Diverse HiFi & Quinder

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
18.372
Sted
Sølvbyen
Ja, det er jo akkurat det jeg mener og skriver selv.
Jada... Svaret mitt var mer generelt enn bare til ditt innlegg. :)
Ok... det var ikke akkurat too bloody obvious, men. :rolleyes:
Touchy? ;)
Neida, tror det går bra. Men måten du siterte og svarte på innlegget mitt på kunne lett få det til å virke som det du skrev var et tilsvar. Jeg påpeker bare at det ikke var veldig åpenbart, i den konteksten, at det du egentlig gjorde var å skrive et helt generellt innlegg som egentlig ikke hadde noe særlig med mitt opprinnelige innlegg å gjøre. Capische? :cool:

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Vel, det hadde jo litt med det å gjøre, siden det var du som begynte å snakke om testikler. :)

Jada, jeg skjønner hva du mener.

T

TT.

Gjest
Et spørsmål som jeg tror ingen har besvart enda (har ikke finlest alle innleggene), er: Er det slik at kvinnen ikke får lov til å betjene anlegget evt. ikke tør i redsel for å ødelegge noe?

Blir det som grilling og bilkjøring?
;D

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
18.372
Sted
Sølvbyen
Et spørsmål som jeg tror ingen har besvart enda (har ikke finlest alle innleggene), er: Er det slik at kvinnen ikke får lov til å betjene anlegget evt. ikke tør i redsel for å ødelegge noe?

;D
Ja, der går grensa. Jeg lar min bedre halvdel kjøre noen ganger under sterk frykt og tvil (hun kjører som et reinsdyr), men anlegget er det jeg som betjener.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2

;D
Nei?

...Og hvis noen mener de kan bestemme hva sin samlivspartner får eller ikke får lov til å gjøre i hjemmet, tror jeg det er mer grunnleggende problemer enn manglende hifi-interesse hos kvinnen der i gården.

Min kone betjener i alle fall anlegget i TV-kroken hver eneste gang hun har lyst. Vinylriggen i kjelleren har hun null interesse for, end jeg har prøvd å demonstrere.

Mulig hifi og lyd oftest er en nerdete mannegreie. Det virker nesten slik. Vet ikke hvorfor.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.689
Torget vurderinger
24
Er du veldig interessert i veskehandling og strikking/hekling Dazed? Typisk kvinnegreier.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Er du veldig interessert i veskehandling og strikking/hekling Dazed? Typisk kvinnegreier.

Nei.

Tråden er vel en undring over hvorfor kvinner er lite representert i hifi-miljøet, og svaret mitt er altså "jeg aner ikke". :)

Veskehandling.... Der har du vel kvinnenes høyttalerkabler. :)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Men alle liker vel musikk uansett kjønn?
Det kan vi nok gå ut fra.

...Men åpenbart er det likevel ikke alle som bryr seg om hvordan lyden reproduseres. Kona kan like gjerne sitte med iPhone-en i hånda og høre på musikk fra den innebygde høyttaleren eller med en eller annen artist på youtube på PC-en med Logitech-høyttalere, som å sette på anlegget, selv om fjernkontrollen ligger på bordet rett foran henne.

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
79.948
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1

Det har jeg svart på før.
Tør ikke av frykt for å ødelegge noe.

TWA-Ravnen får stå i fred.
Ber meg slå på røra osv, og ber så om paden og finner fram på TIDAL sjøl.
Ei ordning alle kan leve med.

Jeg tørker støv og støvsuger sjøl. Det er best det.:)

Sist redigert:

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.771
Sted
Oslo

;D
Kona er ikke spesielt teknisk begavet, men kontrollerer nå de enklere finessene ved anlegget, som å sette på en CD. De delene skal det godt gjøres at hun kan ødelegge. Dessuten har det bare godt av å bli brukt.

Med tre tenåringer i huset er det andre jeg er mer bekymret for, men selv fjortisen fant ut at han skulle sette dekselet på platespilleren før kompisene inntok kjellerstua.

T

TT.

Gjest
For egen del: Siste fruentimmer jeg var samboer med, turte ikke å betjene anlegget som stod i tvkroken, enda hun var veldig glad i musikk og tok gjene en svingom på gulvet til god musikk. Enden på visa (tok du den? ;) ) ble at vi kjøpte et Tivolianlegg, det med cdspiller, tuner og sub. som ble plassert på en hylle over tv. Dette fungerte også som "lydplanke" for tvn. Da skal jeg si det tok av med musikkspillingen til damen. Tilogmed jeg måtte til pers på "dansegulvet" titt og ofte,ikke fordi lyden var særlig bra, men jeg ble stadig vekk bydd opp til dans :rolleyes:.
Som en annen nevnte, det ble fort konflikt om vi skulle se tv eller høre på musikk, når tv og anlegg stod på samme sted. Så det er nok en ulempe når man bor i en liten leilighet

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.536
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2

;D
Madammen er usedvanlig interessert i musikk, men siden det i tkr Towers like mye dreier seg om å betjene data, føler hun seg ikke komfortabel med å sette på anlegget. Når det først er oppe og sviver, setter hun gjerne på musikk. Og det både fra harddisk, streaming, nettradio og vinyl.

mvh

• Liker
Reaksjoner: TT.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Tror ikke kona er redd for å røre anlegget men hun trives bedre nede på prate stua enn oppe i loftstua...
Junior på seks, snart sju har grønne bukseseler på anlegget og er hele familiens go to guy når jeg er på jobb eller borte ☺
Men stort sett så setter jeg fra meg anlegget på et fornuftig lydvolum, skrur pre på dac inngangen så barna kan skifte inngang der.

Kona ble egentlig veldig fornøyd når hun fikk Spotify streaming på pratestua, står en Harman kardon avr et eller annet med Chromecast og Epos ms5i høytalere samt en harman kardon sub fra en 5.1pakke, surrerundt høytalerne har jeg lagt vekk.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
The disc he chose for the burning in process has probably played through about seventeen hundred times and has likely re-engineered my brain for the worse. Sure, I could probably put in a different disc, but that would involve TOUCHING his CD player, and I'd rather be in need of a neuropsychologist than risk the consequences of crippling one of his rectangles with a distortion-producing fingerprint.
:D

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.918
Sted
Hus
Er særbo, så jeg slipper disse problemene som enkelte har. Damene bør tenke på det at dette er jo en måte å holde mannen hjemme. Kanskje han er og puler nabokjerringa i stedet for å høre god musikk hjemme ???

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.689
Torget vurderinger
24
Det er et betimelig poeng Bartis - koner som via hifinekt (c) Sluket driver ektemannen i armene på drikk & hor... og søt musikk oppstår utenfor istedenfor I hjemmet!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
9.023
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Når ein tenkjer på kor mange ulike fjernkontrollar som har passert gjennom heimen i samband med utprøving av ymse dingsar, er familien immun mot duppedittangst. Men det er fleire som irriterar seg over oppstartprosedyren til TV:
1. Slå på tv-mottakaren
2. slå på Oppo
3. slå på TV
4. slå på anlegget (som normalt må skruast frå vinyl til Aux)
Burde vel gjere det mindre tungvint. På den andre sida har vi ein TV til, som er enklare å betjene....

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Når ein tenkjer på kor mange ulike fjernkontrollar som har passert gjennom heimen i samband med utprøving av ymse dingsar, er familien immun mot duppedittangst. Men det er fleire som irriterar seg over oppstartprosedyren til TV:
1. Slå på tv-mottakaren
2. slå på Oppo
3. slå på TV
4. slå på anlegget (som normalt må skruast frå vinyl til Aux)
Burde vel gjere det mindre tungvint. På den andre sida har vi ein TV til, som er enklare å betjene....
Hvis det finnes til TV-en din, kan du kanskje kjøpe en CA-modul til programkortet som i dag sitter i TV-tuneren og endre prosedyren til:

1: Slå på TV
2: skru opp lyden

?

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Antall liker
19.467
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Hos oss var det en logitech Harmony som regjerte. Først en 1100 og siden en Ultimate. Så er det bare å lage gode nok snarveier. TV Enkel, TV Stereo, Wimp, Netflix osv. Lett som en plett og alle kunne bruke anleggene.

Jørgen

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
79.948
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Og TV I stereoanlegget er enda verre.
En vederstyggelighet!
Fruen er enig.

Sist redigert:
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Alt jeg har/gjør ang. hifi har jeg pga quinden, ikke på tross av. Hver gang jeg spørr om "råd", dvs det er noe jeg vil ha, så sier hun go for it, vi lever bare 3/4 gang... Og så er hun en god lytter, altså objektiv.

" Du, den A80`en til L...", "gi gass!" kom det før jeg fikk fullført......

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.191
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
#Udiplomatisk modus på# Jeg er såpass heldig, vel jeg er ikke heldig for jeg har tatt endel bevisste valg både v valg av kone og hus.
For meg å kjøpe en 2-roms leilighet i et betonghelvete med folk på alle kanter fremstår for meg omtrent like dumt når man har en lidenskapelig tilnærming til hifi som å flytte til Nepal for å dyrke båt interesse. #Udiplomatisk modus av#

T

TT.

Gjest
Noen som sliter med heklede duker og blomsterpotter på eller i nærheten av anlegget?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.689
Torget vurderinger
24
Ganske mange av de jeg har besøkt gjennom tidene ja. Pluss bilder av svigermor, Sangriaflaske (tomme) fra grisefesten i fjor, klore/klatrestativ for katter, kubbelys (!) direkte oppå høyttaler osv. Ingen grenser for den kulturvandalismen som utøves så snart et skarve stereoanlegg er inne i bildet.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Å fa.. Trodde dette var godkjente diffusorer for akustikk-hekle-lauget jeg.. :mad:;D. Ihvertfall KUBBE-lyset I sofaen.. ;).

Og ja, sett endel av dette rundt forbi... Vandalisme...

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Min erfaring fra pusling i bransjen er at damer nok er langt mer interessert enn "folk flest" tror. De er langt fra i oververkt når de store pengene skal brukes men de er ofte med da og har like mye både interesse og gehør som gubben.

Topp Bunn