Hertugen's Loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.886
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Godt at jeg har qobuz når hifi rose ikke støtter spotify lossless😩. Ikke at det er noen krise men litt nedtur med en såpass dyr streamer som ikke følger med i tiden🤬.
    IMG_7028.png

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.886
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Min Kamp med Hørselstap og Tinnitus.
    Symbaler produserer lyder som kan ligge i frekvensområdet 2 kHz til 20 kHz, med de høyeste harmoniske overtonene som kan gå enda høyere. Disse frekvensene faller inn under den høye frekvensresponsen i musikk. Der har nå min hørsel takket for seg😢. Og blokke opp venstre øret hjalp en stund. Jeg har spilt høyere og høyere over tid for og kompensere for dette. Nå er det slutt på det, jeg kan forsatt høre på musikk men gleden er jo redusert med dette. Med mine Bose 700 øreklokker så hører jeg diskant når jeg spiller høyt, men det fraråder de på sykehuset meg og gjøre. Fikk beskjed om at da blir det fort værre, så da må jeg ta det til meg. Kommer nok ikke til og selge oppsettet med det første, men jeg trenger jo strengt tatt ikke noe fjonge greier. Ymer selger jeg men beholder den integrerte enn så lenge. Så for meg er en æra over, kommer til og fase ut min tid her inne da jeg ikke lenger har så mye og bidra med fremover😢.

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Symbaler produserer lyder som kan ligge i frekvensområdet 2 kHz til 20 kHz, med de høyeste harmoniske overtonene som kan gå enda høyere. Disse frekvensene faller inn under den høye frekvensresponsen i musikk. Der har nå min hørsel takket for seg😢. Og blokke opp venstre øret hjalp en stund. Jeg har spilt høyere og høyere over tid for og kompensere for dette. Nå er det slutt på det, jeg kan forsatt høre på musikk men gleden er jo redusert med dette. Med mine Bose 700 øreklokker så hører jeg diskant når jeg spiller høyt, men det fraråder de på sykehuset meg og gjøre. Fikk beskjed om at da blir det fort værre, så da må jeg ta det til meg. Kommer nok ikke til og selge oppsettet med det første, men jeg trenger jo strengt tatt ikke noe fjonge greier. Ymer selger jeg men beholder den integrerte enn så lenge. Så for meg er en æra over, kommer til og fase ut min tid her inne da jeg ikke lenger har så mye og bidra med fremover😢.
    Leit å lese Ove! :(

Håper du snubler innom @Hifi&Vinyl regelmessig?

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.266
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    Trist å lese, men du har da fortsatt mye å bidra med. Enten det er hifi stasj, musikk, mat og pene jenter. :)

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3
    En gylden mulighet til å sette opp et anlegg som utelukkende fokuserer på bass.
    Det er jo slik de døve nyter musikk på konserter, der de danser i samme takt som alle andre.
    Det er først når du skal snakke med dem du forstår at de er døve.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.409
    Sted
    Market Snodsbury
    Så for meg er en æra over, kommer til og fase ut min tid her inne da jeg ikke lenger har så mye og bidra med fremover😢.
    Kondolerer. :cry:

Denne tråden, og det å følgja alle utstyrs- og linjeskifte har vore ein sann fest, og eg vonar verten også har kosa seg på festen.

Eg vonar du framleis kan ha glede av musikk, sjølv om du har konkludert med at full 20-20k hi-fi er bortkasta. Sett utanfrå hadde det vore minst like interessant korleis du opplever musikk no vs. før. Dei fleste av oss, i minsto dei over 30, har sannsynlegvis eit større eller mindre hørselstap, men korleis vi opplever det er veldig individuelt.

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.914
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Trist å lese om denne utviklingen O, håper vi fortsatt har deg i miljøet også i lang tid fremover. Du har masse erfaring og mye å bidra med både her inne og ellers. Ønsker deg en fortsatt fin dag. Vi sees! 😉👍🏿

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.563
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Trist å lese og trist føle på hvordan dette må fortone seg for deg gode venn😢
    Men håper du ikke gir opp oss alle med det samme da, du har bidratt med så mye på de fleste fronter😉😍

gismo

PederP

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.04.2019
    Antall liker
    29.515
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    7
    Eg føler med deg.
    Har sjølv slitt med tinnitus dei siste fire åra og har heldigvis kun moderat hørselstap så eg klarer å abstrahere frå unotene og nyte musikken enda.
    Eg prøver å sjå positivt på livet, og gleder meg over det eg får til i plassen for å deppe over det eg ikkje får til. Det håper eg du gjer og.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjipe greier, Ove 🙁

Godt at du likevel kan ha utbytte av å lytte til musikk, om enn ikke så mye som før. Ingen grunn til å trekke deg vekk fra HFS.……hvis du har glede av det. Du har jo både kompetanse og humor og er viktig på HFS, uavhengig av om anlegget ikke er like bøst som tidligere 🥰

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.643
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    9
    Kjipt!

Har hørselstap selv, så har en visst følelse av hva du opplever. Har problemer med å høre tekst i mye av musikken som jeg spiller.
    Håper likevel at du klarer å glede deg med musikk, selv om noen detaljer er vanskelige å høre.

(Og du får ikke «lov» til å forsvinne fra HFS).

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.317
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Urk! 😔

Men husk at du er en av de få her inne som har den friheten til å skrive hva som helst, og det er velkomment💪😜

"With great power comes great responsibility". Der har vi deg og Edderkoppen 🤘🙌

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    28.347
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Kjedelig at hørselen svikter. Samtidig tror jeg det går an å finne musikk glede uten at en hører så godt i det øvre område. Jeg tror når en har akseptert hørselstapet, så er det lettere å komme seg videre. Til og med svaksynte nyter å se en pen og naken dame😜

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3
    Kjedelig at hørselen svikter. Samtidig tror jeg det går an å finne musikk glede uten at en hører så godt i det øvre område. Jeg tror når en har akseptert hørselstapet, så er det lettere å komme seg videre. Til og med svaksynte nyter å se en pen og naken dame😜
    Det blir mye Sivert høyem og Leonard cohen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn