Helvetes Forgård...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.780
    Torget vurderinger
    23
    NEVER ASSUME...
    - or you will make an
    ASS out of U and ME



    Sluket's 1. Audio Bud.

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.780
    Torget vurderinger
    23
    Vet ikke om det er værst, men jeg er en jævel til å snu steiner, som PerMorten sier, og jeg har lært å ALDRI anta noe, men prøve, prøve, prøve og prøve enda litt til. Erfaring og fartstid hjelper en i utvelgingsprossessen selvsagt, letter å skave bort åpenbare misfits. Prøvingen handler også mye om å tenke utenfor opptrukne stier, og drite i etablerte sannheter, myter og BS fra "armchair scholars" som tror det holder med bare å lese seg opp på ting. Dette vet jo du også, selvsagt. Putte pengene der hvor en har kjeften... gutse... skalere hinsides fornuft og så enda litt mer.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.358
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    du som er så opptatt av masse vs kraft i ALE, hvorfor har du tralle som krever gassen i bånn hele tiden? :cool:
    sånn rent bortsett fra at den kler deg....litt femi den rødfargen men...
    mvh
    Leif
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Helt riktig, 600 hz er ikke " nede i bassen", er litt stressa idag.. Vi vet alle hvor 600 hz er, beklager .

    Men og sammenligne en crown powertech med hypex n-core tror jeg blir helt feil, dette er to helt forskjellige ting.

    mvh
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.358
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    har ikke sammenliknet i det hele tatt
    sa bare at skal man være åpen, kan man jo sjekk hva de ulike prinsippene har av komparative fordeler
    hva er dempningsfaktoren på hypex ncore?
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.780
    Torget vurderinger
    23
    du som er så opptatt av masse vs kraft i ALE, hvorfor har du tralle som krever gassen i bånn hele tiden? :cool:
    sånn rent bortsett fra at den kler deg....litt femi den rødfargen men...
    mvh
    Leif
    Du har misforstått! 300 Hk. med tilsvarende moment krever IKKE gassen i bånn! Men det er gøy...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.358
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    3500/300 kontra R5T2 1065/220...hva tror du flytter seg fortest?:rolleyes:

    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.780
    Torget vurderinger
    23
    Tenna dine neste gang vi treffes! ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.780
    Torget vurderinger
    23
    Jeg går for gebiss i Permendur.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.358
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    beryllium bør du i alle fall ikke putte i kjeften!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Vet dette er å banne i kjerka , men hva tror du om noe slikt som hypex n-core ? Skal jo være veldig bra, med nok effekt, kontroll og med fravær av egenlyd. ?

    mvh
    Fravær av egenlyd og transparent er uttrykk menigheten ynder å bruke i en hver sammenheng. ingen forsterker er fri for egenlyd. Hypex er sikkert bra men gudbedre for en hype
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Jeg ønsker ikke å fremstå som noen hypex forkjemper, bare lurte på om noen hadde tenkt tanken/gjort praktiske forsøk. Dempningsfaktoren / forvrengnings data mener jeg er mer enn bra nok, subjektive lytteinntrykk er jo noe annet.

    mvh
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.091
    Antall liker
    6.573
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Per Morten. Hatt tanken men ikke hatt sjansen.
    Man fremstår ikke som forkjemper bare fordi man undrer seg over noe.
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Vet dette er å banne i kjerka , men hva tror du om noe slikt som hypex n-core ? Skal jo være veldig bra, med nok effekt, kontroll og med fravær av egenlyd. ?

    mvh
    Fravær av egenlyd og transparent er uttrykk menigheten ynder å bruke i en hver sammenheng. ingen forsterker er fri for egenlyd. Hypex er sikkert bra men gudbedre for en hype
    Det er ikke sikkert den er bra til all slags bruk heller, dvs med +100 db høyttalere, eller at den matcher resten.

    Men den har fått MEGET gode referanser og det alene burde få en lampe til og lyse, uansett hva slags prinsipp den jobber i.

    Dessuten er det nettopp i den nedre området jeg synes de digitale gjør en ok jobb, vet ikke om de reagerer på feedback fra elementene på en annen måte .

    mvh
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.091
    Antall liker
    6.573
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Lang dag. Masse besøk og kvelden ble brukt til noe som er ekstremt viktig, nemlig å brygge øl og spelle musikk med deler av lauget. Sluket og Aair stilte sterkt, men det er en som trenger å ta selvkritikk på sin uteblivelse. Dukker man ikke opp så er det på grensen til grisedeng, men det blir mer på oss andre så det er greitt. En bortimot perfekt sats med APA ble produsert, OG på hele 1062, krysser fingrene for at FG kommer ned til 1014 denne gangen.

    Kult å treffe bia og motoren, avslappende sørlendinger er god kost, og minner meg på at det er lenge siden jeg har vært sørpå. Hadde det ikke vært så langt å reise så hadde jeg kanskje gjort noe med det da.

    spiller forrykende nå med Swizz physics og mcintosh 2102 sammen med filteret fra madman som er modda av lmc. Et langt skritt i riktig retning.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.099
    Antall liker
    3.590
    Torget vurderinger
    8
    God morgen,

    Takker for at vi fikk muligheten til å komme inn å vase litt, og ikke minst få hørt litt musikk. Morsomt å høre ALE, og for å si det kort, så falt det virkelig i smak.
    Like morsomt synes jeg det er å treffe mennesker bak nickene her på sentralen, og spesiellt artig er det når praten går uformelt og avslappet med det som egentlig er villt fremmede mennesker.
    Takker for gjestfriheten.

    Mvh
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.780
    Torget vurderinger
    23
    Lang dag. Masse besøk og kvelden ble brukt til noe som er ekstremt viktig, nemlig å brygge øl og spelle musikk med deler av lauget. Sluket og Aair stilte sterkt, men det er en som trenger å ta selvkritikk på sin uteblivelse. Dukker man ikke opp så er det på grensen til grisedeng, men det blir mer på oss andre så det er greitt. En bortimot perfekt sats med APA ble produsert, OG på hele 1062, krysser fingrene for at FG kommer ned til 1014 denne gangen.

    Kult å treffe bia og motoren, avslappende sørlendinger er god kost, og minner meg på at det er lenge siden jeg har vært sørpå. Hadde det ikke vært så langt å reise så hadde jeg kanskje gjort noe med det da.

    spiller forrykende nå med Swizz physics og mcintosh 2102 sammen med filteret fra madman som er modda av lmc. Et langt skritt i riktig retning.
    Grisedeng it is!!! Indeed. Pluss øltørstende vansmekting i stekende sommersol, med kun fuktigheten fra å sutte på en godt brukt oppvaskklut mens vi andre ser på og drikker pale med kondensvannet rennende utenpå de iskalde stettglassene..:cool:

    Forøvrig, ølbrygging er ikke så annerledes enn å bygge høyttalere; du starter med å velge en "flavor", handler inn råvarer, gjør klart verktøyet og legger alle bitene utover før b(r)yggingen starter... underveis er det smaking (og til målehystopatene - ja, det måles også:p) og så skal det ferdige produktet "spilles inn" - for ølet betyr det nødvendig tid til gjæring, utvikling og innledende lagring.. Så, etter en tre-fire uker så er sluttproduktet klar til å nytes!

    I det hele tatt så er øbrygging en perfekt pasttime til musikk og audiofil dekksparking, bryggeprossessen er akkurat passe kroppslig - ikke for hardt, og tar sine modige seks timer, med gode pauser til lytting og spising innimellom. Anbefales på det sterkeste!

    Nok en trivelig og nyttig "sosiofil" (c) Sluket aften er huket av.. (Sosiofil = sosial aktivitet med audiofile)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Håper dette ikke blir OT i tråden din, beklager hvis det er det,
    har ett spørsmål angående bruk av l-pads/transformer i forbindelse med delefilter til ht,
    stemmer det at hvis man bruker L-Pad så skiller man dempefaktoren fra forsterker til elementet ? og at det i tilfelle er negativt bla for både frekvens og transienter ?
    og er det bedre å benytte såkallt autotransformer med forskjellige uttak ?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.138
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg vil også takke for en hyggelig tur østpå,meget hyggelig å treffe H.R og LMC.
    Er imponert over hornsystemene vi fikk lånt øret til :)

    Takker så mye for gjestfriheten

    mvh Frank
     
    A

    aair

    Gjest
    Lang dag. Masse besøk og kvelden ble brukt til noe som er ekstremt viktig, nemlig å brygge øl og spelle musikk med deler av lauget. Sluket og Aair stilte sterkt, men det er en som trenger å ta selvkritikk på sin uteblivelse. Dukker man ikke opp så er det på grensen til grisedeng, men det blir mer på oss andre så det er greitt. En bortimot perfekt sats med APA ble produsert, OG på hele 1062, krysser fingrene for at FG kommer ned til 1014 denne gangen.

    Kult å treffe bia og motoren, avslappende sørlendinger er god kost, og minner meg på at det er lenge siden jeg har vært sørpå. Hadde det ikke vært så langt å reise så hadde jeg kanskje gjort noe med det da.

    spiller forrykende nå med Swizz physics og mcintosh 2102 sammen med filteret fra madman som er modda av lmc. Et langt skritt i riktig retning.
    Grisedeng it is!!! Indeed. Pluss øltørstende vansmekting i stekende sommersol, med kun fuktigheten fra å sutte på en godt brukt oppvaskklut mens vi andre ser på og drikker pale med kondensvannet rennende utenpå de iskalde stettglassene..:cool:

    Forøvrig, ølbrygging er ikke så annerledes enn å bygge høyttalere; du starter med å velge en "flavor", handler inn råvarer, gjør klart verktøyet og legger alle bitene utover før b(r)yggingen starter... underveis er det smaking (og til målehystopatene - ja, det måles også:p) og så skal det ferdige produktet "spilles inn" - for ølet betyr det nødvendig tid til gjæring, utvikling og innledende lagring.. Så, etter en tre-fire uker så er sluttproduktet klar til å nytes!

    I det hele tatt så er øbrygging en perfekt pasttime til musikk og audiofil dekksparking, bryggeprossessen er akkurat passe kroppslig - ikke for hardt, og tar sine modige seks timer, med gode pauser til lytting og spising innimellom. Anbefales på det sterkeste!

    Nok en trivelig og nyttig "sosiofil" (c) Sluket aften er huket av.. (Sosiofil = sosial aktivitet med audiofile)
    Dette var en svært så trivelig kveld, ja. Ølbrygging var jo både lærerikt og morsomt - satser på OK på 100 når brygget står ferdig. Det kroppslige innslaget stod Braumeister himself for, der han i et plutselig klyv stod midt oppe på kjøkkenbordet og halte og dro i bryggekjelen :cool: Ellers var lyden som den pleier å være i den stua: sehr gut!
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.091
    Antall liker
    6.573
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    God morgen,

    Takker for at vi fikk muligheten til å komme inn å vase litt, og ikke minst få hørt litt musikk. Morsomt å høre ALE, og for å si det kort, så falt det virkelig i smak.
    Like morsomt synes jeg det er å treffe mennesker bak nickene her på sentralen, og spesiellt artig er det når praten går uformelt og avslappet med det som egentlig er villt fremmede mennesker.
    Takker for gjestfriheten.

    Mvh
    Både du og motoren er velkommen når som helst. Gøy at dere fikk tid til så mye på deres dagstur vekk fra det blide Sørlandet. Med rette prioriteringer, les to hornbesøk, og frakter masse stasj mellom cobra2 helt uten å mukke står det respekt av. Takk.
    i tillegg får du trøste deg med at det er ikke alle fremmede mennesker som praten går slik med, ey dere fikk til og med nytraktet kaffe, det er jeg ikke kjent for å servere.
     
    Sist redigert:

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.091
    Antall liker
    6.573
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Dette var en svært så trivelig kveld, ja. Ølbrygging var jo både lærerikt og morsomt - satser på OK på 100 når brygget står ferdig. Det kroppslige innslaget stod Braumeister himself for, der han i et plutselig klyv stod midt oppe på kjøkkenbordet og halte og dro i bryggekjelen :cool: Ellers var lyden som den pleier å være i den stua: sehr gut!
    vel fingeren har i all retferdighets navn strippet ned og gitt seg selv 15 rapp med beltet over stumpen mens han hylte som en gris at han skal aldri la jobb komme foran ølbrygging en igjen midt i Karl Johan. Vi får håpe at det ikke skjer igjen for ryktene sier at det var et ynkelig syn.....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.780
    Torget vurderinger
    23
    Dette var en svært så trivelig kveld, ja. Ølbrygging var jo både lærerikt og morsomt - satser på OK på 100 når brygget står ferdig. Det kroppslige innslaget stod Braumeister himself for, der han i et plutselig klyv stod midt oppe på kjøkkenbordet og halte og dro i bryggekjelen :cool: Ellers var lyden som den pleier å være i den stua: sehr gut!
    vel fingeren har i all retferdighets navn strippet ned og gitt seg selv 15 rapp med beltet over stumpen mens han hylte som en gris at han skal aldri la jobb komme foran ølbrygging en igjen midt i Karl Johan. Vi får håpe at det ikke skjer igjen for ryktene sier at det var et ynkelig syn.....
    Særlig da den brunstige politihesten sneik seg innpå'n bakfra.. Vel fortjent!
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.091
    Antall liker
    6.573
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Et overtramp til så blir'n satt på griseører, binder han i et mørkt avlukke i indre østfold...
    Vel for dem som trenger å få litt fantasi på gli....

     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.091
    Antall liker
    6.573
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    endelig kveld. I dag var sjølveste BigSwifty innom. Like hyggelig som alltid det. Med seg under armen hadde han sitt gamle Celius strømfilter og en Phase forsterker. Phase'n er koblet til og det er filteret også. Mye endringer på en og samme dag, men jeg har tenke en god tanke etter jeg fikk ALE i hus. Det kan bare bli bedre, og bedre blir det. Et lite knepp her og et lite knepp der - blir resultater av slikt.

    For å toppe dette - så tok jeg en måling av APA'n vi satte på fredag. Allerede nede på 1016, som er glitrende. Fremdeles håp at den skal krype ned til 1014 da. Måtte smake og en god rund ettersmak satt i munnen 40min etter - og det var kun etter en liten smakstest.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.629
    Antall liker
    3.753
    Takk for hyggelig lyttestund i går Håvard! Det anlegget ditt nå er blant de aller beste jeg har hørt. Spesielt imponerende er evnen til å hente frem det beste fra alle mulige inspillinger. Når man sitter og knipser til Edith Piaf er det no´magisk på gang.

    Dynamikken er også utrolig, og spesiellt imponerende på lave nivåer. At kapasitet og oppløsning følger lydtrykk også opp til smertegrensen fikk vi jo bevist med "Gloria in Egitto" fra Aida! Jeg merket ikke at vi spilte særlig høyt, før etpar cd-er datt ut av hylla pga lydtrykket.

    Gratulerer med vellykket prosjekt!
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.091
    Antall liker
    6.573
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Takker for den swifty. At CD plater raser fra hylla er heldigvis ikke hverdagskost, og jeg gjør bare oppmerksom på at det var ikke jeg som styrte fjernkontrollen. Ble sittende å spille til kl 6 i dag morges til jeg fant ut at jeg måtte jobbe. Alltid skal arbeide ødelegge for morroa, men sånn må det vel være.

    Synes ting har forbedret seg i løpet av de små nattetimene. Vi snakker om marginer, men du hvor mye marginer betyr for troverdigheten av og til. Hadde ikke lyst til å gi meg, regner med at alle kjenner den følelsen.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.629
    Antall liker
    3.753
    Jo, arbeidslivet er oppskrytt, ingen tvil om det.

    Spilte Phasen seg til enda mer enn da vi satt og hlyttet? Og hvordan funka filteret fra Fagernes? Hørte du forskjell?
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.091
    Antall liker
    6.573
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    filteret fra fagernes virker det. Svartere er vel et ord som kan forklare ting.
    Phasen har også spilt seg til, ellers er det filteret som har spilt seg til et stykke på vei. Vanskelig å si hva det er, men det høres absolutt og flott er det å høre på.
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    snart kjem eg på besøk.
    vil ha servert bakrus til forrett.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.091
    Antall liker
    6.573
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Bakrus er aldri et tema. Men velkommen er du da alltid ørnbjørn. Ta med audionote skrotet så finner vi ut hvor galt det er.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn