Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.876
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    IMG_2550.JPG

    Ser de i targaen, så er det 2 fremme ved kjøre posisjonen forsterkerene står skrudd opp på veggen i "fylle arresten",som er et stort rom i midten av båten der de som ikke kan oppføre seg havner :):)

    O
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og da var det slutt med rør, med ønske om Kenwood og Luxmann ? Trodde ikke rør-livet ditt ble så langt da Evo... Men et hederlig forsøk.. :). Ha en fin søndag!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.876
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Og da var det slutt med rør, med ønske om Kenwood og Luxmann ? Trodde ikke rør-livet ditt ble så langt da Evo... Men et hederlig forsøk.. :). Ha en fin søndag!
    Kenwood ???
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Accuphase... Rettere sagt, grunnlagt av en tidligere Kenwood ansatt i 1972... Fine saker er det jo.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.876
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Accuphase...
    Skriv det da!
    Uansett hvem som lager Accuphase låter det hakket bedre enn det meste. Luxman er vel det beste integrerte jeg har hørt,slo E 470 til Accuphase,de større til Accuphase står vel lite tilbake for det meste. Savner den harde stramme bassen jeg fikk med 590 AX og kunne gjerne gått til en 590 AXII. Eller så er Luxman/Accuphase pre/power også helt innafor.

    O
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Accuphase...
    Skriv det da!
    Uansett hvem som lager Accuphase låter det hakket bedre enn det meste. Luxman er vel det beste integrerte jeg har hørt,slo E 470 til Accuphase,de større til Accuphase står vel lite tilbake for det meste. Savner den harde stramme bassen jeg fikk med 590 AX og kunne gjerne gått til en 590 AXII. Eller så er Luxman/Accuphase pre/power også helt innafor.

    O
    Såklart, det du ønsker deg skal du skaffe deg :). Blir nok bra dette, slik du vil ha det.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hva CJ skal bort... Og det som låt så bra hos deg. DEN såg jeg ikke komme
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hva slags anlegg har du i båten, Ove?
    Ser for meg at du bør ha noe vanntett. :D
    Har 2 stk
    Det inne er Sony og alpine høyttalere.
    Ute er det infinity høyttalere og alpine sub drevet av en 500 watt digital alpine forsterker. Infinityene er drevet av en 4 kanals alpine digital forsterker. Kommer ny spiller ute i år,vet ikke helt hva ennå. Trenger 3 pre out og må vel nesten bli med DAB+.

    O
    Du verden!
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Accuphase...
    Skriv det da!
    Uansett hvem som lager Accuphase låter det hakket bedre enn det meste. Luxman er vel det beste integrerte jeg har hørt,slo E 470 til Accuphase,de større til Accuphase står vel lite tilbake for det meste. Savner den harde stramme bassen jeg fikk med 590 AX og kunne gjerne gått til en 590 AXII. Eller så er Luxman/Accuphase pre/power også helt innafor.

    O
    L-590AX MKII var i mine ører ganske mye kraftigere og bedre en første utgaven.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Dette blir spennende! Kanskje på tide å tråkke litt upløyd mark? Ett av de mindre, men eksklusive merkene! MBL? Selv om jeg synes Strømlings tips i posten over er bra :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.876
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Accuphase...
    Skriv det da!
    Uansett hvem som lager Accuphase låter det hakket bedre enn det meste. Luxman er vel det beste integrerte jeg har hørt,slo E 470 til Accuphase,de større til Accuphase står vel lite tilbake for det meste. Savner den harde stramme bassen jeg fikk med 590 AX og kunne gjerne gått til en 590 AXII. Eller så er Luxman/Accuphase pre/power også helt innafor.

    O
    L-590AX MKII var i mine ører ganske mye kraftigere og bedre en første utgaven.
    Hørte begge hos stereofil og jeg er ikke helt enig. Var ikke sååååå stor forskjell på de :)

    O
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Accuphase...
    Skriv det da!
    Uansett hvem som lager Accuphase låter det hakket bedre enn det meste. Luxman er vel det beste integrerte jeg har hørt,slo E 470 til Accuphase,de større til Accuphase står vel lite tilbake for det meste. Savner den harde stramme bassen jeg fikk med 590 AX og kunne gjerne gått til en 590 AXII. Eller så er Luxman/Accuphase pre/power også helt innafor.

    O
    L-590AX MKII var i mine ører ganske mye kraftigere og bedre en første utgaven.
    Hørte begge hos stereofil og jeg er ikke helt enig. Var ikke sååååå stor forskjell på de :)

    O
    Fikk hørt noen låter på MBL integrert om lørdagen i min egen stue Evo (Den nye Noble Line) Virket for meg som en veldig habil sak så neste gang du er innom Stereofil så ville jeg tatt en lytt på den vis du ikke har gjort det tidligere.
    Her var det masse krefter som sikkert hadde fått full kontroll på dine flotte Sf :)

    Mvh: Espen L
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.079
    Antall liker
    33.810
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Er ikke 30 w klasse A litt pinglete for dine høyttalere ? Har du snust på f. eks Plinius ? Kanskje noe å sjekke hvis du ønsker transistor kl A...
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Pussig at Mark Levinson ikke er nevnt med et ord. Bør jo være noe å vurdere for fete lonmebøker.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    L-590AX MKII var i mine ører ganske mye kraftigere og bedre en første utgaven.
    Hørte begge hos stereofil og jeg er ikke helt enig. Var ikke sååååå stor forskjell på de :)

    O
    Fikk hørt noen låter på MBL integrert om lørdagen i min egen stue Evo (Den nye Noble Line) Virket for meg som en veldig habil sak så neste gang du er innom Stereofil så ville jeg tatt en lytt på den vis du ikke har gjort det tidligere.
    Her var det masse krefter som sikkert hadde fått full kontroll på dine flotte Sf :)

    Mvh: Espen L
    Har eid MBL N51, forsterkeren som passet dårligst til Amati Futura her hos meg. Krefter har den massivt av. Når det gjelder Luxman l 590AX eide jeg ikke den nye og gamle samtidig, men ikke rart om det er forskjell når preamp, trafo er endret og lyttebanken doblet at det blir en forandring da:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Evo, du får ta deg en tur hit igjen. Fått lyd jeg liker igjen. Kanskje du skulle kjørt med doble marantz pm11s3... Hoho.

    Den divisjonen du holder til i har jeg lite tips å komme med. Men jeg må bare si at jeg virkelig likte lyden du har nå.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.876
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Evo, du får ta deg en tur hit igjen. Fått lyd jeg liker igjen. Kanskje du skulle kjørt med doble marantz pm11s3... Hoho.

    Den divisjonen du holder til i har jeg lite tips å komme med. Men jeg må bare si at jeg virkelig likte lyden du har nå.
    Ikke noe som er hugget i sten ennå Peter :)
    Lufter litt og ser om det kommer noe spennende forslag,kommer det ikke det har jeg ingen problemer med og beholde CJ settet :)

    O
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Blir spennende. Hørte på noe Mark Levinston i går. Potente saker og sobert, men lekkert design :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.876
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Blir spennende. Hørte på noe Mark Levinston i går. Potente saker og sobert, men lekkert design :)
    Har hørt det en del selv,ikke første valg da jeg er usikker på om ikke det og Sonus Faber kan bli litt vel romantisk ;)


    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.352
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På seg selv kjenner man jo andre :p Du skal ikke se bort fra at du hadde likt klasse A lyden fra Karan-transer. De er vel dessverre lettere å få i demo på Vestlandet enn på Østlandet....
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.876
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    På seg selv kjenner man jo andre :p Du skal ikke se bort fra at du hadde likt klasse A lyden fra Karan-transer. De er vel dessverre lettere å få i demo på Vestlandet enn på Østlandet....
    Klasse A svinger greit på SF ;)
    Kommer en Pathos TT på besøk i morgen,jeg fjernet annonsen i fra torget. Beholder premier 11 uansett hva som skjer tror jeg da den er så knakanes go :)

    O
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Har kommet over noe til kun :) det dobbelte av prisen.......:cool:
    Vi får se, men jeg har jo hatt dem i 6 år nå, så forandring fryder.
    Har ikke helt bestemt meg, men jeg har merket meg at det er blitt mindre og mindre lytting, og det er et dårlig tegn.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    - og så var det EspenL, da. Han har jo byttet ut Stradivariene sine, og bestekompisen selger båten, så jeg har liksom presset på meg....
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.876
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    IMG_2553.jpg


    Gammel kjenning på besøk,satan og den spiller på Amatiene :)
    Har ca 15 par rør og bytte på med så her burde jeg finne go'lyden et sted ;)

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn