Helvetes Forgård...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    J.J skrev:
    SannaX skrev:
    J.J skrev:
    :Wops. Redigerte deg j. Uansett god ide med lascala som spikes
    Hæ, kjenner ikke hornarrogansen sine egne modeller..er ikke dette en Belle? ;D
    La meg si det sånn .... Redigert her betyr ikke bare TYPO ... ALT ble forandret til passende ... ;D ;D ;D
    Godt vi fikk avklart det ;D

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    H.R skrev:
    SannaX skrev:
    J.J skrev:
    :Wops. Redigerte deg j. Uansett god ide med lascala som spikes
    Hæ, kjenner ikke hornarrogansen sine egne modeller..er ikke dette en Belle? ;D
    Gir ikke mening nå lenger, men det er mange tråder som er full av innlegg som ikke gir mening så dermed passer det inn......
    Kan ikke være uenig i det...skal være litt meningsløst til tider ;D

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.184
    Torget vurderinger
    6
    Klipsch Vulva, fett! ;D

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    gut_man skrev:
    Klipsch Vulva, fett! ;D
    Da har jeg et par bøghønn og et par Vulvaer. Går rett vei ;D
    Jentungen liker jo litt boyband, så kanskje hun skal få overta bøghønna ???

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Brukt dagen på å flytte rundt på musikere. Ikke bokstavlig men ved å justere rundt på topphornene så har jeg fått dradd hele bandet til midt på veggen der de hører hjemme. Dempet et knepp til i bassen. Enda mye er å hente ut fra denne comboen tror jeg, men fostex trenger masse innspilling og ting endrer seg hele tiden nå.

Hører man etter potensiale så er dette knall. Leter man etter feil finner man dem også men jeg velger å tro at feil vil la seg endre med fintuning av filter, plassering og innspilling. Er forsåvidt overrasket over at diskanten kan plasseres så høyt oppe uten at det skaper problemer, men det at jeg sitter seks meter unna og spiller er vel en av forklaringene.

Så dagens konklusjon må være:
    Lydbildet er blitt mer korrekt
    Sweetspot har blitt større og rommet større og lydbildet faller ikke sammen om man beveger seg utenfor sonen.
    Artister virker vesentlig mer realistiske når det kommer til høyde
    Fremdeles dipp i overgang fra mellombass til mellomtone
    Fostex trenger masse mer inspilling før det fungerer optimalt.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Spennende H.R :)

Hvordan fungerer det å ha diskanten så høyt hvis du sitter nærmere, for eks 3m fra ?

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    JanR skrev:

Hvordan fungerer det å ha diskanten så høyt hvis du sitter nærmere, for eks 3m fra ?

/jan
    Fungerer da også, men opplever at det virker mer litt mindre luftig. Fantastisk spredning på diskantene men tror man sitter i utkanten av sonen så nær. Husk, jeg deler på 10k. diskant plassering er uansett ikke fastsatt men hadde den under topphorn før jeg senket dem og diskant/mellomtone han sammen da også.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Fungerer da også, men opplever at det virker mer litt mindre luftig. Fantastisk spredning på diskantene men tror man sitter i utkanten av sonen så nær. Husk, jeg deler på 10k. diskant plassering er uansett ikke fastsatt men hadde den under topphorn før jeg senket dem og diskant/mellomtone han sammen da også.
    Work in progress, ser den.
    Den diskanten er god, veldig god. Får røre litt på meg etterhvert, retning "helvetes forgård"
    Ikke ennå, vil ikke fly ned døra dine vettu :p

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    JanR skrev:
    H.R skrev:
    Du kan ikke drøye for lenge, er snart tom for snus!
    ;D

/jan
    Hehe. Vel du i likhet med alliansebrødrer er alltid velkommen hit vettu.
    Godt å høre :)

Blir nok en tur om ikke så altfor lenge. Blir gressenkemann til uka, kjerringa skal på sunnås ei ukes tid.
    Så trenger men vel ett par uker å komme seg på ::) men etter det :)

Håper du har snus for ett par - tre uker på lager ;)

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Koser meg med bloody hollies i mellomtiden. Passe sint rock med en energi som er helt fantastisk og er en av platene som det justeres inn etter.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Kunne ikkje falle meg inn å forsyne meg så grovt!

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Du sier noe, men tegningene kom helt fra valdres.
    Dette hadde jeg ikke fått til selv. Seriekoblet delefilter ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Alt som kommer fra Valdres fører til forbedring.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.780
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    n1, master yoda.

stikker innom for å høre de nyeste justeringene snart, bor jo nesten på gardemoen for tiden.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Hørte på fuglebadene etter justeringer konstruert av Raymond Celius. Alle hunper og bumper rettet ut. diskanten skjærer ikke ut som den av og til gjorde før justeringen.Jeg syntes disse elefantrassene lød bedre enn AG før justeringen, Etter montering av Celius seriefilter låter de bedre enn noe tuthorn jeg har hørt med god margin. Spisef alt av sjangre gjør det også. Bellebassen har blitt mye tørrere og detaljert

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Lager Celius filtere på bestilling, eller er det kompis tjenester?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    H.R skrev:
    Etter lang tenketid så har jeg funnet ut at jeg vil ha min egen tråd. Hva den skal inneholde er usikkert da jeg atter en gang tror jeg har slått meg til ro og ikke kommer til å endre meget men tar vel feil denne gangen også.
    Ja!!

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Hyggelig med besøk fingern. Nå har det seg slik at i innspillingsfase er det lunefult og gårsdagen klaffet ting mer eller mindre. Jeg må få gjort noe med krybben da ting står for høyt. Merker mer at diskanten "slår" i taket og dermed ikke er optimal. Har også måtte kneppet ned subben i dag. Men alt i alt, dette kommer til og bli knall og jeg er bortskjemt med ufattelig flinke mennesker rundt meg. Kritiske røster er det og de skal man også lytte til. Jeg vet dette kommer til å bli tidkrevende å få på plass 100% som jeg ønsker, men er mer sikker en noengang at dette ikke ender i en blindvei.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Beste lyden er når du står litt krokbøyd eller i sitter i sofaen men det er bare bonuser i vente. Fantastisk oppgradering det seriefilteret fra Raymond

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.780
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    takk for kaffe og kjapp lytt, hr.

deilig å høre at roperttendensene er borte, og at integeringen med bellebass er enda bedre enn forrige gang jeg var innom. låter frigjort og fint nå.

vi er vel enige om at den nederste bassen (representert av klipsch-suben) ikke henger helt med lenger, noe som kom klarere frem etter at tutene og bellebass nå glir så og si sømløst sammen.

personlig hadde jeg nok foretrukket å ta ned følsomheten på tut/fe203en-s et par db (iaff med nåværende bassystem), men dette går på smak og behag.

det største arbeidet (bortsett fra et nytt bassystem, hehe) er vel integreringen av t500amk2.
    synes den gjorde for mye ut av seg, og vet ikke helt om den trives med deling ned på 7000...

men som du sier; er vel ikke vits med mer justering før endelig krybbeanordning for både tut og t500amk2 er på plass.

en ting er sikkert: allerede nå låter det glimrende - bedre enn de aller fleste andre høyttalere jeg har hørt.

og utifra planene dine (for bass og ytteligere finjustering), så er jeg sikker på at du kommer til å få et fantastisk system.

hilsen telefonløs og kaffetørst berlinfarer.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Kan justere volum på alle elementer, så det å skru seg på plass er rimelig enkelt uten at ting blir feil av den grunn. ;D
    Så snart ting har begynt å roe seg ned så er det tid for å starte fin-tuning av alle elementene. Har også kun bygget en rimelig utgave av delefilter og en del deler skal byttes ut. Hadde bare ikke lyst til å bruke svært mye på deler som jeg ikke var sikker på var rett før jeg har fått ting rimelig på plass. Oblivion kabler skal selvsagt benyttes over det hele, en del Mundorf skal inn, ordentlige spoler må på plass osv.

Det at diskanten virker litt stresset nå er jeg rimelig overbevist over har større sammenheng med plassering fremfor delefrekvens. Man kan også på kjapp musikk høre at fe203 ikke henger helt med alltid, men det tror jeg er svært relatert til at elementet må gå seg til over lengre tid en den har fått nå.

Subben har vært ute å syklet før. Først når fostexen på topp kom, etter det hang den ikke med når jbl mellomtone kom på plass og nå hvor alt er endret. Skal nok få temmet den på nytt, men det er en lang prosess å få den integrert i et system og blir ikke prioritert foreløpig.

Hadde jeg bare hatt tid til å dille med dette mer, men alle de fester man må delta på, garasje som skal bygges så må dette ta sin tid. Er uansett tålmodig og kan bruke måneder/år på å få ting på plass samtidig som jeg koser meg over det som er "work in progress".

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    H.R skrev:
    Kan justere volum på alle elementer, så det å skru seg på plass er rimelig enkelt uten at ting blir feil av den grunn. ;D
    Så snart ting har begynt å roe seg ned så er det tid for å starte fin-tuning av alle elementene. Har også kun bygget en rimelig utgave av delefilter og en del deler skal byttes ut. Hadde bare ikke lyst til å bruke svært mye på deler som jeg ikke var sikker på var rett før jeg har fått ting rimelig på plass. Oblivion kabler skal selvsagt benyttes over det hele, en del Mundorf skal inn, ordentlige spoler må på plass osv.

Det at diskanten virker litt stresset nå er jeg rimelig overbevist over har større sammenheng med plassering fremfor delefrekvens. Man kan også på kjapp musikk høre at fe203 ikke henger helt med alltid, men det tror jeg er svært relatert til at elementet må gå seg til over lengre tid en den har fått nå.

Subben har vært ute å syklet før. Først når fostexen på topp kom, etter det hang den ikke med når jbl mellomtone kom på plass og nå hvor alt er endret. Skal nok få temmet den på nytt, men det er en lang prosess å få den integrert i et system og blir ikke prioritert foreløpig.

Hadde jeg bare hatt tid til å dille med dette mer, men alle de fester man må delta på, garasje som skal bygges så må dette ta sin tid. Er uansett tålmodig og kan bruke måneder/år på å få ting på plass samtidig som jeg koser meg over det som er "work in progress".
    Det låter svært bra allerede og det er en masse bonuser i vente

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn