Hifi? Lofi? Midfi! Espens beskjedne hjørne på HFS

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• parafinoksen 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    3.213
    Sted
    Polen
    Ikke så mye, faktisk. Har en kamerat som er veldig opptatt av dem. Spesielt Spirit of Eden. Jeg burde nok ha lyttet litt mer til dem selv, men det er så mange band og artister, og alt det der.
    Spennende band, musikk og produksjon. Særlig på Eden, Laughing Stock og soloalbumet til Mark Hollis (siste med bare to mikker i stereo). Anbefaler en liten lytt ved anledning.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.712
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    🍾 Jeg synes du kan markere det med den fjongeste grammofonen.

espendo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Antall liker
    1.648
    Sted
    Bærum
    Feiringen av ett år med egen tråd starter i ettermiddag med prøveabonnement på Qobuz. Så får den fjongeste grammofonen komme til en annen gang!

For øvrig håper jeg Qobuz funker og at sønnene klarer overgangen. Spotify kan jeg ikke betale for lenger, har venner som er musikere og de nye vilkårene til Daniel Ek og co er helt hinsides. Burde sikkert byttet for lenge siden.

Så er jo spørsmålet hvordan dette låter gjennom min lille iEast streamer. Sikkert greit nok for en som driver mest med vinyl. Dog: i det framtidige hytteanlegget, hvem vet, kanskje noe mer strømmestas der...

espendo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Antall liker
    1.648
    Sted
    Bærum
    Siste push før høstferien. I år går den til Lisboa, ikke fjellet som vanlig er.

MÅ bli ferdig med en litt kjedelig skrivesak. Kjører «pomodoro»: Skrive og jobbe i 40 min, 10-20 min pause. Repetere til ferdig, som nok blir et godt stykke utpå kvelden…

Pause nå med Gillian Welch & David Rawlings - ørebalsam!

IMG_0879.jpeg

Og en kaffekopp i det høstlige finværet. Det kunne vært verre, med andre ord!

IMG_0880.jpeg

espendo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Antall liker
    1.648
    Sted
    Bærum
    Fra oktober: en ny bok og et par artikler med kolleger.

Nå: Rapporter, rapporter, rapporter om andres forskning, avhandlinger og administrative ting...

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Prøvde meg på en karriere innen høyskolesystemet selv. Med et mål/"krav" om førstekompetanse. Hoppet av og gikk tilbake til skolesektoren.

espendo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Antall liker
    1.648
    Sted
    Bærum
    Prøvde meg på en karriere innen høyskolesystemet selv. Med et mål/"krav" om førstekompetanse. Hoppet av og gikk tilbake til skolesektoren.
    Enklere når man har gått strake veien, som jeg har, vil jeg tro. Hovedfag, rett på PhD og så forsker. Jobbet to steder etter PhD og har vel i grunnen vært ganske heldig. Mer flaks i dette systemet enn mange vil innrømme…

espendo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Antall liker
    1.648
    Sted
    Bærum
    Høstferie! Kom i mål med oppgavene denne uka, nå er det bare å lade batteriene en siste kveld før avreise til Lisboa. Sjelden jeg er så lite forberedt før en ferie, dette tar vi som det kommer! Håper å finne noen gode kafeer og platesjapper. Noe mer trenger jeg i grunnen ikke.

IMG_0886.jpeg

espendo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Antall liker
    1.648
    Sted
    Bærum
    Så var man i Lisboa! Fire timer med fly er for mye for min sjel og kropp, men godt å komme fram. Vi bor i et litt «upmarket» område ser det ut som, det passer kanskje gitt vår bostedsadresse 😎

I morgen blir det utforsking av bydelen, steder rundt og god kaffe. Vinylsjapper står for tur senere i uka.

IMG_0903.jpeg

Flyturen brukt til lytting på Jeff Tweedys nye trippelalbum. Ser fram til å få den hjem på vinyl og starte dyplyttingen!

IMG_0910.jpeg

espendo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Antall liker
    1.648
    Sted
    Bærum
    Var innom en vill platesjappe i området der vi bor i Lisboa, Principe Real.

De hadde en masse sjeldne og dyre pressinger innen jazz, avantgarde og brasilianske greier. En god samling musikkbøker også. Litt strenge folk, så turde ikke ta bilder inne.

IMG_0947.jpeg

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    36.801
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Nyt Lisboa, flott by.
    Har dere ikke vært der før, anbefales å spasere litt i den gamle bydelen, Alfama.

Og har dere noen dager, er Sintra kun en liten togtur unna, under timen - anbefales, fantastisk sted.

/Morten

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn