HIFI i IKEA-katalogerna

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Innlegg
3.387
Antall liker
3.410
Torget vurderinger
0
Jag har tittat i IKEA-kataloger från 1970-talet. Här är några exempel. Hifi-anläggningar tillsammans med IKEA:s möbler.
Bilderna är från katalogerna år 1972, 1974 och 1975.
1972.jpg
1974.jpg
1975.jpg
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.731
Antall liker
21.597
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Fantastiske høyryggede brune plysjsofaer, og en boks fra DG's Beethoven 200 år-serie i en av skivfackerna. Jeg har et par av de boksene.

I høst kommer det platespiller igjen. Verden går i sirkler på 33 1/3.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
De har jo fortsatt trenden i 2022, men selv rører jeg ikke den setupen med ildtang..
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.281
Antall liker
11.053
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
De har jo fortsatt trenden i 2022, men selv rører jeg ikke den setupen med ildtang..
I mine øyne er det de gjør nå ingen fortsettelse av det som er vist over.
De nye trådløse kamuflerte lydgreiene fra Ikea er fine de, og gir bra lyd for pengene i sin sjanger. Fint til sitt bruk, men ikke hifi til konsentrert lytting.
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.281
Antall liker
11.053
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Gøyalt, men kvalitetspiano det var det ikke.
Likner mistenkelig på min barndoms Zimmermann fra samme tiden, samme prisklasse også.
Masseprodusert i DDR. Piano til folket. Det funket, jeg lærte KV 397 utenat på det.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.438
Antall liker
35.254
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Likner mistenkelig på min barndoms Zimmermann fra samme tiden, samme prisklasse også.
Masseprodusert i DDR. Piano til folket. Det funket, jeg lærte KV 397 utenat på det.
Jeg tror de første pianoene fra Ikea ble produsert i Asia (tror det var Japan) men de gikk opp i limingen på vei over havet. Så de bestilte fra England, det hele ble så dyrt at Ikea tapte penger pr solgte piano.
 

Dire Wolf

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
3.369
Antall liker
9.389
Sted
Viken
Torget vurderinger
1
Undertegnede undres over at et ultrakapitalistisk selskap grunnlagt av en svensk nazist, som brutalt benytter små barn og slavearbeidere i U-land, og smilende utsletter ethvert selskap de måtte komme på kanten med, til å produsere avfall for en hvit middelklasse uten gangsyn, som ikke reiser spørsmål ved at de to til tre ganger i året kjører tilhengerlass fulle av skrot på fyllinga, med nettopp de produktene, blir beundret. IKEA lager søppel. Utelukkende. Dengang da og nå.
 

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Innlegg
3.387
Antall liker
3.410
Torget vurderinger
0
Undertegnede undres over at et ultrakapitalistisk selskap grunnlagt av en svensk nazist, som brutalt benytter små barn og slavearbeidere i U-land, og smilende utsletter ethvert selskap de måtte komme på kanten med, til å produsere avfall for en hvit middelklasse uten gangsyn, som ikke reiser spørsmål ved at de to til tre ganger i året kjører tilhengerlass fulle av skrot på fyllinga, med nettopp de produktene, blir beundret. IKEA lager søppel. Utelukkende. Dengang da og nå.
Den här tråden handlar om HIFI i IKEA-kataloger. Inte om IKEA och moral-aspekter. "Dire Wolf"! Jag respekterar din åsikt och du har säkert en poäng i det du skriver. Starta gärna en diskussion på "Off Topic".
 

Dire Wolf

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
3.369
Antall liker
9.389
Sted
Viken
Torget vurderinger
1
Enig i det. Og takk for en dannet korreksjon. Sakens fakta står imidlertid støtt som Dovre, da disse produktene ikke kan løsrives fra den brutale virkelighet som sidestiller dem med alt annet bruk og kast materiale laget utelukkende for å lure dem som ikke vet, kan, eller vil bedre. Jeg beveger meg atter inn i skyggene.
 
Sist redigert:

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Innlegg
3.387
Antall liker
3.410
Torget vurderinger
0
Nu ber jag Dire Wolf, Makkin Tosken och Bambi vänligen att avsluta diskussionen om IKEA och moral. M v h Moderator Kjell Kranzberg
 
Topp Bunn