Diverse hfs-gest (nye medlemmer)

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
32.114
Sted
Kjelleren i kroken
Torget vurderinger
3
Hvordan ble du tatt imot på htf, og hvordan ønsker du å ta imot nye medlemmer?

Selv ble jeg tatt godt imot, og prøver å svare nye medlemmer som de ofte er - informasjonsøkende. Men ofte ser jeg raske og noen ganger ganske frekke svar.

Er det frekt av oss som har vært på forumet lenge å "passe" på hverandre, minne hverandre om en kan ta imot nye medlemmer med litt respekt?

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.361
Torget vurderinger
1
Langt ifra. Du har oppdaga samme måte å svare på som jeg selv bruker. Vi har alle vært ferske i dette gamet:cool:

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Helt enig. Den som blir tiltalt hyggelig, svarer som oftest hyggelig tilbake. Selv ble jeg mottat veldig bra og har siden hatt stor glede av forumet. Mange flotte entusiaster som med glede deler sin kunnskap.

mvh Elektron

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Antall liker
177
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Jeg ble, etter min mening, dårlig mottatt.

F.eks. jeg startet en tråd hvor jeg gav rating (1-6) på forsterkere og høyttalere jeg hadde prøvd.

Ble mottatt med at jeg burde vært innlagt på psykiatrisk, noe i den duren. Har ikke lest tråden siden den gang da.
Første kommentar om psykiatrisk tilfelle så jeg (selvfølgelig) som en fin kommentar med humor, men når andre fortsatte i samme galeien da var det slutt å se på det som spøk og humor.

Etter det så har jeg ligget lavt (til meg å være), jeg lenge ønsket å lage min egen tråd om mine subjektive opplevelser av diverse forsterkere, høyttalere osv. jeg har kjøpt og testet, men jeg har latt det være.

Sum summarum, jeg ble ikke godt mottatt. Men jeg har av og til tatt igjen (burde ikke ha gjordt det), og av og til har jeg gått over streken, og nå etter tre år så er jeg blitt mer dreven i dette "gamet".

Ikke at jeg har tatt etter de andre "verdensmesterene", jeg prøver å svare alle med respekt, og jeg håper og tror at de som har vært i kontakt med meg gjennom kjøp og salg har merket at jeg egentlig er en ok fyr...

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.392
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Du ble nok utsatt for jante RuneG
- du må ikke tro du kan noe

Haavard

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Antall liker
2.983
Torget vurderinger
3
Jeg ble meget godt mottatt på hfs. Mye hjelp og gode svar her inne + en god dose humor :)

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.289
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
På HFS finnes alle typer personligheter; fra de hyggelige, veloppdragne og hjelpsommer - til ..... det motsatte.

Man høster som regel som man sår - unntatt når noen blir utfordret på sine fastgrodde preferanser. Da tar mange av, dessverre.

MEN, det er en oase av kunnskap her inne og som regel en god tone. Tilveksten er større enn utmeldinger. Det forteller vel litt.

ArnfinnT

Medlem
Ble medlem
15.05.2013
Antall liker
14
Sted
Slåstad
Hei, som veldig fersk her får jeg gi min lille tilbakemelding også!
Hadde på forhånd blitt advart om at HFS av og til kunne være litt skarpt i kantene, og at debattene til tider kunne være litt udiplomatiske. Vel, for min egen del har jeg bare ros og gode ord om hvordan jeg har blitt mottatt her!
Veldig mange engasjerte og kunnskapsrike mennesker her inne, noe som jeg er veldig glad for å kunne lære av.

Jeg har fra dag en vært ydmyk og høflig, og har bare fått hyggelige tilbakemeldinger. Men jeg tror og dette gjelder alle forum, at kommer du inn våt bak øra, og innbiller deg at du er konge, hvis du i tillegg er brautende og påståelig, ja da er rabalderet igang, he he.
Jeg velger Kardemommeloven jeg, og det funker for meg!

Tusen takk til alle dere som har svart meg på de spørsmålene jeg har hatt!

Mvh.
Arnfinn T.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.392
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Problemet med alle forum er at kommunikasjon er vanskelig når man skriver.
I en samtale mellom to mennesker er 70% non verbal og resten det som blir sagt.
Man skal være rimelig stø på handa hvis man skal unngå å støte noen. Har gjort det mange ganger selv, og lærer mer og mer å bli presis på hva jeg skriver.

Haavard

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Problemet med alle forum er at kommunikasjon er vanskelig når man skriver.
I en samtale mellom to mennesker er 70% non verbal og resten det som blir sagt.
Man skal være rimelig stø på handa hvis man skal unngå å støte noen. Har gjort det mange ganger selv, og lærer mer og mer å bli presis på hva jeg skriver.

Haavard
Enig, skriften er tvetydig....

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.857
Sted
Karmøy - Rogaland
Et tvegget sverd, dette:

Man kan bli fortalt med et smil å plukke blåbær, eller noe noe tilsvarende opplysende. Noen aspiranter kommer fra AVF, og overgangen kan kanskje synes voldsom/uvant. Uvant eller ei: Her er alle slag representert. Her blir man gjerne møtt med et stort, stille ?;- likegodt som kudos og krutt. Dette er uansett hardcore galskap - sånn er det bare... Håp om forståelse i objektiv forstand blir fort litt rart - unntatt for objektivitvistene, kanskje? Hekkan, mye å plukke i!

Med selvironi kommer man ganske så langt her.

Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: HCS

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.361
Torget vurderinger
1
Vel da jeg var fersk for nesten 30 år sia nå, var jeg heldig nok å treffe på noe så sjeldent som en sykepleier med Hi-Fi-jobb i Tromsø! Han viste seg å være såpass trivelig at jeg etter tre timer allerede hadde skjønt hvordan jeg måtte gå fram for å finne alle mine fremtidige systemer- han skar nemlig gjennom ALT av B...SH..T markedsføring i første demo og gav meg det samme sett med spørsmål som jeg selv har brukt for å hjelpe 2500 andre..hehe...minst..og det var lenge før jeg oppdaga HFS..

Topp Bunn