I Vilneus møter vi Julian, som ønsker oss velkommen til hans hjemland; og til det stedet hvor hans virksomhet siden starten har vært basert, og fortsatt er det, selv om Julian selv forlot oss for mer enn 10 år siden. Denne byen er ikke den samme som hans fødeby, men om man følger den grønne halvsirkelformede veien så ser man et navn, bokstavelig talt, og ender på rett sted. En nydelig by i et nydelig område.
På dette stedet er Julian istand til å gi ossen solid lekse i hvordan kombinere tankekraft, kunst, håndverk og industriell produksjon med god økonomi. Og han ønsker der å demonstrere for oss at jorden faktisk er flat. Iallefall for de av oss med hang til å vanke på slike diskusjonsfora som dette.
Dette klarer dere fint, det er lettere enn man skulle tro, særlig når man skjønner at Julian deler vår felles hobby.
Han vi treffer er en annen Julian, født i en av to spesielt kjente universitetsbyer i hjemlandet i 1945. Han forlot oss for mer enn 10 år siden...
Vidar P's lidenskap til et produktnavn? = Naim?Litt Googling og kjennskap til Vidars lidenskap til et produktnavn gir svaret.
Etternavnet er ikke helt vanlig i hjemlandet og Julian har vært innom bilsport.
Vidar er dommeren.Pink har'n! Naim ligger i Salisbury. TRegner med at det er svaret. Derfor la jeg tidligere ut info om LP-navn fra en ikke ukjent gruppe - Salisbury av Uriah Heep. Hvis jeg har tatt feil har jeg jo bidratt til forvirringen (men jeg tror ikke det).
Ikke ta det galt opp.Jeg var på nippet til å tippe at vedkommendes etternavn var m-y-e vanligere enn Porsche på det språket det er "naturlig å sammenligne med" men jeg får ikke det til å stemme med at personen har betydd mye for bilsporten. Og hva har Vidar Ps legning med dette å gjøre? Jeg har forstått at Vidar er lege, men...
Hehe. Jeg får spørre litt mer direkte: Heter/het fyren Smith?Ikke ta det galt opp.Jeg var på nippet til å tippe at vedkommendes etternavn var m-y-e vanligere enn Porsche på det språket det er "naturlig å sammenligne med" men jeg får ikke det til å stemme med at personen har betydd mye for bilsporten. Og hva har Vidar Ps legning med dette å gjøre? Jeg har forstått at Vidar er lege, men...
Vidar kommer til å le av dette etterhvert.
Bare for å berolige deg; jeg tviler på at PP snakker om seksuell legning, men du kan jo få kona mi på tråden (Hififruen) for dokumentasjonens del...Og hva har Vidar Ps legning med dette å gjøre?... Jeg har forstått at Vidar er lege, men...
Hehe. Det trodde jeg da heller ikke. Jeg trodde jeg var på sporet men så var det dette med bilsport og deg som forvirret meg. It doesn't take much...Bare for å berolige deg; jeg tviler på at PP snakker om seksuell legning...Og hva har Vidar Ps legning med dette å gjøre?... Jeg har forstått at Vidar er lege, men...![]()
Faen. Jones, da? Eller Knatchbull-Huguessen?He-he, dette begynner å bli morsomt.
Og nei, Fyren heter ikke Smith.
Åja, da vet jeg hvem han er! Men jeg sier det ikke bort.Han heter heller ikke Faen, Jones eller Knatchbull-Huguessen. Fornavnet hans er Sir.
"I mål" som "der han døde".......?Vi følger Alec fra start til mål, og der Alec kom i mål drar vi til den største sportsarenaen.
Joda, men enn så lenge har du resonnert helt riktig. Ergo jeg venter litt med flere hint."I mål" som "der han døde".......?Vi følger Alec fra start til mål, og der Alec kom i mål drar vi til den største sportsarenaen.
I så tilfelle skal vi til Edgbaston/Birmingham. Den eneste større sportsarenaen man kan finne i Edgbaston er en cricket-stadion, en kjent sådan i følge Wikipedia. Men det er langt fra cricket til den ukjente planeten. Stadig litt forviret, altså......