|
Var han idrettsutøver?
Vår mann var verken politiker eller vitenskapsmann.
Hvordan i all verden kom du dit?Moskva?
Nåja, så veldig tilfeldig var ikke min utslenging av forslaget om Chicago. Sjakkspilleren Bobby Fischer ble arrestert i Japan for å ha spilt sjakk i Jugoslavia (!) og frasa seg sitt amerikanske statsborgerskap for å slippe utlevering til USA. Han fikk senere innvilget islandsk statsborgerskap og flyttet til Island, hvor han døde i 2008. Men hvor han ble begravet - nei, se der stopper min "kunnskap"...De seneste svarene er absolutt inne på noe. Men denne gangen vil jeg gjerne ha en vanntett begrunnelse. Ikke nok å slenge ut tilfeldige bynavn.
Ja vi kan prøve. Var det feil?Hvordan i all verden kom du dit?Moskva?
Neida - det var helt riktig! Men en rimelig begrunnelse er å foretrekke fremfor det som kan oppfattes som rene gjetninger.Ja vi kan prøve. Var det feil?
Nordmenn var ikke særlig gode eller opptatt av sjakk før Carlsen fikk dette på dagsorden her i landet.
Gode sjakkspillere har ofte vært sovjet-russere. Vitenkerpå sovjet Russland som en av de største sjakknasjoner,
Den omtalte personen er tidenes 4,sjakkverdensmester.
Født og oppvokst og representerte Sovjet, men emigrerte til Frankrike i 1921 og Fikk fransk statsborgerskap i 1930.
Spilte så for Frankrike. Ble verdensmester i sjakk også for frankrike, tittelen beholdt han til sin død
Han døde i Portugal, men gravlagt i Paris, Hans navn var Alexander Alekhine og han er født i Moskva
Nei, men det er ganske mange døde mennesker der, ca 120000 for å være litt mer nøyaktig.Et sted der man henrettet mennesker.
mvh
Bingo!Slaget om Verdun i 1916. 100 år siden i år. mvh