HFS-labyrinten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Ok, men jamen synes jeg johas forslag virker svært nære. Alt med Gibraltar stemmer jo, hvis man ser bildet fra "Atlanterhavssiden". Med Algeciras til venstre. Er det komboen Dire Straits og Gibraltar vi bør gruble over?

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Ok, men jamen synes jeg johas forslag virker svært nære. Alt med Gibraltar stemmer jo, hvis man ser bildet fra "Atlanterhavssiden". Med Algeciras til venstre. Er det komboen Dire Straits og Gibraltar vi bør gruble over?
    Nei .... :)

Edit: Som sagt så er jeg enig i at svaret til joha godt kunne vært riktig; men det var det altså ikke. Hva annet kan Gibraltar være enn Gibraltar? Hva kan Lucky Luke symbolisere mer enn bare 'cowboy'? Noe av svaret er altså helt rett, noe er ikke ... Kom med flere forslag dere .... :)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Sigaretter? Men der fikk jeg mye hjelp fra de foregående innleggene.

mvh

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Sigaretter? Men der fikk jeg mye hjelp fra de foregående innleggene.

mvh
    Hjelp fra foregående innlegg er både lov og nødvendig, men det var ikke det jeg var ute etter. Godt tenkt dog. Svaret ligger temmelig presist i bildet. Bildet må selvfølgelig tolkes og forstås som et bilde; men hva ser man (utenom Gibraltar nå) ...?

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    713
    Torget vurderinger
    1
    Heading South med The Church? evt Roy Orbison.

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    713
    Torget vurderinger
    1
    Skudd fra hofta i beste Lucky Luke-ånd:
    1. Lonesome Cowboy med gruppa Gibraltar.
    2. Heading for Gibraltar med gruppa Lonesome Cowboys.

Edit: Skal vi holde oss i Steinars Dire Straits-spor, så kan det jo være Down to the waterline.
    Var det denne? (uthevet nå)

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Skudd fra hofta i beste Lucky Luke-ånd:
    1. Lonesome Cowboy med gruppa Gibraltar.
    2. Heading for Gibraltar med gruppa Lonesome Cowboys.

Edit: Skal vi holde oss i Steinars Dire Straits-spor, så kan det jo være Down to the waterline.
    Var det denne? (uthevet nå)
    Det morsomme er at dette er helt flotte forslag, og dere hadde sikkert akseptert at jeg hadde sagt 'ja, det er riktig' til flere av disse. Jeg håper bare dere aksepterer at det riktige svaret faktisk også går som et godkjent forslag ... Hele temaet på den aktuelle Dire Straits plata er jo helt i disse baner; og det er én sang til som passer godt inn der ... Hvilken? :)

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    713
    Torget vurderinger
    1
    Southbound Again?

Sist redigert:

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    713
    Torget vurderinger
    1
    Eller Wild West End. Der er jeg tom ihvertfall. :)

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Selvfølgelig! :) Lucky Luke rir inn i solnedgangen på slutten av hver historie, og synger "I'm a poor lonesome cowboy ...", en 'wild west end', ikke sant? :) Og Gibraltar skulle være et stred, om ikke et 'dire' stred. Jeg kan litt for lite om sjøfart til å vite hvilke streder som er regnet som farlige og hvilke ikke, men dere kom da raskt fram til at det måtte være Dire Straits uansett. Litt overrasket over at 'wild west end'-en ikke lå lenger fremme hos dere ...

Hilsen Lucky Luke og Dire Straits fan ;)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Selvfølgelig! :) Lucky Luke rir inn i solnedgangen på slutten av hver historie, og synger "I'm a poor lonesome cowboy ...", en 'wild west end', ikke sant? :) Og Gibraltar skulle være et stred, om ikke et 'dire' stred. Jeg kan litt for lite om sjøfart til å vite hvilke streder som er regnet som farlige og hvilke ikke, men dere kom da raskt fram til at det måtte være Dire Straits uansett. Litt overrasket over at 'wild west end'-en ikke lå lenger fremme hos dere ...

Det er ikke jeg! Hehe.

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden

Det er ikke jeg! Hehe.
    Sorry! :) men litt irriterende skal jo disse oppgavene være også, ikke sant? :D

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3

Det er ikke jeg! Hehe.
    Sorry! :) men litt irriterende skal jo disse oppgavene være også, ikke sant? :D
    Er så enig! Det er jo det som skaper spenningen.

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Southbound Again?
    Riktignok er han i sydligere strøk, men han rir jo inn i solnedgangen, altså vestover ... :) Men, joda, ikke dårlig forslag det heller ... som sagt så virker temaet til DS på den plata å være mye rettet mot varmere strøk (du har jo 'water of love' også) men mulig jeg har overtolket dette ...

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    713
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk en følelse på at vi egentlig hadde forlatt Dire Straits-sporet etterhvert, så skjønner Steinars lille frustrasjon. Men litt skal man jo få gruble og oppgavemaker har bukta og begge endene.

Kan ikke følge opp ny oppgave før senere, så visst Steinar (Dire Straits-finneren) har en, så kjør bare på.

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Jeg fikk en følelse på at vi egentlig hadde forlatt Dire Straits-sporet etterhvert, så skjønner Steinars lille frustrasjon. Men litt skal man jo få gruble og oppgavemaker har bukta og begge endene.

Kan ikke følge opp ny oppgave før senere, så visst Steinar (Dire Straits-finneren) har en, så kjør bare på.
    Steinar liker å være frustrert vet vi nå, men det er jo en hårfin balansegang her …
    Jeg stemmer også for at Steinar lager en knakandes fin oppgave for oss her nå, ja :D

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Akkurat nå er Steinar tom for idéer. Men han er litt fascinert av Kanutus' oppgaveform - bilder som kan assosieres med låter og/eller artister.

Og at Steinar liker å være frustrert, var nytt for Steinar ;)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    OK - hvis Steinar er tom for idéer, kan vi ta denne i mellomtiden:

Låten er skrevet av en ganske kjent artist. En enda mer kjent artist gjorde låten veldig kjent. I noen versjoner av låten er det snakk om mann og kvinne - i andre versjoner er det kvinne og mann. Sangteksten beskriver et noe omflakkende liv – skulle nesten tro de deltok i labyrinten vår. Til slutt skiller sangeren og den andre personen lag - men hvor?

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Akkurat nå er Steinar tom for idéer. Men han er litt fascinert av Kanutus' oppgaveform - bilder som kan assosieres med låter og/eller artister.

Og at Steinar liker å være frustrert, var nytt for Steinar ;)
    Lettere irritert, da? Neida, bare tuller. Du fremstår hverken som irritabel eller frustrert sånn utad ...

Bildeoppgaver er morsomme, også å lage synes jeg ... :)

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Fin oppgave; det er jo sånn at man er ganske sikker på at man har hørt den sangen, i mange varianter og med mange grupper/artister ... Men hvem, hva, hvor er verre ... Tenkte først at det kunne være noe Dylan her, eller kanskje Stones? Men det passer liksom ikke med 'en kjent' og så 'enda mer kjent'. Av den typen tenker jeg litt på Tom Waits --> Bruce Springsteen, men det passer dårlig med mann/kvinne-temaet, som egentlig tilsier at det enten er en mann eller kvinne som står for originalen, men at den som gjorde sangen kjent er av motsatt kjønn ... Hmmmmmm ....

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Du kan være ganske sikker på at du har hørt denne sangen. Mann-kvinne resonnementet ditt er vel verdt å spinne videre på.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Salinas? Eller i nærheten, som i "Somewhwere near Salinas"?

mvh
    Da var vi i mål!

Låten var ”Me and Bobby McGee”, skrevet av Kris Kristofferson, men gjort verdenskjent av Janis Joplin.

Sangen loser oss gjennom flere steder i USA – fra Baton Rouge, via New Orleans og Kentucky – før vi ender opp i nærheten av Salinas – for som det fremgår av teksten: One day up near Salinas, Lord, I let him slip away”.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.670
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vi skal ikke til den ene byen, hvor solguden ble tilbedt, men til den andre, oppkalt etter den første. I denne (andre) byen begynte en annen konges regjeringstid, og jammen spilte ikke solen inn, her også.

mvh

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Tror vi må lenger, men det første som slo meg også var solkongen i Versailles.

mvh

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    713
    Torget vurderinger
    1
    Kairo? (Heliopolis)

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.537
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Ra - Heliopolis - Baalbek, men der stopper det opp.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn