HFS-labyrinten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.539
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Jeg regnet med at det var Abbey Road (Beatles) og McLemore Avenue (Booker T/Stax) som var svaret. Og trodde gåten var løst i innlegg 8098 og 8100. Tok et ekstra hint bare for å tvinge frem svaret. Men det skapte nok litt irritasjon, så det skal ikke gjenta seg!

Det skal ikke gjenta seg.
    Det skal ikk.......
    Det var gutten sin, det. ;) Booker T. Jones ble mektig imponert av Abbey Road og spilte inn en instrumentalversjon av albumet (samme melodier) Han spilte inn albumet i Stax Studio som ligger i Mclemore Avenue, Memphis, Tennesee. Abbey Road Studio ligger i ...Abbey Road, en gate i London.
    To gater.
    Coveret på Booker Ts album viser The MGs krysse Mclemore Avenue, samme komposisjon.

Din tur, joha
    Du har vel fortsatt ikke åpenbart hvilket album det er snakk om????

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    1
    Michael Jackson? Hvis det ikke er riktig, ikke spør hvorfor jeg svarte dette ... :)
    Hvorfor Michael Jac.....? :)

Ikke han jeg tenker på. Snakker om en låt, inspirert på en måte av Elvis. (låtskriver var kanskje ikke så veldig imponert heller)

@aam, albumet het vel det samme som gata, McLemore Avenue (1970)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.424
    Jeg regnet med at det var Abbey Road (Beatles) og McLemore Avenue (Booker T/Stax) som var svaret. Og trodde gåten var løst i innlegg 8098 og 8100. Tok et ekstra hint bare for å tvinge frem svaret. Men det skapte nok litt irritasjon, så det skal ikke gjenta seg!

Det skal ikk.......
    Det var gutten sin, det. ;) Booker T. Jones ble mektig imponert av Abbey Road og spilte inn en instrumentalversjon av albumet (samme melodier) Han spilte inn albumet i Stax Studio som ligger i Mclemore Avenue, Memphis, Tennesee. Abbey Road Studio ligger i ...Abbey Road, en gate i London.
    To gater.
    Coveret på Booker Ts album viser The MGs krysse Mclemore Avenue, samme komposisjon.

Din tur, joha
    Du har vel fortsatt ikke åpenbart hvilket album det er snakk om????
    Det sies i svaret til joha; Abbey Road/Mclemore Avenue.

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    1
    I remember Elvis Presley?
    Nei.

Vår mann slet visst med å bli ferdig med en låt han satt og skrev på med sin co-writer. Kompisen satt og bladde i sin notisbok, da vår mann pluselig stoppet han og spurte hva er det. Det er Elvis' ........, svarte co-writeren. Det var et bilde fra tv-stua på Graceland. OK, we got it, svarte vår mann og skrev en låt om det.

TerryGib

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Antall liker
    3.142
    Sted
    Bergen
    Skyter litt fra hoften - co-writer kan jo være Skid Roper.

(Mojo Nixon hadde sin "storhetstid" i Norge på slutten åtti-tallet - så dette søket på YouTube ble som
    en 30-års reunion fest der en 40 kg tyngre Mojo Nixon stilte med: Donald Trump Can Suck My Dick.)

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    1
    Artig forslag, men ikke riktig.

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    1
    Er det en hit vi skal frem til?
    Nei, vil ikke si det akkurat.

Utgitt rundt årtusenskiftet. Bildet forteller egentlig alt om låttittel. Åpningstekst handler om en ventende/vandrende ulykke, og at de fleste ulykker skjer i hjemmet. Albumet hinter til liv og død. Avdød artist.

Edit: Bildet er ikke nøyaktig det samme som det fra Graceland (som vel egentlig var et postkort), var redd det ville avsløre låttittel med en gang. Men dyret er lagd av det samme.

Edit2: Singer/songwriter/rock.

Sist redigert:

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    1
    Statues Foo Fighters

mvh
    Nei.

Men appropos fighter, han fightet nok en stund, men måtte gi tapt for kreften.
    Hans siste opptreden var i 2002, hvor han også ga bort gitaren sin til verten.

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    1

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Det er vel ikke så lenge siden at Warren Z. tok kvelden, så han er det da ikke.
    Si ikke det, si ikke det!

Warren Zevon tok kvelden i 2003. Hans siste opptreden var hos Letterman i 2002.

Han var også den første (og hyppigste) gjesten hos Letterman.

Men låten jeg ville frem til var "Porcelain Monkey". Album: Life'll Kill Ya.

Porcelain Monkey | Warren Zevon Wiki | Fandom powered by Wikia
    Se der, ja! Det var flaks, men porcelain monkey husker jeg jo når du sier det ... :) Trodde han døde litt seinere enn dette, men der tok jeg altså feil ... :)

Edit: Forøvrig er jeg 'litt' plaget av forkjølelse (egentlig veldig syk, altså, så det er bare å synes synd på meg ...) så hvis noen kunne steppet inn med en oppgave ville jeg blitt glad. Lover å komme sterkere tilbake ... :)

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Oppgave:

En norsk kulturell utgivelse.

Denne utgivelsen var et samarbeidsprosjekt mellom et sideprosjekt til en duo og to mer klassiske utøvere.
    Sideprosjektet til duoen startet som en protest til en kommunes rive og byggeplaner.
    Protesten lyktes og sideprosjektet ble nedlagt.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Flott oppgave, den siste;). Efter en kortere absens, prøver jeg å sette meg inn i den nye. Tar alltid lit tid å fordøye & drøvtygge.

mvh

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Registrerer det er liten interesse for denne oppgaven så jeg tror vi legger ballen død.

En forhåpentligvis friskere Kanutus eller noen andre får gi oss en oppgave som får
    frem engasjementet igjen.
    Løse oppgaver skal jo være moro. :)

mvh

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Registrerer det er liten interesse for denne oppgaven så jeg tror vi legger ballen død.

En forhåpentligvis friskere Kanutus eller noen andre får gi oss en oppgave som får
    frem engasjementet igjen.
    Løse oppgaver skal jo være moro. :)

mvh
    Sorry, jeg er ikke helt på plass ennå ... Har fått 'mannesyken', dvs litt forkjølelse som slår en mann fullstendig ut. Merkelige saker det der ... :-/ Håper å være bedre i morgen, men vi får se ... :)

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Vi stiller visst høye krav til oss selv her nå for tiden; oppgavene skal være gode, folket skal være engasjert, 'oppgavemester' må kjenne sitt publikum, og vi får ikke lov til å bruke hjelpemidler. Selvtekt som tar knekken på leken? :) Vel, jeg _tror_ ikke jeg kjenner til Bakklandet bassangforening, men med litt flere hint og innspill så ville det kanskje vise seg at jeg gjorde det likevel? Har du ikke lyst til å komme med flere hint, Zombat?

I så fall kan jeg prøve meg på å lage en ny nøtt igjen.

En gal tegneserie, en av verdens mest covrede sanger, etterforsket av FBI. Hvilken sang snakker jeg om?

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Tegneserien er vel 'Mad', det da?
    Nesten ... men, ikke helt ...

På den annen side; den referansen er nok noe uklar, og ikke så til stede som jeg hadde håpet. Tegneserien jeg tenker på er Gary Larson, men referansen til gåten er altså ikke veldig synlig .... men den er der ...

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.424
    eeehhhh....tenker på New York og Frank Sinatra, men Motörhead forvirrer litt.

(Bakklandet bassangforening består av bl.a. Knutsen og Ludviksen.)

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Iggy Pop også ....
    Sangen (som vi skal frem til) ble også spilt av Hot Chocolate, og det er nok den versjonen jeg først hørte ...

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Kan også legge til at grunnen til at det ble etterforsket fra FBI sin side, var mistanke om obskøniteter i teksten. Saken ble henlagt etter 31 måneder ...

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Men er "You Sexy Thing" en av verdens mest covrede låter? _Det_ er det store spørsmålet ... :)

Jeg har, etter nærmere undersøkelser, funnet ut at Hot Chocolate-sporet kan være litt vagt også ... De har ikke en direkte cover-sang, mer en 'inspired by', med utdrag av sangen i sin sang. Motörhead derimot ... Og Iggy and the Stooges.

Det antas at det finnes over 1500 utgaver/varianter av denne sangen ...

Greatful Dead har spilt den. Dave Matthews Band. Frank Zappa.

Sist redigert:

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Hva som er verdens mest covrede låter vet jeg ikke, men tenker
    at det må være noe som har noen år på baken.
    Chuck Berry har jo holdt på en stund og har influert mange.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn