Ja varför?
Norrköping --> Som har en Phillips-fabrikk ...?Nei.
Ledetråd 4:
Byen ligger mellom Helsingborg och Stockholm och navnet slutar på -köping.
Jim Morrison banket vel på perleporten den 3. juli i 1971. Paris?En person går gjennom 'porten' for siste gang, og dagen er i dag (det lille som er igjen av den). Hvilken by?
Jo, det var forsåvidt det! Begynte å tenke på synonymer til port, da det sto i hermetegn,og da kom både Doors og Perleport rimelig fortPorten i hermetegn skulle også være et slags hint, men det var kanskje ikke det som gjorde det for deg?
![]()
Ble? Det produseres neste 2 mill. tonn pr. år av Portlandsement i Norge. Nesten all sement er Portlandsement.Denne sementen ble muligens også produsert i Norge. Ref. Kjartan Fløgstads roman Dalen Portland.
mvh
Var visst ikke helt oppdatert der.Ble? Det produseres neste 2 mill. tonn pr. år av Portlandsement i Norge. Nesten all sement er Portlandsement.
Nei, byen vi skal frem til er reell. Ikke nødvendigvis den som 'blir bygget' ... En president er også med i bildet ...En fiktiv by, dette.
mvh
San Fransisco er riktig!
Jeg tenkte mer på Thomas Jefferson, USA's tredje president ...Kan presidenten være Abraham Lincoln? Ser han figurerer i videoen under.
mvh
Skjønte detJeg tenkte mer på Thomas Jefferson, USA's tredje president ...Kan presidenten være Abraham Lincoln? Ser han figurerer i videoen under.
mvh![]()
Starship hadde sitt utspring i Jefferson Starship som igjen hadde utspring i Jefferson Airplane. Grace Slick deltok som en av vokalistene i alle tre bandene.San Fransisco er riktig!![]()
6. juli, 1965 --> The Jefferson Airplane is formed in San Francisco ... og som siden bygde en annen by, som nevnt over av oct; men PP var først ute med riktig by og gruppe (edit: dog med det navnet de tok siden). Dobbel-edit: Jeg tok muligens helt feil ved å linke Jefferson Airplane til Starship, da de visstnok har røtter til gamle Jefferson Airplane, men er sin helt egen gruppe. Så til tross for feil hint så fant dere frem til riktig by, ikke dårlig!![]()
Det har det sikkert, uten at jeg vet. I så fall har det nok foregått under oppsyn.Har det blitt avholdt en musikkfestival på stedet.
mvh
Bastøy? Ikke at jeg tror det er det du vil frem til, men det passet jo litt med hintene. Feriekoloni, adskilt fra mor ...Stedet jeg ønsker å dra til befinner seg i den nordre delen av Europa.