HiFi-Klubben's Denon priser

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Min datter på 10 år kom drassende hjem med en blad fra HiFi-Klubben her en dag som hun hadde funnet og som hun så absolutt mente måtte ha interresse for sin far ;D

For skams skyld bladde jeg ihvertfall i blekka og leste også noen store ord som de skrev om direkte import og at dette derfor sørget for de ekstremt lave prisene som var hos HiFi-Klubben.

Jeg la dog også merke til prisene de hadde på Denon 103 pickuper.
DL-103 kr 1.298,-
Denne koster $199 (ca 1.250,-) hos www.Audiocubes2.com og dermed så er det ikke tvil om at HiFi-Klubbens pris er SVÆRT konkurransedyktig :)

Men hva har skjedd med DL-103R ??? ??? ???
Denne koster $259 (ca 1.630,-) hos Audiocubes, men hele 2.998,- hos HiFi-Klubben :eek: :eek: :eek:

Hva har skjedd?
Her lukter det taktisk prising lang vei og slikt gjør ihvertfall at undertegnede får en flau smak i munnen når jeg ser på dette i sammenheng med de store ordene som brukes i annonseringen.

Tror virkelig at HiFi Klubbens ledelse at de skal kunne slippe unna med slikt uten at folk legger merke til det eller er det rett og slett bare skjedd en feil :-/

Ikke det jeg på noen som helst måte kan diktere hva andre skal ta for sine produkter, men en pris på 1.998,- for nevnte 103R ser for meg mye mer "rettferdig" ut.

Kanskje det er noen ansatte i Hifi Klubben som leser dette som våger å begi seg ut på en forklaring ???

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Min datter på 10 år kom drassende hjem med en blad fra HiFi-Klubben her en dag som hun hadde funnet og som hun så absolutt mente måtte ha interresse for sin far ;D

For skams skyld bladde jeg ihvertfall i blekka og leste også noen store ord som de skrev om direkte import og at dette derfor sørget for de ekstremt lave prisene som var hos HiFi-Klubben.

Jeg la dog også merke til prisene de hadde på Denon 103 pickuper.
DL-103 kr 1.298,-
Denne koster $199 (ca 1.250,-) hos www.Audiocubes2.com og dermed så er det ikke tvil om at HiFi-Klubbens pris er SVÆRT konkurransedyktig :)

Men hva har skjedd med DL-103R ??? ??? ???
Denne koster $259 (ca 1.630,-) hos Audiocubes, men hele 2.998,- hos HiFi-Klubben :eek: :eek: :eek:

Hva har skjedd?
Her lukter det taktisk prising lang vei og slikt gjør ihvertfall at undertegnede får en flau smak i munnen når jeg ser på dette i sammenheng med de store ordene som brukes i annonseringen.

Tror virkelig at HiFi Klubbens ledelse at de skal kunne slippe unna med slikt uten at folk legger merke til det eller er det rett og slett bare skjedd en feil :-/

Ikke det jeg på noen som helst måte kan diktere hva andre skal ta for sine produkter, men en pris på 1.998,- for nevnte 103R ser for meg mye mer "rettferdig" ut.

Kanskje det er noen ansatte i Hifi Klubben som leser dette som våger å begi seg ut på en forklaring ???

Dette her med billige priser hos Hifiklubben stemte nok for 20 år siden i den tiden da de overtok Audioscan, men det stemmer ikke lengre.

Men tror nok faktisk at det er en del mennesker som biter på det ja. ;)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
de ansatte sier det selv : det er tilbehøret (kabler etc,) vi kjener penger på.

(sikkert en sannhet med modifikasjoner).når andre foretninger overtar merker som hi-fi klubben har hatt agenturet på med sine "direkte til deg-priser", har ikke desse produktene hoppet 30-40% opp i pris.

mvh. s,

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
360
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Jeg har også lurt litt på DL103 prisene og sjekket denon.de.

Prisen i Tyskland er 169 euro for 103 og 359 euro for 103R. Jeg tror ikke det er noe feil med prisingen hos HFK, men mer Denons prispolitikk i Europa.

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Jeg har også lurt litt på DL103 prisene og sjekket denon.de.

Prisen i Tyskland er 169 euro for 103 og 359 euro for 103R. Jeg tror ikke det er noe feil med prisingen hos HFK, men mer Denons prispolitikk i Europa.
Det ser jamen ut til å stemme det du sier der gitt :)
Hos http://www.phonophono.de koster 103 128 Euro og 103R 318 Euro noe som bekrefter dine antagelser om at det rett og slett er Denon som driver med "fanteri" her og ikke HiFi-Klubben som jeg antok....... :-/
I forhold til disse tyske prisene er jo HiFi-Klubben's priser helt "fornuftige"...........

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Var på nippet til å kjøpe 103R igår. Fikk litt ånden over meg i romjula og ryddet opp på gutterommet. Har i min lille hule, et andreanlegg bestående av Cayin MT12 Midi rørforsterker, Cayin CD12A Midi cdspiller og et sett Epos 12 med WW-kabler. Tenkte 103R kunne være en grei match til en av mine førtidspensjonerte 1210'ere, kjedelig med bare cd-mulighet i et rom fylt til randen av vinyl.
Et kjapt søk på nettet gjorde at turen til HFK ble avlyst.
Fant denne karen på eBay:

http://cgi.ebay.com/Denon-DL-103-R-...ryZ64620QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Får heller vente noen dager på en pakke fra Tyskland. $299 + $12 frakt, var jo ikke så ille.

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Var på nippet til å kjøpe 103R igår. Fikk litt ånden over meg i romjula og ryddet opp på gutterommet. Har i min lille hule, et andreanlegg bestående av Cayin MT12 Midi rørforsterker, Cayin CD12A Midi cdspiller og et sett Epos 12 med WW-kabler. Tenkte 103R kunne være en grei match til en av mine førtidspensjonerte 1210'ere, kjedelig med bare cd-mulighet i et rom fylt til randen av vinyl.

http://cgi.ebay.com/Denon-DL-103-R-...ryZ64620QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Får heller vente noen dager på en pakke fra Tyskland. $299 + $12 frakt, var jo ikke så ille.
Ikke så verst nei, men fortsatt 15% dyrere enn Audiocubes............

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.296
Torget vurderinger
1
HI-Fi Klubben driver villende markedsføring. Som andre har sagt var de billigere for 20 år sida. Når tar de"dobbel" avanse; både importleddet og forhandlerleddet. Se bare på B&W; de er ikke billigere enn noen andre steder i verden. Noen sier du kan spare 30% på importere B&W selv...
For et par år siden hadde de en morsom sammenligning av innmaten i en NAD DVD spilller de solgte med en "anonym" (Philips) DVD spiller fra Elkjøp, som de hevdet var i samme prisklasse. De glemte å fortelle at NAD-spilleren kostet nøyaktig dobbelt så mye....

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Jeg hadde en kompis som jobbet for klubben for endel år tilbake. Jeg kan si såpass at de vet å ta seg betalt ;)

Valvester

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.06.2002
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Husker dere når Hi-Fi Klubb-avisen var en "ferdig-falmet" avis med spesifikasjoner og s/h-bilder? Disse avisene var medvirkende til at lyd-interessen våknet hos undertegnede.

Nå til dags er det bare glætte Dressman-typer som slipper egg i befippelsen over hvor bra det låter...

Ja, ja - i disse dager er det jo vanlig med bilder av småbarnsfamilier på eskene til HARDDISKER. Hva er det som skjer med verden?

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Synes ikke prisen på DL103R hos HFK er så gal. Betalt selv ca 1.800 - 1.900 (tror jeg) via direkte import fra Japan. Jeg kjøpte min fra Japan da HFK dengang ikke solgte den.

Med den rette armen er prisen på 3K likevel et svært så godt kjøp etter min mening. Klarer en å leve med litt smalere lydbilde enn andre, må du antakelig opp i noe til 2-3 ganger prisen for å finne noe som matcher når det kommer til det å spille musikk.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Jeg tror ikke prisene i hifibransjen er så gal som mange skal ha det til. For alle som har sett innkjøpsprisene til en butikk kontra utsalgsprisen, så vet man at det ikke bare er i denne bransjen. Selvsagt sparer hifiklubben mye på å importere selv, men det betyr davel ikke at kundene gjør det, det betyr bare at hifiklubben eller hvilken som helst forhandler tjener enda mer.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.296
Torget vurderinger
1
Problemet her er ikke at Hi-Fi klubben tjener mye penger, men at de forteller kundene at de ikke gjør det. Mao at importør/forhandler i samme ledd kommer kunden tilgode. Faktum er at for en mengde produkter har de samme pris som de som har et ledd ekstra i kjeden. Hi-Fi Klubben får ta hva de vil for produktene sine, men jeg forventer ærlig markedsføring.
Når de på enkelte produkter har dobbel avanse og de i tillegg ikke gir rabatt, blir slagordet om lave priser ren svindel...

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
alle reklamerer jo for lave priser, ta f.eks elkjøp som skal være så billig, vi kjøpte netopp ny flatskjerm (lcd tv) vi kjøpte vår for 10000 hos expert, dro på elkjøp for å se om de kunne matche prisen eventuelt være bedre, men neida de solgte en mindre modell for 11000. Juks kann man kalle det men slikt driver de alle med.

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
409
Torget vurderinger
11
Fant en gammal brosjyre fra slutten av syttitallet da jeg hadde en opprydning i noen gamle blader.Tror den var fra Boas. Det var Boas som solgte Denon den tida. Der kosta en DL 103 1300-1400 kroner. Nå tjue år seinere koster den det samme!! Så litt har endra seg i positiv retning. HIFi klubben skal også ha skryt og ikke bare pepper. Det har vel litt med hva folk vil betale , 2998 for luksus -versjonen er heller ikke dyrt når du ser hva du får.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Fant en gammal brosjyre fra slutten av syttitallet da jeg hadde en opprydning i noen gamle blader.Tror den var fra Boas. Det var Boas som solgte Denon den tida. Der kosta en DL 103 1300-1400 kroner. Nå tjue år seinere koster den det samme!!
Nå er det vel ingen som noengang har kjøpt noe av Boahs til veil. pris. Selv dårlige prutere fikk vel 30% avslag.
Husker jeg kjøpte en flunka ny Thorens TD 160 med Linn Basik LVV arm for 1400 penger til en tidl. flamme....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Nå er det vel ingen som noengang har kjøpt noe av Boahs til veil. pris. Selv dårlige prutere fikk vel 30% avslag.
Husker jeg kjøpte en flunka ny Thorens TD 160 med Linn Basik LVV arm for 1400 penger til en tidl. flamme....
Strengt tatt behøvde han vel ikke å ta så mye for varene som forhandlere som betalte regningene sine måtte..  ;D

Mvh Vidar P

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
120
Torget vurderinger
2
HIFI-klubben var gull verdt da de tok over JBL agenturet på -80 tallet (halverte prisene). Idag er de en hifisjappe som alle andre (money talks, bullshit walks) : )

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo

Jommen gikk det fort gitt. Dog ikke det tilsynelatende billigste alternativet, men men. $311 fattigere, men likevel rikere på å vente noen dager. Kjøpte på mandag, rett i postkassa idag, fredag. :)
Så nå kommer gutterommet til sin rett igjen, min 10kvm meter hule fylt med musikk og brennevevin for de neste par åra...... ;D ;D
(korreksjon; musikk for tjue, film for ti og sprit for to.....)

kn

Medlem
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
0
Jommen gikk det fort gitt. Dog ikke det tilsynelatende billigste alternativet, men men. $311 fattigere, men likevel rikere på å vente noen dager. Kjøpte på mandag, rett i postkassa idag, fredag.   :)
Så nå kommer gutterommet til sin rett igjen, min 10kvm meter hule fylt med musikk og brennevevin for de neste par åra......   ;D ;D  
(korreksjon; musikk for tjue, film for ti og sprit for to.....)
Ja, det ble 15% spart...
Holder knapte til ei flaske sprit, og knapt ei god flaske vin her i landet.

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja, det ble 15% spart...
Holder knapte til ei flaske sprit, og knapt ei god flaske vin her i landet.
Tja, utifra mine mattekunnskaper så sparte han 33% i forhold til Hifi-Klubbens pris.
Altså kr 922,-
Vil da også få legge til at du har ganske snobbete vinvaner........... ::)

kn

Medlem
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
0
Tja, utifra mine mattekunnskaper så sparte han 33% i forhold til Hifi-Klubbens pris.
Altså kr 922,-
Vil da også få legge til at du har ganske snobbete vinvaner........... ::)
Mitt regnestykke blir;
$311x6,5=2021,50 + 505,50(25%mva)+ 80,- (gebyr til transportør for fortolling) tilsammen ca 2600,-. Pris hos klubben 2998,-, dvs han sparte ca 13%.

Kan ikke noe for at jeg er litt kresen på hva som får leske min strupe.... ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Mitt regnestykke blir;
$311x6,5=2021,50 + 505,50(25%mva)+ 80,- (gebyr til transportør for fortolling) tilsammen ca 2600,-. Pris hos klubben 2998,-, dvs han sparte ca 13%.

Kan ikke noe for at jeg er litt kresen på hva som får leske min strupe....  ;D
MVA?  

Topp Bunn