HiFi på Haugalandet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr.Evil

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    En fiin reportasje UP.
    Det skal være noe med rør og horn sies det!

    Ingen haugalending skal føle seg særlig trygg lengre, da HIFI-Mafiaen kan komme på døra med sine speilreflekser og kritiske sans for å avdekke HIFI skavanker i det ganske distrikt.. ;D ;D

    Det går rykter om at du har handlet amerikansk rørforsterker UP......!

    Hilsen
    Dr.Evil
     

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    Dr.Evil skrev:
    En fiin reportasje UP.
    Det skal være noe med rør og horn sies det!

    Ingen haugalending skal føle seg særlig trygg lengre, da HIFI-Mafiaen kan komme på døra med sine speilreflekser og kritiske sans for å avdekke HIFI skavanker i det ganske distrikt.. ;D ;D

    Det går rykter om at du har handlet amerikansk rørforsterker UP......!

    Hilsen
    Dr.Evil

    Hei

    Jo, takk for det ! :)

    Ja, jeg har gått til innkjøp av en MC2102. Kommer til Haugesund på førstkommende mandag. 8) Er spent på om den er like hel, på finish og ikke minst hvordan den låter sammen med resten av utstyret selvsagt. Den skal være fire måneder gammel og inneha de siste komponentforbedringene ifølge
    selgeren. McIntosh driver ikke md mkI, Mk II osv. men setter inn bedre kvalitete i komponentene når dette forefinnes. Den skal låte betydelig bedre enn Mc275, fordi den kjører mindre stresset. ( 4 stk. KT88 med 100W. Va er satt til ca 450 V og Ia ca 61 mA.). Den arbeider således i et mer linjært område. Trafoene og strømforsyningen har også større kapasitet. Vekta er 45 kg og det er bra for en KT88 forsterker.

    Hørte Zindak hadde fått sine ( 845 ) mono blocker. Har du hørt på de ?

    up
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja håper forsterkeren svarer til forventningene up.
    Det er forøvrig mulig for andre også om de vil ha en kikk og en lytt på rør og horn.
     

    Dr.Evil

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    "Hei

    Jo, takk for det ! :)

    Ja, jeg har gått til innkjøp av en MC2102. Kommer til Haugesund på førstkommende mandag. 8) Er spent på om den er like hel, på finish og ikke minst hvordan den låter sammen med resten av utstyret selvsagt. Den skal være fire måneder gammel og inneha de siste komponentforbedringene ifølge
    selgeren. McIntosh driver ikke md mkI, Mk II osv. men setter inn bedre kvalitete i komponentene når dette forefinnes. Den skal låte betydelig bedre enn Mc275, fordi den kjører mindre stresset. ( 4 stk. KT88 med 100W. Va er satt til ca 450 V og Ia ca 61 mA.). Den arbeider således i et mer linjært område. Trafoene og strømforsyningen har også større kapasitet. Vekta er 45 kg og det er bra for en KT88 forsterker.

    Hørte Zindak hadde fått sine ( 845 ) mono blocker. Har du hørt på de ?

    up"





    Jeg har så vidt hørt på Xindaks nye monoblokker. De virker svært lovende selv om de fremdeles trenger en god del innspilling..!
    Jeg hadde selv MKI utgaven en god stund...... ;D

    Hilsen Dr.Evil
     

    Dr.Evil

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    bambadoo skrev:
    .....Det er forøvrig mulig for andre også om de vil ha en kikk og en lytt på rør og horn.
    ........det høres bra ut! (andre) medlemmer i HIFI-Mafiaen kan lett forstå dette som en invitasjon 8)


    Hilsen
    Dr.Evil
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Dr.Evil skrev:
    bambadoo skrev:
    .....Det er forøvrig mulig for andre også om de vil ha en kikk og en lytt på rør og horn.
    ........det høres bra ut! (andre) medlemmer i HIFI-Mafiaen kan lett forstå dette som en invitasjon 8)


    Hilsen
    Dr.Evil
    Ja så sannelig ;)

    Om noen ønsker å ta turen så kan det la seg gjøre. Kommer til å bo her i et par ukers tid til så er tanken å flytte på meg litt.
     

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    bambadoo skrev:
    Ja håper forsterkeren svarer til forventningene up.
    Det er forøvrig mulig for andre også om de vil ha en kikk og en lytt på rør og horn.
    Mottok forsterkeren fra USA i dag. Utrolig solid pakket. Feilfri og som ny. Koplet om trafo fra 110V til 230V som tok ca 10 minutter. Satt i ny sikring og og varmet godt opp. Lyttet til musikk hele kvelden. Hohhh, hohhh....... Får vel invitere til en lyttekveld litt senere :D

    Men ga ba vare meg vel for varme i racken !! Må nok gå til innkjøp av en pc-vifte eller byte om plassering. :)

    up
     

    Vedlegg

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    Tråden er visst i ferd med å dø ut !

    Finnes det virkelig ingen flere som kan bidra med stoff på Haugalandet ? ::)

    up
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    Ja, må si det er fryktelig lite liv både i denne tråden og "Haugalendinger" tråden under hififoreninger. Jeg som har siste post der og den er fra september... Må da være mer liv i miljøet her? Eller er alle så hardt rammet av finanskrisen at anlegget har blitt solgt i desperasjon? ;)
     

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    Vegard Ostensjo skrev:
    Ja, må si det er fryktelig lite liv både i denne tråden og "Haugalendinger" tråden under hififoreninger. Jeg som har siste post der og den er fra september... Må da være mer liv i miljøet her? Eller er alle så hardt rammet av finanskrisen at anlegget har blitt solgt i desperasjon? ;)

    Nei, aktiviteten er jo ikke så stor blandt Haugalendinger her på forumet. Vet egentlig ikke hvorfor. Jeg vet jo at det finnes en hel del HiFi interesserte
    i distriktet. Men, vi er vel ikke flinke nok til å oppsøke hverandre eller til å invitere "nye" til lyttekvelder. Det kan jo være vanskelig å opprette en klubb da få har plass til
    å huse flere enn 5-6 personer om gangen.

    En del av den gamle gjengen er jo dessverre fornøyd med bare å lese på forumet, mens den "yngre" garde burde jo være mer aktiv på nettet med innlegg og bilder etc.
    Vi gamlekara har jo av og til lyttekvelder, samt treff hver lørdag på Lothe's kafè i Haugesund. :D

    Jeg for min del er jeg på flyttefor for annen gang siden årskifte i norde del av Haugesund !!! Etter flere måneder uten musikkanlegg lengter jeg meg nesten sjuk etter å få anlegget
    i sving. Selv om jeg er veldig aktiv om sommeren og tidlig høst etter laks og sjøaure i elvene må det være mulig å arangere lyttekvelder for interesserte utover.
    Vi får se. Er spendt på akustikken i det nye huset ! :)

    up
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har også hatt en relativt turbulent år med tanke på masse forskjellig. Anlegget har også flyttet noen plasser. Nå står det nede i kjellerstua i "gamlehuset"

     

    Leifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    23
    Sted
    Karmøy
    Her var det jo utroligt mye spennende . Går om dagen og tenker på oppgradering på effektrinn siden , å Audio Note og mc2102 er begge hete kandidater . Hadde vært hyggeligt og tatt ein liten tur inneom til dere begge to og hørt litt .
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Stille i denne tråden.... men jeg blar den frem innimellom bare for å nyte tekst og bilder.
    AN/Kondo anlegget må jo bare være en drøm å få kjangsen til å høre.

    Skjedd noe nytt?


     

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    Leifi skrev:
    Her var det jo utroligt mye spennende . Går om dagen og tenker på oppgradering på effektrinn siden , å Audio Note og mc2102 er begge hete kandidater . Hadde vært hyggeligt og tatt ein liten tur inneom til dere begge to og hørt litt .
    Ja, å høre på MC2102 kan jo la seg ordne, må vite ! Må bare bli ferdig med laksesesongen og deretter arrangere noen lytterkvelder utover høsten. Jeg har flyttet i nytt hus med betydelig mindre stue nå. De akustiske forholdene er ikke helt etter min smak, til det er lytteravstanden i korteste laget, men kvaliteter høres allikevel ! :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Bra bilder, må jeg få si..! ::)
     

    RL

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2004
    Innlegg
    95
    Antall liker
    1
    Hei
    Det skjer jo litt om ikke offentlig.




    Et bilde som blei bre.

    Rolf
     

    Vedlegg

    RL

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2004
    Innlegg
    95
    Antall liker
    1
    Hei
    Eit bilde til


    orginale Hammer Dynamic super 12
     

    Vedlegg

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Bare kjør på med bilder. :)

    Hvor i området holder du deg RL?
     

    Dr.Evil

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Det var hyggelige bilder, RL. Pen platespiller.... :), og selvsagt pene RØR!
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har selv "hifi-julebord" ikveld. Blir nokre personer. Om det blir tatt bilder er usikkert. Endel av livets vann og årets forskjellige klasse III juleøl skal inntas sammen med pinnekjøttet.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Ja jeg har jo skjønt at det ble mye av det også, etter hvert...!! ;D
     

    Clintern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    5
    helt grei? nå har jeg aldri hørt - det er jo en micro ;D

    vurderte de hammerene for en tid tilbake, tipper det er moro med vinyl og hammer!!

    hva av musikk er det som spilles?

    mvh

    tommy
     

    RL

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2004
    Innlegg
    95
    Antall liker
    1
    Hei
    Her går det mest i klassisk og ein del jazz

    mvh RL
     

    mferkingstad

    Medlem
    Ble medlem
    21.11.2006
    Innlegg
    48
    Antall liker
    0
    Heisann

    Får vel hoppa på denne tråden eg og då :p har et lite rom i kjellaren som eg i utgangspunktet lagde til for å ha til film, men det har etterhvert blitt meir og meir brukt til musikk, noge det som eingong var eit "kino" anlegg bære preg av.

    Bilder seie vel meir enn tusen ord:








    Art Deco 8


    Micro Seiki DQX-500 med Dynavector 10x5

    Bildene blei så som så men det va litt vanskeligt å ta bilder med 50mm objektiv i et lite rom, så eg måtte ty t madammen sin Ixus ::)
     

    mferkingstad

    Medlem
    Ble medlem
    21.11.2006
    Innlegg
    48
    Antall liker
    0
    Dei e ikkje så ulike Deco 10 men har ikkje fult så fyldige bass som 10`eren men t gjengjeld så er den meir presis. Er nå barra t å svinga innom for ein lytt vettu..
     

    Clintern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    5
    ser bra ut det der mfe; men den microen skal stå på eget alter og ikke gjemmes under en ikea krakk!!! 8)

    tipper det svinger i kjelleren når platene snurre og volumknotten passerer kl 11 eller deromkring ;D

    hva med å kjøre et lite treff der sør, for oss haugalendinger - tar med plater og nødvendig lesk...
     

    mferkingstad

    Medlem
    Ble medlem
    21.11.2006
    Innlegg
    48
    Antall liker
    0
    Microen har til og med fått seg egen spot-light så den har det godt ;D
    Et lite treff e ikkje noge problem vettu, va vel med Kuli juice og julamannar du meinte då ;) sitte der stort sett kvar kveld eg..
     

    Clintern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    5
    spot light må den ha ;D

    noen inntrykk sålangt? vinyl vs cd...har du kjørt noen a-b test? eller snurrer du plater, drikker og har det fint? 8)

    skal selge ut vinylplater, gi lyd hvis du vil bla gjennom...

    t
     

    mferkingstad

    Medlem
    Ble medlem
    21.11.2006
    Innlegg
    48
    Antall liker
    0
    Har ikkje fått testet dei skikkelig opp mot hverandre ennå, men intrykket så langt er at vinyl er i allefall ikkje noge dårligare enn CD, irriterer meg fortsatt litt over lyden av "peiskos" med vinyl, så eg må lage meg ein anordning for å få vaske platene mine.
    Ellers har eg testet litt kabler, rør etc.. dei siste dagane og føle ting begynne å ramla på plass. ;D
    Tok i et tak og åpnet alle Xindak komponentene for et par kveldar siden og byttet ut alle dei %#%¤" blå diodene med røde, så nå går det an å slappa av med åpne auger også :p akustikk plater er også på plass, så der er i allefall ting som skjer..
     

    Clintern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    5
    he he - fint at blålyshelvete har viket for passende rødglød...

    alvorlig dårlig driv i denne tråden - du får pusse objektivet og lage din egen billedtråd MFE! mange xindac venner der ute som ønsker å se og høre hva du driver med - for ikke å snakke om de nye ht...!

    venter på abrahamsen dac/pre modd + effekt klasse a fra malmin - fint med litt varme i vinter 8)

    kukukatju!
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Okei, skal ta noen bilder å slenge ut av mine oppsett... :)
     

    Clintern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    5
    kjør på bamba - mener det kan bli en artig tråd hvis/når musikkfrelste haugalandinger slår til...

    kommer med bilder når ting er på plass i racken :D

    har alle husket å kjøpe bob`s juleskive? 8) - nesten bud elleve i min bok ::)

    rojoh, vet du har egen tråd, men din kunnskap, entusiasme og musikkglede bør være en del av en haugalandstråd...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn