HFS og sensur

Status
Stengt for ytterligere svar.
V

VVV

Gjest
Synes at det ikkje er bra at HFS skal driva politisk sensur, dvs. at medlemmane ikkje får lov til å uttala seg kritiske til Pride-bevegelsen, jamfør lenke. Moderatoren som stengte tråden brukte skytinga i natt som unnskyldning for at ein ikkje skal få lov å stilla spørsmål ved enkelte ting når det gjeld Pride. Eg ser ingen grunn til at ein ikkje skal kunne kritisera noko på grunn av at ein person har utført ein ekstrem handling.
La oss seie at ein person som er i mot høgare moms ("midlertidig" omsetnings-skatt, mva.) hadde utført noko han ikkje burde utført mot ein meiningsmotstandar. Skal då alle dei andre som er i mot høgare meirverdiavgift ikkje få lov til å uttala seg i etterkant av det?

Det er etter mi meining heilt feil at HFS skal driva politisk sensur. Dette er difor mitt siste innlegg på HFS, og eg ber ein moderator om å sletta min profil.

Sist redigert av en moderator:
Ble medlem
06.04.2019
Antall liker
10.991
La oss seie at ein person som er i mot høgare moms ("midlertidig" omsetnings-skatt, mva.) hadde utført noko han ikkje burde utført mot ein meiningsmotstandar. Skal då alle dei andre som er i mot høgare meirverdiavgift ikkje få lov til å uttala seg i etterkant av det?
Analogien din er så langt ut på viddene som det er mulig å komme.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.340
Sted
Smurfeland
Synes at det ikkje er bra at HFS skal driva politisk sensur, dvs. at medlemmane ikkje får lov til å uttala seg kritiske til Pride-bevegelsen, jamfør lenke. Moderatoren som stengte tråden brukte skytinga i natt som unnskyldning for at ein ikkje skal få lov å stilla spørsmål ved enkelte ting når det gjeld Pride. Eg ser ingen grunn til at ein ikkje skal kunne kritisera noko på grunn av at ein person har utført ein ekstrem handling.

Det er etter mi meining heilt feil at HFS skal driva politisk sensur. Dette er difor mitt siste innlegg på HFS, og eg ber ein moderator om å sletta min profil.

For det første, å skylde smittsomme sykdommer på "pride-bevegelsen" er bare så fjernt og skivebom som det får blitt.

For det andre, ....nei jeg gidder ikke.

Ha det bra. Ikke gå deg vill der ute.

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Antall liker
7.668
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Forumregel #1:
Ved å bruke dette forumet aksepterer du at du ikke poster innlegg som er usanne, tvilsomme, unøyaktige, eller er egnet til å krenke, trakassere eller fornærme enkeltindivider, grupperinger eller nasjonaliteter. Vanlig Netikette gjelder med tanke på språkbruk, holdninger og atferd i din omgang med HFS, andre medlemmer og grupper som helhet. Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt.

2

2xJ

Gjest

Syntes at moderator faktisk er litt treg her..... ;)

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
42.401
Sted
og til
Torget vurderinger
6
En ting er å kanskje påpeke negative sider ved det organisatoriske og politiske rundt selve arrangementet. Men å komme med uinformert oppgulp om pest, kolera og de syv landeplager... Vel, adjø!

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Antall liker
12.241
Sted
London

For å være ærlig, synes jeg du skal bli på HFS og ta den kritikken du får til ettertanke. Ting tyder på at du opererer i et eller annet sosialt ekkokammer hvor du ikke får kritiske impulser, og at du nå opplever den motstanden du får her som vanskelig å håndtere. Og for å være helt klar - meningene og sammenlikningene dine her og i den stengte tråden har ingen plass i dagens samfunn!

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
1.542
Forumregel #1:
Ved å bruke dette forumet aksepterer du at du ikke poster innlegg som er usanne, tvilsomme, unøyaktige, eller er egnet til å krenke, trakassere eller fornærme enkeltindivider, grupperinger eller nasjonaliteter. Vanlig Netikette gjelder med tanke på språkbruk, holdninger og atferd i din omgang med HFS, andre medlemmer og grupper som helhet. Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt.
Takk til Sigberg for å påminne oss om paragraf 1. Det er dog, som i de fleste andre fora, blitt syndet noe helt usigelig mye mot denne paragrafen i alle år.
Skal ikke begi meg inn på ytringsfrihet her og nå, men bare konstatere, at mot idioter, ekstremister og forvillede sjeler, kommer vi ofte til kort.
Steen

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.109
Torget vurderinger
2
Noen ganger så tenker jeg at det hadde vært enklere å forholde seg til kabeldebatter fremfor diverse politiske debatter. Off-Topic begynner å bli mer og mer problematisk.

I denne tråden så reagerer VVS på at en ikke har lov til å være kritisk til Pride, men for en "timing". Det er 365 dager i året, og jeg er enig med Bambadoo som stengte den aktuelle tråden som ble skrevet 6 timer etter skyteepisoden som foregikk i Oslo i natt. Noen ganger gjelder det å velge riktig tidspunkt for en gitt debatt, og dette var ikke riktig tidspunkt.

Jeg stenger denne tråden da jeg ikke ser noe grunnlag for videre debatt.

Mvh
Høvdingen

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn