HiFi expo 14-15 okt 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    956
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    For meg er forslag til neste slik messe at de på forhånd lager en ganske kort liste med sanger som alle utstillere har blitt enige om. det fir meg ganske lite å høre på musikk jeg ikke har noe forhold til eller ikke kjenner fra før. Hvis feks alle utstillere får 10 låter de holder seg til og lager en liste på dette på TIDAL og spotify på forhånd så blir det enklere å sammenligne til eget anlegg osv selvom rommene vil spille en rolle.

    Sonus faber hadde det minst fordelaktige rommet som bare spiste bass feks.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.432
    Antall liker
    17.145
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Var innom messen i dag, og for min del var det en hyggelig affære. Ja, det kunne gjerne vært flere utstillere, men de som var representert hadde jo litt ulikt å by på - og, når det ikke var «kjåka» fullt av folk var det også tid til å prate en del med utstillerne.
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    Samsung stilte ut flere skjermer. Blant annet en 98". Og Optoma viste frem laserprojektorer.

    Oslo Hifi Centeret kjørte høstpuls samtidig, bare noen minutter i gåavstand unna. Viser noen bilder derfra også.
    IMG20221015132504.jpg

    IMG20221015141530.jpg

    IMG20221015141546.jpg
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    Litt mer Hifi Centeret. Her var det mye folk og godt voksen aldersgruppe. Samtidig skal det sies at lokalene der er langt mindre, så da får man gjerne feil inntrykk. Expo har store lokaler hvor folk blir spredt godt.
    IMG20221015143101.jpg

    IMG20221015143109.jpg

    IMG20221015143115.jpg

    IMG20221015143542.jpg

    IMG20221015143738.jpg

    IMG20221015143746.jpg
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    For meg er forslag til neste slik messe at de på forhånd lager en ganske kort liste med sanger som alle utstillere har blitt enige om. det fir meg ganske lite å høre på musikk jeg ikke har noe forhold til eller ikke kjenner fra før. Hvis feks alle utstillere får 10 låter de holder seg til og lager en liste på dette på TIDAL og spotify på forhånd så blir det enklere å sammenligne til eget anlegg osv selvom rommene vil spille en rolle.

    Sonus faber hadde det minst fordelaktige rommet som bare spiste bass feks.
    Tenkte på det samme. Er man ute etter og sammenligne, så er det åpenbart en fordel at det spilles samme musikk og aller helst likt nivå også. Men tviler på det noen gang vil skje. Utstillere ønsker å spille musikk som får fram spesielle egenskaper og noen elsker å dra på for å imponere med spesielt hardtslående bass. Og noen vil gjerne unngå dårlige innspillinger 😉
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Det ble litt hastverk for å rekke litt før jobb. Hørte ikke på alt, men synes B&W 702 s3 på Hegel imponerte til prisen. Virker som de responderte veldig på innspillingen. Virket temmelig nøytralt. Masse trøkk i bassen og godt perspektiv og oppløsning. Godt rom.

    Dynaudio Focus spilte veldig fint med en naturlig vakker klang. Kanskje ikke helt topp på transparens/detaljer.

    Annerstedt-Hegge Acoustics har jeg aldri hørt om, men de spilte grisehøyt rock og det var ikke min type lyd.

    Sonero har jeg heller ikke hørt om, men synes det spilte veldig fint til prisen selv om rommet var ille bassmessig.

    Grei, liten messe, men lite folk og litt få utstillere.

    Rakk en tur innom Stereofil og OHC (gidder ikke å lage ny tråd). Konsentrerte meg å lytte til Audio Physic Cardeas og de nye høyttalerne til Mcintoch. Sistnevnte låt litt romantisk og storslått. Vektløst og musikken sto virkelig flott frem. Antar det var svindyrt, men det låt grisebra! Cardera på Octave låt meget flott. Ikke noe å utsette på det. Var de en liten smule varme selv om de også var analytiske? Litt vanskelig på ukjent musikk. Mission og Fyne Vintage på Stereofil. Kanskje ikke helt min type lyd, men låt bra.

    Og så fikk jeg et fristende tilbud jeg må sove på.





    IMG_0841.JPEG
    IMG_0842.JPEG
    IMG_0845.JPEG
     
    Sist redigert:

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    Hva er prisen på slike høyttalere?
    Jeg vet ikke, men du finner info om høyttalerne i linken under med info om ulike versjoner av den og prisantydning.
     
    • Liker
    Reaksjoner: bia

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.146
    Antall liker
    6.622
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte på det samme. Er man ute etter og sammenligne, så er det åpenbart en fordel at det spilles samme musikk og aller helst likt nivå også. Men tviler på det noen gang vil skje. Utstillere ønsker å spille musikk som får fram spesielle egenskaper og noen elsker å dra på for å imponere med spesielt hardtslående bass. Og noen vil gjerne unngå dårlige innspillinger 😉
    Ikke så gøy som utstiller å spille de samme ti låtene i to hele dager, og i tillegg noe man ikke engang har valgt selv. Selv om det er praktisk for sammenligning tipper jeg det er litt kjedelig i lengden som besøkende å høre samme musikk overalt også.
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    Ikke så gøy som utstiller å spille de samme ti låtene i to hele dager, og i tillegg noe man ikke engang har valgt selv. Selv om det er praktisk for sammenligning tipper jeg det er litt kjedelig i lengden som besøkende å høre samme musikk overalt også.
    Helt klart. Men kanskje man kunne ha en felles liten spilleliste som de besøkende kan etterspørre om de vil.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.744
    Antall liker
    21.614
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Minstekrav at lista inneholder Boulez og Xenakis. :cool:
    (Jeez hvor jeg hater hifidemomusikk. For all del, noe av musikken er bra men den får jo bare anlegget til å høres kompetent ut. Lar meg heller imponere når utstiller setter på vanskelige opptak. «Hør hva dette kan!»)
    Var ikke på Expo men var innom tre hifibutikker i Oslo på tirsdag. Skrev litt om opplevelsene i min egen tråd.
     
    Sist redigert:

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Sikkert fint for noen med en spilleliste.
    Jeg husker med gru den ene gangen jeg var på hifimesse i Horten. Da var det bare Kieth dont go og Kari Bremmnes fra alle rom, mulig det var et "avbrekk" med Reiersrud her og der. For meg ble det helt uinteressant og en kort runde før jeg hev meg i bilen og kjørte hjem.
    Ser man positivt på det ble det en billig tur da.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.552
    Sted
    Langesund
    Har vært på 18 av 20 Horten-messer Må ha vært heldig, da jeg aldri har fått den opplevelsen av at det bare er spilt Kieth dont go og Kari Bremmnes.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    sikkert bare jeg som var uheldig og kom inn i en stim da...
     

    iGran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Innlegg
    222
    Antall liker
    1.591
    Sted
    Makrokosmos
    Jag var på Hifi Expo igår och det var mest rock-aktig musik som spelades överallt. Jag bad att få höra lite klassiskt och då spelades det Shostakovich, Bach och Händel. Personligen fick jag då en mycket bättre insikt i hur högtalarna uppförde sig i både större symfoniskt format, operasång etc. Än vid endast akustisk gitarr, elbas och trummor.

    Till min förvåning började då folk att klaga, gå därifrån och kommentera att folk inte vill höra på klassisk musik utan rockigare grejer. Cred till utställaren Anders från Annerstedt-Hegge Acoustic AB som lät mig få lyssna och inte brydde sig om klagandet, samt själv delade sin fascination av Shostakovich 15:e.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    3.090
    Noe av gleden med å gå rundt på messer er å høre noe nytt, shazamme og finne musikken etterpå. Med spilleliste på ti låter overalt blir jeg heller hjemme! 😅
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jag var på Hifi Expo igår och det var mest rock-aktig musik som spelades överallt. Jag bad att få höra lite klassiskt och då spelades det Shostakovich, Bach och Händel. Personligen fick jag då en mycket bättre insikt i hur högtalarna uppförde sig i både större symfoniskt format, operasång etc. Än vid endast akustisk gitarr, elbas och trummor.

    Till min förvåning började då folk att klaga, gå därifrån och kommentera att folk inte vill höra på klassisk musik utan rockigare grejer. Cred till utställaren Anders från Annerstedt-Hegge Acoustic AB som lät mig få lyssna och inte brydde sig om klagandet, samt själv delade sin fascination av Shostakovich 15:e.
    Han var vel en broder fra øst, etter det jeg husker😁
    Jeg var der under klassisk demo lørdagen, -forsvant fort men klaget ikke. En messe må ha rom for alle🙂

    Når det er sagt; Denne messen virket ikke være noe suksess. Billetter nedsatt til 100-lappen, nydelig høstvær og fulle uteserveringer gjorde vel at kun de mest interesserte av oss tok turen inn på Felix.
    At alle byens pushere (som ikke var der) holdt åpent med gode tilbud, og som stjerneeksempel OHC et spydkast unna som viste hvordan en butikkmesse KAN gjøres, så lurer jeg på om Expo har noen fremtid.
    Og de pushere som stilte ut, viste jo også «kun» varer man får se og høre i samme geografiske omegn.
    Altså ingen fullstendig samlende messe dette, og ingen attraksjon man reiser til for å gå på messe, med nettop de forventninger man gjerne har til en messe i 2022.

    Noe nytt og spennende?
    Tja, Sonoro div.alt i ett enheter og høyttalere hørtes slett ikke verst ut og har kanskje potensiale.
    Og selv om jeg ikke (foreløpig) er snurreman, så var det veldig koselig å prate litt med Dr.Kirmuss fra Colorado, om hans roste teknologi for høyere ende av platevasking/dyprensing. Interessant kar🙂👍
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.432
    Antall liker
    17.145
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Annerstedt-Hegge Acoustic AB det også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn