- Ble medlem
- 09.04.2014
- Antall liker
- 791
St.Helena. Napoleon ymtet noe om en europeisk union i en samtale han hadde med Felix Markham.
Victor Hugo var tidlig ute, han. Rundt midten av 1800-tallet sa han dette i en tale - på fransk, antar jeg, men her er en oversettelse:Ingen av delene. Forresten hva har Victor Hugo med EU å gjøre?
Husker innslaget på nyhetene. Husker også at stedet de besøkte var totalt ukjent for meg. Tror ikke jeg klarer å finne ut av det uten å "Google". Får heller konse på personen, om det kommer flere tips.Merkel, Hollande og Renzi foretok en kransenedleggelse på en øy i august 2016, ikke for noen år siden, på graven til mannen som skrev manifestet vi snakker om. Og det var i høyeste grad EU-relatert.
Altså, navnet på øyen.Og ikke glem hvordan Caligula og Nero løste kvinneproblemene sine.
Vanskelig innspurtJa, navnet på øya hvor manifestet som har fått navn etter øya ble skrevet tidlig på 40-tallet og hvor Caligula, Nero, Augustus og Tiberus sendte sine plagsomme søstre/døtre/koner/mødre/svigermødre i eksil.
Er det en vulkansk øyJeg ville ha sendt gamla til Pantelleria
For langt syd? Man unner da sin svigermor litt varme.Øya er ikke en aktiv vulkan i dag, men av vulkansk opprinnelse. Pantelleria er alt for langt syd og har alt for god vin til å være godt egnet som eksil for svigermødre.
For langt syd i forhold til Roma, eksil skal jo være en straff.For langt syd? Man unner da sin svigermor litt varme.Øya er ikke en aktiv vulkan i dag, men av vulkansk opprinnelse. Pantelleria er alt for langt syd og har alt for god vin til å være godt egnet som eksil for svigermødre.![]()
Eller kanskje noe sånt som dada-istene eller fluxus? Altså noe mer innen kunst-sjangeren?Siden du skriver "musikere" så antar jeg at gjengen ikke prioriterer/prioriterte en karriere som musikere. De bruker snarere musikk for å fremme sitt budskap.
Pussy Riot?