Helvetes Forgård...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Arbeid er roten til alt vondt! Og det er riktig med unntak av spenna. De kan jo tilranes på enklere vis
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    I den senere tid så har jeg testet ut biamping med aktivt filter. Det har vært interessant, men i dag ble jeg så irritert at jeg dro ned på dynabel og skaffet meg noen ordentlige spoler og noe mundorf sløv/gull konsider. Ut med den aktive deleboksen da den rett og slett hadde høyfrekvent støy og printet til å lodde på var så laber kvalitet at jeg så ikke rå med å begynne å stell på det, ikke engang sikkert det ville løse problemene. Når man spilte det glitrende, men anlegget må da for tusan være tyst når det ikke spilles på også da...

    Så nå har jeg laget et delefilter som enkelt kan switches fra single amp til biamp modus med å flytte et par ledninger. Phase’n har nivåregulering så det er en enkel sak å matche opp.

    Resultatet er at støy og spetakkel har forduftet og det går an å ha på anlegget uten å spille musikk.
    Så da blir det omsider helg her i gården uten fustrasjon over at ting ikke er som det skal.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Den fyren her minner om deg sett i forhold tilenerginivået. Det å hplde pusten i en 20-30 minutter er jo noe du også burde trene på
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477


    Drøye saker, låt heilt fantastisk. Skyhøgt på frysning-per-minutt-skalaen.
    Takk for lytten, ølen og den himmelske kaffien!
    Og ikkje minst for at du vil ha fingrene dine i Audio Skroten!
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Alltid hyggelig å treffe Ørnbjørn. AudioSkroten var jo interessant å se på. 2/3 del av alle motstandene var kaldloddet, til sammen 9 pinner på rørsoklene var løse..... og pottene som var i svært dårlig stand gjorde den totalt ubrukelig. Det er ufattelig dersom noen har sett på denne noen gang og ment at de skulle reparere den. At av på bryteren er ødelagt underbygger bare dens fantastiske byggkvalitet. Bryter får vi tak i uten at det koster for mye så det er uproblematisk

    Vel nå er alle delene loddet sammen og pottene er renset og loddet på plass og nå får vi bare se.

    Irriterende nok så spiller den grisebra på skrothøyttalerene - et par gamle tandberg - som jeg har på kontoret. Får se om den går i støymodus eller om vi faktisk må skifte potter på den.
     
    Sist redigert:
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    At noen liker AN er for meg ubegripelig. Kjeltringeier og en byggekvalitet som er helt jævlig dårlig
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Til dens forsvar var den sjarmerende på Audio Note AN-E. Grusa ned i støvlane av ein tretusenkroners Naim, men framleis sjarmerende.
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Alltid hyggelig å treffe Ørnbjørn. AudioSkroten var jo interessant å se på. 2/3 del av alle motstandene var kaldloddet, til sammen 9 pinner på rørsoklene var løse..... og pottene som var i svært dårlig stand gjorde den totalt ubrukelig. Det er ufattelig dersom noen har sett på denne noen gang og ment at de skulle reparere den. At av på bryteren er ødelagt underbygger bare dens fantastiske byggkvalitet. Bryter får vi tak i uten at det koster for mye så det er uproblematisk
    Det einaste som har vore gjort nedi der må vere den lett lugubre fiksen av PSU-kortet. Resten er fra før eg fikk den. Muligens fra fabrikk. Men siden den kom fra Hong Kong har eg ikkje fullstendig historikk. Gammal og rælete er den uansett. At den låter bra er bra, for det synes igrunn eg og. Men å gå høgare opp på AN-stigen enn første steg er tullball og machoisme. Hjartleg takk for at du tek deg bryet.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    det låter noen ganger overraskende bra selv om den minner veldig om en Austin fra 1972 i drift. Dvs den ramler fra hverrandre mens man kjører
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Eiergleden er større når det ein sjelden gang fungerer! Konstant oppetid er gørr!
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Tror ikke an kan gi eierglede jeg da. Sjel i utstyr er alltid feil, enten i loddinger eller dårlige deler. An P1 har sjel så det holder for å si det slik....
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Ja, å konvertere ein av verdas mest driftssikre bilar til Morris-nivå står det stor respekt av!
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Da har skrotonoten stått og spillt siden i går aften. Ikke antydning til fossefall lenger.
    er uansett en morsom kostruksjon, tar man hånden over pot og det kommer mer og mer støy destor nærmere man kommer. Kilne saker gitt.
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Før den forlet fabrikken legg Peter Kjeltring legg bokstavleg talt siste hand på verket og forseglar den unike lydsignaturen — Audio Note Blessing Radiation ©
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Det er snakk om mørk materie og ukjente energier ja. Ikkje noko ein har lyst å utforske for mykje.

     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Jajamensann. Da var flaskingen unnagjort og en ny ladning med gylden ALE i havn. I siste liten, da jeg kun har 20 liter dunkle og bare 5-6 med bayer. Ble endring i oppskrift og Braumeister'n er mer effektiv en den andre maskinen. Så denne gangen blir det hele 6.3% med himmels drikk. Tok en smaksprøve for en drøy time siden og en god rund ettersmak sitter enda i ganen. Ble ikke så mange literene, men det ordner vi bedre neste gang.

    på hififronten så skjer det lite. Eksperimenterer med diverse anordninger for å få ting som jeg ønsker, men blir vel mest musikk må jeg vel innrømme.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Audionoten har stått å spilt en liten uke. Den fungerer som den skal nå virker det som. Venter på ny bryter for å fordelsvis kunne skru den av uten å måtte røske ut ledningen.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Da var det bare å følge med på pakkesporingen. 3kollie på vei, skal dette erstatte mcintosh 2102 mon tro, eller blir det kontoret som får seg nye amper.......
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ah ble sugen på hjemmebrygg her nuh, selv kl 07 på morran! Tror det blir en tur til min lokale leverandør i kveld. Står sikkert 20-25 kasser med gosaker der....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.390
    Antall liker
    102.368
    Torget vurderinger
    23
    NÅ SNAKKER VI!! 300b FYRER 845?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.390
    Antall liker
    102.368
    Torget vurderinger
    23
    - eller var det 211?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.390
    Antall liker
    102.368
    Torget vurderinger
    23
    Fem fyrer med ved.. Er det de monoblokkene du LURTE på å bestille for en tid siden?
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    nei - dette var en impulshandling som ikke engang var planlagt....
    Men - de ser ut til å virke - selv med ultrakjipe rør.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.390
    Antall liker
    102.368
    Torget vurderinger
    23
    Impulshandlinger kan være fælt så gode noen ganger. Been there done that..
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    De fleste handlinger som man gjør for å dra til seg noe nytt i hus er da gode handlinger.

    805 virker litt mer sivilisert en 845 - men liker soundet godt. Føler det litt tryggere mot ALE driverene som normalt er foret med mc2102 ampen.

    Så nå står et par 805 blokker og spiller på mellomtone/diskant. 30w klasse A
    Bassene håndteres av Phase Linear - som jeg enda er usikker på om blir.

    På gulvet står en mcintosh mc2102 og vurderer å bli støvsamler.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Konstanterer at 805 ampene ikke er i nærheten å kunne kontrollere bassene, men så lenge de får kun mellomtoner og diskanter så virker de veldig godt. Nå skal de heldigvis aldri mer teste å kjøre bass - i alle fall ikke i stua mi.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn