Helt frisk, krever sykemelding.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Bare vent på morgendagens skandalenyhet om velferdsstatens tilkortkommenhet:

"Totte vil ha nytt lytterom, får ikke støtte!"
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
totte skrev:
Bare vent på morgendagens skandalenyhet om velferdsstatens tilkortkommenhet:

"Totte vil ha nytt lytterom, får ikke støtte!"


Grusomt. "Rolf forlanger rørbytte, kommunen har ikke penger" ???


Mvh. RS
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Silversurfer garanterer bedre lyd (for alle) på sitt anlegg ved full oppgradering til Nordost Odin...., Finansministeren henviser til handlingsregelen, og kan ikke forplikte seg i inneværende periode! Makan!
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
R.Solhaug skrev:
totte skrev:
Bare vent på morgendagens skandalenyhet om velferdsstatens tilkortkommenhet:

"Totte vil ha nytt lytterom, får ikke støtte!"


Grusomt. "Rolf forlanger rørbytte, kommunen har ikke penger" ???


Mvh. RS
Hva behager. Rørbytte fås da på blå resept.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
R.Solhaug skrev:
rolfozzy skrev:
Cobra2 skrev:
rolfozzy skrev:
Hva behager. Rørbytte fås da på blå resept.
Har ikke hørt om fri-kort ennå?

Arne K
Nei. Fortell.

Kan du dokumentere et forbruk over 2500,- vil du få frikort av sosialen ???



Mvh. RS
Hadde jeg fremdeles hatt Lector Zoe kunne jeg bare tatt med en bærepose med rør til de sosiale myndigheter.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Cobra2 skrev:
Er det ikke rør nok der fra før? ;D

Arne K
Jo det er det helt sikkert. Men det kunne kanskje blitt rørbytte.

Nei nå ble det bløtt her.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.863
Torget vurderinger
0
Til topic.

Kanskje jenta burde fått sykemelding? Med all denne psykosen som er byggd opp fra div styresmakter angående influensaen er det ikke sikkert det er helsemessig bra for den vordende mor og fosteret at hun må gå på jobb og utsettes for en smitte som kanskje ikke er der men som likefullt er reellt tilstede "inni hodet hennes". Nå er ikke jeg medisiner, men den psykiske belastningen kan vel muligens, jeg sier med vilje - muligens -, være grunn til sykemelding. Det kan vel ikke være slik her i landet at det kun er statsminstre som kan sykemeldes på psykisk grunnlag ? ;D

Og JA jeg vet at det blir svnedyrt ( Tok den? SVINEdyrt ?? ;D ) om alle hysteriske gravide skal sykemeldes, men i den galskapen som nå med helsemyndigheters hjelp er spredd ut over det ganske land er jeg redd at denne jenta og andre gravide kun blir en "pølse i slaktetiden". Dette blir DYRT før det er overstått, hva enten det endre slik eller slik.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Spiralis skrev:
Til topic.

Kanskje jenta burde fått sykemelding? Med all denne psykosen som er byggd opp fra div styresmakter angående influensaen er det ikke sikkert det er helsemessig bra for den vordende mor og fosteret at hun må gå på jobb og utsettes for en smitte som kanskje ikke er der men som likefullt er reellt tilstede "inni hodet hennes". Nå er ikke jeg medisiner, men den psykiske belastningen kan vel muligens, jeg sier med vilje - muligens -, være grunn til sykemelding. Det kan vel ikke være slik her i landet at det kun er statsminstre som kan sykemeldes på psykisk grunnlag ? ;D

Og JA jeg vet at det blir svnedyrt ( Tok den? SVINEdyrt ?? ;D ) om alle hysteriske gravide skal sykemeldes, men i den galskapen som nå med helsemyndigheters hjelp er spredd ut over det ganske land er jeg redd at denne jenta og andre gravide kun blir en "pølse i slaktetiden". Dette blir DYRT før det er overstått, hva enten det endre slik eller slik.
Sant nok - det er mye rart man kan ha oppi hodene sine.

Jeg, f.eks, tenker stadig på at jeg kan bli overkjørt av en bil på vei til eller fra toget. Skikkelig stress - selv om det bare er "oppi hodet mitt". Hvem vil vel dø på vei til eller fra jobb? Jeg tror heller jeg tar en sykemelding, jeg.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Litt skummelt at mennesker med slike griller i hodet skal lære opp den kommende generasjonen.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Det må være grenser for det offentliges omsorg. De som er redde for å få influensa får gå rundt og være redde, de som øsnker seg nytt lytterom får begynne å spare, de som trenger nye rør får kjøpe dem selv. Så enkelt.

Jeg synes det er friskt av damen å stille opp med navn og bilde. Jeg likte særlig den ærlige klagingen over at hun på grunn av delvis sykemelding pga ryggen ikke kan ta seg en 8-dagers egenmeldingsperiode i frykt for influensa, og dermed ikke vet hva hun skal gjøre. Skamløshet så ren og ubesudlet at en gammel misantrop får livsgnisten tilbake og lyst til å bytte avatar.

totte, blid nå
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.863
Torget vurderinger
0
Det er nok "et tegn i tiden" totte. Det går den veien høna sparker, men som noen så fornuftig sa på en annen tråd: "Det går den veien høna sparker, - SNU HØNA!"
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Da jeg gikk på skolen ble vi stadig innprentet hvor hardt lærerne egentlig jobber og viktigheten av planleggingsdagen. I dette alternative tankesettet passer vel forkjøpssykemelding inn som hånd i hanske.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Spiralis skrev:
Det er nok "et tegn i tiden" totte. Det går den veien høna sparker, men som noen så fornuftig sa på en annen tråd: "Det går den veien høna sparker, - SNU HØNA!"

Det utgjør vel et relativt ukomplisert kirurgisk inngrep ;D



Mvh. RS
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.863
Torget vurderinger
0
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 

duality

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.03.2008
Innlegg
325
Antall liker
1
Steinar_Lund skrev:
20 prosent sykmeldt kan vel neppe kalles "helt frisk".
ho har vondt i ryggen pga graviditeten, og derfor for ho sykemelding for det.. hvis ho er så engestelig så kan ho vel slutte på jobben og vente til ho har født og søke igjen.. men det virker som att selv om ho er redd for og bli sjuk, er det viktigere og få penger for og være borte.. det finns andre løsninger enn og absolutt måtte få penger for og ikke jobbe...

sykemelding er til for att de som er SJUKE skal ha muligheten til og være borte fra jobben uten og gå på snørra økonomisk. ikke fordi man har griller i hue og livredd for "myten om svineinfluensa." hvor mange har egentlig fått svineinfluensa?
minner meg litt om sars hysteriet. antal døde av sars i hele verden var fortsatt mindre enn antall døde av vanlig influensa I NORGE.

det er til dags dato farligere og få influensa enn og få svineinfluensa..
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.588
Antall liker
27.757
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Helt ok, det, å være engstelig for sitt ufødte barn.
Ikke ok, IMO, å la fellesskapet betale for det. Den dama hadde fått ubetalt permisjon uten noen dikkedarer.

mvh
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg har faktisk fått med meg årsaken til at hun er sykmeldt. Det jeg gjorde, var å påpeke at det blir feil å påstå at hun er helt frisk, når hun faktisk er 20 prosent sykmeldt. Og det gjelder jo uansett grunnen til sykmeldingen.
Forøvrig har jeg en viss forståelse for det hun gjør; slutter man, har man ingen garanti for at man får jobb igjen. Er man sykmeldt derimot... Og ikke glem at om fire måneder skal hun bli mor og få ansvaret for et nytt lite barn. Og hvor mange er døde av svineinfluensa i Norge? Hittil? Ikke alle var i risikogruppen. Gravide er derimot i høyrisikogruppen. Ikke rart hun er engstelig.
 
N

nb

Gjest
Steinar_Lund skrev:
Ikke rart hun er engstelig.
Nei, har man først fått frykten for Akersgatainfluensaen får man daglig påfyll til egen frykt.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
nb skrev:
Steinar_Lund skrev:
Ikke rart hun er engstelig.
Nei, har man først fått frykten for Akersgatainfluensaen får man daglig påfyll til egen frykt.
Hittil har Akersgatainfluensaen tatt 11 liv i Norge.
Hvor mange som er døde av "vanlig influensa" vet jeg ikke, men kanskje andre vet?
 
N

nb

Gjest
Steinar_Lund skrev:
Hittil har Akersgatainfluensaen tatt 11 liv i Norge.
Hvor mange som er døde av "vanlig influensa" vet jeg ikke, men kanskje andre vet?
Det er 13 nå fra svineinfluensa.

Jeg mener det for sesonginfluensaen pleier å være ca 1000 i året i Norge og mellom 250.000 og 500.000 på verdensbasis, i all hovedsak folk som er spesielt utsatte for slikt, f.eks eldre og syke. 9 av 10 er over 65 år i følge CNN.

I USA er det hittil i år 1000 dødsfall fra svineinfluensa mot 13.000 av vanlig influensa.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Sesonginfluensa gir siste spark til eldre og svekkede. Derav høye dødstall hvert år.
Svineinfluensa dreper i utgangspunktet yngre relativt friske mennesker. Stor forskjell på nedslagsfeltet, og som alle med en viss epidemiologihistorisk bakgrunn vet så er det pandemibølge 2 og 3 som tar liv. De har vi ikke sett ennå.

Forresten; av de over 1000 i USA så er det over 100 barn. Det må du ikke glemme å nevne. Det er langt mer enn ved sesonginfluensa.
 
N

nb

Gjest
Vidar P skrev:
Forresten; av de over 1000 i USA så er det over 100 barn. Det må du ikke glemme å nevne. Det er langt mer enn ved sesonginfluensa.
Klar over det - også at akersgateinfluensaen tar en større andel folk som i utgangspunktet er friske og raske.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Og flere blir det. Langt flere. Viktig å merke seg ift om man skal vaksinere seg eller ei kanskje. Det er vel neppe for ingenting at omtrent hele helseverden, iallefall den delen av den som baserer seg på dokumentert viten og kunnskap, er bekymret for denne utviklinga som vi ser. Slik jeg ser det iallefall.
 
N

nb

Gjest
Vidar P skrev:
iallefall den delen av den som baserer seg på dokumentert viten og kunnskap, er bekymret for denne utviklinga som vi ser.
Neppe så mange på HFS som skal vaksinere seg da ;D
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Forresten så er det for sent for meg å angre på noe som helst; jeg og hele familien min er allerede vaksinert. Jeg tipper at vi tilhører gruppen som ikke vil angre.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.782
Antall liker
21.686
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg var visst ikke i den tidlige køen allikevel, men arbeidsgiveren min har tilbud fra legesenteret rett over gangen. Det ordner seg, forhåpentlig før jeg blir syk.
 
Topp Bunn