|
Jeg har en mistanke om at denne sangeren er øst-européer...Eurovison Song Contest ble vel første gang arrangert i 1956....de lykkelige omveltninger var kanskje av politisk karakter....Den omtalte sangeren, for han var sanger, var nok stolt av å representere sitt land på denne tiden, et land som hadde gjennomgått lykkelige omveltninger få år før denne konkurransen.
NeiSkal vi til Helsinki?
mvh
Ja. Jeg har drukket portvin. Nellik-revolusjonen i Portugal 1974, stor Fado-sanger i Melodi Grand Prix 1976. I Haag.Haag 1976: Portugiseren Carlos do Carmo framfører "Uma Flor de verde Pinho".
Portvin.
tkr, tar du et nytt oppdrag, du som laget den spennende, kreative, morsomme og stimulerende oppgaven i går kveld ?Værsågod igjen.Haag 1976: Portugiseren Carlos do Carmo framfører "Uma Flor de verde Pinho".
Portvin.
Jammen gjorde han det.Og Paolo de Carvalho synger også fado, og deltok i 1974 i Brighton.
mvh
tkr, tar du et nytt oppdrag, du som laget den spennende, kreative, morsomme og stimulerende oppgaven i går kveld ?Værsågod igjen.Haag 1976: Portugiseren Carlos do Carmo framfører "Uma Flor de verde Pinho".
Portvin.![]()
Ja. I kombinasjon med Bogomil skulle du klare å komme frem til det kristelige tankegodset som gikk på reise fra Bulgaria, og som skapte så mye oppstyr.Stillhet betyr ikke nødvendigvis inaktivitet.....jeg leste oppgaven og tok så et lengre sjåføroppdrag, men merkelig nok hadde ingenting blitt klarere for meg i løpet av turen...
Det engelske ordet "bugger" stammer i følge mine kilder fra ordet "bulgar" = bulgarsk. Nærmer vi oss "noe" da ?
1) Vi skal ikke frem til noen lederskikkelses dødssted. Men kanskje til en etterkommers dødssted.Bogomilismen, en trosretning...det franske ordet bougre betyr kjetter eller forræder....vi skal kanskje fram til en lederskikkelses dødssted....det andre bulgarske keiserrikets fall.......har tsar/keiser Ivan Asen II av Bulgaria noe med oppgaven å gjøre?
Fremdeles usammenhengende for meg dette...
Jada. Tampen står i lys lue!Ordetkjetter er avledet av katarer,en religiøs bevegelse som oppsto på 1100-tallet, middelalderensførste store kjettergruppe. I følge Store Norske Leksikon fikkkatarene utbredelse bl.a. i Italia og Frankrike. Katarene fikk hard medfartunder inkvisisjonen og albigenserkorstoget.
Brenner tampen ?
Nei, men du er så nære, så nære!Tilhørte seglet Raymond Roger Trencavel ?
Det var da på tide!Raymond VI, greven av Toulouse ?
Du aner vel kanskje at vi nå har kommet til det stadiet i oppgaven hvor jeg har begynt å gjette ....![]()
Bingo.Peter Sellers parodierer Henri de Toulouse-Lautrec, fransk kunstmaler som døde i 1901 på Château Malromé i departementet Gironde i Frankrike.
2014 nå octIngen som gidder. Forståelig, da det jo nærmest er straff for å gjette riktig.
mvh
Denne tråden må nok holdes i live med lyst og ikke plikt.Ingen som gidder. Forståelig, da det jo nærmest er straff for å gjette riktig.