Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Så koselig ut Ove :) blitt fint i hula di nå og masse flott utstyr
    Kos deg på påskas siste dag

    mvh
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Flere som kjører forsterker comboen og Sonus Faber. Aldri skjønt greia med disse videoene når det gjelder lyden men.....

    Man lager jo video av det meste og noe kan virke meningsløst for den uinteresserte. Jeg for min del har aldri skjønt greia med å filme skirenn, sykkelritt, sjakk, foppall, håndball.... du skjønner tegninga?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.076
    Antall liker
    33.795
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Video av utstyret i seg selv er helt OK , men de fleste ser det på en tlf. så man får ikke akkurat inntrykk av hvordan det låter :) Og når det gjelder sport - da er vi nok fra samme planet .
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Flere som kjører forsterker comboen og Sonus Faber. Aldri skjønt greia med disse videoene når det gjelder lyden men.....

    Man lager jo video av det meste og noe kan virke meningsløst for den uinteresserte. Jeg for min del har aldri skjønt greia med å filme skirenn, sykkelritt, sjakk, foppall, håndball.... du skjønner tegninga?
    Fikk meg til å tenke på hvor mye jeg savner skirenn, sykkelritt, sjakk, foppall, håndball... KOM IGJEN!!!!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.868
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Takk,Retep :)
    Njaaa går vel ikke tilbake til klipsch tror jeg;)

    O
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Video av utstyret i seg selv er helt OK , men de fleste ser det på en tlf. så man får ikke akkurat inntrykk av hvordan det låter :) Og når det gjelder sport - da er vi nok fra samme planet .
    Jeg har PC koblet til anlegget og 106" lerret. Sitter faktisk å skriver nå på storskjerm med musetastatur. Gjør jeg forsåvidt alltid. ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.868
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    AD1BCAA3-EACB-46EA-94BC-6CB3A63CED4D.jpg

    God morgen :)
    Ble sent på natten før jeg skrudde av musikken,vinyl på C-2300 er en fryd for øret savner overhodet ikke noe kontra andre riaa’er jeg har hadt innom her de siste 2 årene. McIntosh sine store amper innfrir de også noe helt annet enn MA 7000 som jeg hadde innom (i 1 uke) dette gir meg musikk glede jeg ikke hadde forventet.
    Dette er ikke det siste jeg har av McIntosh,ja det kan nok for mange se glorete ut og mange liker ikke McIntosh pga det men lydmessig så satt dette perfekt med Sonus Faber i mitt rom. En dac må jo inn ettervært så det er naturlig med en Mc dac:)

    O
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God morgen Ove :) regnet med at du har sittet i hele natt å snurret vinyl.
    Tenker dette synger som bare det

    mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.868
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    God morgen Ove :) regnet med at du har sittet i hele natt å snurret vinyl.
    Tenker dette synger som bare det

    mvh
    Måtte jo bli vinyl da jeg ikke har dac ennå. Kommer en ny Lumin med dac som får klare seg inntil videre. Frem til REF 75 er solgt så er det passe tomt i pengekassa her:). Har Radio da med streameren til Viktoria men det er også alt den duger til samt litt bakgrunds musikk i fra Spotify.

    O
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God morgen Ove :) regnet med at du har sittet i hele natt å snurret vinyl.
    Tenker dette synger som bare det

    mvh
    Måtte jo bli vinyl da jeg ikke har dac ennå. Kommer en ny Lumin med dac som får klare seg inntil videre. Frem til REF 75 er solgt så er det passe tomt i pengekassa her:). Har Radio da med streameren til Viktoria men det er også alt den duger til samt litt bakgrunds musikk i fra Spotify.

    O
    Ja det tenkte jeg ikke på, så du fikk solgt dacen? Det er i alle fall spennende tider du går igjennom om dagene :)

    mvh
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.076
    Antall liker
    33.795
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Veldig kult at hardwaren innfridde forventningene - og kanskje mer. Sonus F har nok godt av strømreserver - og så ser det jo skikkelig gromt ut i tillegg :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Du nevner glorete Evo og mange tenker harry. Det rare er at mange har en oppfatning om at McIntosh ikke er seriøse og at lyden ikke står til prisen. De samme har dannet seg et bilde om lydsignaturen som romantisk. Det siste avslører egentlig hvor lite erfaring de har med utstyret de har så klare meninger om.

    Mcintosh leverer presisjon og kraft. De har ikke funnet opp hjulet på nytt, men har gjennom årene finspikket på prinsippene de har holdt på i en årrekke. Målinger viser at de vet hva de gjør og de som virkelig har testet de store forsterkerne deres over tid hører tydelig disse målte kvalitetene.

    Hva gjelder VU og Wattmetere. Dette er kjempegode volum indikatorer, hvor man dynamisk kan observere hvor mye man presser høyttalerne. At de er mer til pynt en nytte må man gjerne mene, men de fungerer og er presise og lyset kan både dempes og skrus av for de mer sarte sjelene der ute.

    McIntosh er selvfølgelig ikke for alle pga av sitt spesielle designuttrykk og ikke minst pris. Men designuttrykket er relativt stabilt og byggekvaliteten er bunnsolid, så man kan uten videre bytte seg oppover for relativt greie priser om man først har betalt inngangsbilletten. Om man ikke ser på forsterkere som innredning og vil helst skjule anlegget, ja da er uansett McIntosh ikke noe for dem. Men for oss som i like stor grad frydes over objektene foran oss - som musikken de frembringer, vil McIntosh absolutt være en kandidat.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.868
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Må jo ærlig innrømme at jeg er en av de:).
    Men jeg liker også å teste ting før jeg dømmer det og trodde jeg hadde det med MA7000. Men dette er ikke MA 7000 på noen som helst måte. Dette er så mye mer at jeg ble litt paff da jeg koblet opp C-2300 og hørte hva det leverte av go’lyd. ARC settet leverte så det holder det også og jeg tror på at har du ARC amp skal du også ha ARC pre,det samme med McIntosh. Dette settet leverer varene på en helt annen måte enn jeg forventet,er dette siste stopp for Evo lurer du kanskje på? det tør jeg ikke si noe om ;)

    O
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    «Siden tråden omtaler VU-meter: Når det gjelder produktene til McIntosh så er de fleste av teknisk veldig høy klasse. VU-meterne er heller intet unntak fra dette. Jeg mener å huske at McIntosh hadde patent på løsningen på noe så enkelt som å omsette et lineart signal til logaritmisk visning».

    Fritt sitert etter «jane» her på forumet. En mann som har peiling.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Bør jo ikke være siste stopp, større høyttalere, større McIntosher mer av det du liker!

    Om du i fremtiden selger deg ut igjen, garanterer jeg at du kommer til å se på nåværende oppsett som en av milepælene i din hobbykarriere. Med javne mellomrom vil du sukke og føle på savnet og angre bittert. En annen garanti. Du får ikke billigere inngangsbillett enn du fikk nå. Du bør faen ta meg ramme inn og henge bildet av meg på lydloftet ditt!

    Men for all del kjør på, gresset er alltid grønnere hos naboen...
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    «Siden tråden omtaler VU-meter: Når det gjelder produktene til McIntosh så er de fleste av teknisk veldig høy klasse. VU-meterne er heller intet unntak fra dette. Jeg mener å huske at McIntosh hadde patent på løsningen på noe så enkelt som å omsette et lineart signal til logaritmisk visning».

    Fritt sitert etter «jane» her på forumet. En mann som har peiling.
    Og det bør nevnes at Wattmeterne på de store ikke er VU-metere, men ekte wattmetere som både leser av spenning og strøm før verdien blir presentert.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.868
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Bør jo ikke være siste stopp, større høyttalere, større McIntosher mer av det du liker!

    Om du i fremtiden selger deg ut igjen, garanterer jeg at du kommer til å se på nåværende oppsett som en av milepælene i din hobbykarriere. Med javne mellomrom vil du sukke og føle på savnet og angre bittert. En annen garanti. Du får ikke billigere inngangsbillett enn du fikk nå. Du bør faen ta meg ramme inn og henge bildet av meg på lydloftet ditt!

    Men for all del kjør på, gresset er alltid grønnere hos naboen...
    Henge opp et bilde av deg er en skremmende tanke:)

    O
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 580155
    God morgen :)
    Ble sent på natten før jeg skrudde av musikken,vinyl på C-2300 er en fryd for øret savner overhodet ikke noe kontra andre riaa’er jeg har hadt innom her de siste 2 årene. McIntosh sine store amper innfrir de også noe helt annet enn MA 7000 som jeg hadde innom (i 1 uke) dette gir meg musikk glede jeg ikke hadde forventet.
    Dette er ikke det siste jeg har av McIntosh,ja det kan nok for mange se glorete ut og mange liker ikke McIntosh pga det men lydmessig så satt dette perfekt med Sonus Faber i mitt rom. En dac må jo inn ettervært så det er naturlig med en Mc dac:)

    O
    Så gøy å høre!!!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Vis vedlegget 580155
    God morgen :)
    Ble sent på natten før jeg skrudde av musikken,vinyl på C-2300 er en fryd for øret savner overhodet ikke noe kontra andre riaa’er jeg har hadt innom her de siste 2 årene. McIntosh sine store amper innfrir de også noe helt annet enn MA 7000 som jeg hadde innom (i 1 uke) dette gir meg musikk glede jeg ikke hadde forventet.
    Dette er ikke det siste jeg har av McIntosh,ja det kan nok for mange se glorete ut og mange liker ikke McIntosh pga det men lydmessig så satt dette perfekt med Sonus Faber i mitt rom. En dac må jo inn ettervært så det er naturlig med en Mc dac:)

    O

    du vet at man kan laste ned en app som gjør at du kan se dvd og netflix på de to skjermene nederst der?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.868
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Vis vedlegget 580155
    God morgen :)
    Ble sent på natten før jeg skrudde av musikken,vinyl på C-2300 er en fryd for øret savner overhodet ikke noe kontra andre riaa’er jeg har hadt innom her de siste 2 årene. McIntosh sine store amper innfrir de også noe helt annet enn MA 7000 som jeg hadde innom (i 1 uke) dette gir meg musikk glede jeg ikke hadde forventet.
    Dette er ikke det siste jeg har av McIntosh,ja det kan nok for mange se glorete ut og mange liker ikke McIntosh pga det men lydmessig så satt dette perfekt med Sonus Faber i mitt rom. En dac må jo inn ettervært så det er naturlig med en Mc dac:)

    O

    du vet at man kan laste ned en app som gjør at du kan se dvd og netflix på de to skjermene nederst der?
    9B942E3E-D300-49E0-8DE8-4A1598BB6131.jpg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.868
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn