Tre navn ja, men jeg har ikke sagt noe om hans aliasHan hadde tre navn, og i tillegg var aliaset hans godt kjent? Det må jo være et spor i seg selv dette ...
En som fant opp noe, som kunne utnyttes av andre?Nei, ikke han.Han var mye verdt. Betyr det at han utførte el. skapte noe som ble mye verdt efter hans død?
mvh
Imens vi venter på Berserkr, så reiser vi
til en ny by. Vår mann er født her, en fattig mann, men mye verdt. Han tok etterhvert et nytt navn, men er mest kjent for et tredje. Alias er også godt kjent.
Hvem ser vi etter (avdød person) og hvilken by?
Da skjønner jeg ikke det hintet der ...Tre navn ja, men jeg har ikke sagt noe om hans aliasHan hadde tre navn, og i tillegg var aliaset hans godt kjent? Det må jo være et spor i seg selv dette ....
Imens vi venter på Berserkr, så reiser vi
til en ny by. Vår mann er født her, en fattig mann, men mye verdt. Han tok etterhvert et nytt navn, men er mest kjent for et tredje. Alias er også godt kjent.
Hvem ser vi etter (avdød person) og hvilken by?Da skjønner jeg ikke det hintet der ...Tre navn ja, men jeg har ikke sagt noe om hans aliasHan hadde tre navn, og i tillegg var aliaset hans godt kjent? Det må jo være et spor i seg selv dette ....
![]()
Nei, men "dagsaktuell" på en annen måte. Noe om denne personen har vært i media i det siste.Mmmmmm....har dette noe med Påske å gjøre?
Får ikke dette til å stemme m. de siste opplysningene.Nei, ikke han.Han var mye verdt. Betyr det at han utførte el. skapte noe som ble mye verdt efter hans død?
mvh
Får ikke dette til å stemme m. de siste opplysningene.Nei, ikke han.Han var mye verdt. Betyr det at han utførte el. skapte noe som ble mye verdt efter hans død?
mvh
mvh
Tenkte i de baner, ja. Men nå står jeg bom fast.Hvis du tenkte at personen var en kunstner som ikke ble verdsatt før sin død, så er det nok feil.
Ja, men han rømte kort tid etter.Har vedkommende sittet i fengsel for sine straffbare handlinger ?
Neppe i Norge, da.En av verdens mest kjente og populære byer.
Bærplukking, jorde, feil jorde? Ja, i den forstand at vi ikke skal til Norge eller Sverige!En svenske ? eller er vi på bærplukking nå ?
Det er nok en vanlig felle å gå i, ja. Ihverfall å gå seg fast i feil spor. Ledetrådene er forhåpentligvis greie nok, gjelder bare å få øye på alle. Når det gjelder byen, så er altså deler av navnet allerede oppgitt (med hjelp av litt annet språk).Egentlig ikke noe som er uklart. Bare at man høyst sannsynlig har bitt seg fast i de uvesentlige ledetrådene. Stadig en flott oppgave.
mvh
Det brenner!En cowboyhelt tenker jeg.
Og da er vel landet USA. Bare for å eliminere.En cowboyhelt tenker jeg.
He, he, ingen dobbeltbunn akkurat der!Jeg har for lengst gått surr i de såkalte ledetrådene, men leter etter dobbeltbetydninger. Når du sier det brenner, er det en skjult dobbeltbunn der også?
Og da er vel landet USA. Bare for å eliminere.En cowboyhelt tenker jeg.
mvh
Og "en av verdens mest kjente og populære byer" (jfr. innlegg 5214) i USA. Da snakker vi vel New York. Ikke det at jeg har den minste anelse om hvorfor det eventuelt skulle være stedet - men ingen andre byer i USA scorer vel tilsvarende etter det kriteriet.Og da er vel landet USA. Bare for å eliminere.En cowboyhelt tenker jeg.
mvh
Det er korrekt!
Og "en av verdens mest kjente og populære byer" (jfr. innlegg 5214) i USA. Da snakker vi vel New York. Ikke det at jeg har den minste anelse om hvorfor det eventuelt skulle være stedet - men ingen andre byer i USA scorer vel tilsvarende etter det kriteriet.Og da er vel landet USA. Bare for å eliminere.En cowboyhelt tenker jeg.
mvh
Det er korrekt!
Det må vel være Henry McCarthy, kjent under aliaset William H. Bonney, og legendestatus som Billy The Kid?En cowboyhelt tenker jeg.
Det må vel være Henry McCarthy, kjent under aliaset William H. Bonney, og legendestatus som Billy The Kid?En cowboyhelt tenker jeg.
I 2011 ble et fotografi av ham solgt for 2,3 millioner dollar. Han ble vurdert benådet, men dette ble avslått.
Født i New York City, død i Fort Sumners i New Mexico ("den nye staten").
Virker sannsynlig, men hvem er den levende legenden som er knyttet til Billy The Kid i dag?Det må vel være Henry McCarthy, kjent under aliaset William H. Bonney, og legendestatus som Billy The Kid?En cowboyhelt tenker jeg.
I 2011 ble et fotografi av ham solgt for 2,3 millioner dollar. Han ble vurdert benådet, men dette ble avslått.
Født i New York City, død i Fort Sumners i New Mexico ("den nye staten").
Oj! Pønske pønske...He, he, ingen dobbeltbunn akkurat der!Jeg har for lengst gått surr i de såkalte ledetrådene, men leter etter dobbeltbetydninger. Når du sier det brenner, er det en skjult dobbeltbunn der også?
Er ikke helt sikker, kanskje husker jeg feil, men tror en av dine favorittartister er med på leken.
Oj! Pønske pønske...He, he, ingen dobbeltbunn akkurat der!Jeg har for lengst gått surr i de såkalte ledetrådene, men leter etter dobbeltbetydninger. Når du sier det brenner, er det en skjult dobbeltbunn der også?
Er ikke helt sikker, kanskje husker jeg feil, men tror en av dine favorittartister er med på leken.
Edit: Å pønske var visst bortkastet. Oppgaven var jo allerede løst, ser jeg nå.
Med litt spenstige assosiasjoner, finner jeg henvisning til i alt tre av mine favoritter: Bob Dylan, Barbara Bonney og Gordon Sumner. Hehe.