- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 11.402
The Silver Beetles / John Lennon / The Beatles.
Sex Pistols?
Ja.Skandinavisk ?
Er vel ikke så mye stolthet over det navnet.......Banana Airlines
Nå, si ikke det.Er vel ikke så mye stolthet over det navnet.......Banana Airlines
vikingarna. skrekk og gru!Joda, kan nok stemme, men vi skal til et band med et mye større nedslagsfelt enn Banana Airlines. Muligens største bandet i sin sjanger....
Vi skal heldigvis ikke så langt tilbake i tid. Geografien er rett.Til Sveariket?
Google er min venn, så nei. Leser at Bjørling var en tenor. Gruppen vi skal frem til har nok ingen slik klassisk bakgrunn, meg bekjent. Frontpersonen som gikk videre er høyst levende. Han har til og med hatt den ære å være med på Skavlan, men man kan spørre seg om det var Skavlan som hadde den ære å intervjue.Bjørling- /Bjørlingska kvartetten?
Nope.Evert Taube?
Det er ikke riktig svar på gåten, men det er mulig du er inne på noe. Gåten er et band.Bjørn Ulveus
Hootenanny Singers er riktig svar.Eller Hotnany Singers, Bjørn Ulveus var med der tror jeg, han ble jo verdenskjent med ABBA. " Børjan til slutet"
Hmmm.... Hørte et radioprogram halvannen måneds tid tilbake.Ok, jeg skrev ikke navn på gruppen riktig men fikk rett svar så da kan vel jeg prøve på ny oppgave.
Amerikansk låtskriver, kjent blant musikkelskere men ikke så kjent blant hvermann tror jeg. Spiller tangenter, men kan fremføre, synge sine låter selv også.
Har store hits, i alle fall 3-4 stk,som jeg kjenner, fremført av andre, spesielt en velkjent mann/ musiker, nylig død.
2 norske jenter, den ene død og den andre lever, har spilt/sunget inn en av hans kjente melodier, og mange andre også har sunget den tror jeg.
Var dette en duo el. to separate artister2 norske jenter, den ene død og den andre lever, har spilt/sunget inn en av hans kjente melodier,