HFS-labyrinten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    ...........

Skjønner; forklaringen er som følger: Far og sønn er altså Jerry og Ben Stiller. Jerry spilte faren (Frank Costanza) til George i Seinfeld-serien, og het der. Ben Stiller har spilt i blant andre filmene 'Starsky and Hutch' og 'Zoolander'. Så sånn var det ... :)
    Men, men, sa du ikke at begge var komikre?
    Indeed ... :) Hvem av dem er ikke komikere? Du synes kanskje det var å dra det langt å kalle Ben Stiller en komiker? Det tenkte jeg ikke på før du sa det nå, men etter en rask bakgrunnssjekk ser det ut til at jeg har mitt på det tørre;

Benjamin Edward Meara "Ben" Stiller is an American actor, comedian, and filmmaker. He is the son of veteran comedians and actors Jerry Stiller and Anne Meara.Wikipedia

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Ben Stiller er komiker. En dårlig sådan.
    Han har spilt i forferdelige filmer som Zoolander. Burde vært utstyrt med advarsel og gitt rett til erstatning. En lidelse å se og en fornærmelse av en film: måtte posjonere den ut over flere dager.
    Starsky har noen lyse øyeblikk, men det er ikke på grunn av ham.
    Av den grunn har Pink_ delvis rett, og bør få et halvt poeng.

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.551
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    6
    Det er godt å høre at jeg ikke har gått glipp av noe når jeg ikke har hørt om noen av dem.
    Er båten en alke?

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Nei, båten er ikke en alke.
    Det har med dyr å gjøre, ikke fugler.
    Det har å gjøre med hvordan den går i sjøen.

mvh

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Den være både større og mindre enn en fembøring.
    Både Åfjordbåt og Nordlandsbåt kan være større eller mindre enn fembøring.
    Dette er en lignende båt av de, men har et annet navn da den ble brukt i et annet område.

mvh

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Oselver:confused:. Men da er vi i Bergensområdet......Ser at den ikke har relevans mht. noe dyr:rolleyes:.

mvh

Sist redigert:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Antar at vi skal frem til en gammel båttype. Men kom til å tenke på at det finnes noen båtprodusenter som lager helt moderne farkoster óg.

mvh

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Antar at vi skal frem til en gammel båttype. Men kom til å tenke på at det finnes noen båtprodusenter som lager helt moderne farkoster óg.

mvh
    Tror nok det er en eldre farkost, siden den både har seil og årer. Gjelder bare å finne frem til riktig navn nå ... :) Bever er jo et eksempel på mer moderne båtnavn med dyr, men jeg tviler på at det er riktig gitt hintene som eksisterer.

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Dette er en gammel båttype, eldre enn Åfjord- og Nordlandsbåten.
    Båten var veldig god til å ri sjøen og har navn etter et dyr som er god til å klatre.

mvh

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Da er det min tur. Endelig får jeg og slippe til. ;-)

Vi skal til et sted som alle har sett, men ingen har vært.
    Laget av to.

Kor ska me då?

• Liker
    Reaksjoner: oct

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Vi skal ikke til sola eller Sola.
    Men lyset har klart en betydning her. Og litt dans, og litt teater og film og en bok.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Vi holder oss både til lands og til vanns, sånn sett.
    Og hva er nyere tid? Ifht solen er dette et fnugg, men i forhold til nasjonen er dette stort; en feiring rett og slett.
    Samme hvor falsk det er, så var det det folk ville se. Siden har man gjort narr av det.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Stiklestadspelet:confused:. Jada. Ser at jeg bommer på sentrale punkter her, men er det noe i den retningen?

mvh

Sist redigert:

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Forslag. Brudeferden i Hardanger; Tidemand og Gude. Vi har sett det, men ikke vært der, fordi landskapet der er delvis fantasi ... :confused:

Edit: Usikker på det der med bok, men resten tror jeg kan passe, på et vis ...

Sist redigert:

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Kanutus. Du har helt rett. Det er laget film, ballett og også skrevet roman ut fra bildet.
    Det var litt artig, for jeg satt og grublet veldig på hva dette kunne være, så kom det et innslag om Nasjonalgalleriet på NRK, og da sa det 'pling' i hodet mitt ... :)

Må tenke litt på ny nøtt, da ...

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    OK - hold tunga rett i munnen;
    En som har covret selv, blir selv covret her. Han som covrer sistnevnte pleier vanligvis ikke covre. Han er heller ikke kjent for å bli covret, kanskje fordi han og musikken hans stod så godt på egne ben? Ingen igjen, men én. Det er i seg selv et poeng ...
    Edit: Og spørsmålet er; hvilken sang og artist er det jeg tenker på her?

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Kan f.eks. Elvis være førstemann:confused:. Bare for å få opp et artistnavn;D.

mvh

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Nei, ikke Elvis. Men for å hjelpe litt til, så døde han 'så vidt' først ....

OBS OBS! Edit: Aiaiai! Jeg oppdaget at jeg tok helt feil her; Han som covret er den motsatte av hva jeg trodde! Spiller egentlig ikke så allverdens mye rolle, da begge versjonene er omtrent like kjente!

Da skal jeg også skynde meg å legge til at tema i sangen også handler om død ...

Sist redigert:

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    OK - mer info. Begge artistene er meget godt etablerte; og han som da covret den nå for lengst avdøde artisten, holder på ennå. De er/var konger i hver sin sjanger av musikken også.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    ^^ Covrer ikke Dylan Sinatra på en av sine siste utgivelser:confused:. Neppe denne konstellasjonen det siktes til, da begge versjonene skal være like kjente.

mvh

Sist redigert:

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    ^^ Covrer ikke Dylan Sinatra på en av sine siste utgivelser:confused:. Neppe denne konstellasjonen det siktes til, da begge versjonene skal være like kjente.

mvh
    Godt forslag! Det er ikke riktig, men helt riktig tenkt, for å si det sånn. Temaet er også død i selve sangen. Sjangermessig er disse to lenger unna hverandre enn det Dylan og Sinatra er/var ... :)

Edit: Det er vel faktisk slik at Dylan covrer Sinatra, og kun ham, på sine to siste plater ...

Én ting til: at de er like kjente er selvfølgelig en påstand fra min side. Når jeg sjekker you-tube så ser det ut til at begge er spilt omtrent like mye (30 000 000+), så jeg tror påstanden stemmer ganske godt ...

Sist redigert:

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Nei, ikke country, så ikke Cash og Cave. Men det er igjen helt riktig tenkt ... :)

Nytt hint: Artistene kommer fra forskjellige land.

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Nytt hint ... Litt 'ville vesten' over det hele ... noe som er temmelig 'rart' gitt stilarten til artisten ...

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Det er noe køntri, da?
    Nei, artig nok så er det jo ikke det. Det er teksten som bærer preg av 'vill vest', men ikke musikken. Dette er ikke en typisk sang fra denne artisten, og er vel det som gjør det mulig for den andre å covre denne også. Dere har nevnt noen sjangre, men har ennå ikke kommet inn på den jeg er ute etter, og som er varemerket til originalartisten her ...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn