Ikke bare der nei. Det var diverse grekere og romere som skrev en del før bibelen dukket opp.Det er der ting står skrevet, er det ikke?
Jeg skal ikke protestere på det med grekere og romere, men vi holder oss til Bibelen. Men vi skal ikke til dagens Irak.Ikke bare der nei. Det var diverse grekere og romere som skrev en del før bibelen dukket opp.Det er der ting står skrevet, er det ikke?
Jeg regner på en måte med at vi skal til dagens Irak.
Ja, vi skulle til oldtidsbyen Sarepta - som lå i det som i dag er Libanon. I Sarepta lovet profeten Elia at en fattig enke ikke skulle lide noen nød: For så sier Herren, Israels Gud: Melkrukken skal ikke bli tom, og det skal ikke mangle olje i muggen til den dagen kommer da Herren sender regn over jorden.Sareptas krukke?
Har du ombestemt deg?Får jeg melde meg på med en oppgave?
![]()
Elektrisk gatelys i 1667?Paris i 1667, men hvilken by var først ute med gatelys i Norge?
Svaret er definitivt IKKE Paris. Du må nok vente et par århundre.Paris i 1667, men hvilken by var først ute med gatelys i Norge?
???Det finns ikke lenger, men det lå på Nesbru i Asker ca. 3 km fra der jeg bor.
Det stemmer nok ikke. Det nye varehuset ligger på Slependen i dag, men det første varehuset lå på Nesbru som ligger noen hundre meter lenger øst. Dvs. 300 meter opp til høyre i første bilde i denne artikkelen. http://www.budstikka.no/ikea/okonomi-og-naringsliv/mobelbransjen/ikea-pa-bellevue/s/5-55-154702???Det finns ikke lenger, men det lå på Nesbru i Asker ca. 3 km fra der jeg bor.
Ifölge Wikipedia är det Slependen i 1963.
Den første gaten med elektrisk belysning ja vel, men det er en annen by mye lenger øst som er kjent for å være den første med elektrisk gatebelysning i større deler av byen.
Protest!! Timisoara var første by i fastlands-Europa med elektriske gatelys, Newcastle-upon-Tyne var første byen i Europa med elektriske gatelys.