HiFi expo 14-15 okt 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    652
    Antall liker
    677
    Sted
    Rogaland
    Link: https://www.hifiexpo.no/

    40 utstillere. Fredag 14 okt. er for bransjen. 15 okt. er for besøkende.

    Hvem er disse hele 40 utstillerene?
    Dette kræsjer med Horten Hifi messe på samme dato.
     

    GSolie

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2016
    Innlegg
    419
    Antall liker
    94
    Sted
    Eydehavn
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har ingen tilknytning til messen, men fikk en telefon fra arrangøren i går, og hadde en lang og hyggelig samtale med en meget engasjert dame.

    HiFi Expo hadde dato klar før HiFi Messen offentliggjorde sin dato på Facebook noen timer senere. Om det har noen sammenheng aner ikke jeg. Jeg ble kun kontaktet som potensiell utstiller/samarbeidspartner.

    Arrangørene er profesjonelle slik jeg oppfattet det og gjør dette i samarbeid med Elektronikkbransjen som er forbundet for importører, butikker, produsenter osv innen elektronikk. Jeg er spent på hvordan 2 x 2,5t opplegget vil fungere, men i forhold til rekruttering eller besøk utenfor den typiske hifi-entusiast, kan det muligens fungere.

    Ser man litt i kortene her så åpner jo denne messen også for andre mulige scenarios. Vi vet at OHC normalt har en HøstPuls og at de andre butikkene følger etter. Denne helgen kan fort bli helgen som HøstPuls arrangeres og at Oslo blir sentrum for lyd og HiFi. Samtidig kan det gjøre det vanskelig å få utstillere, da butikkene brukes som "messelokaler".

    Jeg vet også at det er større bransjeaktører involvert i bakgrunnen, noe som gjorde meg litt bekymret når 2 messer lander på samme helg.

    Personlig synes jeg det er fantastisk at det er aktivitet i bransjen. Alle aktiviteter og arrangementer som kan spre gleden rundt god lyd, produkter, estetikk o.l er meget positivt, men disse aktivitetene må ikke ha som hensikt å ta knekken på hverandre, da gagner det ingen.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    En dag for publikum, 2 x 2.5timer, og ut når utstillere skal ha lunch. Virker kke spesielt publikumsvennlig for meg.
    Lyd og bilde, det inkluderer vanligvis TV, spill og mobil.
    Men spennende initiativ, kjekt med økt aktivitet, og sannsynligvis godt organisert.
    Håper utstillerlistene blir klare tidlig.
     

    GSolie

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2016
    Innlegg
    419
    Antall liker
    94
    Sted
    Eydehavn
    Torget vurderinger
    7
    En dag for publikum, 2 x 2.5timer, og ut når utstillere skal ha lunch. Virker kke spesielt publikumsvennlig for meg.
    Lyd og bilde, det inkluderer vanligvis TV, spill og mobil.
    Men spennende initiativ, kjekt med økt aktivitet, og sannsynligvis godt organisert.
    Håper utstillerlistene blir klare tidlig.
    Helt enig i at den 2x2,5timer løsninger er litt rar. Forklaringen jeg fikk var at lokalene kun er godkjent for 1000 mennesker, og at de derfor ville "doble kapasiteten" ved å kjøre 2 separate innslipp.

    Ut i fra hva jeg ble fortalt skulle messen ha et klart lydfokus, men åpne opp litt for å favne noe bredere enn kun klassisk HiFi.

    Arrangørene er markedsførere og mennesker med erfaring fra messe og marketing, så det var helt klart mye nye tanker og ideer som ble presentert. Resultatet gjenstår å se. Først og fremst må de få nok utstillere, og så må messen markedsføres.

    Tror det er viktig å skille mellom en ren entusiastmesse, slik messen i Horten stort sett er, og en messe hvor målsetningen er å inspirere og engasjere kanskje nye mennesker utenfor miljøet. Utfordringene kommer når vi som driver i bransjen må velge. Da er det ROI som blir sjef. For flere aktører vil fortsatt messen i Horten gi størst Return Of Investment. Det inkluderer foreløpig også vår selvbyggsatsing.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Så lenge Horten har holdt på et par tiår og således er godt etablert, og et nytt "hva-er-nå-dette-for-et-messekonsept" plutselig dukker opp samme helg - gidder ikke en gang vurdere å reise til Oslo denne helgen fremfor Horten...

    Og dersom Elektronikkbransjen hadde vært oppegående for sine medlemmer, som igjen jakter kunder, som igjen jakter gode lydopplevelser og miljø rundt dette - tør jeg mene de motsatt burde tatt kontakt med Horten. Og heller bidratt til å gjøre denne (etablerte) happeningen enda bedre. Horten er tross alt ikke så mange minuttene fra Oslo med den infrastruktur som forefinnes, enten man ankommer i egen bil eller kollektivt
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Mulig jeg kobler feil her, men er ikke "elektronikkbransjen" bare en klubb som fungerer som pådriver av dab, og ikke så mye annet?
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Hvem faen gidder å reise til møkkabyen Oslo for en 2.5 timers messe?😂
    Horten er jo stedet, men Sola hadde vært bedre. Men da hadde det jo blitt et jævla ramaskrik fra østlendingene tenker jeg.🥰
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    652
    Antall liker
    677
    Sted
    Rogaland
    Har vel ikke vært hifi messe på sola på mange år.
    Har fått grønt lys fra samboer om å reise til horten
     

    GSolie

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2016
    Innlegg
    419
    Antall liker
    94
    Sted
    Eydehavn
    Torget vurderinger
    7
    Mulig jeg kobler feil her, men er ikke "elektronikkbransjen" bare en klubb som fungerer som pådriver av dab, og ikke så mye annet?
    En viss fare for feilkobling er det, selv om Elektronikkbransjen naturlig nok involverte seg i DAB-omleggingen, når den politiske beslutningen var tatt :cool:

    Kort fortalt er Elektronikkbransjen en bransjeforening for alle som driver med forbrukerelektronikk på produkt- eller tjenestenivå. De aller fleste importører og kjeder er medlemmer, samt flere butikker, verkstedet og mindre foretak. Også flere importører og leverandører av prolyd er medlemmer.

    De arrangerer bl.a kurs, seminarer, messer og samlinger for bransjen

    Stiftelsen ble opprettet i 1924, og dekker i dag alle segmenter av forbrukerelektronikk.

    De gir også ut bransjebladet Elektronikkbransjen som har vært utgitt kontinuerlig siden 1937.
     

    Anne Innosight

    Fersking
    Ble medlem
    09.06.2022
    Innlegg
    4
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    HIFI Expo skal være på Felix konferansesenter, Aker Brygge. Utstillerliste vil snart bli lagt ut på https://www.hifiexpo.no/ . Horten er ikke på samme dato, så det er mulig å delta der man ønsker. Blir fagdag for bransjen på fredag med aktuelle nyheter og foredragsholdere. Her er ikke alt på plass ennå, så vi tar gjerne imot innspill og ønsker. På lørdag er målet å fylle lokalene med publikum og rektuttere mange nye HIFI entusiaster! Messen er et samarbeid med Elektronikkbransjen, og har fått mange positive tilbakemeldinger. Håper vi kan bidra positivt:)
    Anne (samarbeidspartner og kontaktperson for utstillere til HIFI Expo)
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.190
    Antall liker
    1.061
    Torget vurderinger
    1
    HIFI Expo skal være på Felix konferansesenter, Aker Brygge. Utstillerliste vil snart bli lagt ut på https://www.hifiexpo.no/ . Horten er ikke på samme dato, så det er mulig å delta der man ønsker. Blir fagdag for bransjen på fredag med aktuelle nyheter og foredragsholdere. Her er ikke alt på plass ennå, så vi tar gjerne imot innspill og ønsker. På lørdag er målet å fylle lokalene med publikum og rektuttere mange nye HIFI entusiaster! Messen er et samarbeid med Elektronikkbransjen, og har fått mange positive tilbakemeldinger. Håper vi kan bidra positivt:)
    Anne (samarbeidspartner og kontaktperson for utstillere til HIFI Expo)
    @Anne Innosight: Kan ikke se at utstillerliste er lagt ut enda?
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    447
    Antall liker
    699
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    3170B86E-122D-4E04-A5A8-94720605F5FA.jpeg

    4F422460-BC2F-4556-9F97-D50BBDBA3700.jpeg

    disse virket spennende ved første lytt. Tror jeg må innom
    Eksakt når det blir roligere tider for en noe lengre lytteseanse.
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    429
    Antall liker
    555
    Sted
    Bærum
    Hva er det jeg ikke skjønner ? Utstillerlisten virker tynn, for å si det mildt... Og 250 kroner for dette ?
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    447
    Antall liker
    699
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Hva er det jeg ikke skjønner ? Utstillerlisten virker tynn, for å si det mildt... Og 250 kroner for dette ?
    Tror ikke det er noe du ikke skjønner, men jeg synes det var verdt prisen - 250.- går fortere andre steder på aker brygge til mindre minneverdige opplevelser.
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    429
    Antall liker
    555
    Sted
    Bærum
    Tror ikke det er noe du ikke skjønner, men jeg synes det var verdt prisen - 250.- går fortere andre steder på aker brygge til mindre minneverdige opplevelser.
    Ok. Hvor mange utstillere var det, tror du ? Utfra listen på nettsiden, bruker jeg heller pengene på øl. Men som sagt kan det være at jeg ikke har oppfattet riktig
     
    • Wow
    Reaksjoner: HoJ

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    447
    Antall liker
    699
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Ok. Hvor mange utstillere var det, tror du ? Utfra listen på nettsiden, bruker jeg heller pengene på øl. Men som sagt kan det være at jeg ikke har oppfattet riktig
    Tja sånn på husken, 8?
    2 øl på aker brygge på 45 min, eller 8isj utstillere og 3 timer?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ok. Hvor mange utstillere var det, tror du ? Utfra listen på nettsiden, bruker jeg heller pengene på øl. Men som sagt kan det være at jeg ikke har oppfattet riktig
    Det er mulig å få rabatterte billetter hvis du sjekker Gjallarhorn sin info om messen her på Hifisentralen.
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.178
    Antall liker
    2.128
    Er det noe bransjen trenger, så er det nyrekruttering og da er en slik messe så sentralt i Oslo et veldig bra iniativ.
    IMG20221015114952.jpg
    IMG20221015114959.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn