HI-FI Messen 2009 i Horten - 12. og 13. september

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.970
    Antall liker
    13.361
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    blikk skrammel lyd
    selv om konseptet skulle borge for interessant lyd
    imo
    mvh
    Leif
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Disse relativt store kassene, med de små elementene ble jeg nysgjerrig på.
    Her luktet det musikk.

    AN-E fra AudioNote. Det spilte bra
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hmmm... det har jeg lest flere andre steder også.
    Synd! Konseptet virker spennende, og EAR pleier jo borge for god lyd.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Menigheten var samla hos Kringlyd for å høre på (og om) 2L og flerkanalslyd.
    Massive de største Swans'a gitt. Skulle vært allright å høre på de mindre modellene i to kanaler. Fikk inntrykk av at dette er spennende saker.





     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Valentino skrev:
    Var det babes på messa?
    Overraskende lite faktisk.
    Trodde sånt hifistash var skikkelig magnet på det andre kjønn.

    Den gang ei.........
     

    Rhesus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    11
    Hifimesse er muligens et særs dårlig valg for babe-spaning. ;) Det er i alle fall mitt inntrykk etter gårsdagen.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.025
    Antall liker
    22.191
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så hvilket nakketøyende stykke hifiutstyr er det herrene får øye på?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.025
    Antall liker
    22.191
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Rumper ser helt rare ut i slike moderne dongeribukser.

    Hva er det for slag høgtalararar? AMT topp og elementer fra Thiel kan ikke være så borte. Flaskeforet på gulvet er laaaaangt mindre interessant, selvsagt.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    ErosLoveking skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Hva er det så denne gjengen glor etter da??
    Ingen forslag?
    Over to meter på sokkelesten, og et av messas helt klart mest vellykkede oppsett (i det hvistnok mest miserable hotellrommet lydmessig sett)

    Gallo + Bladelius.

    Det her spilte veldig bra. Stort og åpent. Utrolig hva som kan komme ut av en haug med 4 tommere og bånddiskanter. Et design som nok ikke går inn i alle hjem, og med en prislapp som en pen bruktbil.

    En alltid engasjert Morten hadde ihvertfall ingenting og skjemmes over.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.016
    Torget vurderinger
    12
    Valentino skrev:
    Rumper ser helt rare ut i slike moderne dongeribukser.

    Hva er det for slag høgtalararar? AMT topp og elementer fra Thiel kan ikke være så borte. Flaskeforet på gulvet er laaaaangt mindre interessant, selvsagt.
    AudiaZ. Kun 165k med AMT, +40k med diamant.
    CAT'en på gulvet fungerte eksemplarisk sammen med disse. Uestetisk, typisk radiofjes, men med fin lyd.

    Og ikke kast lange blikk etter rumpa mi . . . Den er forresten veldig kul med moderne jeans
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.025
    Antall liker
    22.191
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det var kun et kort blikk.
    165k, og det er toveis med doble slavebasser? Heftig, heftig.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.016
    Torget vurderinger
    12
    Valentino skrev:
    Det var kun et kort blikk.
    165k, og det er toveis med doble slavebasser? Heftig, heftig.
    ok, da er det greit.

    3-veis med keramisk mt og doble keramiske basser
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    ja, huff.
    utover natta syntes jeg halvslitne hortenblondiner så ut som charlize theron...
    [/quote]

    Ajj - som innbygger rundt dette fergeleiet - halvslitne hortensblondiner?? Har vi det? ;D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.016
    Torget vurderinger
    12
    RBN skrev:
    Trondmeg og Kwil stiller som årets babes i mangel på annet
    Med slike babes trengs ikke damer . . . ganske flotte faktisk
    om jeg skal si det selv
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.016
    Torget vurderinger
    12
    SteinLarsen skrev:
    ja, huff.
    utover natta syntes jeg halvslitne hortenblondiner så ut som charlize theron...
    Ajj - som innbygger rundt dette fergeleiet - halvslitne hortensblondiner?? Har vi det? ;D
    Den fineste baben så jeg i alle speilene på hotellet. Tegnet på egen t-skjorte vel og merke. Mye menn på slike tilstelninger ja.
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    ErosLoveking skrev:
    Om Muddy faktisk hørtes ut som kølsvart neger i rommet hos Exotic, er jeg stygt redd for resultatet i det neste.

    for å si det rett ut, noe av det jævligste jeg har hørt på lenge. Ikke vet jeg hva de forskjellige komponentene var, men lyst og ørevondt spilte det ihvertfall. (på vinyl gikk det til nød an) Minte meg mest om å gå på konsert med en diskantdøv lydteknikker. Rett og slett ubehagelig, og for min egen del ville jeg blitt musikklei i løpet av kort tid med noe sånt i heimen. :-\

    Synd , for importøren besitter mye gromt utstyr og merker (se signaturen under)


    For sikkerhetsskyld tok jeg turen innom noe senere, og da var det Jimi Hendrix som ble maltraktert.
    Dette var messas desidert dårligste lyd - men vi skal ikke skylde bare på høyttalerne. Jeg liker litt frekk og uortodoks design, og jeg syns høyttalerne er kule å se på, men lyden minner mer om en klokkeradio med vreng som er plassert nedi ei 10 liters plastbøtte. Det var nok utelukkende kablene som gjorde utingen her ;D
    Neida. Jeg er nokså sikker på at dette er en bedre høyttaler i de rette omgivelsene, men kan ikke utelukke en aldri så liten konstruksjonsfeil med disse HT. Både elementbestykning og kabinettutforming skulle ikke tilsi at dette skulle låte sprø plastboks som kappes med vinkelsliper - eller som en klokkeradio nedi..........

    Vidar
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Snakk om å tråkke rundt i salaten


    Folk som behandler skivene på denne måten får ikke komme hjem hos meg.
    Selv om det er sølvfargete ølbrikker, så kom de i et cover de skal ligge i


    "Nye" og gamle formater, hånd i hånd
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    ErosLoveking skrev:
    Høytalerne ytterst på flankene spilte ikke så aller verst.
    Akustikken i dette rommet er slett ikke bra i utgangspunktet og er vanskelig å få bra. Jeg er sikker på at både du og jeg ville fått en mye bedre opplevelse av disse høyttalerne i litt mer normale omgivelser. Det låt bra når akustikken ble sett litt igjennom. Synd jeg ikke fikk tid til å høre på de andre enn bare de ytterste. De svarte ble plassert først mtp lyden, og så ble de andre plassert der det var plass liksom. Likte de svarte - AMT mellomtone og diskant - nam, nam ;D

    Vidar
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Selv om gutta tydeligvis ikke hadde snøring på hvordan behandle en plate med respekt, så var det endel interessante lydkasser i forskjellige former og størrelser.

    Litt hifierotikk i form at ymse "skulpturer" plassert rundt omkring.


    Hørte kun på oppsettet med Harbeth spent til kablene.
    Slettes ikke ueffent.


    Skulle gjerne også hørt på Living Voice som det har blitt skrevet så mye varmt om på HFS.
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    Neste års messe ser det ut til at det blir litt selvbygg igjen da. Jeg skal prøve å få modda ferdig et par dråg, en kompis får nok ferdig et par veldig spennende greier, og en annen kompis ser ut til å ta'n heeeeelt ut. Får vi dette til, kan det jo bli spennende for de litt mer teknisk interesserte - og som får vettuge svar når de spør om noe ;D

    Det blir i tilfelle:
    -DIY og modd høyttalere
    -DIY kabling
    -Aktiv og passiv drift
    -Ubegrenset dynamikk
    -Ubegrenset detaljrikdom
    -Best mulig lytterom
    -Helsprøe lyd-nerder
    -Tekniske foredrag må vi klare å få med (Hvorfor gjør vi sånn og sånn? Hva er vitsen med ditt og datt? etc. etc.)

    Ingen virkelig god messe uten selvbygg - spør du meg ;D


    Vidar
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Apropos hjemmemekk.

    Et siste bilde fra meg idag. Ikke ukjent sak for de som frekventerer vinylsidene på HFS



    Har spart noen bilder til imorgen.
     

    topline

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Innlegg
    2.103
    Antall liker
    0
    Denne gangen fikk jeg med meg de fleste utstillerne, - trodde jeg. Helt til jeg så bildene her..
    Tips til neste år: legg opp til et quiz /rebusløp med premiering til dem som finner alle rommene! Det er neimen ikke bare lett!

    Ellers var det som vanlig en bra sosial happening med anledning til å treffe nye nick på HFS. Snublet visst innom en seilbåt utpå natten også.. :)
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Low-Q skrev:
    Dette var messas desidert dårligste lyd - men vi skal ikke skylde bare på høyttalerne. Jeg liker litt frekk og uortodoks design, og jeg syns høyttalerne er kule å se på, men lyden minner mer om en klokkeradio med vreng som er plassert nedi ei 10 liters plastbøtte. Det var nok utelukkende kablene som gjorde utingen her ;D
    Neida. Jeg er nokså sikker på at dette er en bedre høyttaler i de rette omgivelsene, men kan ikke utelukke en aldri så liten konstruksjonsfeil med disse HT. Både elementbestykning og kabinettutforming skulle ikke tilsi at dette skulle låte sprø plastboks som kappes med vinkelsliper - eller som en klokkeradio nedi..........

    Vidar
    De (Avalon Aspect) låter som sagt slettes ikke dårlig i Roald Mikkelsen sitt lokale. Litt merkelig at det skulle være så dårlig i et rom som ser veldig greit ut.

    Low-Q skrev:
    Synd jeg ikke fikk tid til å høre på de andre enn bare de ytterste. De svarte ble plassert først mtp lyden, og så ble de andre plassert der det var plass liksom. Likte de svarte - AMT mellomtone og diskant - nam, nam
    Ja, nam nam. Jeg kårer Adam Classic Column Mk3 til messens beste lyd, uhørt! ;D
    Low-Q skrev:
    Neste års messe ser det ut til at det blir litt selvbygg igjen da. Jeg skal prøve å få modda ferdig et par dråg, en kompis får nok ferdig et par veldig spennende greier, og en annen kompis ser ut til å ta'n heeeeelt ut. Får vi dette til, kan det jo bli spennende for de litt mer teknisk interesserte - og som får vettuge svar når de spør om noe

    Det blir i tilfelle:
    -DIY og modd høyttalere
    -DIY kabling
    -Aktiv og passiv drift
    -Ubegrenset dynamikk
    -Ubegrenset detaljrikdom
    -Best mulig lytterom
    -Helsprøe lyd-nerder
    -Tekniske foredrag må vi klare å få med (Hvorfor gjør vi sånn og sånn? Hva er vitsen med ditt og datt? etc. etc.)

    Ingen virkelig god messe uten selvbygg - spør du meg
    Ja! Det vil vi ha. Utfordringen blir å overbevise audiofile at slik skal musikk faktisk låte. ;D
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.258
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    JanR skrev:
    atonal skrev:
    Noen som husker merke og pris på komponentene som ble brukt på Martin Logan Spire?
    Hele ruklet lå på ca. 200 000,- sub inkl.
    Copland cd og pre. Atlas kabler, Anthem amp (350W sak) ML sub.

    /jan
    Takk for det, JanR. Synes det låt kanon. Sub`en ble overflødig på den musikken som vi lyttet til, som var Benjamin Britten, Depeche Mode, New Order og annen hifikrimskrams.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    atonal skrev:
    JanR skrev:
    atonal skrev:
    Noen som husker merke og pris på komponentene som ble brukt på Martin Logan Spire?
    Hele ruklet lå på ca. 200 000,- sub inkl.
    Copland cd og pre. Atlas kabler, Anthem amp (350W sak) ML sub.

    /jan
    Takk for det, JanR. Synes det låt kanon. Sub`en ble overflødig på den musikken som vi lyttet til, som var Benjamin Britten, Depeche Mode, New Order og annen hifikrimskrams.
    Helt enig, sub var øverflødig på det vi hørte på også.
    Spilte faktisk veldig bra, store ord fra en klipsch nisse ::) ;)

    /jan
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    FallenA skrev:
    Var AudioMedia Bergen med i år? Eller hvem hadde dette rommet?
    Hørtes det spennende ut?

    Audio Media var på plass! De spilte mye vinyl, men ikke musikk som engasjerte massene. Ble imponert av dynamikken og detaljene i dette oppsettet!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Selv om gutta tydeligvis ikke hadde snøring på hvordan behandle en plate med respekt, så var det endel interessante lydkasser i forskjellige former og størrelser.

    Litt hifierotikk i form at ymse "skulpturer" plassert rundt omkring.


    Hørte kun på oppsettet med Harbeth spent til kablene.
    Slettes ikke ueffent.


    Skulle gjerne også hørt på Living Voice som det har blitt skrevet så mye varmt om på HFS.
    Harbeth låt kjempe, LV låt bæsj, du bør være glad for at ikke du ødela forventnigene dine her. Kunne like godt vært et sett Dali 104 ;)
     

    Arcturus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2006
    Innlegg
    150
    Antall liker
    28
    Sted
    Vestfold
    SOEDAL skrev:
    mteinum skrev:
    SOEDAL skrev:
    Var det de små eller de store høyttalerne som du fikk demonstrert?
    De små. Dette var på søndagen.
    Jeg ble meget fasinert av disse høyttalerne i det andre rommet(Brygga). Ser at alle kommentarene dine om lyden går på høyfrekvensen. Personlig syntes jeg at det øvre registeret var helt fantastisk på disse høyttalerne, men samtidig lurer jeg på om det kan bli litt for mye av det gode? Mistenker du at noe av problemene du beskriver kan komme pga høyttalerne?

    Noen andre som har kommentarer angående Mini Dancer 2?
    Jeg synes lyden var god. Jeg koste meg med musikken og lyden. Det hjalp også at jeg fikk høre litt på musikk jeg kjenner fra før.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.940
    Antall liker
    26.968
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Erni skrev:
    Det berste på messa = HiFi Huset !

    Det absolutt beste fra messa fant en del av oss inne på HiFI-husets sitt rom. Der spillte en Meridian på Montor Audio høytalere. Dette lille opsettet med en ganske normal amp og greie kabler ga oss hakeslepp. Forr en dynamikk!!! ;D Helt outstanding. Vi undrer - hva var det som fikk dette opsettet til virkelig `synge`? Var det en meget heldig kombinasjon eller var det noen komoponent i det hele som stakk seg ut ? Er det noen som har samme intrykk som vi så vore det artig å høre hva dere mener.


    Denne ganske normale ampen er Chapter's nye integrerte 250s til nermere 80k, og en G 06 til ca 20k, men visst spillte det bra ;)
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Hva gjemmer seg oppi denne posen mon tro? 8)

    Et lite hint! Mannen som holder posen og sitter til venstre i bildet heter Tommy! ;D



     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.207
    Antall liker
    10.761
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Skulle ikke forundre meg om det var noen kabler. Mannen bak posen vet jeg hvem er :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn