HFC og dynaudio

Z

Zomby_Woof

Gjest
Endelig noen skikkelige høyttalere der også.

SA er tyntlydende og kjipt, og spiller overhode ikke på lag med f.eks. Hegel.

(Spør du meg....)

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Zomby da, alt låter jo tynt og kjipt med Hegel ;) ;D

Men fra spøk til revolver. Er Morten (NAT) fortsatt importør (og da mest sannsynlig norges lykkeligste importør) eller har HFC overtatt?
Kjør debatt

U

utgatt60135

Gjest
Tenkte først på Morten.. :-\ men er han fortsatt importør er det jo gull verd for han :).

Og for Hegel....

Og for HC-kjeden....

Men da hadde jeg villet demonstrert Hegel med Focus og ikke Contour?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Mmmmmmm, Gradient. DET er høyttaleren sin det.

Fy f.... Klarer å kjøre min egen tråd off topic allerede etter 1 svar. Så flink du er thomand ;D ;D

U

utgatt60135

Gjest
For å følge opp OT´n.. ;D Er´n bedre enn min favoritt ML Vantage?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Hvilken?

Ble ikke så imponert over vantage jeg faktisk. Hørte de i Tømmervik butikken med elektronikk fra (jernteppe, de blanke greiene)

Dynaudio og bladelius var mye gøyere syns jeg.

K

kbwh

Gjest
Bladelius og Burmester (de blanke greiene) låter da ganske likt?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Burmester var det ja. Takk. Stod helt stille for meg.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
For å styre tråden fullstendig i grøfta, ML Vantage forandrer seg mye i karakter avhengig av oppvarming av både kildematriale og egen elektronikk, kan låte alt fra totalt blodfattig til magisk. Det er ihvertfall det jeg med flere har opplevd hos en av kameratene våre som har disse sammen med ML (den andre ML ;)) 383 og Esoteric DV 50. Opplevde det samme på Krell KaV 30 og 400.

Edit: Endelig kan jeg få høre storebrødrene til mine egne høyttalere, hvis de tar de inn i Porsgrunn da :p

B

bendis

Gjest
har centerkjeden planer om å satse kommer salget til å gå i taket her til lands sammenlignet med tidligere dekning ::)

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Bare for ordens skyld, så har jeg overhodet ikke konkludert med at vantage låter bæsj på bakgrunn av en session med ukjent elektronikk og akustikk.
Har bla hørt ML (forgjengeren til vista. faen til jernteppe i dag da) spille alt fra helt fantastisk og som en middelmådig klokkeradio.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Dynaudio er virkelig bra, og forbausende små og usynlige i pottitlandet.

Ikke et vondt ord om NAT eller Morten, det er en flott liten entusiastbutikk. Men, han har ikke mulighet til å gi dette merket den distribusjonen de fortjener.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
bendis skrev:
har centerkjeden planer om å satse kommer salget til å gå i taket her til lands sammenlignet med tidligere dekning ::)
Uten tvil. Dette var veldig spennende. Her i Kristiansand åpner det ny HFC butikk om ca 3 mnd. 450 m2 + lagerareal. Kan jo bli en butikk som er verdt å besøke det.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.281
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
thomand skrev:
bendis skrev:
Uten tvil. Dette var veldig spennende. Her i Kristiansand åpner det ny HFC butikk om ca 3 mnd. 450 m2 + lagerareal. Kan jo bli en butikk som er verdt å besøke det.
Trodde du hadde lagt støvlene på hylla ;)

Jeg ser jo på bilde at du har noe til salgs ;D

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
jonas skrev:
thomand skrev:
bendis skrev:
Trodde du hadde lagt støvlene på hylla ;)

Jeg ser jo på bilde at du har noe til salgs ;D
Sikter du til meg? Mener du bildet av sykkelen? Den skal såvisst ikke selges nei. Erru gærn. Beste kjøpet jeg noensinne har gjort.
Men mulig det blir litt hifi lell :)

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Zomby_Woof skrev:

Ikke et vondt ord om NAT eller Morten, det er en flott liten entusiastbutikk. Men, han har ikke mulighet til å gi dette merket den distribusjonen de fortjener.
Nei, men det blir nok høyere priser nå da??!! Små importører som selger direkte gir ofte gode rabatter, noe jeg ikke tror den store kjeden vil gjøre......

ls35a

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
0
Hverken NAT eller HFCK er importør.

Begge er forhandlere av Dynaudio, det er Dynaudio selv som står for distribusjon og lager for skandinavia.

Blir gøy å se om Dynaudio nå får samme status som det har i andre markeder som USA og Tyskland

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
val skrev:
Zomby_Woof skrev:

Nei, men det blir nok høyere priser nå da??!! Små importører som selger direkte gir ofte gode rabatter, noe jeg ikke tror den store kjeden vil gjøre......
i linken som er lagt i første innlegg ligger prislisten også så det er jo mulig å se der. Av det jeg ser er prisene uforandret.

Topp Bunn