Hi-Fi dilerium

Bromkamerat

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2005
Antall liker
5
Noen som vet hvorfor gutta på den norske filmen Hi-Fi delerium benytter helium i stereo anlegget. Hva er dette godt for ?
Er bare litt nyskjerrig.

jk

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Noen som vet hvorfor gutta på den norske filmen Hi-Fi delerium benytter helium i stereo anlegget. Hva er dette godt for ?
Er bare litt nyskjerrig.

jk
Hill plasma drivere til diskant/mellomtone. Heliumet er basisen for plasmaet som erstatter en vanlig membran. Antar det er snakk om høye temeraturer.

(Ikke spør meg hvorledes det virker, til slikt har vi fysikere....)

janopseth

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2005
Antall liker
2
Bolse som har disse HT jobber på ett tannlege kontor på Grünerløkka.

Så da er det det bare å slå to fluer i ett smekk å få tannlege time sammtidig som en hifiprat. :)

mvh

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Er det noen som vet hva Arne spiller? (Han med horn-høyttalerene som skulle rive huset..)

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
0
Er ikke sikker på om han spiller noe som helst, da huset hans brant ned, etter at han hadde byggd nytt, eller var det det gml. som brant ned?, uansett får håpe han har fått kjøpt seg nytt anlegg :p

Er det noen som vet hva Arne spiller?  (Han med horn-høyttalerene som skulle rive huset..)

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Jeg har også hørt rykter om brann ja...

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Er det ingen som vet hva det er Arne spiller?

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Anlegget kan erstattes. Vinylplater samlet gjennom et helt liv blir det værre med.
Ikke helt galt med sølvplater heller da..
Er jo mulig å få minst like bra lyd med sølvplater som med vinyl, så er det lettere å få tak i det meste av musikk på sølvplater også..
Verre er det med bilder og malerier som er totalt uerstattelige.!

En kan ikke legge hobbyen helt på hylla selv om en er så uheldig som Arne var, musikk låter jo like vakkert likevel..
Selvfølgelig er det tragisk og miste en så omfattende vinyl samling, sikkert en del plater som er umulig å skaffe som gikk tapt også.?
Og barndomshjemmet som han hadde store planer om å bygge ut, slikt er alltid trist..

Beathoven1

Medlem
Ble medlem
02.01.2007
Antall liker
0
Personer som tegner en FET forsikringsavtale hvor spesielt alle produkter med "unormalt" høy verdi som er kjøpt til godt under halv pris er ekstra godt forsikret, er ofte desverre blant de aller uheldigste når det gjelder brann. 8)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Jaja, en sannhet med modifikasjoner ;D
var så "lur" at jeg ga bort det aller meste av vinyl spillere og plater til en i familien i 1995, siden så har jeg ikke hatt vinyl i heimen..
Så vær så snill å la meg tro at sølvplater er bedre enn vinyl.! 8)

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Er det ingen som vet hva det er Arne spiller?
Kan ikke si dette med 100% sikkerhet, men ut fra musikklisten på slutten av filmen, vil jeg tro dette er "Clifford Jordan & The Descendants of Mike and Phoebe - John Coltrane"

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Med det samme vi er inne på temaet, skal jeg stille et spørsmål som sikkert en av dere kan svare meg på?
Hun dama som er med i programmet, spiller en sang med en kvinnelig artist flere ganger. Noen som vet hvem den artisten er?

Litt off topic, men tar sjansen ;) ;D

mvh

Lars

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Jaja, en sannhet med modifikasjoner ;D
var så "lur" at jeg ga bort det aller meste av vinyl spillere og plater til en i familien i 1995, siden så har jeg ikke hatt vinyl i heimen..
Så vær så snill å la meg tro at sølvplater er bedre enn vinyl.! 8)
OK :) :)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.665
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ikke helt galt med sølvplater heller da..
1. Er jo mulig å få minst like bra lyd med sølvplater som med vinyl,
2. så er det lettere å få tak i det meste av musikk på sølvplater også..
3. Verre er det med bilder og malerier som er totalt uerstattelige.!

4.Og barndomshjemmet som han hadde store planer om å bygge ut, slikt er alltid trist..
1. Dette er det delte meiningar om....
2. Det kjem litt an på kva du har samla på opp gjennom åra...
3. Klart det. Spesielt foto frå barndomen til ungane og sånt. Men dei fleste har vel ordna seg med kopiar?
4. Sørgjeleg. Men trass alt erstatteleg...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.570
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jammen var den der. "Min versjon" er det også til og med ;-)
Kan ikke si det er noen copyright på den, den må tilfalle de som har laget den.
Men har den i dvd også. Super kvalitet.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Copyright ja, der sier du noe..
Jeg fant denne versjonen på nettet og lastet ned, det som ligger ute på nettet er "fritt vilt" men jeg skal ta kontakt med dem og høre, veldig kjedelig om jeg har gjort noe som ikke er lov..

Har også blitt kontaktet av Christos Skaloumbakas som er president i Audiophile Club of Athens om Hi-Fi Delirium og Audiofili hvad er det, de har begge videoene på sine sider..
Kanskje greit å ta opp dette med Graceland Film Company også, så får vi et skikkelig svar en gang for alle, det er beste for alle parter tror jeg..

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.570
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ja det var deg ja ;D
Husket ikke hvem som sendte den i farten.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Som jeg skrev litt tidligere i denne tråden, så ville jeg ta kontakt med Graceland Film Company angående Hi-Fi Delirium som jeg hadde lagt ut på siden uten å tenkte på copyright..
Fikk mail fra Bastian på GFC og det var helt i orden at jeg hadde den på rotekroken, så ærlighet varer nok lengst ;)

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
3
Som jeg skrev litt tidligere i denne tråden, så ville jeg ta kontakt med Graceland Film Company angående Hi-Fi Delirium som jeg hadde lagt ut på siden uten å tenkte på copyright..
Fikk mail fra Bastian på GFC og det var helt i orden at jeg hadde den på rotekroken, så ærlighet varer nok lengst ;)
Bastian er en bra mann, jeg var i sin tid på en visning av en grovklipp av filmen, jeg synes jo den tidvis er ganske morsom, med Basses kommentarer i tillegg ble det hysterisk. Skulle vært kult med en oppfølger.. Hifi - delirium - hustruer 5 år etter ...

Topp Bunn