I 2002 kvittet jeg meg med vinylsamlingen (ca 7000 LP'er), beholdt kun 5 LP'er.
Solgte de mest sjeldne til privatpersoner, og etterpå gikk resten til en bruktsjappe i Sandnes (Recordworld)
Begynte å kjøpe igjen for et par-tre år siden. I denne omgang er jeg ikke interessert i å kjøpe tilbake original LP'er som jeg har hatt før, utenom de som ikke er utgitt på CD. Har nå litt over 1000 LP'er, de fleste fortsatt forseglet. Og bare det sier at jeg burde slutte å kjøpe mer vinyl, og heller kjøpe mer stereo utstyr
Kjøper nå stort sett re utgivelser, såkalte 180g high quality pressings. Og igjen er jeg på vei til å selge unna alt jeg har. To hovegrunner; mange av disse reutgivelser har dårlig vinylkvalitet, og for det andre så sparer jeg penger ved å selge unna, dvs at jeg forhåpentligvis stopper å kjøpe mer vinyl. Det er frustrerende og på grensen til deprimerende å bryte forseglingen til LP og høre at kvaliteten er langt langt dårligere enn CD'en av samme album, eller at LP'en har digital lyd, at de har brukt remastered CD som master til vinyl, f.eks Joy Division på vinyl.
Det er de store selskapene som Universal, Emi, Sony osv. som svikter med dårlig vinylkvalitet.
Back On Black, 4 Men With Beard er et par andre labels jeg kommer på i farten som også har dårlig pressing og/eller mastering.
'
LP - Into The Wild' har mildt sagt dårlig lyd, compressed CD lyd på LP. LP utgitt på LP
De mindre entusiast selskapene har jevnt over bra vinyl kvalitet.
Mobile Fidelity og Pure Pleasure har også veldig bra kvalitet for tiden, vel, akkurat de har vel alltid vært å stole på.
Som nevnt, jeg vurderer å selge unna ca 95% av all vinyl jeg har, og da slutte med vinyl en gang for alltid. Og ikke send meg PM og spør etter salgsliste