Du må ikke friste en svak sjelIkke for å kuppe tråden din @Evo III!
Så skal jeg selge demo modellen av Prophecy 5 i valnøtt. 13 mnd gammel og strøkne.
JodaDu må ikke friste en svak sjel![]()
TakkHonnør for å selge til en hedersmann og gratulerer med kjøp av nytt.![]()
mvh
Takk
Tja hvem vet om de ikke kommer inn igjen senereNesten for gæernt å bære ut disse Prophecy 7, tenker jeg. Ser ut som det er skreddersøm.
Bra det snart er båtsesong, så du slipper å bli så lang i armene.![]()
Jah! Ta en tur, og svipp gjerne innom meg også, så får du hørt tilbudsdrivere og resonnante tuter, på Ali X-press-elektronikkVi snakket om et større og tjukkere teppe tidligere her. Vet ikke hva du tenker om akkurat dette?
Kanskje avhjelpe noe ifht nevnte hardhet?
Kan likevel ikke huske at det har vært problemer med slike ting da jeg har vært hos deg , men det begynner å bli lenge siden det sto SF der.
Skulle absolutt ha tatt meg en tur igjen .![]()
Etter enda noen timer med prophesy 7 så sitter dette bedre i rommet enn Prophesy 1 som ble litt for små her. Det er lett og la seg imponere av P1, men når jeg byttet til P7 så hørte jeg med en gang at her skjer det ting som P1 ikke klarer. Den litt harde mellomtonen i fra P7 forsvant med og vinkle de mer ut i rommet. Stemmer får klart mer fylde(eller kropp) som mange liker og si. PMC har helt klart og lage en meget god høyttaler i Prophesy serien som er lett og like. Det har jo vert noen merker innom her, PMC legger seg høyt opp på listen over de jeg har testet, om ikke øverst så fryktelig næreDe responderer godt på litt vinkling, satt subbene litt tettere også. Fikk litt bredere lydbilde og noe mykere mellomtone, altså stemmene fikk mindre hardhet noe jeg følte ikke satt helt i går. Greit og ta seg litt tid og føle seg litt frem.
Vis vedlegget 1192813
Jeg har akkurat fått hørt på disse i dag og de låter STORT. Flott finish hadde de også. Så det blir spennende å se/høre om det blir enda bedre til uken. God helg og takk for både kaffe og en trivelig stund på kvistenEtter enda noen timer med prophesy 7 så sitter dette bedre i rommet enn Prophesy 1 som ble litt for små her. Det er lett og la seg imponere av P1, men når jeg byttet til P7 så hørte jeg med en gang at her skjer det ting som P1 ikke klarer. Den litt harde mellomtonen i fra P7 forsvant med og vinkle de mer ut i rommet. Stemmer får klart mer fylde(eller kropp) som mange liker og si. PMC har helt klart og lage en meget god høyttaler i Prophesy serien som er lett og like. Det har jo vert noen merker innom her, PMC legger seg høyt opp på listen over de jeg har testet, om ikke øverst så fryktelig nære.
Selv takk, hyggelig som altidJeg har akkurat fått hørt på disse i dag og de låter STORT. Flott finish hadde de også. Så det blir spennende å se/høre om det blir enda bedre til uken. God helg og takk for både kaffe og en trivelig stund på kvisten![]()
Da kan du sitte nede i stua sammen med fruen, mens KI er opp og lytterDette sier KI
Her er en vurdering av hvordan de to vil fungere sammen:
- Yamaha M-5000 (Forsterker): Har en "naturlig" og sofistikert lydsignatur. Mange brukere og testere trekker frem at den har en behagelig avrulling eller "søthet" i de høyeste frekvensene, noe som ofte forbindes med rørforsterkere eller gode MOSFET-konstruksjoner.
- Audiovector RS Avantgarde (Høyttaler): Bruker en AMT (Air Motion Transformer) diskant som er ekstremt rask og detaljert. Audiovector er kjent for en åpen og luftig spillestil, men R3-serien er designet for å være musikalsk og sammenhengende uten å overdrive harde kanter.
Faktorer som påvirker resultatet:
Oppsummert er dette en kombinasjon som sannsynligvis vil låte veldig åpent, gjennomsiktig og detaljert, men med nok tyngde og "varme" fra Yamaha-forsterkeren til at det ikke bikker over i det slitsomme.
- Oppløsning vs. Skarphet: Siden begge produktene er i high-end sjiktet, vil du få svært mye detaljer. Faren med AMT-diskanter er ofte at de kan avsløre svakheter i kilden eller forsterkeren, men M-5000 er såpass raffinert at den sjelden vil låte "spisst".
- Kontroll: M-5000 har svært god kontroll på basselementene, noe som vil hjelpe R3 Avantgarde med å holde bunndraget stramt og fyldig, som igjen balanserer ut den luftige toppen.
- Rom og kabler: Hvis du opplever lyden som for lys, skyldes det ofte romakustikken (harde flater) eller valg av signalkabler og DAC, snarere enn selve forsterkeren.
Ja, er det ikke rart. Små høyttalere høres større ut enn de er inntil man hører store.Prophesy 1 og 7 har tydlige forskjeller, særlig i mellomtonen. At 7 går dypere er kanskje heller ikke overraskende. 7 fyller rommet bedre med musikk enn 1 gjør og det liker jeg jo.
Det var planen hele tidenDa kan du sitte nede i stua sammen med fruen, mens KI er opp og lytter![]()
Skjønner hva du mener, men Prophecy er en av de komponentene som ser mye bedre ut "live" enn på bilde. Litt som de gamle smale Cyrus boksene og 500 serien til Meridian.PMC er et høyttalermerke jeg aldri har eid, men alltid har likt uavhengig av hvilken modell jeg har hørt på messer i inn og utland. Prophecy serien vil likevel alltid være uaktuell for meg. Jeg klarer bare ikke det visuelle med den serien. Meg om det. Stille hos deg. Driver du å sjauer høyttalere?
Har hørt flere si det, og det er jo bra for både PMC og NAT. Selv har jeg både sett og hørt dem et par ganger, uten at jeg har endret mening om utseende på demSkjønner hva du mener, men Prophecy er en av de komponentene som ser mye bedre ut "live" enn på bilde. Litt som de gamle smale Cyrus boksene og 500 serien til Meridian.
Nei de er i Oslp pr nå🥹så jeg sjauer ikke men hører på musikkPMC er et høyttalermerke jeg aldri har eid, men alltid har likt uavhengig av hvilken modell jeg har hørt på messer i inn og utland. Prophecy serien vil likevel alltid være uaktuell for meg. Jeg klarer bare ikke det visuelle med den serien. Meg om det. Stille hos deg. Driver du å sjauer høyttalere?
Når det kommer til PMC har jeg sansen for deres tidligere modeller/design oppi størelse, som denne EB1i.PMC er et høyttalermerke jeg aldri har eid, men alltid har likt uavhengig av hvilken modell jeg har hørt på messer i inn og utland. Prophecy serien vil likevel alltid være uaktuell for meg. Jeg klarer bare ikke det visuelle med den serien. Meg om det. Stille hos deg. Driver du å sjauer høyttalere?
Ja den sveiDet får du neppe denne gangen heller. Audiovector derimot![]()
Er det design fremfor form og funksjon. Så er det lite å gjøre med detPMC er et høyttalermerke jeg aldri har eid, men alltid har likt uavhengig av hvilken modell jeg har hørt på messer i inn og utland. Prophecy serien vil likevel alltid være uaktuell for meg. Jeg klarer bare ikke det visuelle med den serien. Meg om det. Stille hos deg. Driver du å sjauer høyttalere?
Utforming er der kun for funksjon og ikke for kosmetiske design.Mellomtonen ser jo ut som om noen har plantet en golfball midt i kaviarstjerna![]()