|
Han møtte jo Bøygen, da ...Den skriften hugget i stein som jeg har sett, er ikke ved Peer Gynt-hytta.
Jeg tror at det kan være lurt å prøve å finne hvem eller hva Peer Gynt møtte på sin vei.
Da må andre trå til, og jeg regner med at noen har bedre kunnskap om dette enn meg ...Ja, det gjorde han. Men hvor?
PS: Vi skal ikke til Besseggen. Det var bukkerittet, det. Nå snakker vi om Bøygen.
Jeg ser at oppgaven kan hende ikke er HELT preis på dette punktet. Taurus og Taunus er riktig - to Ford-modeller. Taurus er et fjellområde i det sydlige Tyrkia, og Taunus et er fjellområde i Tyskland. Nåja - Taunus kvalifiserer muligens ikke til å bli kalt fjell - men tyskerne kaller det fjell (Gebirge) - så da får vi vel tro at det har noe for seg.Har ikke en bilprodusent, men en bilmodell. Heller ikke to fjell. Så vet ikke om dette er riktig.
Ford TAUNUS og TAURUS- fjellene. Tyren på latin.
Og hvis det menes hvor produksjonen av Taunus startet, så ser det ut til å være Køln i Tyskland.
Fjellet.Hva er mest kjent. Fjellet el. bilprodusenten???.
mvh
Nei, du må bytte ut én bokstav i fjellnavnet. Da får du navnet på bilprodusenten, deretter reiser vi til denne produsents hjemby.Ural?
Der kom den!Dreier det seg om Alpene (= fjellet) og Alpine (= bilmerket)?
Alpine holdt til i Dieppe, som også er kjent for det mislykkede Dieppe-raidet. Da skal vi kan hende til Dieppe.....