobbete, også...

:) :) :)
I så måte faller jeg vel selv inn under en variant av den siste kategorien. Dvs. jeg er ikke så opptatt av hva andre måtte synes om lyden i mitt eget oppsett, men føler tilstadighet en deilig tilfredstillelse når jeg etter noen lytterunder på anlegg i hundretusenkronersklassen, kommer hjem, setter på ei plate og tenker for meg selv: se der ja, det var meget bedre... :) Innerst inne vet jeg jo at det i all hovedsak handler om hvordan jeg liker musikken servert, og ikke mitt eget anleggs uovertruffenhet...
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Hadde jeg hatt litt mer penger skulle jeg også vært en snobb 8)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
oyvjorge skrev:
Det finnes ihvertfall noen småarrogante medlemmer som dømmer andres erfaringer og råd nord og ned pga utstyr man sitter med. Man trenger ikke ha allverdens utstyr for å ha peiling på hifi.
Relativt kjent fenomen det ja. Hvis man har snobbeutstyr har man også bedre kunnskap om musikk og lyd enn de som jobber med det.



knutinh skrev:
Jeg tror at det finnes både utstyrs-snobber, musikksmak-snobber, utdannings-snobber og språk-snobber som driver med hifi.

-k
Det unike med HFS er at man finner flere som liker å snobbe på alle de nevnte områder.
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Vidar P skrev:
Voff skrev:
Selv om jeg ofte er uenig med Knut er jeg ikke enig med beskrivelsen din.
Jeg syes i grunnen du var noe vel snobbete nå, Vidar ;D ;)
Voff; jeg har ikke beskrevet noen. Så det er en umulighet å være uenig i noe som ikke er. Les en gang til. Det er ikke jeg som ramser opp "sannheter" og poenger jeg vil fremme punktvis, og det er ikke jeg som repressivt stiller spørsmål ved andres oppfattelser.

Jeg simpelthen anmoder om å være vennlig.

Knutinh; jeg antyder ikke at du egentlig tråkker over streken; det er bare noe med "tonen" i enkelte av innleggene som noen vil kunne synes er provokative. En realist er realistisk nok orientert til å se mangfoldet i menneskesinnet; og følgelig se at ting kan oppfattes på forskjellig vis avhengig av ståsted; dersom man bestreber seg på å være vennlig og inkluderende heller enn offensiv og ekskluderende så vil man oppleve at man får en god dialog med medmennesker.

Mvh Vidar P
Dette utsagnet virker ganske underlig spør du meg... I mine øyne er det få her på forumet som er så konsekvent i sin evne til å ta avstand fra personangrep og unødig provokasjon som nettopp Knutinh..??? Men som du sier, vi oppfatter vel det som sies svært forskjellig, og til tider nokså annerledes en det nødvendigvis er ment.

Vel, jeg synes i alle fulle fall at både du og knutinh samt mange fler her, gjør HFS til et svært lærerikt og givende diskusjonsforum, og det gleder meg stort!
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Det finnes faktisk også de som ønsker å snobbe nedover. Hvertfall ønsker de å oppleves slik, men noen av de vil gjerne bli "avslørt" da. Jeg innrømmer det forresten glatt: Jeg er snobbete på noen områder, men ikke hele tiden, og jeg veldig klar over det.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Novgarod (vanskelig nick :) ); ikke så underlig, du må ha lest feil, jeg kan ikke huske å ha nevnt noe om personangrep. Heldigvis. Fordi hverken knutinh (som har en respektabel evne til å unngå personangrep) eller andre i denne tråden driver med det.

Jeg ønsker heller ikke å drive med det; og som sagt beklager jeg det; vil bare anmode om vennlighet selv om man er uenig.

Mvh Vidar P
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Liker ordet "individualisme" bedre enn snobberi jeg da... :)

Frihet til å vektlegge den som betyr noe for en selv gir ingen fasit ifht andre... :).... Hva medlemmer her HAR av utstyr betyr intet, det som betyr noe er hva medlemmet ER i omgang med andre... :D
 
B

Back_Door

Gjest
En snobb er en person som henger Picasso på gjestedoen.
Det er vel ikke så vanskelig å relatere dette eksempel til vår hobby heller..?
 
P

Parelius

Gjest
Jeg er en Hifi-dandy. Snobberi er for de som ikke helt greier å være det de så gjerne vil være. Det er noe fortvilt over snobber. Vi dandyer, derimot…
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Vidar P skrev:
Novgarod (vanskelig nick :) ); ikke så underlig, du må ha lest feil, jeg kan ikke huske å ha nevnt noe om personangrep. Heldigvis. Fordi hverken knutinh eller andre i denne tråden driver med det.

Jeg ønsker heller ikke å drive med det; og som sagt beklager jeg det; vil bare anmode om vennlighet selv om man er uenig.

Mvh Vidar P
Nå mente jeg ikke at du beskylte noen for personangrep heller (beklager), jeg poengterte bare hvilke egenskaper jeg opplever at knutinh etterstreber.
Vennlighet er en dyd, og jeg tror nok den åpner fler dører enn hva spydigheter gjør..
(vet med meg selv at jeg har en tendens til å flekke tenner når jeg blir provosert :-[)
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Parelius skrev:
Jeg er en Hifi-dandy. Snobberi er for de som ikke helt greier å være det de så gjerne vil være. Det er noe fortvilt over snobber. Vi dandyer, derimot…
Er ikke det snobbete sagt? (skrevet i et akutt humoristisk anfall)
 
P

Parelius

Gjest
Trondmeg skrev:
Parelius skrev:
Jeg er en Hifi-dandy. Snobberi er for de som ikke helt greier å være det de så gjerne vil være. Det er noe fortvilt over snobber. Vi dandyer, derimot…
Er ikke det snobbete sagt? (skrevet i et akutt humoristisk anfall)
Sannheten snobber ikke! (Noe akutt her også, ;) )
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.988
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
En ting kan ingen ta ifra deg, Knut. Du er verdensmester i å avslutte setninger med ?, det skal du ha ;D
 
Topp Bunn