Har fått satt av litt tid i dag som har blitt brukt til målinger. Bilder kommer fortløpende.
Kommer til å overstyre DBX PA2 hvis den finner på noe krøll eller at "vi" ikke er enige om target kurven.
Kjører umic med xlr inn i Focusrite, derfra inn i DBX med xlr. Har også umic med usb, men den bruker jeg kun til korte strekk.
Har DBX'en på egen monitor for sanntidsredigering.
Har flyttet høyttalerne 1 meter lengre tilbake mot lerretet for å se om jeg kan få utrettet noe her.
Teppeflisene er lagt med sweet spot centerlinje, så det går raskt å kopiere plasseringen venstre/høyre.
Har latt DBX ta seg av det groveste. men hvor mye av det den har korrigert som står igjen til slutt får jeg se. Tydlig at den har jobbet en del mellom 80-250Hz.
Så over til REW:
Ved å flytte høyttaleren nærmere lerretet fikk jeg nye problemer, Først og fremst kjempe dipp ved ca 230 og 360.
Kuttet ut alt over 3000Hz for å konsentrere meg om alt under. Rettet ut frekvensgangen under 80Hz først.
Utfasingen ved 200 lar seg ikke rette ved å invertere dippen med eq.
Holdt en absorber bak mellomtonen for å se om det hjalp. Ved 200 gjorde det mye. Med andre ord må jeg legge inn litt akustiske tiltak bak høyttaleren.
Dippen ved 100Hz ble også bedre.
Legger inn bilde av vannfallet for å se om høyttalerplassering og endringen i bassen under 80Hz gjorde noe for etterklangstiden.
Klarer fortsatt og holde det tørt helt ned til 30Hz. Frekvensgangen er ikke prioritert enda.
Oppnår -31dB etter 40ms med den nye plasseringen.
Her oppgitt med %, hva som er bra vet jeg ikke, men kanskje noe gir tilbakemelding på dette?