Politikk, religion og samfunn Hen, han, hun, homo, plastisk og botox!

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
En tråd om egentlig ingenting, men jeg fant ikke noe sted å legge dette:
1623932335311.png
«Rent erfaringsmessig har vi bestemt oss for å ikke ansette noen med kunstig oppblåste lepper. Erfaringen er at en slik person ikke tar jobben på alvor, ingen arbeidsmoral. Dessuten er det bare leppene man ser, blir useriøst da det blir hardt å ta inn helhetsbildet når noen hele tiden presser frem leppene.»

Er det OK? Det finnes eksempelvis jobber der tatoveringer ikke er heldig, så er dette noe annerledes?
Kan en arbeidsgiver nekte en person jobb på bakgrunn av noe denne har gjort med kroppen?


Kanskje det er en tråd om utseendepresset i dag, om alt vi må gjøre og si "riktig", om alle båsene vi skal inn i og hva man gjør for å passe inn?
Ikke vet jeg! Kjør debatt.
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.903
Antall liker
19.798
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Jeg ville heller ikke ansette hende.
Og det mener jeg er hendes egen skyld. Der er vel grenser for, hvor meget, der skal være samfundets skyld??
Som gutten, der fuldtatovert i ansigtet piber over, at ingen vil ansette ham??
Enhver firmaeier må vel selv bestemme, hvordan han ønsker, at hans medarbeidere skal representere hans firma, eller???
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Bruker hen leppene til rengjøring da?
 
  • Haha
Reaksjoner: LMC

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Innlegg
4.056
Antall liker
2.521
Jeg ville heller ikke ansette hende.
Og det mener jeg er hendes egen skyld. Der er vel grenser for, hvor meget, der skal være samfundets skyld??
Som gutten, der fuldtatovert i ansigtet piber over, at ingen vil ansette ham??
Enhver firmaeier må vel selv bestemme, hvordan han ønsker, at hans medarbeidere skal representere hans firma, eller???
Selvsagt, men man trenger ikke si alt høyt 😉
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.027
Antall liker
7.628
Sted
Oslo
Nå er ikke jeg arbeidsgiver, så jeg får nøye meg med å si at jeg ikke ville sjekket henne opp.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.285
Torget vurderinger
2
Så hun syns hun ser normal ut,, ja ja forskrudde fjoller er det mange av. Hun får sikkert jobb på er Tatto studio eller andre miljø med forskudd utseendeoppfattning
 
R

rr30629

Gjest
Har hun litt flaks så kan hun sikkert treffe på en eller annen arbeidgiver som er tom for fordommer. Men lett blir det ikke.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.470
Antall liker
9.605
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Leppene er ikke problemet. Problemet er at dette er en person som synes dette er smart. Man ansetter personer, ikke lepper.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.470
Antall liker
9.605
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det er forskjell på utseende man er født med, og selvvalgt idioti som dette. Se min forrige post. Man tar sine valg og tar konsekvensen av de. Å ha Donald gående rundt kan umulig gjøre det enkelt å fokusere på arbeidsoppgavene.....
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.022
Å diskriminere på grunn av utseende er ikke bra. Hun skulle selvfølgelig kommet på jobbintervju og blitt vurdert etter andre kriterier enn lepper. At det går an.
Det er i det minste noen som har forklart henne hvorfor. Dette er ikke siste gang hun vil bli diskriminert for utseende men de langt fleste vil i det minste gi en noe mer spiselig grunn til hvorfor hun ikke kom på intervju eller ikke fikk jobben.

Man trenger ikke å mene at det er riktig at det er slik for å mene at det er slik. Enkelte folk gjør ekstremt dumme valg i forhold til å få seg en jobb, som han som hadde tattoert hele trynet eller fotomodellen i Luksusfellen som fikk en wu-tang-clan-tattoering i ansiketet. Agenten hans sa at etter den tattisen var han umulig å selge inn noe sted. Tattisen skrudde effektivt av en ganske lukrativ jobb for han.
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.027
Antall liker
7.628
Sted
Oslo
Har ikke grunnlag for å uttale meg om hennes smartness.
Men en arbeidsgiver som så åpent går ut med fordommer basert på utseende må jo være stokk dum.
100 andre måter å avvise en søker på, som kan begrunnes helt greit.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Men en arbeidsgiver som så åpent går ut med fordommer basert på utseende må jo være stokk dum.
Eller kanskje bare ærlig? Hvordan man fremstår har stor betydning for ansettelse. Det var sikkert flust med søkere. Hun gikk nok ut i den tidlige sorteringen.....
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.285
Torget vurderinger
2
Ducklipsdamer utviser en dårlig dømmekraft , noe som faktisk sier noe om personers vurderingsevner. Det er klart det betyr noe for de som ansetter.
 
R

rr30629

Gjest
Det har vært tendensen i flere år nå, et arbeidsliv proppfullt av grå og kjedelige mus, det er ikke plass til karakterene lenger. Kvalitet på innstilling og utført arbeid bør gjelde, ikke alt vaset.
 

ELJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.09.2008
Innlegg
1.106
Antall liker
1.827
Sted
Harstad
Torget vurderinger
23
Totalt useriøs arbeidsgiver i en verden og tid hvor kosmtiske inngrep er blitt helt normalt. Hvor mange er det ikke som har tattiser, botox og fillers? Sier jo ingenting om arbeidskapasitet og evne til å tilpasse seg kollegaer. Det er jo uansett noe som heter prøvetid ved jobbansettelse.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
HWa med Dhanne....?

MGP vinner 2014.....










Conchita Wurst
Austrian drag act Conchita Wurst has been crowned the winner of the 59th annual Eurovision Song Contest held in Denmark's capital, Copenhagen. The singer, whose real name is Tom Neuwirth, won with the song Rise Like a Phoenix, collecting 290 points.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.794
Antall liker
11.189
Sted
Ytterst i havgapet...
Det kommer vel litt an på hvilken jobb man skal gjøre, men dersom kunde/klient-kontakt inngår i jobben er det helt logisk å forvente reaksjoner om trynet er fulltegnet, oppsvulmet - eller om bukselårene henger i et par tråder og puppene henger og dingler i en hullete singlet....
Da er det 100% logisk å forvente en viss grad av "normalitet"..... Ellers gjør vi alle våre valg, og forventes å ta konsekvensene av det....
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Holder med å spørre hva slags hobby/ier folket har. Da har man alle svar.....
 
Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.285
Torget vurderinger
2
De som ansetter prøver å vurdere søkeres egnethet, hvor bra eller riktig valget er vet ingen før etter 3-6mnd. Så kvalitet på arbeid levert er ikke enkelt å vite på forhånd,selv om referanser selvsagt vil bidra. Hvordan folk fremstår er faktisk av betydning, enten man liker det eller ikke.
En stilling som hotellresepsjonist eller eiendomsmegler er vanskelig å oppnå med nesering og ansiktstatoveringer , det er rett og slett for frastøtende for en stor andel av kundene. Men som ansatt i tattoo-salong funker det bedre. Hippe frisører og kokker kan jo også se ganske spenstige ut uten at det skader.

Førsteinntrykket av en person blir gjort i løpet av sekunder, slik er den menneskelige natur. Og stilen man velger forteller hvilken gruppe eller type man assosierer seg med og gir tydelige signaler.
Sånt brydde jeg meg ikke om som utpreget friker i unge år, men såjeg lærte jo litt av livets realitet, og tok på pene klær og pusset tennene og gredde håret når jeg søkte jobb
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.027
Antall liker
7.628
Sted
Oslo
Ungdommens luner og moter har alltid provosert.
I min ungdom var det en styggedom om gutta hadde langt hår,
og da moten blei å skinne seg var det gærnt òg
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Du trykte på "sinnafjes" emojien på innlegget mitt. Jeg bare lurte på om du ikke forsto harseleringen min ellerom du mener at folk med tatoveringer ikke skal få jobb.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.028
Antall liker
9.308
Ungdommens luner og moter har alltid provosert.
I min ungdom var det en styggedom om gutta hadde langt hår,
og da moten blei å skinne seg var det gærnt òg
Joda, men frivillig uflidd og frivillig vansiret er litt forskjellige ting. Førstnevnte er relativt lett å rette opp i, men sistnevnte er litt vanskeligere. Det er der tegnet på dumskap kommer til syne.
 
  • Haha
Reaksjoner: LMC

ELJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.09.2008
Innlegg
1.106
Antall liker
1.827
Sted
Harstad
Torget vurderinger
23
Joda, men frivillig uflidd og frivillig vansiret er litt forskjellige ting. Førstnevnte er relativt lett å rette opp i, men sistnevnte er litt vanskeligere. Det er der tegnet på dumskap kommer til syne.
Hva er vansiret?
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.322
Sted
Smurfeland
Holder med å spørre hva slags hobby/ier folket har. Da har man alle svar.....
Tviler jeg egentlig litt på. Bare se her inne på alle som deler musikk og hifi som hobby, og hvor forskjellige vi er. Hvis jeg fortalte om resten av hobbyene jeg har tviler jeg virkelig sterkt på at noen ville klart å profilere meg utfra det alene.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Tviler jeg egentlig litt på. Bare se her inne på alle som deler musikk og hifi som hobby, og hvor forskjellige vi er. Hvis jeg fortalte om resten av hobbyene jeg har tviler jeg virkelig sterkt på at noen ville klart å profilere meg utfra det alene.
Joda, sport på TV eller annet, venstre om og UT!.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Her er det vel knapt noen som er arbeidsføre så det problemet eliminerer seg selv...
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.112
Antall liker
6.487
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Jeg jobber i bank, og det ville ikke falt meg inn i måneskinn å diskvalifisere denne personen på grunn av utseendet. Håpløs arbeidsgiver i denne saken, og mange spesielle tanker om dette i denne tråden..
 
Topp Bunn