|
Tillater meg å bumpe oppgaveteksten, siden det er slitsomt å bla tilbake. Men er stadig uten svar/konstruktive forslagPuh..... Men selv om jeg snublet i mål på denne venteoppgaven, blir det bare én oppgave:
Det stedet vi skal til, er hjemstedet til to virksomheter.
Den ene virksomheten produserer relativt eksklusive produkter med et kjent merkenavn. Produkter som – i langt mer hverdagslige og lommebokvennlige utgaver - brukes av så å si alle hver eneste dag.
Den andre virksomheten er etablert på grunnlag av noe hvor Norge var aller først ute. Virksomheten arbeider med noe som, på en både direkte og veldig indirekte måte, berører alle hver dag – men her er det i hvert fall ikke snakk om noe man kjøper og tar med seg hjem. En nordmann har vært sjef for denne sistnevnte virksomheten – men det er over hundre år siden – og dette henger nok sammen med at Norge, som nevnt ovenfor, var aller først ute.
Og da skal vi til?
Helt i orden. Porselen er høyst aktuelt. Den andre virksomheten driver med noe helt annet - hvor blant andre USA har et annet opplegg for noe som vi bruker i det daglige. Pussig nok, siden USA var nesten like kjapt frempå som Norge - som var først.Tillater meg å bumpe oppgaveteksten, siden det er slitsomt å bla tilbake. Men er stadig uten svar/konstruktive forslagPuh..... Men selv om jeg snublet i mål på denne venteoppgaven, blir det bare én oppgave:
Det stedet vi skal til, er hjemstedet til to virksomheter.
Den ene virksomheten produserer relativt eksklusive produkter med et kjent merkenavn. Produkter som – i langt mer hverdagslige og lommebokvennlige utgaver - brukes av så å si alle hver eneste dag.
Den andre virksomheten er etablert på grunnlag av noe hvor Norge var aller først ute. Virksomheten arbeider med noe som, på en både direkte og veldig indirekte måte, berører alle hver dag – men her er det i hvert fall ikke snakk om noe man kjøper og tar med seg hjem. En nordmann har vært sjef for denne sistnevnte virksomheten – men det er over hundre år siden – og dette henger nok sammen med at Norge, som nevnt ovenfor, var aller først ute.
Og da skal vi til?
.
mvh
Da tror du helt riktig.Skal vi til Sevres, Frankrike, hvor hovedkvarteret for det internasjonale byrå for mål og vekt ligger? Det tror jeg.
Mye nærmere.Vet ikke om River Liffey er riktig 'kanal', eller om det er en av de mindre kanalene de synger om når de synger 'by the old canal' ...?
Njet.Den vakre låten er jo The Dubliners sin, så det kan være Grand Canal vi skal til?
Ikke geografisk.Hvilken by er vi i? The Pogues er jo fra Londres?
Mens vi driver jo å padler rundt i det som best kan betegnes som Irskesjøen.
De er vel Irske, og det er the Dubliners også, som skrev låta. Når irer synger om en by, så er det jo som regel Dublin de synger om ....Hvilken by er vi i? The Pogues er jo fra Londres?
Mens vi driver jo å padler rundt i det som best kan betegnes som Irskesjøen.
Virker jo nesten litt rart, nå da, at ikke T.Chapman mente den nevnte elv når hun er fra byen med den mest 'dirty' av alle elver i USA? Venter egentlig bare spent på svaret jeg nå, da ...Kanalen er nærmere enn du tror & har eksistert i millioner av år.
mvh
Ikke geografisk. Alle har det. Går ikke lenger f.ø.Virker jo nesten litt rart, nå da, at ikke T.Chapman mente den nevnte elv når hun er fra byen med den mest 'dirty' av alle elver i USA? Venter egentlig bare spent på svaret jeg nå, da ...![]()
Skulle jo ikke være lov å Google alt, men sånn er det bare ...Ikke geografisk. Alle har det. Går ikke lenger f.ø.Virker jo nesten litt rart, nå da, at ikke T.Chapman mente den nevnte elv når hun er fra byen med den mest 'dirty' av alle elver i USA? Venter egentlig bare spent på svaret jeg nå, da ...![]()
.
mvh
Et lite mysterium dette, da ... Passet så bra med 'dirty' Cleveland og greier også ...Jeg fikk også opp Tracy C. Syntes hun hadde blitt veldig flink med tekster. Men så var hun kanskje ikke det like vel. Nå gråter jeg en liten tåre, for det er en veldig fin låt.
Mener du at selveste Wiki kan ta feil? Nå har jeg sagt så mye feil i løpet av kvelden, så jeg skal vokte meg vel, men det kommer veldig tydelig frem på den Wiki-siden (https://en.wikipedia.org/wiki/Dirty_Old_Town) at det er snakk om en helt spesifikk kanal i Salford, Greater Manchester, "[...] which was the Manchester Bolton & Bury Canal". Kan du ikke bare si hvorfor du mener det ikke er den, da?Feilspor. Kanalen er ikke menneskeskapt. Men er en del av skaperverket.
mvh
Du er inne på noe. Ned på mikronivå nu. Tipper du kan få hjelp av fruen.Rotkanal?
Tracy Chapman er et villspor.Er da rett svar Tracy Chapmans kanal?
Huff, får bilder i hodet. Nei. vil ikke, få dem vekk.
Brent fast i minnet.