HFS partiet

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Er alle klare til å ta fatt på nye oppgaver i året som kommer, eller har interessen sunket i takt med utnevnelsene?

(Måtte bare ha post nr.ett tusen i tråden)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.657
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ikkje no! Må pynte desserten for kvelden...
Meny:
- Bukkeribbe a la tradisjonen
- griseribbe, (salta i eitt og eit halvt døgn, smurt inn med ei blanding av sennep, honning og pepar)
- Mandelpoteter
- Kålrabistappe
- Surkål
- Akevitt og øl
- Brus til ungane
Dessertar:
Sjokoladepudding til yngstejenta
Moltefromasj med moltepuré til dei andre ungane (og så broderen)
Karamellpudding til dei vaksne

Kaffi, konjakk og kaker, lefser m.m. etterpå, når nyttårsbukkane tek til å komme.

Godt nyttår, alle saman!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nydelig farge på hulen din bamsemann…nå fikk jeg lyst å bo i hule og…

Forskningsfri Parelius, det er da ingen grunn til å trekke seg, det blir jo bare mer tid til din jobb som minister. Men den drikkingen din bekymrer meg litt, har du ingen nyttårsforsetter??

Ribben ble god den, saftig og fin og svoren ble som sagt for en gangs skyld perfekt… man ordner ikke på noe som funker, nå når har jeg endelig funnet ut av det.

Vi er snart klare for nye oppgaver el-mariachi…er du??

Nå skal jeg bare ta av 5 kilo, så er jeg helt klar… :D

S

slowmotion

Gjest
Hmmm....nyttårsforsetter.......

Mitt er å bli snillere, hvordan kan det kombineres med å være i regjæringa?
Pollitikere ljuger jo så de renner a døm.....

;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hmmm....nyttårsforsetter.......

Mitt er å bli snillere, hvordan kan det kombineres med å være i regjæringa?
Pollitikere ljuger jo så de renner a døm.....

;)
Skal du bli snillere, er ikke du snill da??
Det hadde ikke vært bedre om du hadde tenkt å bli kjappere, er det ikke litt slitsomt med disse slowe motionene hele tiden?
Nyttårsforsetter er noe #@"%&&#. De holdt helt til lunsj i dag, da var det lasagne i kantinen og er det noe jeg ikke klarer, så er det å si nei til lasagne. Hrmpf!!

Det er ingen politikere i denne regjeringen som lyger... det er det som skiller oss fra alle de andre politikerne.

Vi har forresten fått oss ny utenriksminister, han heter R.E.S. Dessuten jobber jeg med å få Mazzy med i regjeringen... :)

B

bamsemann

Gjest
Alltid velkommen til min hule komponenten....

Da går vi for kongeblått... det blir flott... hi hi...

Du får klemme inn en post til Mazzy... visestatsminister kanskje...

Det har kommet inn få forslag til utsmykkning av hulen, vi må jo få den fin til påskeballet..

Har det kommet noe på agendaen utenom fiskinga til Arve forresten.....

bamsemann.. :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja to kvinnfolk Arve, har du hørt om regelen om 40 % kvinneandel, vi sliter litt der kan du si… og er du riktig heldig klarer vi kanskje å hanke inn en til som skriver på nynorsk..?

Ja det var hulen til bamsemann da. Nå håper jeg ikke du har for mye av disse… eh vel, noe spesielle møblene du presenterte her tidligere i tråden… det vil vel forkludre det noe med litt stilkræsj kanskje…?
Nå tror jeg Affa er ganske inne på design og slikt, kanskje vi kunne hyrt inn han som konsulent.. men jeg er redd det vil kunne bli noe dyrt forresten.

Hvis du skal ha hulemenn så ser de sånn ut:

Dette er sikkert en god bok du kan kose deg med nå i vintermørket:

Ellers fant jeg et fint familiebilde jeg synes du bør ha på veggen:

Siden vi går for blått, tror du dette kunne passet..?:

Eller denne:

Koselig med en gyngestol og…:

Tror dette er en stol…:

Og dette er vel passende på soverommet?

Og til ungene:

Hva synes du?? :)

B

bamsemann

Gjest
Her har du jo gjort en kjempeinnsats kjære statsminister. ;)

Disse to kjenner jeg jo godt, men det er mange år siden jeg så dem.

Det er Bjarne Bjørn den 3. og Olga Bakstikk...

Veldig greie begge to...

B

bamsemann

Gjest
Og kjære statsminister.. Hvis mulig i henhold til HFS sine økonomiske rammer, ønskes disse stolene til hulen...

Det blir jo ganske mange da, så vi får håpe at vår gode finansminister kan åpne pengesekken litt her...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Skulle hilse fra Bjarne og Olga, de har det bra, men sliter litt med sønvnen for tiden de og..

Stoler skal bli, siden jeg var litt gniten når det gjalt kjøretøy og fremkomstmidler skal vi heller flotte oss med disse. Tror finansministeren er nede for telling, så jeg tar meg den frihet å bevilge penger til disse. :)

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Dessuten jobber jeg med å få Mazzy med i regjeringen... :)
Tusen takk Fru President Kompo. Jeg har nå tatt på meg det ærefulle oppdraget med å være minister for Tapt og Funnet Departementet. "Oppsporingsminster" høres jo ikke dumt ut, må jeg innrømme. Jeg er nemlig dypt bekymret for Honkey, og han har selvfølgelig fått førsteprioritet. Jeg vil også gjøre et forsøk på å finne de forsvunnede "Museumsvaktene", jeg har klart å spore de opp på et annet forum. Stakkars de er blitt gamle og surrete, og finner nok ikke veien tilbake helt på egenhånd.

Et annet ankerpunkt det bør arbeides med er den uhyre lave kvinneandelen i regjeringen din kjære Kompo. Her fru President må det tenkes innovativt, og jeg har tiltross for at dette strangt tatt ikke er mitt bord, gjort meg noen tanker... Hva med en Mr HFS konkurranse?
Eller salg av "Mr HFS kalendere", har et par forslag til månedens pin up;
1. Bamsemann kan jo foreksempel innta ulike flatternde positurer på sine nyinnkjøpte hulemøbler. (som jeg må innrømme at liker særs godt ;)),
2. Parelius er jo forsåvidt godt nedi flaska, så han kan jo fremstå som HFS-rebellen ala Pete Doherty.
3. Den ultimate mai-pinup; Audophile Arve bør selvfølgelig kles opp i bunad og stakk, på den måten vil vi kunne framheve at dette er et parti som ivaretar tradisjoner.

Ellers har vi jo en utrolig samling av fiksjonsdyr som geit, panther og merkverdige kattedyr som garantert vil gjøre som som månedens pin up, både alene og som gruppe. For ikke å snakke om alle disse andre kjekke unge vesen, som har enormt å bidra med.%0

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.426
Ellers har vi jo en utrolig samling av fiksjonsdyr som geit, panther og merkverdige kattedyr som garantert vil gjøre som som månedens pin up, både alene og som gruppe. For ikke å snakke om alle disse andre kjekke unge vesen, som har enormt å bidra med. %0
Jeg kan godt stille i bare pelsen jeg. Men da forlanger jeg at du gjør det samme.  :D

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Jeg kan godt stille i bare pelsen jeg. Men da forlanger jeg at du gjør det samme. :D
Hehe, nå var vel tanken å øke kvinneandelen. Tror nok de færreste kvinner ønsker å se meg i bare pelsen :D
Men, gleder meg veldig til å så deg i bare pelsen, blir du kanskje juni pinup ;)

Lin

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.426
Men, gleder meg veldig til å så deg i bare pelsen, blir du kanskje juni pinup ;)

Lin
Jeg opptrer stort sett i bare pelsen. Jeg ser litt tåpelig ut glattbarbert.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.657
Sted
Torget vurderinger
0
1. Et annet ankerpunkt det bør arbeides med er den uhyre lave kvinneandelen i regjeringen din kjære Kompo.

2. Her fru President må det tenkes innovativt, og jeg har tiltross for at dette strangt tatt ikke er mitt bord, gjort meg noen tanker... Hva med en Mr HFS konkurranse?

3. Eller salg av "Mr HFS kalendere", har et par forslag til månedens pin up;

4.1. Bamsemann kan jo foreksempel innta ulike flatternde positurer på sine nyinnkjøpte hulemøbler. (som jeg må innrømme at liker særs godt ;)),

4.2. Parelius er jo forsåvidt godt nedi flaska, så han kan jo fremstå som HFS-rebellen ala Pete Doherty.
4.3. Den ultimate mai-pinup; Audophile Arve bør selvfølgelig kles opp i bunad og stakk, på den måten vil vi kunne framheve at dette er et parti som ivaretar tradisjoner.

5. Ellers har vi jo en utrolig samling av fiksjonsdyr som geit, panther og merkverdige kattedyr som garantert vil gjøre som som månedens pin up, både alene og som gruppe.

6. For ikke å snakke om alle disse andre kjekke unge vesen, som har enormt å bidra med.%0
1. Ut frå utgangspunktet, som er Hifisentralen, skal ein ikkje kimse av å ha fått med 100% av dei aktive hokjønnsrepresentantane i regjeringa...

2. Kanskje Innovasjon Norge kan kontaktast?

3. I dag, då alle mobiltelefonar har kalender, kan det verkeleg vere marknad for sånt?
Og dei andre aspekta ved kalenderkiking kan nok dekkjast via internett....lite tru på framlegget, men sjølvsagt, ingenting skal vere uprøvd for å tilfredsstille damene.

4.1. Jaja. Bamsefar i Lia skal vel sitte godt, helst, på femtiårsdagen?

4.2. Sånn som NK i "Presidenten"? Då må han tørrleggjast, og det er han vel lite interessert i?

4.3. Eg er smigra sjølvsagt, men trur du verkeleg dette vil ha den ynska effekt? Bunad kan eg alltids låne frå kona.....men det er Rogalands, altså!

5. Eg vil på det sterkaste protestere på at geit skal gå under fiksjonsdyr. Geita mi er fortært, men absolutt ikkje fiksjonell.

6. Hm! Ungdomen raser, skjønar eg...

G

Gjestemedlem

Gjest
Da det med stor sannsynlighet ikke befinner seg flere kvinner i HiFi Norge enn Lin og vår ærede leder Komponenten, ser jeg ingen annen utvei ut av uføret enn å sette i gang et kloningsprosjekt av disse, slik at også fremtidige generasjoner kan få glede av kvinnelig hifi lederskap.

Hvis noen har noen praktisk erfaring med dette bes de melde seg til tjensete hos den hurtigarbeidende kommiteen for Vår Æerde Leder Komponentens mangfoldiggjøring.

Hver av disse klonene vil naturligvis måtte bli utnevt til nestledere.

Om noen år vil vi også da ha muligheten til å starte vårt eget håndballag!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.657
Sted
Torget vurderinger
0
Da det med stor sannsynlighet ikke befinner seg flere kvinner i HiFi Norge enn Lin og vår ærede leder Komponenten, ser jeg ingen annen utvei ut av uføret enn å sette i gang et kloningsprosjekt av disse, slik at også fremtidige generasjoner kan få glede av kvinnelig hifi lederskap.

Hvis noen har noen praktisk erfaring med dette bes de melde seg til tjensete hos den hurtigarbeidende kommiteen for Vår Æerde Leder Komponentens mangfoldiggjøring.

Hver av disse klonene vil naturligvis måtte bli utnevt til nestledere.

Om noen år vil vi også da ha muligheten til å starte vårt eget håndballag!
Eg har litt innvendingar mot dette tiltaket.
For det fyrste er det like moralsk tankevekkjande som piratkopiering av CD-ar
For det andre like teknisk vanskeleg som kopiering av SACD-plater.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Eg har litt innvendingar mot dette tiltaket.
For det fyrste er det like moralsk tankevekkjande som piratkopiering av CD-ar
For det andre like teknisk vanskeleg som kopiering av SACD-plater.
Tja, jeg kan kanskje bidra. Jeg er jo i min beste alder. ;D

P

Parelius

Gjest
HIKK
Parelius hilser fra sitt indre eksil, og skulle ønske han ikke ble sett på som en simpel rabulist. Han drikker alltid fra glass!

I dag ble siste sensur gjort, og ånden frigjort. Nå venter Æventyret!

Om Den fremste av oss kunne ha gitt meg en påskjønnelse i form av litt mer malt for godt utført arbeide, så ville det ha vært en kjærkommen gest overfor en av sliterne i dette partiet av tastaturtrykkere. Selv har jeg gått til innkjøp av kinesisk tastatur, bare for å holde synapsene i levbar tilstand. Samtidig skal jeg nå helt og holdent holde meg til kabeldebatter, hvor tungetale (og er ikke all tale gjort med tungen?) er det eneste saliggjørende. Ny minister for nytale og tåketale må utnevnes! Skål for alle fester som alltid skulle være, men aldri var.

Til slutt, et forslag til januarpinup, hvem han nå enn er. Han ser i det minste ut til å kose seg.
HIKK

B

bamsemann

Gjest

Trodde dette var selveste Parelius i feriemodus jeg.. ;D

Eller ???

B

bamsemann

Gjest

Er denne posituren flatterende nok mazzy?

Eller må jeg tilbakekalle fotografen for nye bilder....

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Oh lykke!! :) :D :)
Vi har fått en ny, KVINNELIG minister i regjeringen. Kvinneandelen er gått opp 100 %, og ikke nok med det, vår nye minister kommer med geniale og eminente forslag, allerede, på sin første dag. 8)

Hovedoppgaven er selvsagt oppsporing av de frafalne, de som nå tusler forvirret rundt og ikke helt vet hvor de hører hjemme. Jeg er også dypt bekymret for Honkey, ikke nok med det, jeg er dypt bekymret for meg selv, for hvem skal nå klare den vriene oppgaven det er å holde meg i ørene, og ikke bare si meg hvor skapet skal stå, men også hvordan det ser ut. Jeg er redd jeg kommer til å miste alle hemninger om man ikke finner han igjen, så det får være ditt første store oppdrag ja, du får gå til de skritt du finner nødvendig her….

Affa trenger visst litt påfyll av vitaminer om han skal klare å henge med han og… Og disse museumsvaktene, ja de virrer nok rundt i gangene og sliter litt med å finne seg selv… men kanskje du klarer det?
Kalender var jo en genial ide’ hvorfor har ikke jeg kommet på det før…?

Med tanke på at en del kvinner liker menn, mens en del andre faktisk ser ut til å være mer opptatt av dyr, har vi jo faktisk mulighet til å lage to kalendere, en for hver smak. Men det er jo avhengig av om vi får nok frivillige. Her får man prøve å godsnakke litt, (de er egentlig ganske lette å overtale…;) )

Men vi har jo allerede første mann i boks, Parelius med maltglasset sitt, passer vel perfekt som en start på det nye året… ( av alle underlige nyttårsforsetter så har vel du det merkeligste Parelius… kun delta i kabeldebattene, at noen vil seg selv så vondt, du kommer til å få deg en knekk før uken er omme, dette kan jeg ikke godta, du får vær så god forstsette som minister, jeg kan heller ikke komme på noen som kan erstatte deg i ditt departement.) Trenger du egentlig mer malt? Mnei… jeg skal lage en god kopp te til deg, så skal vi riktig kose oss og snakke litt om planene fremover…

En Mr. HFS-konkurranse var også en god ide’ men hvordan tenkte du at den skulle gjennomføres? Skal man selv få nominere seg, eller skal vi to ta en sjefsavgjørelse her og velge ut kandidatene? Litt usikker på hvordan slikt vanligvis organiseres… :-/

Kloning kom opp her ser jeg, det var jo muligens en ide’, men da snakker man langsiktig planlegging, det tar jo minst 20 år å få disse kloningene klar for HFS… Men om noen synes det er verdt bryet skal ikke jeg sette meg så veldig på bakbeina, spørsmålet er vel om verden er klar for å takle flere Komponenter … Nå er jo jeg og av den formening at man kloner bare det fysiske, så å tro at man kan klone frem noen med samme personlighet og interesser har jeg liten tro på, men her må det nok forskning til, så dette kan Gjestemedlem ta seg av når han ikke er opptatt med å male trær…

Supert bamsebilde bamsemann, tror det kan funke i begge kalenderne jeg.. ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Bamsemanns slekt og venner har så langt stilt velvillig opp til fotografering og er et eksempel til etterfølgelse, de tar det stort sett ”coolt” kan man si..:

...give me five... eller var det ten...?

Noen tøysegutter er det jo alltid..:

...og så er det jo alltid noen som er så fryktelig sjenerte…

...ah...

Her er en som har vært på fest med Parelius…

…og en til…

Dette er en som ikke fikk være med…

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.270
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Hei! Jeg "kommer omlitt"...som kona sier... hahahaha

Jeg vil lansere en konspirasjon som lukte krutt. Alt finnes på nett.
Må bare samordne litt...

Jeg er i tvil om jeg tør.... HFS har jo min identitet... og noen til....
Vi får se...

K.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg har funnet en fin blåfarge som jeg håper vil kommer til heder og verdighet. Håper denne kommer til nytte:

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nydelig blåfarge Gjestemedlem… hva skal du male med den?
Noe nytt innen bytrær forresten?

Når vi nå omsider begynner å komme oss til hektene igjen etter det artige nyttårsballet vi hadde i hulen til bamsemann kan vi vel snart begynne å få gjort noe i det nye året kanskje?
Koselig at han hadde invitert med en del av fetterne sine forresten, trivelig gjeng, både Bamse Brakar og Bjørn Blund var noen riktige tøysegutter som underholdt en ellers noe slapp gjeng…

Ellers ser det ut til at Mazzy tar oppgaven sin med å oppspore Honkey alvorlig, har ikke sett snurten av henne på lenge, hun er vel ute og leter antar jeg. Noen som har sett han? Grunn til bekymring at han bare blir borte på denne måten.

G

Gjestemedlem

Gjest
HFS partiet har mottat en liten donasjon fra en jordbruker i Værdal. Han sa 'jeg er lei meg og håper dette vil dekke utgiftene', men ville ikke komentere saken noe utover det.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Eh.. ja sikkert Affa ja... Han var vel så lei seg over at han ødela julebordet vårt så han prøver vel kanskje å gjøre det godt igjen.
En liten donasjon kommer jo alltid godt med. Noen forslag til hva vi skal bruke pengene til?

G

Gjestemedlem

Gjest
Vi kan støtte desse stakkars MC-folka som klagar over lurevår i ein annan streng.
Eg er MC-entusiast, og kunne godt tenkje meg at du spytta i ein Dynavector XV-1 til meg. Det er liksom ein eigen livsstil, dette å vere MC-entusiast...
Vi kan jo kjøpe en slik en til ministerene. Denne er sikret mot dårlig vær, er godt egnet i byer og forhindrer at sveisen blir ødelagt av tettsittende hjelmer og slikt. Baneracere er jo stor sett for bydgefolket uansett.

S

slowmotion

Gjest
Jeg blånekter å kjøre noe sånt. Det der har ikke noe med motorsykkel å gjøre...  :p ;D

;)

Topp Bunn